Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česk(oslovensk)é vlajce je 90 let. Tvář jejího tvůrce známe až dnes

Prvorepublikoví poslanci hlasovali tak, že povstali. Když se jich 30. března 1920 večer většina zvedla z lavic, oznámil předseda Národního shromáždění František Tomášek prostě, že "zákon jest schválen". Shromáždění tak posvětilo vznik československé a později české vlajky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m+a+t+y

Prosím,nespojujte nás už s těma Slovákama

Všichni víme,že Slováci se od nás oddělili,že vlajka je česká a ten nadpis lže.Realita je taková,že česko je plný SlovákůRvA že pokud nás neustále někdo spojuje se Slovákama,tak nás potom bohužel neoprávněně nazývají východní evropou,takže prosím vás,nejsme Slováci a východní evropa už vůbec ne!!

0/0
31.3.2010 23:00

legi

Re: Prosím,nespojujte nás už s těma Slovákama

Slováci nie ste, pretože Slováci dodržiavajú dohody. Dohoda a zákon znel že žiadny z nástupníckych štátov nebude používať federálne symboly... Ešte niečo ???

0/0
31.3.2010 23:16

Petr Štěpán

Re: Prosím,nespojujte nás už s těma Slovákama

Nesmysl. Slováci se od nás nikdy neoddělili. V roce 1939 Slovenský štát vytvořili Němci (Slováci na tom neměli prakticky žádný podíl) a v roce 1993 byli možná víc aktivnější Češi, než Slováci.

0/0
9.4.2010 16:47

dobrodej

Patri nam vsem

Jsem rad, ze tato vlajka se dozila 90 let. Pro mne znamena mnoho. Precetl jsem si par prispevku, federalnich, prvorepublikovych, slovenskych, ceskych a dalsich, ale verte ze tahle vlajka je stale CESKOSLOVENSKA!!! a tak ji uctivam za nas vsechny co ziji v ceskoslovenskem prostoru, byt s ni mohu mavat dnes jen za pulku republiky. [>-]

0/0
30.3.2010 21:19

objednavkasvacin1

slovensko by melo doplatit

za pridani se k fasistickemu nemecku , valecne reparace.

0/0
30.3.2010 19:20

xino

Re: slovensko by melo doplatit

Tebe asi šibe;-D

0/0
30.3.2010 19:29

skyray

Re: slovensko by melo doplatit

česi by mali platiť vojnové škody za to že boli súčasťou nemeckej ríše a to dobrovolne ,ved ani na mape neexistovali v tej dobe ,,kde asi boli? ups asi v Nemecku ,jé Vianocééé? nie ,objavil som českú ihlu v nemeckej kope hn,,ja

0/0
30.3.2010 20:04

Petr Štěpán

Slovensko nevytvořili Slováci

Nesmysl! Samostatné Slovensko tehdy nevytvořili Slováci, ale Němci. Scénář byl téměř totožný se vznikem protektorátu Čechy a Morava. Tiso byl odvlečen z domácího vězení před Hitlera a tam dostal variantu - buď se stane hlavou loutkového státu Německa a nebo se Slovensko rozdělí mezi Polsko a Maďarsko.

Tiso sám nikdy o samostatnosti neuvažoval a lidi, kteří chtěli Československo rozbít pokládal za blázny.

Tím ovšem nechci úlohu tohoto diktátora nějak zlehčovat. Nebyla to zrůda jako Hitler, ale ani žádný andílek.

Sláva Československu! [>-]

Vlastenci.cz

0/0
30.3.2010 21:26

xino

Re: Slovensko nevytvořili Slováci

Stala sa veľká chyba že sa táto téma zámerne zamlčovala a ešte ani teraz sa neurobila riadna historická analýza na základe faktov pree školy a verejnosť.Holt ešte nás to čaká.Dôležité však bude aby sa prihliadalo na kontext doby a neposudzovalo sa to len dnešnou optikou.

0/0
30.3.2010 21:33

Lisiak

Re: Slovensko nevytvořili Slováci

Tak tam, kde sa bavia inteligentný ľudia sa to nedeje. Tam, kde niekto chce len nadávať si vždy niečo najde. Ono vždy sa najde niečo, čo sa dá prekrútiť, vybrať z kontextu a tak podobne.

0/0
31.3.2010 11:04

cayman77

Re: slovensko by melo doplatit

Mas pravdu, slovensko bolo spojencom "fasistickeho" nemecka. Este si ujasnime kto vsetko bol to fasisticke nemecko:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/61/Greater_German_Reich_in_1942.png

vy ste podpisali ze budete to samotne fasisticke nemecko, takze vlastne vycitas slovakom ze sme boli vasi spojenci.

0/0
31.3.2010 11:16

snoopee

re

souhlas, to naše povstání nebyla žádná sláva. Tři dny před ukončením světové války je na smích, pár lidí zbytečne zařvalo. Slováci to udělali v léte 44, kdy se nevědelo kdy to skončí a jaké to bude mít následky. A taky mi je na smích když se "naši" vysmívají slovákům pro fašistickou minulost 8-o Joooo ... my jsme byly lepší ;-D;-D;-D 

0/0
30.3.2010 17:51

lbc59

Re: re

slováci obrátili po třetí od r.1938 ,když na hranicích stála v té době nejslinější armáda tehdejšího světa- sovětská.Ta armáda se dala jen brzdit,ne zastavit.Jinak mimochodem,,za SNP padlo cca 18 tis,lidí za asi 3 měsíce,tady za 3 týdny na území čech a moravy asi cca 14 tis.

0/0
30.3.2010 17:57

kalerab

Re: re

Porvnavat civilne straty pocas toho Prazskeho povstania a vojenske straty pocas SNP nie je ani smiesne, ale skor ignorantske. To uz potom do SNP mozes zapocitat aj obete holocaustu ktore boli odvedene pocas nacistickej okupacie a hned ti to cislo vyskoci, respektive dukliansku operaciu a potom sa budes len divid. V tom prazskom umrelo 1500 povstalcov za tie tri tyzdne, ale to by sa ti asi nehodilo.

0/0
30.3.2010 18:16

lbc59

Re: re

Já mluvím o celém uzemí čech a moravy v době od 5 do 20,května 1945. Ano,jsou v tom započítany i civilní oběti.Ale ty byli hlavně v důsledků bojů,stejně jako byli i civilní oběti během SNP,kde bylo samozřejmě mnohem více obětí v důsledku přímých bojů..

0/0
30.3.2010 18:25

Vlna hněvu

Re: re

Jasně, asi by bylo nejlepší, kdyby spojenci stavili válečné operace v březnu 45, vždyť už byl skoro konec a hodně lidí zbytečně zařvalo, že ty rozumbrado ? O příčinách a přínosech Pražského povstání nevíš vůbec nic

0/0
30.3.2010 17:58

skrbling

Re: re

No přiznám se, že o přínosech Pražského povstání taky nevím nic a souhlasím s předřečníkem. Nedovedu si představit, co by se změnilo, kdyby k němu nedošlo. Bylo takové typické české, malé, zaprděné. Ale třeba nás poučíte.

0/0
30.3.2010 18:16

lbc59

Re: re

Povstání většinou vypukají,když se blížila spojenecká vojska,tak to bylo i jinde v Evropě.A hlavně nepodléhej slovenské teorii o nějakém povstání na Slovensku.To nebylo povstání,to pouze pravidelná,uniformovaná,plně vyzbrojená armáda prostě koncem války ,když viděla prohru změnila spojence .To není povstání,to je prostě zrada.Povstání bylo v Jugoslávii,Polsku,řecku,Belgii,Nizozemsku atd.To že třeba italové koncem války obrátili,taky nenazývají povstáním..

0/0
30.3.2010 18:35

objednavkasvacin1

Re: re

presne tak, slovaci ohledne WWII muzou leda mlcet a soupat nohama.

0/0
30.3.2010 19:20

Lisiak

Re: re

Vážne? SNP bolo dopredu plánované a pripravované v spolupráci zo spojencami. A mám taký pocit, že kvôli určitým indivíduám začalo predčasne a nie úplne pripravené.

Malo vypuknuť tesne pred príchodom rusov a vpadnúť ustupujúcim nemcom do chrpta, čím by sa eliminovala veľká čásť zvyšných nemeckých síl.

No nič, hlavne že o tom toho vieš hodne.

0/0
31.3.2010 11:18

snoopee

...

... každý sme svým pánem ...

0/0
30.3.2010 17:47

lbc59

.

Chtěl bych upozoznit milé slováky,kteří píší,že češi porušili dohody,že slováci před rozdělením si sami sobě jednostraně odhlasovali zákon o "schvrchovanosti slovenské republiky",kde bylo,že zákony tehdejší slovenské republiky ,když se to bude slovákům hodit,budou mít větší váhu,než zákony federální..:-)

0/0
30.3.2010 17:27

skyray

Re: .

zákon o zvrchovanosti republiky bol schválený až po tom čo bolo definitívne jasné že sa Československo rozdelí a píšem to pod tento komentár pod druhé ,je aspoň vidieť aká je v ČR cenzúra a necháva sa to čo je pre ČR dobré a maže sa pravda!

0/0
30.3.2010 18:38

lbc59

Re: .

mě také smazali příspěvek,kdy jsem psal,aby jsi nezaměnoval příčinu za důsledek.

0/0
30.3.2010 18:43

skyray

,,

no jak čítam české príspevky diskutujúcich tak majú značne skreslené infošky o Slovensku ,,ehmmm vytýkať Slovákom že boli na strane Hitlera no to je teda ,Slovenská republika bola z vôle Hitlera a nie z vôle Slovákov ,a to hovoria práve tý ktorí boli jeho priamou súčasťou ako "Protektorát". a ďalej Slováci chceli zachovať federáciu ale českí politici robili tak že tú federáciu jednoducho Slovákom znechutili. No Česi dajte si ruku na srdce ,kto z vás by chcel byť druhoradým občanom a kto by chcel žiť v republike kde slovo československý znamenalo vlastne český.

0/0
30.3.2010 17:11

vransen

Re: ,,

Ti něco řeknu - jsem z Moravy a jako Moravák se taky citím = ani Čech, ani Slovák. Název Český ani Československý mě nikdy nijak nedrtily, naopak jsem se se státem vždy identifikoval. [>-]R^

0/0
30.3.2010 17:17

skyray

Re: ,,

ja to chápem ,ale myslel som dejiny ,proste Česi museli "potrestať" zlých Slovákov za vojnový štát ,ktorý bol vytvorený z vôle Hitlera ,,netreba to zapierať a prekrúcať dejiny ,vela Slovákov sa hnevalo aj na nedodržané zmluvy z českej strany ,a hlavne aj za ten komunizmus kde ste nás priklincovali na 40 rokov. Je to aj doteraz tak ,všetky články a správy o Slovensku sú len bohapusté polopravdy ,je zaujímavé že slovenské médiá píšu o ČR seriozne a vaše len polopravdy jak hrom.

0/0
30.3.2010 17:32

lbc59

Re: ,,

jestli trochu znáš dějiny,tak komunismus tady priklincoval někdo jiný.Když se blíži konec války tak byly řešeny jen 2 možnosti.Slovensko jako další sovětská republika,nebo pozdější varianta t.j. obnovení ČSR.JInak komunismus v Evropě před válkou neměl žádnou moc,po vílce byl v polovině Evropy i světa.Vzhledem k tomu,že Slovensko bylo právoplatným spojencem států,které začali válku,v jejíž důsledku se nakonec komunismusostal do půlky světa,rtak si běž také poplakat na vlastním píšečku:-)

0/0
30.3.2010 17:54

hombre_

Re: ,,

lenze moravak neni narodnost

0/0
30.3.2010 19:02

lbc59

Re: ,,

A proč by nebyla,? Moravskou národnost sitady můžeš zvolit.To že se to nehodí slovákům,kterým by se zhroutili jejich dějiny-nedějiny /Velkomoravská říše/,je věc druhá a je to taky pokrytectví slováků..

0/0
30.3.2010 19:07

xino

Re: ,,

No napíš nám ako sa rútia tie dejiny.Teraz sme sa tu zobudili a potrebujeme niekoho aby nám tu o dejinách slovákov porozprával.

0/0
30.3.2010 19:16

hombre_

Re: ,,

ROFL no ziadne dejiny sa nerutia, lebo moravak ma s velkou moravou spolocne asi tolko jak indian s indiou ;-D

0/0
30.3.2010 19:28

lbc59

Re: ,,

jestli pak znáš dějiny? Velk.morava vznikla,když moravský kníže vojensky porazil jiný slovanský kmen na druhém břehu řeky Moravy. a jejich území si násilím připojil.Všechna velkom,knížata pocházejí z moravské dynastie..

0/0
30.3.2010 19:31

xino

Re: ,,

no a ako sa volala tá dynastia ktorá si prisvojila tú dedinu na tej druhej strane rieky?

0/0
30.3.2010 20:06

hombre_

Re: ,,

ved to nic nemeni na tom co som napisal ;-D

0/0
30.3.2010 20:16

lbc59

Re: ,,

Ano,všichni jsou slováci,jen o tom někteří neví. Známá slovenská poučka,když slováci neví,jak dál s dějinami;-D

0/0
30.3.2010 20:39

xino

Re: ,,

Si niečo vymyslíš a teraz to používaš ako argument.To máš odjakživa?;-D

0/0
30.3.2010 21:27

lbc59

Re: ,,

Dofám,že tedy budete vstřícní k maďarům na jihu Slovenska,aby jste nebyli stejní jako ti zlí češi. Zatím tam stavíte jenom betonové dvojkříže:-)

0/0
30.3.2010 17:22

skyray

Re: ,,

neprekrúcaj debatu na Maďarov väčšina ludí nemá problém s nimi. My máme problém s Maďarskom a nie s Maďarmi na Južnom Slovensku. Btw ,ty máš čo hovoriť ked tvoji predkovia ti etnicky vyčistili krajinu ,,,,!

0/0
30.3.2010 17:27

lbc59

Re: ,,

Ano,slovensko -madarské soužití je vzorem pro celou Evropu.Já si právě vždy vzpomenu,co se slovákům nelíbilo a jak se teď  chovají k jiným ve vlastním státě. Rychle jste zapoměli...

0/0
30.3.2010 17:35

skyray

Re: ,,

Opakujem: My máme problém s Maďarskom a NIE s Maďarmi na Južnom Slovensku.

0/0
30.3.2010 17:37

hombre_

Re: ,,

No pouc nas prosim ta, vysvetli nam ako sa chovame k madarskej mensine. Ved ty zjavne nemas ani najmensiu predstavu o com tu pises. Mensiny maju u nas vacsie prava jak u vas, maju vlastne skoly, univerzity, noviny, casopisy, TV atd atd atd.

0/0
30.3.2010 19:05

skyray

Re: ,,

no s ním písať to je o ničom ,vidí chyby iných ale svoje /české/ nevidí ,vždy vie šikovne prekrúcať a keby si videl ako :) ináč on píše aj na diskusky do sme.sk pod nickom lbc;-D

0/0
30.3.2010 20:02

lbc59

.

nechápu,proč se slováci mluví o vlace,po které před r.1993 šlapali,demonstarivně si do ní utírali boty,pálily. To je ta samá vlajka,kvuli které máte dnes problém?Rv

0/0
30.3.2010 16:49

daddy1

Re: .

Kde si to videl ze Slovaci palili federalnu vlajku? A vobec,bol si vtedy na svete?

0/0
30.3.2010 16:59

lbc59

Re: .

Na shromážděních na Slovensku ,kdy fanatický dav křičel " Dost bylo čechů" Pamatuji jak shromáždění slováků po Slovensku  ,tak ruský tanky..

0/0
30.3.2010 17:05

daddy1

Re: .

KLAMEŠ! A kdo lze, taky krade! Dav krical: dost bolo Prahy, a to je rozdiel ktory tvoj mozocek nezvlada. A zhromazdenia po Slovensku neboli, len v Bratislave. A ziadne ruske tanky neboli. Ja si pamatam sovietske jak nam rachotili pod oknami. Takze v historii znacne medzery.

0/0
30.3.2010 17:11

lbc59

Re: .

Dobře,tanky byly  sovětské..

0/0
30.3.2010 17:19

vransen

Re: .

Nechci se tě nějak dotknout, ale po Slovensku na celkem dost místech plály fatry, a rozhodně to nebylo v Bratislavě. Nevím, jestli se u toho pálily vlajky, ale matně si vybavuju, že jo.

0/0
30.3.2010 17:30

daddy1

Re: .

To boli vatry zvrchovanosti, nebolo to nic proti Cechom. Taky folklor, pivo, vino , klobasa.

0/0
30.3.2010 17:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.