Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předpisy pro revizory děti nešetří, mohou skončit v pláči na policii

Třináctiletou Zuzanu přistihli v autobuse s propadlým kuponem. Občanku dívka ještě nemá, proto ji revizorka odvedla kvůli prokázání totožnosti na policii. "Dcera tam brečela, byla z toho špatná," stěžuje si na postup otec černé pasažérky. Revizorka ale postupovala podle předpisů, zákon nerozlišuje věk pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr_kkk

absolutně nepřijatelné!!!

Jediné správné řešení je zavolat policii a maximálně s ní počkat na příchod policie!

Není možné, aby cizí člověk někam vedl 13ti letou holku. Těžko může vědět kam ji vede. To, že ji vede na policii může říct jakýkoli pedofil.

Není možné, aby jedna instituce toto byť jen tolerovala. A každé dítě musí být obeznámeno s tím, že nikam s cizím nesmí chodit ať se děje co se děje. ( jediná vyjímka policie ČR a ještě k tomu minimálně ve dvou - nikoli MP ) Všechny ostatní pokousat a utéct.

Absolutně skandální!!! Byť dle předpisů a možná i zákona.

0/0
7.4.2010 18:57

dropa

Re: absolutně nepřijatelné!!!

A není jednodušší mít u sebe platný doklad a hotovost na případný doplatek? :-)

0/0
8.4.2010 10:10

q33ny

taky jsem jela s propadlým kuponem..

Nevědomky. Naštěstí mě nechytli, ale holka se měla chytit tyč autobusový zastávky a začít řvát že s tou pani nikam nepůjde. Ještě je taky kouzelné slůvko pedofil.

No..ale jedno plus to má. Teď už na tramvajenku zapomínat nebude

0/0
7.4.2010 13:08

gunes

Podle jmen v článku to nemohl být černý pasažér

ale pasažér bezbarvý.  Což aby se rozhořčený otec s dcerou pochlubili v další akční reportáži svojí podobiznou? Já osobně bych si u některých 13 letých netroufl stanovovat věk. Revizor je také jenom povolání a doporučuji model z Finska - 6 revizorů najednou a je po frajerech. Doprava je také jenom zboží za peníze.

0/0
7.4.2010 12:02

q33ny

Re: Podle jmen v článku to nemohl být černý pasažér

2.jakost. Mělo by být se slevou :-))

0/0
7.4.2010 13:09

Tomas R.

hlavně morálně...

Jako student sem měl vždy lítačku. Teď jezdim do práce na kole/pěšky a občas jedu autobusem 6 stanic načerno. Roční je prostě příliš drahej a jezdit denně za 52Kč tak to prrr hošani. Chytli mě v metru rovnou sem dal občanku zaplatil pokutu. Za 2 měsíce mě chytli v autobusu a řek sem si že neni morální abych za přeplněnou, špinavou, smradlavou socku platil tolik a že pokutu nezaplatim. Nemam, nemam, nemam, tady pracuju a vystupuju, na policii s vama nepojedu, poďte se mnou zavolame policii telefonem, jak dlouho budem cekat na policii, dekuji nashledanou. Proste kdyz na to mate nervy nemusite platit nic. Pani revizorka je slepice, co zneuzila toho, ze dite se ji boji. Kdyby na me jenom sahla nebo mi zakrocila cestu ci me zkousela nekam dostrkat takovou bych ji vytankoval, ze by tejden videla dvojmo. Udelat takovyhle divadlo kvuli decku jejiz otec zapomel updatovat kupon? Tak to bych si ji jako otec nasel a videla by trojmo.

0/0
7.4.2010 11:23

traveler

Re: hlavně morálně...

ty jsi prostě takový náš Robin Hood...

0/0
7.4.2010 11:39

TloolT

Re: hlavně morálně...

Takhle se vykrucovat kvůli něčemu, co je vaše povinost, může jen nemorální odpad. Byl jste chycen bez jízdenky, tak zaplaťte pokutu.

0/0
7.4.2010 12:40

hryhryhry

ušetřím ročně šest tisíc

mám šikovný převlek: starý od hlíny uválený a umělou špínou zamazaný obří šusták, na hlavě mám zacuchanou dlouhou šedivou paruku, vystoupím ulici před  pracovištěm, v průjezdu rekvizity odklidím do elegantní skládací taštičky, a ejhle elegantní člověk 

Ještě si mě révové nikdy ani nevšimli.;-D;-D;-D

0/0
7.4.2010 11:03

TloolT

Re: ušetřím ročně šest tisíc

To si děláte srandu? Vždyť je to ubohé...

0/0
7.4.2010 12:47

hryhryhry

Re: ušetřím ročně šest tisíc

ano, ano. Stejně ubohé, jako naše metro, zaneřáděné zažranou špínou se zničenými mramory a žulou, kterým pomůže už jen obroušení, stejně ubohé jako ubozí  revizoři a jejich ubozí mana  

žerové a jejich ubozí rodinní příslušníci, jezdící zadara. Je to však velmi hospodárné a pro mne ekonomické, narozdíl od ubohých projektů open card, narozdíl od ubohého hospodaření DP;-O

0/0
8.4.2010 9:06

Deleter

Re: ušetřím ročně šest tisíc

To jste neviděl metro v jiných zemích; nicméně fakt je takový, že jste zloděj.

0/0
8.4.2010 10:50

hurkajan

je vidět

že revizoři ví na kterou skupinku lidí se zaměřit kde mohou přijít k bezpracnému zisku žádní bezdomovci cikáni rusové atd.proč jezdí tito lidé v pohodě dopravou nemluvě o tom že dnes začíná být vcelku běžné že rodiče už nezvládají finačně zajistit rodinu a budeme si na tento jev bohužel muset zvyknout vidíme to stále častěji kolem sebe a je to vidět i na alarmujicích číslech statistik nejhorší mystifikací lidí jsou oddělené statistické údaje o nezaměstnanosti a lidech na sociálních příplatcích...to nic nemění na právu revizorů o kterých jsem psal níže nemohou nic a navíc měří dvojím metrem vše by řešily turnikety jako jinde ve světě do kterých se DP nechce neboť mnoho zainteresovaných firem by přišlo o obživu..ale to že revizoři si troufnou na takovou...píppíp a únos dítěte jak bylo popsáno níže je alarmujicí...a ještě jim to posvětí policie to jako člověk v trestním právu zírám...

0/0
7.4.2010 10:57

maciak

Zaujímavé

tisicky diskutujúcich a diskusia sa rozšírila na všetky možné témy. Jediná, tá podstatná zanikla v mori odbočiek, je to príznačné. Dovoľte, vrátiť sa k podtsate: dievča išlo na prepadnutý lístok. Revízorka ju vzala z dôvodu identifikácie na políciu, kde prípad riešila. Všetko bolo v súlade so zákonom.

Je to bežný prípad. Práve deti sa majú učiť zodpovednosti. Osoba, ktorá má pri sebe doklad, sa legitimuje, osobu, ktorá ho nemá a nemôže zaplatiť pokutu treba riešiť.

Je zarážajúce, ako sa v nás vyvinul inštinkt "ochrany postihnutých zákonom". Akosi zabúdame, že tí postihnutí si to zapríčinili sami, svojou nedbanlivosťou (a niektorí vedomou protizákonnou činnosťou - prípady nezákonného odberu elektriny). A takkmer 90% diskutujúcich sa ich zastáva, hľadá dôvody na kriminalizovanie postihnutej strany, ktorá v takýchto prípadoch utrpela finančnú ujmu.

Zobuďte sa, ľudia, nezastávajte sa nepoctivosti, je jedno, kto tak koná - krádež zostáva krádežou a najstarší zákonník hovorí Nepokradneš!

0/0
7.4.2010 9:16

barbu do

Re: Zaujímavé

... pracovnice DP unesla dítě za účelem získání hmotného prospěchu ...

0/0
7.4.2010 9:46

Kerimek

Re: Zaujímavé

pravděpodobně nemáš děti ...

Tady nejde o to, že by se na to revizorka měla vykašlat, když zjistí, že dítěti je 13 (nebo třeba 10). Tady jde o způsob řešení, který byl v tomto případě snad nejhorší možný. Věř, že vím o čem mluvím, sám jsem něco podbného zažil ještě za totáče, kdy jsem zapomněl režijku doma. Nohy se mi pak klepaly ještě pár týdnů a to jsem ani neskončil na stanici tehdejší VB. Revizorka nápadně připomínající babu-jagu z Mrazíka byla opravdu velmi "příjemná a chápající".

0/0
7.4.2010 10:16

OSTRAVATAR

@@

dopravni podnik zastupuje mudrc sokol...takze je to neprustrelne ;-D;-D;-D

0/0
7.4.2010 8:44

_m-

Re: @@

Ty toho taky víš - už nejmíň 2 roky to není pravda

0/0
7.4.2010 9:35

Homer.Simpson

Vypínání cvikaček = snadná obživa pro revizory

Revizoři stejně můžou vypnout cvikačky v celé tramvaji, a můžou

pokutovat kohokoliv, ať má lístek, nebo ne, nezájem, hlavně že se vydělá

na pokutách.;-D

0/0
7.4.2010 7:28

Autobus s tykadlama

Re: Vypínání cvikaček = snadná obživa pro revizory

Pěkně kecáte. Revizor označovač vypnout nemůže, nemá jak. A pokud jsou ve vozidle označovače z nějakého důvodu nefunkční, měl byste upozornit šoféra aby DP zjednal nápravu. Pokud opravdu označovače fungovat nebudou, pojede bez označené jízdenky celá tramvaj a velice snadno dokážete, že jste si jízdenku označit nemohl.

Ano, znám jedno město, kde se označovače jízdenek automaticky vypínají 2 minuty po odjezdu ze zastávky, a to je potom rodeo, když černí pasazéři zjistí, že si nemohou označit jízdenku když zmerčí revizora ;-D

0/0
10.4.2010 11:50

szagi

Měla mít v pořádku, je to věc rodičů...

doufám, že pan "Chytrý" sám něco ve své rodině prošvihne, a že se mu to vrátí i s úroky. On je bezchybný, vždy na vše pamatující. Problém je o tom, co říkají oslovení v článku. Trochu empatie a slušnosti. Nikdo neříká, že to nebyl přestupek proti přepravnímu řádu! Řeší se slušné chování amožný dopad na dětskou duši.;-€;-O

0/0
7.4.2010 7:22

Homer.Simpson

Re: Měla mít v pořádku, je to věc rodičů...

klid, revizor je něco jako inkvizitor ve středověku. Má vždy pravdu, může všechno a stojí za ním všemocná církev, nebo všemocný dopravní podnik.;-D

0/0
7.4.2010 7:30

hurkajan

už to tu bylo

mnohokrát zmíněno ve svých článcích na pravomoci revizorů jsem otiskl i rozhodnutí nejvyš.soudu kde je jasně popsáno co revizor smí a nesmí...jeho pravomoc je omezena na úkon kontroly ve vlaku autobusu či metra nikoliv mimo..v žádném případě vás nesmí zastavovat či jinak omezovat v pohybu jinak je vám povinnován náhradou času zisku blaaablaaa tuto činost a pravomoc má jen a jen policie...tudíž revizor může vedle vás pobíhat jako pes dokud mu doklad neukážete budeteli chtít popř.přivolat policii se zdúvodněním domnělého přestupku toť vše a nějaké předpisy v souladu se zákonem proboha jaké...jen doplněk občanského zákona který je podřazen ústavě...naopak revizorka se dopustila trestného činu ne přestupku když nezletilého bez vědomí rodiného zástupce ponížila na právech a to platí i o policii vzhledem k povaze případu bych žádal o náhradu a nápravu vzhledem k povaze psychické újmy dítěte a on už by so DP příště zajistil u svých zaměstnanců aby se podobné kauzy nestaly.

0/0
6.4.2010 23:48

dropa

Re: už to tu bylo

Jak může revizor za to, že někdo učí svěřenou osobu jezdit na černo? To není psychická újma spíš od rodičů? 

0/0
7.4.2010 0:18

szagi

Re: už to tu bylo

Jak učí jezdit děti na černo?! Další chytrolín. O kolik se staráte dětí? Vždyť měla kupon propadlý o tři dny. To se prostě a jednoduše stane. Jedině, že někdo to nepochopí, protože nikdy nikam nepřišel pozdě, na nic nikdy za celý život nezapoměl, vždy a všechno měl precizně zařízeno a ošetřeno..... :-/:-/

0/0
7.4.2010 7:26

dropa

Re: už to tu bylo

Reaguji na "nepřípustný zásah brutálního revizora do nezadatelných práv nevinného školáka", který byl vyslán rodiči cestovat bez platného dokladu a bez poučení o přepravním řádu!! :-)

0/0
7.4.2010 11:04

sf2

Re: už to tu bylo

Ty děláš jako kdyby jsi nikdy na nic nezapoměl... Chováni revizorky je absolutně nepřípustné.. Na místě měla tedy zvednout telefon a zavolat sama policii, či její zákonné zástupce/rodiče/ a ne někam dítě táhnout.. Příště by toho mohli zneužít nějaký pedofil, který dítě v dobré víře potáhne jakoby na Polici, ale skutečnost může býti jiná.... Absolutně nemohu pochopit, kdo tyto pravidla vymýšlí a uzákoňuje, že to nedomyslí do naprosté dokonalosti...  A hlavně pravomoc revizoru je určena pouze v dopravním prostředku a ne dál  volně na ulici. Nepochopím, proč v každém dopravním prostředku s ridičem nejezdí revizor, který ihned vyloučí černého pasažéra bez platby.... V Metru by měli býti turnikety, které černé pasažéry prostě do placeného prostoru nevpustí. Pevně věřím, že by výnostnost v dopravě byla daleko vyšší a hlavně by lidé měli práci...

0/0
7.4.2010 11:25

elverano

.

Se tady koukám rozhořela zajímavá diskuze. Je možná chybou zákonodárce, že danou věc speciálně neupravil, ale na druhou stranu přílišná regulace též nemusí být úplně vhodná. Dle mého názoru revizor nemá právo zadržet člověka, který odmítá ukázat jizdní doklad. Rozohdně se nelze opřít o ustanovení tr. řádu, který v jisté situaci dává oprávnění někoho zadržet každému, jelikož zde nejde o tr. čin. Nejde ani o přestupek, je to klasické soukromoprávní porušení smlouvy sankcionované smluvní pokutou.

0/0
6.4.2010 22:44

Vlna hněvu

Pro platícího cestujícího je ponižující

nějakému drzému umouněnci znovu prokazovat, že za jízdu zaplatil. Nechť si laskavě DP najde způsob, jak kontrolovat úhradu jízdy pouze jednou, při úhradě (průvodčí, turnikety..)

0/0
6.4.2010 21:39

Z-S

Re: Pro platícího cestujícího je ponižující

Jezdit MHD neni povinnost. Nekomu zase muze prijit ponizujici ukazovat pokazde litacku pruvodcimu...

0/0
6.4.2010 21:47

PIsa.lek

Re: Pro platícího cestujícího je ponižující

KDyž se ti to nelíbí, nemusíš jezdit. Tí, že si koupíš jízdenku, přistupuješ na podmínky, které dopravce má.

0/0
6.4.2010 21:52

Vlna hněvu

Re: Pro platícího cestujícího je ponižující

existují nějaké standardy služeb ale doprava jaksi zamrzla v dobách před sto lety. Většina jiných služeb je už dál, např. pro mlíko se nechodí s džbánkem k mlíkaři, ledaři už nedloubou led z řeky a s bolavým zubem se nechodí ke kovářovi. :-P

0/0
6.4.2010 21:58

speed1

kocourkov

Stává se celkem běžně, že naši romští "spoluobčané" jezdí na černo v MHD a nikdo je nepokutuje! Stejný problém je i ve vlaku (osobní nebo rychlík) romové neplatí a nic se jim nestane. Proč nejsou stejná měřítka na všechny?! Vždy je bič jen na slušné a poctivé lidi:-( Paní revizorka by se určitě 100% zachovala stejně i v případě malého diskriminovaného občana;-D

0/0
6.4.2010 21:13

byvalyvoliccssd4

Pokud má revizorka členskou legitimaci čSSd,

potom má právo na cokoliv.

0/0
6.4.2010 21:06

kraus

Re: Pokud má revizorka členskou legitimaci čSSd,

Tohle je spíše chování odSS.

0/0
6.4.2010 21:07

oracle

Re: Pokud má revizorka členskou legitimaci čSSd,

To nesouvisí s členskou legitimací. Blbec může mít jakoukoliv legitimaci a zůstane blbcem

0/0
6.4.2010 21:23

gibonxxx

bohuzel

v tomto state solidarita byt nemuze, protoze velka vetsina lidi sou ... ani nevim jak to nazvat, bohuzel na to doplaci ti co jsou rekneme "vzorni" obcas se dopusti chyby jako v tomto pripade

0/0
6.4.2010 20:52

Ubaram

Brno

V Brně to máme jednodušší. V jakékoli tramvaji projíždějící kolem "Bronxu" máte téměř jisté, že revizor se do zadního vozu vlézt ani neodváží. Nicméně pokud tam vlezete vy, riskujete že budete zkasírováni černými pasažéry.

0/0
6.4.2010 19:45

kraus

Re: Brno

;-D;-D;-D

0/0
6.4.2010 21:08

Starej Pardál

Re: Brno

...a to doslova;-D

0/0
6.4.2010 21:22

Vilda_Cz

No jo zase bohničtí policajti

to je jedna velká paká..

Už několikrát jsem je viděl v naší ulici, hlídka o počtu 3 aut a 8 lidí jak hrajou fotbálek u lesa, nebo jak se dívali na fotbal na přenosný telce, moc pěknej pohled R^

0/0
6.4.2010 17:54

arborman

Re: No jo zase bohničtí policajti

Nejsem policajt..,ale k tomuhle bych řekl jedno...nahrál jsi to? Pokud ano, pošli to na mvcr...., pokud ne a nemáš důkaz, tak bohapustě neplácej...

0/0
6.4.2010 18:10

Vilda_Cz

Re: No jo zase bohničtí policajti

bohužel důkazy nemám, jen svůj zrak a držení záznamových zařízení za jízdy není dovoleno

0/0
6.4.2010 18:53

Vlna hněvu

Pokud je doprava služba jako každá jiná

a dopravní společnosti jsou více či méně soukromé, není jediný důvod, proč by měl existovat zákon na kontrolu vybírání úhrady za službu dopravní společnosti. Pak by mohli chtít speciální zákon například stavební firmy, tam je taky spousta neplatičů a takovej zedník by si jednoduše poslal svého "revizora", který by neplatícího na místě zmlátil a pokutoval :-P

0/0
6.4.2010 15:30

PIsa.lek

Re: Pokud je doprava služba jako každá jiná

A ony ty stavební firmy nevědí, jestli jim někdo dluží, či nedluží?? Jinak totiž ta analogie zcela postrádá smysl - ti revizoři jsou tam primárně proto, aby právě zjistili ty "dlužníky".

0/0
6.4.2010 16:01

Vlna hněvu

Re: Pokud je doprava služba jako každá jiná

to je ale problém poskytovatele služby, že není schopen standardním způsobem zjišťovat své neplatiče. To je jako kdyby zelinář nechal otevřený krám a pak na výjezdu z města kontroloval lidem auta, jestli nevezou v kufru jeho okurky. ;-€

0/0
6.4.2010 21:22

PIsa.lek

Re: Pokud je doprava služba jako každá jiná

Koukám, že alespoň zdánlivě logické argumenty ti už došly, takže přecházíš na totální nesmysly, že?? Jak jinak by podle tebe měl dopravce zjišťovat jméno člověka, který nemá jízdenku a nezaplatí na místě pokutu?

0/0
6.4.2010 21:35

Vlna hněvu

Re: Pokud je doprava služba jako každá jiná

Nijak. Dopravce by měl mít takový systém, aby možnost černé jízdy byla minimální. Ti revizoři to stejně nevytrhnou.

0/0
6.4.2010 22:00

Králík z klobouku

Re: Pokud je doprava služba jako každá jiná

Souhlasím, že hostinský v hospodě anebo ochranka v supermarketu by měla mít principiálně stejná práva vůči případným zlodějům jako má revizor vůči lidem cestujícím bez platné jízdenky. Doprava je stejně veřejná služba jako prodej zeleniny ve stánku na rohu. A podobná práva bych měl já jako fyzická osoba mít vůči tomu, kdo mi na ulici něco sebere. Speciální práva pro revizory nemají v logice práva oporu.

0/0
6.4.2010 19:13

PIsa.lek

Re: Pokud je doprava služba jako každá jiná

Nejmenuješ se náhodou Kolumbus???

0/0
6.4.2010 20:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.