Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Meteorologové se zlobí na „obchodníky s počasím“ kvůli předpovědím

Český hydrometeorologický ústav se pře se soukromou firmou Meteopress kvůli předpovědím počasí. Meteopress se snaží podle ČHMÚ o zviditelnění meteorologie způsobem, který oboru velmi škodí. Meteopress na oplátku kritizuje hydrometeorologický ústav, že nepracuje tak, jak by měl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivan Murtin

???

Pana Michala Najmana jsem se před časem zeptal:

Nerozumím fyzikálnímu rozměru mm/m2, tedy milimetr na metr čtvereční, který uvádíte na http://www.meteopress.cz/meteogram/graf1.php?id=191. Můžete mi, prosím, jeho význam vysvětlit?

Jeho psaná odpověď: 

"Jednotka používaná pro množství srážek. Kvádr o rozměrech 1m*1m*1mm má objem 1dm3 tedy 1l (litr). U srážek se to poměrně dobře hodí pro praktickou představu množství srážek - protože 1mm/m2 je vlastně 1l/m2. 10 mm/m2 je tedy 10 litrů vody na metr čtvereční tedy asi množství jedné zahradnické konve."

0/0
24.3.2010 13:14

pravda je nepříjemná, že ?

ČHMÚ ať se jde bodnout

Ať teda zveřejní předpověď na svém webu a je to, stejně ho platíme z daní ;-O

0/0
24.3.2010 11:55

jmen0.prijmeni

hmm

Tady je zase odborníků. Meteopres dělá předpovědi pro davy. Tam je opravdu důležité, aby se je snažili podat populárně. CHMI zase dělá předpovědi pro odbornější veřejnost. Upřímně, piloti nepotřebují vědět jaká je biozátěž pro tento den a množství pylu ve vzduchu. A mojí mamince zase je úplně jedno, jaký tlak si má nastavit na výškoměru, kde se nachází okluzní fronta a jaká je dráhová dohlednost v Karlových varech. A když se to tak vezme, tak všichni meteorologové vycházejí z údajů a numerických modelů, které jsou nám všem běžně dostupné na internetu. Ale většina z nás tyto informace neumí dekódovat a hlavně nemáme ty praktické zkušenosti, abychom dokázali odhadnout vývoj počasí. Každý z nás si najde toho svého meteorologa, a je jedno, jestli je to hezká Honsová, škaredí chlapi z CHMI, revmatické koleno souseda nebo nejmodernější digitální meteostanice z tržiště.

0/0
24.3.2010 9:03

Ppetig

Re: hmm

Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se pod Vaší přezdívkou ukrývala právě lhářka Honsová.

0/0
24.3.2010 9:41

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Nejsem ani Honsová, ani žena. A služby Meteopressu nevyužívám. Mám dostatečné vzdělání v oboru na to, abych si z dat z CHMI dokázal udělat odhady o vývoji počasí sám. Ale chápu, že pro někoho, kdo meteorologii nestudoval je vhodnější "bulvární" styl Meteopressu.

0/0
24.3.2010 10:15

Nero

Předpověď počasí platí pro celé území -

Hlavního města Prahy.

0/0
24.3.2010 8:40

Polička

Každý se musí zorientovat sám

 Metopres není solidní agentura.Nejhorší kombinace je když  jejich "zprávu"  čte, případně komentuje, hlasatel na některých komerčních stanicích. To je někdy na žalobu za šíření poplašné zprávy, když zákon na blbost nemáme.

0/0
24.3.2010 8:08

bulda1

Dobře

Letos v zimě jsem četl: Aktuální stav _ -15 déšť. K.I

0/0
24.3.2010 6:38

Wabo

Obchodníci s deštěm

ČHMÚ udělal dobře. Má dlouhodobě jedny z nejspolehlivějších předpovědí ze zemí daleko široko. Obchodníky s deštěm z Meteopresu, bulvární výrobce senzací,  opravdu potřebují jen bulvární média k vyššímu zisku. Objektivně jsou spíš na škodu, ne k užitku.

0/0
24.3.2010 5:59

Raffan.

co ja pamatuju

tak od doby kdy me umrela reumaticka sousedka jsem jeste spravnou predpoved pocasi nemel, at ji hlasil kdo chtel ;-D;-D;-D

0/0
23.3.2010 22:41

Ogrelord

pavědátoři v Meteopressu

"Jsme tady pro to, aby lidem neškodilo počasí. Není tak důležité,

jestli bude 15 nebo 16 stupňů, podstatnější je, jestli přijde nějaký

hurikán či bouřka. To může způsobit škody na majetku, někdo se může zranit," míní Michal Najman."

Tak tím mě rozšvihal. Hurikán v ČR. Pane Najmane koukám že Vašemu meteorologickému rozhledu odpovídá i celá kvalita Meteopressu v čele s pavědátorkou Honsovou Rv

0/0
23.3.2010 22:38

meteon

Re: pavědátoři v Meteopressu

Dagmar Hnojsová není ani pavědátorka :-) ale pacientka postižená chorobnou potřebou se předvádět v médiích a myslet si, že je slavná.

0/0
23.3.2010 23:53

popenec

Re: pavědátoři v Meteopressu

"Meteopress může výstrahy sledovat na oficiálních stránkách ČHMÚ, podle

Najmana ale právě v kritických okamžicích web často "padá"."

Sleduji stránky ČHMÚ často a ještě se mi nestalo, že by web spadl. Jen jestli Meteopressu nepadá něco jiného.

0/0
24.3.2010 7:09

xBaHnO

Re: pavědátoři v Meteopressu

Bez ohledu na Meteopress: Web chmi je pekelnej a pada, resp. je zcela pravidelne pretizenej.

0/0
24.3.2010 8:51

bapchpytho

Re: pavědátoři v Meteopressu

Najman by měl především říct,že tady není pro lidi, aby se snažil zabránit nějakým škodám,ale svůj byznys dělá pro peníze, o to mu jde,o nic víc.

0/0
24.3.2010 9:15

kauly

takhla se to dělá na vesnici

chcete-li se podívat, jak se dají zjišťovat příslušné "veličiny" a zpětně si odvozovat svoje předpovědi počasí tak se podívejte : http://pocasi-volary.cz/velhartice/index.php

0/0
23.3.2010 21:41

Pepíček Vyskoč

Jsme tady od toho...

... aby lidem neškodilo počasí. Když se podívám na předpověď počasí od Metepressu, tak i revmatická kolena mého souseda jsou jako předpovídač přesnější. A na varování před škodícím počasím mně stačí pojištění auta u UNIQA pojišťovny a jejich služba MeteoUNIQA.

0/0
23.3.2010 21:15

regazzi

Meteostanice

I moje meteostanice za 1500 CZK se myli mene nez slavni meteorologove s aparaturami za miliony ;-D

0/0
23.3.2010 19:27

DarkSicek

Re: Meteostanice

no vidite. a barometry jsou jeste levnejsi, pokud to presnou predpovedi nemate na mysli faze mesice :-P

0/0
23.3.2010 19:40

meteon

Re: Meteostanice

Přeji vám hodně úspěchů v konkurenčním boji o nejlepší předpověď počasí.

0/0
23.3.2010 23:54

mrozh

Re: Meteostanice

Prosím o výrobce a typ stanice. Takovou stanici, která by stála 1500 a udělala by mi předpověď na den nebo na tři dopředu, bych docela rád koupil. Pokud teda není připojená k internetu. To bych to pak uměl taky.;-)

0/0
24.3.2010 1:43

markyz.Gero

zdá se že mnozí mají představu

že meteorologové mají jako hlavní činnost denní předpověď počasí pro TV a noviny aby lidé věděli zda v sobotu grilovat či chlastat v hospodě, naivní představa ;-D

0/0
23.3.2010 19:05

DarkSicek

Re: zdá se že mnozí mají představu

a ne snad? jeste aby se za nase dane nejak jinak obohacovali!!!!!!

...;-D

0/0
23.3.2010 19:14

kladivar3

Oba rosnickarsky pohadkare vypraskat a ne je krmit nasema da

Oba rosnickarsky pohadkare vypraskat a ne je krmit nasema danema.

0/0
23.3.2010 18:49

Ppetig

Re: Oba rosnickarsky pohadkare vypraskat a ne je krmit nasema da

Blby jako Vás raději utratit.

0/0
24.3.2010 9:32

good bye lenin

ZRUŠIT

TOHLE MINISTERSTVO POČASÍ!! "ČHMÚ zaměstnává asi 800 lidí, roční provoz stojí státní kasu 350 milionů korun." Kouknu ráno z okna ven a vidím jak bude, ne

0/0
23.3.2010 18:48

DarkSicek

Re: ZRUŠIT

ja bych zrusil vasi pracovni pozici. hlupaky je zbytecne zamestnavat kdekoliv

0/0
23.3.2010 18:57

good bye lenin

Re: ZRUŠIT

;-DR^

0/0
23.3.2010 19:16

Wabo

Re: ZRUŠIT

R^R^

0/0
24.3.2010 6:00

PedroKV

Re: ZRUŠIT

Přesně, kouknu na meteox/wetteronline a vím, kdy a jak bude.

0/0
23.3.2010 19:42

DarkSicek

Re: ZRUŠIT

a data pro tyto servery poskytuje asi kdo?

0/0
23.3.2010 19:59

PedroKV

Re: ZRUŠIT

a to vím opět naprosto přesně: družice :-)

0/0
23.3.2010 21:35

adviser

Re: ZRUŠIT

A ty družice spravuje, resp data z nich vyhodnocuje kdo?

0/0
23.3.2010 22:34

PedroKV

Re: ZRUŠIT

Přece počítač.. ;-)

0/0
23.3.2010 22:50

szagi

Re: ZRUŠIT

;-DR^R^

0/0
25.3.2010 7:36

kossacek

CHMU? Zrušit!!

Jako poskytovatele ubytování v zimním středisku, mě tento článek dost vytočil. CHMU  mě již několikrát chybnými předpověďmi počasí připravil o hosty. Jak mohou publikovat data na 14 dnů dopředu, když sami vědí, že jde spíše o tip s pravděpodobností cca 30%? Teď si navíc ještě dovolí někoho kritizovat. Ústav navrhuji zrušit. Ušetří i státní rozpočet. Je to instituce-zašívárna bez zodpovědnosti za své výsledky.;-€Rv

0/0
23.3.2010 18:43

killy

No, když někdo věří předpovědi nad 48 hodin ?!!

:-P

0/0
23.3.2010 18:59

DarkSicek

Re: CHMU? Zrušit!!

Pozn.: Průměrné hodnoty jsou vypočítány pro celé území ČR do nadmořské výšky přibližně 600 m n.m. za období od roku 1961 do roku 2000. Úspěšnost předpovědí teplotních charakteristik je kolem 75% a úspěšnost předpovědí srážkových charakteristik kolem 65%.

0/0
23.3.2010 19:02

adviser

Re: CHMU? Zrušit!!

Tak proč se těmi údaji tedy řídíte, když víte že je to víceméně tipování. Zkuste uplatnit škodu u soudu ...

0/0
23.3.2010 22:38

milkm

Copak někdo bere blesk vážně

;-D;-D;-D

0/0
23.3.2010 18:41

vandor

... já jo ...

...   dyť to píšou: "že při nedávné bouřce uvedla firma devítinásobný počet blesků"   ...   a to se ty blesky už musí brát vážně   ...:-)...

0/0
23.3.2010 18:45

Pete24

Souhlasím. Předpovědi počasí jsou dnes horší než

za komunistů. Jako jedna z velmi mála, ne-li úplně jediná věc. Protože ČHMU chce hlavně své informace prodávat firmám, zemědělcům atd., nikoli zadarmo poskytovat obyvatelům. Takže funguje jako státem dotovaná soukromá firma, jako třeba ČSD - mizerně.

0/0
23.3.2010 18:39

DarkSicek

Re: Souhlasím. Předpovědi počasí jsou dnes horší než

na tom jste byl kde? kdyz se podivam na www.chmu.cz, nikde po me zadne poplatky nechteji. mate nejake vecne argumenty vy?

0/0
23.3.2010 19:11

DarkSicek

Re: Souhlasím. Předpovědi počasí jsou dnes horší než

btw, pokud 24 ve vasem nicku znamena vek, pak zcela jiste pamatujete predpovedi pocasi z dob komunismu :-P

0/0
23.3.2010 19:12

Rubik1

Re: Souhlasím. Předpovědi počasí jsou dnes horší než

Já nevím, jak vy, ale já mám stejný nick už možná 10let.

0/0
23.3.2010 22:11

killy

No, já se vždycky poptám u kluků z Unhoště....

Odkud to všechno mají mne nezajímá, ale je to přehledné... a pro Kladno to sedí...

http://tel.ion.unhfree.net/meteo/

0/0
23.3.2010 18:33

Jarouch777

Nechapu

o co CHMI jde. Meteopress je soukromy subjekt provozujici jisty servis za komercnim ucelem. Jestli jsou lidi ochotny vic verit . .potazmo zaplatit vice katastroficke zpravy tak je to jejich blbost. To je chtej jako zakazat, nebo zalovat pro sireni poplasne zpravy ? Jestli prodavaj zcestne informace tak na to samozrejme dojedou. CHMI by se meli vic starat o vlastni pisecek, taky tam maj par predpovednich hrobecku . . . RvRv

0/0
23.3.2010 18:29

DarkSicek

Re: Nechapu

prepoved ma jistou uspesnost, to neni vestba z koule :-/

0/0
23.3.2010 19:16

mrozh

Re: Nechapu

Jde třeba o to, že některá varování nebo některé druhy zpráv poskytuje ČHMÚ ze zákona a určité formulace mají určitý smysl a může se na ně třeba někdo odvolat při jednání o náhradě škody. Když si něco z toho agentura pozmění a vydává to jako oficiální zprávu ústavu, tak to je docela o hubu. Tady to naštěstí ještě neznáme, ale v Oklahomě berou varování před tornádem docela dost vážně. Asi jako kdyby tady někdo vydal povodňovou výstrahu pro Troubky jen tak, protože si to vycucal z prstu.

Kdysi jsem si zvyknul, že soukromníci "počítají" index schnutí prádla nebo zavařování klouzků. Pokud si takové pitomosti dělají na svoje triko, tak prosím, když o to někdo stojí. Ale když změní nějakou oficiální výstrahu, která se dává ze zákona za určitých podmínek, tak se nedivím, že s ním hydrák nechce nic mít.

0/0
24.3.2010 1:39

mrozh

Re: Nechapu

A to pamatuju doby, kdy Meteopress byla první vlaštovka toho, jak zpřístupnit informace o počasí a trochu zpopularizovat meteorologii. Kdysi do toho i lidi z hydráku vkládali docela dost naděje, že budou dávat víc informací, aktuálnější, větší výběr, že budou lidi i víc vědět o tom, jak se ty informace získávají a vytvářejí... Dneska už z toho zbyl jenom obchod. Bohužel.

0/0
24.3.2010 1:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.