- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
JIŽNÍ VARIANTA má zásadní problém, nikdo by po ní nejezdil. Zkuste si do navigace, kterou dnes používají všichni řidiči kamionů zadat trasu, kolem Hradiště Vás nenavede, není nejkratší, nejrychlejší, ani nejekonomičtější. rozhodně ne po zavedení mýta. Nemluvě o 20km mýta, spotřeba nafty, splodin, ani čas nebude zásadně rychlejší.
SEVERNÍ VARIANTA: V Evropě vede několik silnic dálnic apod. dokonce přímo pod hrady některé mají pod hradem dokonce i tunel. Rozhodně by to přilákalo víc turistů, kteří kolem Trosek pojedou, protože když pojedou kolem Sobotky Humprecht je asi moc neuchvátí.
SUPERSEVERNÍ VARIANTA: Ano je nejdražší, když bychom vzali přínos pro region myslím, že by byl největší, města a podnikatelé na trase by taky přivítali lepší komunikaci a dostupnost do Krajského města. To nemluvím o snadnějším přístupu na hory (zase zvýšený zájem o turistiku).
PS: v daných lokalitách nebydlím, podnikatel nejsem.
KDYBYCH HLASOVAL JÁ BYLO BY TO: 0/40/60
Nejlevnější varianta je dokonce i nejvíc šetrná k přírodě a přesto se¨bude stavět o několik miliard draží silnice přes CHKO. Pokud tam zastupitelé u té dražší varianty nemají pozemky, tak to vůbec nechápu.
Jsme malá země s velmi malou plochou krásných území. Proto je neomluvitelné ničení těchto území v honbě za ziskem!!!!
ano, rozorejme vsechny silnice a nechme zisk velkým zemím s velmi velkou plochou krásných území. ted' ale vážně. když A, tak i B. takže novou silnici, ale s protihlukovými stěnami a zářezy
Řešil jsem problém, kdy v roce 1948 komunisti sebrali k nemovitosti pozemky a nenechali přístupovou komunikaci. Pozemek získal pozemkový fond, který se rozhodl bez nápravy pozemek prodat. Přitom pozemkový fond porušil několik zákonů i vyhlášek a vše mu prošlo. I to že pod cenou za úplatek pozemek prodal. Navíc tunelují pozemkový fond tak, že si u soudního znalce objednají fiktivní odhad a o peníze za odhad se pak šábnou. Navíc prodávají pozemky v CHKO, přírodní památky a lesy, které mají podle zákona zůstat ve vlastnictví státu. A tak je to všude. Nesrovnalosti jsem našel na ministerstvu zemědělství, životního prostředí, pozemkovém fondu, katastrálním úřadě, stavebním úřadě, obci, komoře soudních znalců atd. Je to prostě banda lenochů a tunelářů.
Nevím co je horší, zda úředník který své práci nerozumí a svou hloupostí a leností způsobí porušení zákona nebo úředník tunelář, který porušení zákona způsobí úmyslně za účelem vlastního obohacení.
Jak mohou krajští úředníci rozhodovat o mezinárodní silnici ???????
Argument že jižní varianta nezkrátí cestu z Jičína do Liberce je pravdivá, ale kdo mi zaručí že nebudu potřebovat jet z Jičína do Prahy po DÁLNICI ????? Severní varianta rozhodně benzín neušetří !!!!!!!! Argumenty o stavbách dálnic v Alpách ..... Český ráj nejsou Alpy a kdyby Švýcaři a Rakušané mohli a měli kudy, tak by se jim možná velice rádi vyhnuli !!!!!!!
Dálnice přes Mnichovo Hradiště by byla o cca 20 km delší, ale
1. byla by levnější
2. vůči unikátní krajině Českého ráje značně ohleduplnější.
Ještě k těm penězům - aby si někteří druzí z nás naplnili kapsy, tak se budou stavět defakto dvě dálnice (sice se to nazývá rychlostní silnice a zkapacitnění stávající komunikace, ale to jsou jen jiná slova pro čtyřproudé silnice, já v tom nevidím moc rozdíl) vedle sebe - jedna z Mladé Boleslavi na Jičín a HK a druhá z Turnova. To se na mě tedy nezlobte, ale to je v Evropě unikum, aby 30 km od sebe byly potřeba dvě dálnice. To vše kvůli tomu, že je třeba stavět, protože když se staví, tak tečou peníze.
... to samé by šlo říci i o skoro v prvních 30km souběžných R6 a R7 - "taky by se to mohlo někde propojit"
Ta silnice už tam vede, je dvouproudá, vede skrz obce je pěkně hnusná. Má se nahradit čtyřproudobé a ekoteroristi se můžou zbláznit.
Když se silnice zlepší, tak na ní bude větší doprava. V rámci chráněných území bych omezil rychlost na 60km/h. V zahraničí je to běžné a pak není třeba stavět novou silnici. Pak bude pro všechny dostačující ta přes Mnichovo Hradiště.
Ale vytady skoro nikdo nebydlíte, silnice má vést krajem CHKO Český ráj, teď přes vesnice jezdí kamiony a všechny doprava- to nikomu nevadí.
Jeďte se všichni co jste proti podívat do Rakouska nebo Švýcarska -dálnice jsou v chráněných oblastech, v Alpách -přivedly turisty a dovolím si odhadnou že za takových 10 let zarostou zelení jako tam a nebudou vidět.
A přeji Vám jet z Turnova do Hradce Králové, je to na nervy a čekáme na to jak na smilování ale to nepochopí kdo tady nežije.
přesně tak.
Všem těm protestujícím "ekologům" a také obyvatelům obcí kolem plánovaných tras dálnic bych doporučil návštěvu Švýcarska. Dálnice tam mají skoro všude a lidé bydlí někdy jen několik desítek metrů od nich.
Správné rozhodnutí! Co jiného říci. Ekoteroristům nevadí, že by kamióny při jižní variantě ujeli o skoro 20 km více. Nikdo z nich si nespočítal, kolik by to bylo navíc spalin v ovzduší? A osobní auta by dále jezdila nejkratší cestou, kde by se musely obchvaty obcí stejně postavit... a proč ve článku není zmíněn i názor o správném rozhodnutí, není to napsáno trochu tendenčně? Vždyž rychlostní silnice (ne dálnice!) povede mezi dvěma chráněnými územími. Nic nerozděluje! Ekodukty, mosty a tunely budou určitě plnit funkci správného začlenění to terénu s co nejmenšími dopady na přírodu.
Naprostý souhlas.Odpůrci jsou sice víc vidět, ale zastánců je daleko víc.Včetně mne.
Snad nejde o to Zkrátit vzdálensot mezi Jičínem a Libercem, ale dopravu zrychlit + získat její plynulost.
Schválně si otevřete mapu, pokud bych měl jet z Jičína do Liberce a stále jižní varianta tak stejně pojedu po ní než se tahat po prdelkách - kdy tamtudy jezdí ten to zná. Dálnice by vyšla "jen" na 15 miliard a vyhnula se CHKO, nechápu oč jim jde