Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tak takhle ne, paní učitelko! Kantoři se filmují a chodí s kůží na web

Najít se na tajně natočeném videu na YouTube, to je pro většinu učitelů noční můra. Někteří kantoři si ovšem zvou kameramany do třídy dobrovolně. Nesestříhané záznamy z takzvané virtuální hospitace se pak pověsí na internet, kde učitelé diskutují o plusech i minusech hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

terezav

takhle

si představuju výuku angličtiny; učitelka je naprosto kompetentní, sebevědomá, má v hodině klid; já jsem měla v některých případech dost smůlu; v maturitním ročníku učitelka neuměla ani na mé úrovni;

učitelka sice mluví rychle, je jí ale dobře rozumět; myslím si, že je důležité, aby žáci uměli mluvit a domluvili se, proto jeji snahu mluvit na ně anglicky a v této rychlosti oceňuji; pokud by procvičovali gramatiku na tématu, které by je nezajímalo, asi by ve třídě nebyl klid a žáky by to otravovalo

0/0
3.4.2010 10:39

Adam.Cipisek

Ja mel smulu na anglictinu

Uz asi vim, proc mi byla vetsina anglictinarek tak nesympaticka a vetsina nemcinarek sympaticka... Tahle ucitelka drmoli a drmoli, ze ti studenti pousti jeji drmoleni jednim uchem tam a druhym ven. Ja osobne jsem sice rozumel skoro vsechno, ale mel jsem, co delat. Je sice hezke, ze se divaji na blogger, ale co prosim z toho, kdyz nejsou schopni ani poskladat jednoduchou vetu. Koneckoncu na blogger se muzou podivat doma vecer a ne s tim ztracet cas na hodine, kde maji hlavne procvicovat gramatiku a ucitelka ma odpovidat na dotazy a vysvetlovat, proc je ono tak a jine onak.

0/0
28.3.2010 20:58

babacek

Učitelská balada:

U tabule dítě stálo, šklebilo se náramně. Čímpak asi učitelka ukáznit si troufá mě? Řehoní se děcko drze učitelce v bledou líc, ať se jenom úča vzteká, ví, že vlastně nesmí nic!  Učitelce v hlavě hučí, chvějí se jí kolena, když tu v umučené lebce bleskne veršík Erbena: "Pojď si proň, ty Polednice! Pojď, vem si ho upíra!" Když tu dveře ztichlé třídy kostlivý hnát otvírá. Pod plachetkou - vždyť to známe - příšera se zjeví tu, dříve rozjívená třída náhle stojí v zákrytu. "Dej sem dítě!" zaburácí "Volala jsi? Tady jsem!"

Volala jsem. Pročpak dítě? Víš co? Raději mě si vem! Ty si sbalíš děsné dítko - horší přijdou do školy! A mne za zmizení žáka odbor školství osolí. Mě si vezmi, Polednice, konečně tak najdu klid! Kolegyně potvrdí ti, jak je těžké takhle žít! Ať se kde chce, co chce, šustne, kdo je vinen ze všech zel? Kdo je volán jako pucflek? Zcela jistě UČITEL!

0/0
28.3.2010 15:42

babacek

Re: Učitelská balada:

Když si páťák místo džusu dá pořádný rumu lok, na koho se ukazuje? Zanedbal to PEDAGOG!Když vojáci na cvičišti nezvládají vlevo vbok, kdo podlomil branné síly? Samozřejmě  PEDAGOG! Když se dívka zfetovaná vrhá z okna jako cvok, v ruce láhev od čikuli... Kdo je vinen? PEDAGOG!

Když mládenci skotačiví vhodí chodce v říční tok, kdopak za to zvěrstvo může? Jen a pouze PEDAGOG! Když robátku v hloubi jícnu usídlí se streptokok, kdopak může za absenci? Kdo je kárán? PEDAGOG! Že děťátko v třetí třídě pohačá si druhý rok,

 kdopak mu měl IQ zvýšit? Kdo to nezvlád? PEDAGOG! Tak to vidíš, Polednice, škoda mluvit, hanba klít. Proto radši mne si vezmi, ať mám jednou provždy klid!"

0/0
28.3.2010 15:43

babacek

Re: Učitelská balada:

Polednice hlavu skloní, slza z oka skane jí. Šeptá: "Nejsem kompetentní, zanech marných nadějí!" Na pozdrav svým strašným hnátem učitelce zakývá, chápe už, proč pro tu ženu, není příliš děsivá.

(Výše zmíněná pedagožka byla disciplinárně potrestaná za debatu s osobou podezřelého původu během vyučování a napomenuta za svévolné recitování K.J.Erbena, jenž není zařazen do osnov tohoto ročníku) Dagmar Laštůvková

0/0
28.3.2010 15:43

H75

Re: Učitelská balada:

Perfektní R^. Ale možná na tomto místě škoda úsilí - v životě jsem zjistil, že přesvědčíte jen toho, kdo má vůli se o problému něco dozvědět.....hlupáky nepřesvědčíte.

0/0
28.3.2010 18:08

babacek

Re: Učitelská balada:

No proto může mít ČSSD předvolební slogan : ,,Kdo není blbej je proti nám´´. ;-D

0/0
29.3.2010 8:58

Navsteva k bolsanum nikdy

Zejmena rodice by meli mit moznost

zjistit co presne se jejich deti ve skole uci - zejmena v hodinach jako je dejepis a obcanksa vychova.

Neexistuje aby moje dite ucila nejaka kovana soudruzska svoje pravdy o dejinach proletariatu a podobne.

0/0
28.3.2010 12:11

net.Xtreme vrací úder

Re: Zejmena rodice by meli mit moznost

Já jsem pro, rodiče (alespoň některé) určitě zajímá jak se učitel chová, co vlastně učí atd. Ono na každý předmět může být nějaký problematický učitel, nikdo sice není dokonalý, ale pokud matematikářka musí kontrolovat výsledky podle výsledků na konci učebnice a postupu nerozumí, je něco špatně. Stejně negativně bych hodnotil učitele na biologii, který by měl nevhodné poznámky o evoluci a podobně... Na druhou stranu leckdy by se i rodič dozvěděl, že učitel není tak špatný jak tvrdí syn/dcera a dítě v hodině nedává pozor a pak u zkošení si nic nepamatuje...

0/0
28.3.2010 12:37

ladinusamad

Re: Zejmena rodice by meli mit moznost

Taky by rodice meli mit moznost sledovat zaznam chovani ratolesti. Vice nez casto by to melo vetsi smysl nez nataceni ucitelu. Domnivam se ze prevazna vetsina problemu neni zpusobena vyucujicima. A v pripade ze je nekvalitni kantor tak se to stejne provali. A to i v pripade ze je kantor komunista nebo nestudovany blb. To zatajit nejde, zaznam nezaznam.

0/0
28.3.2010 12:57

Reeve

Re: Zejmena rodice by meli mit moznost

Ano, KAŽDÝ by měl mít možnost koukat (a případně radit) na každého při práci, pokud se ho ta práce nějak týká. Rodiče by měli mít právo účastnit se operace dítěte, já chci koukat kuchaři pod ruku, když připravuje můj oběd, chci se účastnit porady v bance, kde se rozhoduje o poplatcích atd. (Ano, je to ironie).

Na informaci o tom, CO (a případně jak) se učí, samozřejmě máte jako rodič právo, neznamená to však automatický nárok na osobní kontrolu při vyučování. Nelíbí-li se vám, co a jak se vaše dítě ve škole učí a není-li škola vaše námitky akceptovat, můžete dítě přihlásit na jinou školu.

0/0
28.3.2010 14:34

H75

Re: Zejmena rodice by meli mit moznost

Nedivte se, na fotbal a pedagogiku máme v Čechách šest milionů kovaných odborníků, kteří by to dělali líp, jen kdyby měli tu možnost ;-)

0/0
28.3.2010 18:09

Bohata socka

Motivace

Pro jakoukoli vyuku je zakladnim predpokladem vnitrni motivace zaka, studenta, Pokud ta chybi, je vcelku jednou, co tam ucitel dela, i kdyby se stavel na hlavu a delal predstaveni s efekty lepsimi nez Dan Nekonecny, stejne nezaujme. Dnesni mladez je prehlcena vjemy, ma moznosti vyhledavani info na netu a encyklopedie, role ucitele se umensuje a bude stale mensi. U mensich deti je motivace dobre znamky, prirozeny soutezisvost detska, u pubertaku to pak mizi, ucitele 7. - 9. trid zakladnich skol to maji asi nejtezsi. Na stredni skole pak uz opet u mnohych nastupuje uvedomelost, u nekterych pokracuje pubertalni vzdor a odmitani. Jak uz tu zaznelo, kvalitni prednaseni textu profika ucitele s recnickym darem a zajimavym obsahem je lepsi nez ty moderni saskokomedie. Kvalitni prednasku nikdy nic neprekona.

0/0
28.3.2010 11:33

pavelpat pošesté

Re: Motivace

Souhlas R^ Problém je, že na internetu je spousta informací a málo vědění :-/

0/0
28.3.2010 11:45

pondelkovic2

Re: Motivace

Od vás to sedí....

0/0
28.3.2010 12:36

pavelpat pošesté

Asi takhle:

Zajímavá, interaktivní hodina ano, ale nesmí to být na úkor kvality a informací. Z vlastní zkušenosti vím, že při těhle "hravých" hodinách se děti naučí mnohem míň než při dobrém přednášení (ale to u nás bohužel málokdo umí), ale zase to málo se zpravidla naučí všechny. Takže takovéhle věci tak na ZŠ, ale výš ne... 

0/0
28.3.2010 11:00

net.Xtreme vrací úder

Re: Asi takhle:

Dobré přednášení? Já bych na to šel obráceně, dobré interaktivní hodinym ohou být koneckonců velmi přínosné, ale jde o ot přesunout se konečně z biflování zbytečností k pochopení podstaty. Pro studenty je milionkrát přínosnější než si pamatovat datum a místo upálení Jana Husa kontext toho v jaké doběk tomu došlo a proč. Mnohem užitečnější je naučit se porozumět (odbornému) textu a v případě nesrovnalostí různých zdrojů na základě logické úvahy umět se rozhodout, který je věrohodnější. Stejně tak je mnohem přínosnější (v přírodních vědách) umět si vzorec najít/odvodit, a vědět na jaký příklad co použít, než si tupě pamatovat vzoreček a postup modelových příkladů. Nechci zase úplně degradovat paměť, je rozhodně dobré mít všeobecný přehled a pamatovat si to hlavní, ale mnohem cennější je, když student ví co a proč dělá, než tupé dosazování vzorců či doslovná citace z učebnice.

0/0
28.3.2010 12:43

pondelkovic2

Re: Asi takhle:

Umět si odvodit vzoreček je náročné na logiku, beru, že na VŠ je to předpoklad, ale jestli se bavil o ZŠ,  či SŠ, tam už taky tolik schopných není......ale jinak souhlasím....

0/0
28.3.2010 13:00

net.Xtreme vrací úder

Re: Asi takhle:

Pro ostatní stačí, když jej dokáží najít.v tabulkách.

0/0
28.3.2010 13:11

pondelkovic2

Re: Asi takhle:

:-)

0/0
28.3.2010 13:17

notebook.r51

Ještě neopomeňte zdůraznit

Že otázka by měla předcházet odpověď, příčina následek, myšlenka slovo a že voda neteče do kopce, pokud hasiči nestříkají na střechu.

Taky je dobré dodržovat zásadu, že po použití WC se splachuje.

Co tam ještě výzkumný ústav má?

0/0
28.3.2010 10:24

net.Xtreme vrací úder

Re: Ještě neopomeňte zdůraznit

A myjí se ruce!!

0/0
28.3.2010 12:44

notebook.r51

Re: Ještě neopomeňte zdůraznit

No super, o další výzkumný grant, který tento poznatek pedagogicky zevšeobecní, je zajisté zažádáno  :-P

0/0
28.3.2010 14:04

Helen_Prag

výuka

Dnes si každý myslí, že může ve výuce radit.

Není špatné, pokud se hodina nějak oživí, ale nemusí to být pořád jen zábavné, učitel nepracuje v zábavním průmyslu.

Jenom mi připadá, že dnes toho děti umí méně než my před lety.

0/0
28.3.2010 10:22

forhend

Re: výuka

taky je skoro nikdo nechce zaměstnat...:-/

0/0
28.3.2010 10:25

notebook.r51

Re: výuka

Zato se lépe uplatní v šoubyznysu a jiných příbuzných oborech, například v politice.

Získají mnoho doktorátů, naučí se dělat atraktivní reklamu na nesmysly a prosadit je.

Pojď sem pes, tumáš nic. A pes jde.

Taky umění.

;-€

0/0
28.3.2010 10:29

vovák

Bazírování na gramatice

Pro předřečníky, kteří považují gramatiku za zbytečnou. Gramatika je velmi důležitá.  Vezměte si například slovo "milisekundy". A teď si ho napište s tvrdými Y. A jste významově někde úplně jinde...

0/0
28.3.2010 10:21

terezav

Re: Bazírování na gramatice

pokud se děti naučí anglicky číst (k tomu stačí víceméně slovní zásoba+velice základní gramatika) a pak hodně čtou, gramatiku se naučí automaticky, hlavně se naučí správně používat správné tvary na správných místech - a tohle je gramatická cvičení naučí jen stěží; chce to číst a číst a číst (sice nebudou vědět, který čas je předpřítomný, ale v zahraniční firmě bude jistě větším přínosem správné použití času než znalost o jaký čas se jedná)

0/0
3.4.2010 10:45

Šihi

kraviny do kravína...

;-D

0/0
28.3.2010 10:20

notebook.r51

Aby se žáci naučily komunikovat

Tak to bude nejlepší. Na gramatiku se vykašlete, iDnes už předbíhá dobu a reformu realizuje

0/0
28.3.2010 10:09

vovák

Re: Aby se žáci naučily komunikovat

těším se na dobu, kdy se v gramatice konečně zavede pravidlo shody přísudku s podmětem a začne se psát "Aby se žácy naučily komunikovat" iDnes už má k tomuto stavu solidně nakročeno.

0/0
28.3.2010 10:14

pondelkovic2

Re: Aby se žáci naučily komunikovat

;-D

0/0
28.3.2010 10:20

notebook.r51

Re: Aby se žáci naučily komunikovat

Takhle bych to i bral, aspoň by bylo znát, že je redaktor nejen gramotný, ale má i smysl pro srandu. Když je to nekonzistentní, prokazuje i absenci citu pro jazyk. Zahrajem si na vojáci, máme flinty a bodáci je svérázný folklór, ale neuráží to.

0/0
28.3.2010 10:20

net.Xtreme vrací úder

Re: Aby se žáci naučily komunikovat

Tohle je spíš shoda (násilná) podmětu s přísudkem, ale dobré;-DR^

0/0
28.3.2010 12:46

marionetta

nechápu

proč se tolik zatracuje kvalitní výklad nebo přednáška jako forma výuky. S tolik propagovanou interaktivitou se nedosahuje zdaleka takových výsledků v úrovni vědomostí. Jiná věc samozřejmě je, jak dotyčný se získanými znalostmi naloží v praxi, ale to věc už každého jednotlivce, s tím ten učitel moc nadělat nemůže. Já si pamatuji nejvíc od těch učitelů, kteří byli přísní a nekompromisní a vyžadovali přesné znalosti. Ti, co si s námi "hráli", zapadli v propadlišti zapomnění a jejich informace taktéž.

0/0
28.3.2010 10:04

dewils

.

Ja bych dnešní omladinu mlátil hlava nehlava;-D

0/0
28.3.2010 9:59

forhend

Re: .

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.3.2010 10:26

goratec

A koneckoncu,

procpak se do toho projektu nezapoji i ZVS, abychom vedeli a pochopili jak se k nim chovat a mohli jim pomoci s integraci do beznych ZS jak se planuje.  ?

0/0
28.3.2010 9:21

pondelkovic2

Re: A koneckoncu,

celé je to nesmysl.....v jedné třídě podprůměrné průměrné a nadprůměrné žáky....;-€

0/0
28.3.2010 9:28

notebook.r51

Re: A koneckoncu,

1) Podprůměrní i nadprůměrní budou existovat vždycky, jen v menším či větším rozptylu.

2) Na vesnických jednotřídkách měl kantor 5x tolik práce, úroveň dětí neméně nejednotnou a že by práci sto let nezvládal?

Děti se rodí pořád stejné, problém je někde jinde.

0/0
28.3.2010 10:37

pondelkovic2

Re: A koneckoncu,

Asi mi nerozumíte.....já se bavím o negramotech ze ZVŠ:-/

0/0
28.3.2010 12:38

notebook.r51

Re: A koneckoncu,

To jsem si všiml, odtud argumenty.

Zejména doporučuji věnovat pozornost tomu druhému.

"Negramoti ze ZVŠ" na vesnicích zdaleka nechodili do Zvláštní školy - už proto, že žádná nebyla. A školství fungovali. Gramoti byli gramotní. Dnes tak nějak polo. Zato mají vš titul.

0/0
28.3.2010 14:02

kubam

Tak takhle ne, paní novinářko.

Když už zmiňujete ten youtube, tak jste si tam mohla všimnout, že zhlédnout se v tomto konkrétním významu, kdy se člověk dívá na video, píše se z.

0/0
28.3.2010 9:15

pacifista1

MARTE MEO

http://www.martemeo.com/site/index.cfm

0/0
28.3.2010 9:01

pacifista1

MARTE MEO

no koukám že i do česka přichází změny. Sice je to takový podivný, ale připomíná to Marte Meo metodu, v tý se akorát učitel nechá natočit a pak na to kouká sám. Normálně se tomu říká učení z vlastních chyb....

0/0
28.3.2010 9:00

Duke Nukem

co to je zas za clanek,

pokud to neni vylozene nejake lechtive videjko nejake uci,tak to fakt nikoho nezajima...;-D

0/0
28.3.2010 8:57

mikhail

Re: co to je zas za clanek,

To ze to nezajima tebe (ani mne, pravda) neznamena, ze to nezajima nikoho. Despoto! ;-D

0/0
28.3.2010 9:06

Duke Nukem

Re: co to je zas za clanek,

;-)

0/0
28.3.2010 9:12

babacek

Učitelé

Učitelé by měli tajně natáčet hlupoty u tabule a pak to také dávat na web jako jakousi satisfakci. Kdo by jim co dokázal. Jenže to by zase mohl nějaký grázl dostat psychické trauma, že ?

0/0
28.3.2010 8:55

goratec

Je to o ucitelich.

Kdyby mi jedna silena pxxx a zzz, ktera tenkrat prave vylezla ze skoly, neznechutila NJ tak sem to mohl dnes umet. Nastesti si s technickou AJ vystacim R^

0/0
28.3.2010 8:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.