Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha 6 bude mít nové stanice metra, na záchytná parkoviště si lidé musí počkat

Obyvatelům Prahy 6 sice přibudou nové stanice metra, ale že by u nich mohli mimopražští řidiči najít parkovací místo, s tím se nepočítá. Městská část nemá žádné P+R parkoviště a situace se v nejbližších letech nezlepší. "Na Dlouhé míli má být velké parkoviště," řekla iDNES.cz Jaroslava Trnková z radnice Prahy 6. Dřív než kolem roku 2018 to ale nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Storage

Diskriminace ...

"Prahu 6 bereme jako nedělitelný celek nechceme občany diskriminovat," .... a Praha 6 není součástí Prahy ??? Takže jistá diskriminace tady přece jen je .... že ... ? Pražáci ;-)

0/0
7.4.2010 13:05

pepca z depca

take neco o prodlouzeni Acka

http://praha6ztracitvar.cz/clanky/metro-na-letiste-skonci-v-motole

http://praha6ztracitvar.cz/clanky/jedna-beseda-spatny-projekt-nezmeni

0/0
5.4.2010 20:37

Žába.kuňk.pao

A kdy bude postavena ta rychlodráha

co měla být postavena v roce 1975? Možná v roce 2075 v den kulatého výročí, ať je to slavnostní.;-D

0/0
5.4.2010 12:57

kunde

prodlužte metro do polí

a postavte tam hezké nové stanice...

0/0
4.4.2010 19:10

danny44

Co je to zase za blábol?????

Z toho titulku by člověk nabyl dojem, že záchytná parkoviště (resp. plán na jejich výstavbu) byla najednou odunuta, ale ona budou u stanice, která se zkrátka bude stavět v další etapě ...... To jako měli, vážení pisálkové z ýHnojte, postavit záchytné parkoviště v "polích", resp. tam, kde nebude návazná doprava? ? To byste zase řičeli, co.... (Nebo je postavit u stanic, kam se prostě nevejdou???)

0/0
4.4.2010 16:22

Martin Šubrt

Re: Co je to zase za blábol?????

Vzhledem k tomu, že prodloužení metra na letiště vypadlo v konceptu nového ÚP z návrhu pouze do rezervy a vzhledem k absurdnímu trasování už EU málem nepřispěla ani na úsek do Motola, je veřejným tajemstvím, že dále metro pokračovat hoooodně dlouho v tomto směru nebude. Téměř jistě NE na Dlouhou míli, možná výhledově přes Řepy do Zličína. A právě proto je koncept nynějšího prodloužění A naprosto tragicky špatný a paní Trnková by se měla přejmenovat na radní pro územní zánik, nikoli rozvoj :-).  

0/0
4.4.2010 17:36

TigerM

Re: Co je to zase za blábol?????

rovnez si nemyslim, ze musi vzdy byt parkovistem obrovska placka zabirajici spoustu mista, ale treba podzemni ci nadzemni vice patrovy objekt... coz by mohlo byt jak na cervenem vrchu, tak na vypichu - ovsem to by stanice metra nesmela byt na druhy strane kopce u nemocnice...

0/0
4.4.2010 20:01

Martin Šubrt

Re: Co je to zase za blábol?????

Na Veleslavíně se snad vejde nějaký malinký domeček, na Vypichu s Břevsnovskou radiálou snad větší, ale bude od metra opravdu daleko. Problém je, že ani ty parkovací domy se tam nikde logicky moc nevejdou. Ostatně do zástavby se ani masívní parkování nehodí.

0/0
5.4.2010 19:41

pakeeto

Re: Co je to zase za blábol?????

Pane Subrt, vyjadrujete se k metru pomerne dost casto. Napadlo vas ale nekdy, ze metro na letiste je uplny nesmysl? Nebude od tamtud jezdit metro prazdne, stejne jako prijizdet? Uz ted na to bohate staci autobusy. Nenapadlo vas, ze pro mnoho duchodcu, maminek s kocarky apod. bude mnohem pohodlnejsi dojet do motolske nemocnice v poklidu metrem, nez tam cestou trikrat prestupovat a jeste trcet v ruznych kolonach. Nenapadlo vas, ze i kdyz na Cerveny vrch, Petriny nebo Vypich jedou tramvaje, ze pro mnoho lidi je mnohem pohodlnejsi nasednout na metro, nez nekam dojizdet 20 minut tramvaji? Nenapadlo Vas, ze soucasna trasa metra je z techto duvodu celkem optimalni a ze metro tu neni z toho duvodu, aby projelo z jednoho bodu do druheho, co nejrychleji(z Dejvic na letiste),ale aby obslouzilo obyvatele mesta?Co budou mit obyvatele Petrin nebo Rep z toho, ze pojede metro primo na letiste, kdyz oni se  jiz nikdy metra nedockaji? A to, ze metro pojede na letiste delsi dobu?10 minut nikoho nezabije

0/0
4.4.2010 20:52

Martin Šubrt

Re: Co je to zase za blábol?????

Souhlasím, metro na letiště je naprostá pitomost, o tom píšu cca 5 let. To jste asi mé blogy zde nepochopil. Bohužel z téhle vize metra na letiště se odvinulo metro do Motola, které je vyprojektováno tak, že ZEJMÉNA neslouží obyvatelům Prahy 6. Je tak vyprojektováno, aby se šetřilo, je hluboko a vestibuly má mimo hlavní zástavbu. Ne Červeném Vrchu jen u Horoměřické a ne v sídlišti, na petřinách přes 40 metrů hluboku, na Vypichu bez přestupu na tramvaje. Kromě toho přitahuje do těhle oblastí auta, ač nemá záchytné kapacity. Téměř technicky zabránilo plánovaným tramvajím z Jihozápadního města na Petřiny, pro možnost jet třeba tramvají z Petřin přímo na Anděl a podobně. Dále stojí 20 miliard, čímž těm maminkám, starým lidem a dalším, kterých je třeba u nemocnice Krč denně 50 000, odsouvá možnost jet kolejovou dopravou tak o 10 let. Zhoršuje i obsluhu vojenské nemocnice. A do Motola oproti trase u nemocnice Krč má být v metru denně 9 000 lidí.  

0/0
5.4.2010 19:34

pakeeto

Re: Co je to zase za blábol?????

prominte, vase blogy jsem nikdy cele nedocetl, jsou moc dlouhe, cloveka to pak prestava bavit, zkuste psat kratsi, ma to vetsi informacni hodnotu :) Z Petrin na Andel se da dojet v pohode tramvaji uz nyni. Vetsina stanic na acku je hlubokych, to uz je dano reliefem Prahy. Poznamku s nemocnici v Krci chapu, ale motolska nemocnice je nejvetsi v republice, hned vedle je bulovka, takze pocet pacientu tam taky nebude maly a taky je to oblast bez kolejove dopravy. Myslite si, ze opravdu bude na petrinach vyrazne omezena tramvajova doprava, predpokladam, ze maximalne bude zrusena linka 2. Ostatni linky zustanou zachovany ve stavajici podobe, tedy s intervalem tak 8 minut (prece kvuli otevreni metra na petrinach nebudou nekde na jarove nebo kde konci napr. 1 omezovat tramvajovou dopravu?). Ukazte, kde byla v dusledku otevreni metra vyrazne omezena tramvajova doprava?

0/0
5.4.2010 20:52

Martin Šubrt

Re: Co je to zase za blábol?????

Blogy jsou dlouhé, portože je to sakra složitý problém a zjednodušení vede k problémům. Jen jsem reagova na to, že jste měl dojem, že podporuji metro na letiště, což není pravda. A opět jste mě nepochopil, v oblasti Prahy 6 jsou dnes nějaké náklady na MHD. Po otevření metra budou o 150 milionů ročně vyší, ale v souhrnu se cesty lidí vlastně nezmění. Navíc výpočet ve studii proveditelnosti metra A do Motola byl proveden na částku 57 Kč na vozokm metra, zatímco reálný vozokm metra loni stál 90 Kč. To znamená, že logicky drahé metro s vysokými fixními náklady musí být placeno přednostně. A jelikož Praha je nyní již cca miliardu ročně "zadlužena" na provoz MHD a podle strategie provozní náklady nehodlá navyšovat, nebudou se tramvaje a busy rušit proto, že by to bylo třeba dopravně. To taky vlastně plánováno není. Ale proto, že nebude, jak je zaplatit. Tramvaje zůstávají po metru skoro bez změny a na busech je spíš posila. Když stavím metro, mělo by to ale být mírně naopak... 

0/0
17.4.2010 9:50

Martin Šubrt

Re: Co je to zase za blábol?????

Ale i přes vhodnost stavby D na prvním místě jsem nejen já, ale víc lidí, bojovali za úpravu projektu metra na Praze 6 pro zdejší lidi. Ale ani to se nepodařilo, byť tam šlo nabídnout spoustu zlepšení. Opravdu jste nepochopil naši snahu, snaha byla využít 20 miliard pro komplexní rozvoj území Prahy 6 i třeba pomocí metra, když tedy dostalo přednost. Nyní je metro konkurentem tramvají, chystá se pak omezování tramvají, naopak posily busů ve směru Petřiny, dál se metro opravdu rozumně protáhnout nedá - taky už prodloužení na letiště je jen v územní rezervě, EU na to už nic nedá, takže se metro nedostane k záchytnému terminálu na Dlouhé Míli. Má to spoustu souvislostí a nejvíce na ně bohužel doplatí Praha 6. Bohužel spolu s Blankou a obchvaty kulaťáku jsou to pro místní 3 dosti tragické pomníky aktivit místních radních...   

0/0
5.4.2010 19:39

bourbon

A to už to prodloužení začali stavět? Kde?

A to už prodloužení linky A do Motola opravdu začali stavět? Kopli už do země? A kde? ?

0/0
3.4.2010 13:09

looki25

Re: A to už to prodloužení začali stavět? Kde?

teoreticky už to začalo přípravnejma pracema. Do země se kopne už brzo..

0/0
3.4.2010 13:19

Dr. Fe(4)

Re: A to už to prodloužení začali stavět? Kde?

V okolí Vypichu už rostou zařízení staveniště, oficiální zahájení stavby ještě snad nebylo

0/0
3.4.2010 19:08

Dr. Fe(4)

Naprostý diletantismus

Tohle je další doklad naprostého diletantismu odesácké radnice. Pokud nevybudují P+R na Veleslavíně, tak auta dojížděčů zahltí okolní obytné čtvrti, nikdo se na to Šálka a spol. ptát nebude. Pokud tam není místo na povrchové P+R, tak je nutné postavit podzemní. Bude to sice stát dost peněz, ale jiné cesty není. Jsem opravdu konsternován jak je možné, že prodlužují metro a nepočítají s P+R 8-o  A to s Dlouhou Mílí zní jako vtip, tam ta stanice bude nejdřív za 15 let, jestli vůbec někdy a i pokud tam bude, tak bude stejně řada lidí dál parkovat na Veleslavíně ....

0/0
3.4.2010 11:35

danny44

Re: Naprostý diletantismus

A máte nějaký proveditelný nápad, KDE ho (o záchytné parkoviště o vyhovující kapacitě)  tam postavit??????

0/0
4.4.2010 16:25

Martin Šubrt

Re: Naprostý diletantismus

Například v prostoru u stanice vlaku Ruzyně...vlak tam bude o století dřív. Dlouhá míle má tu vadu, že i u potenciálního vlaku bude jen na jeho větvi k letišti, ne na hlavní trati od Kladna. A pokud by na Dlouhou míli dojelo metro, je záchytný terminál stejně absurdní, neb z něj metro jede do centra stejně dlouho jako nyní když skočíte do 119. Navíc je tam potenciál pro cca 7 000 lidí denně v tom metru, což je 7 plných vlaků denně. To znamená pásmový provoz a na metru dlouhý interval. Takže i po možné, ale už nepravděpodobné, dostavbě metra na Dlouhou míli, bude zátěž parkování nadále více přenášena na prostor Červeného Vrchu a Petřin... 

0/0
4.4.2010 17:40

looki25

proč tam nejsouparkoviště?

a že by někdo poukázal na naprosto zmršený trasování???

Metro na Dlouhou Míli díky naprosto zbytečný oklice jménem "Motol" nikdy nedojede..

0/0
3.4.2010 11:32

Martin Šubrt

Re: proč tam nejsouparkoviště?

Poukazuje se stále, ale zejména paní Trnková jest tou paní, které je zhoršení situace zejména pro obyvatele Prahy 6 fuk. Rok 2007: http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutne-konce-pohadky-o-doprave-v-Praze-6.html Rok 2009: rozepsané odvolání k územnímu rozhodnutí

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/Metro-na-letiste-ze-ktereho-zustava-rozum-stat.html 

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91790/Chteli-metro-ne-rychlodrahu-Budou-mit-oboji.html

Ve všech těchto článcích je tragická absence záchytných kapacit jedním z hlavních bodů. Ale je tam i spousta dalších. Tak jen pro ty, kdo dosud nečetli...

0/0
4.4.2010 17:44

CCblue

Proč parkovat kolmo?

Navrhuju parkovat vertikálně! :-)

0/0
3.4.2010 10:09

Žába.kuňk.pao

Re: Proč parkovat kolmo?

Když není na parkoviště, navrhuji postavit aspoň zeď a lidi by si opírali auta svisle o zeď. To by se ušetřilo místa...

0/0
5.4.2010 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.