Diskuze

Před 25 lety se nádraží Těšnov zřítilo k zemi, ustoupilo pražské magistrále

Čtyři sta kilogramů trhaviny a necitlivost komunistických úředníků na den přesně před pětadvaceti lety změnily historickou část Prahy. Budova těšnovského vlakového nádraží se s rachotem zřítila k zemi a území mezi Petrskou čtvrtí a Karlínem v tu chvíli nadobro přišlo o své kouzlo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

msk

17. 3. 2010 13:18
hnus

Je to škoda.

když je člověk třeba v londyně, tak tam vidi, kolik nadrazi se v centu uzivi. praha samo neni londyn, ale tesnov by se byval do budoucna urcite dal vyuzit.

0 0
možnosti
PPP

přišla poslechnout Paderewskiho

17. 3. 2010 12:57
video z odstřelu bylo dlouhá léta používáno pro pořad

Ta naše povaha českáR^

0 0
možnosti
KC

atul

16. 3. 2010 21:00
nádr

Architektonicky podobné nádraží bylo ve Vídni - Nordwestbahnhof, vymbombardované za války. Další podobné nádraží ještě stojí - v Děčíně. Všechna na Severozápadní dráze Vídeň-Znojmo-Jihlava-Nymburk-Děčín-Berlín. Do Prahy na Těšnov to byla z Nymburka fakt jen odbočka. 

0 0
možnosti
A

american

16. 3. 2010 17:53
New York, Pensylvania Station

Chyby se delaji vsude na svete, dam priklad od nas, z New Yorku:                                http://www.nyc-architecture.com/GON/GON004.htm              Prohlednete si, prosim, obrazky! Jedna se o Pensylvanske nadrazi, ktere bylo opravdu skvostem New Yorku.... temer pres ulici je stale jeste hlavni posta, postavena v podobnem stylu... nadrazi bylo zbourano v 60-tych letech a dodnes si lide rvou vlasy, proc se tak stalo. Na jeho miste stoji moderni (ale architektonicky bezcenna) budova Penn-Station, hned vedle(spojeno) je Madison Square Garden (kde hraji tez NY Rangers hokej).

0 0
možnosti
MS

msk

17. 3. 2010 13:17
Re: New York, Pensylvania Station

taky dobrej příklad zlovůle úřadů.

pozdravy do NY

0 0
možnosti
L

LuborP

16. 3. 2010 14:20
Pro neználky:-)

Je tu evidentně dost problematiky neznalých lidí, včetně autora článku, takže v kostce osvěta pro všechny: Nádraží z dopravního hlediska bylo po zestátnění soukromých železničních společností (po první světové válce) v podstatě navíc (umožňovalo výjezd vlaků pouze ve směru na Nymburk a na Neratovice, jeho hlavní funkci, tj. výchozí a konečná stanice pro osobní vlaky v těchto směrech mohlo již tehdy převzít tehdejší Wilsonovo nádraží, dnes Hlavní nádraží), o zrušení nádraží Těšnov (tehdy Denisovo nádraží)  pro osobní dopravu se proto uvažovalo již za první republiky. V době, kdy bylo nádraží pro osobní dopravu uzavřeno (1972), jezdilo také mnohem méně osobních vlaků než dnes. Bohužel dle tehdejších zvyklostí byly vlaky nesmyslně ukončeny už ve Vysočanech. Jiná věc je ovšem lividace architektonicky hodnotné nádražní budovy. Severojižní magistrále překážela minimálně, bylo proto ubouráno jen severní křídlo. Zbytek vadil pouze soudruhům, jmenovitě panu Kapkovi.........

0 0
možnosti
PPP

přišla poslechnout Paderewskiho

17. 3. 2010 12:53
Re: Pro neználky:-)

jo Kapek, to byl zvláštní člověk. A jako jeden z máarudáků se po listopadu 89 zastřelil

0 0
možnosti
UVTN

URB-Resident v týlu nepřítele

16. 3. 2010 12:30
V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

Greenpeace a podobné existence byly pod zámkem a tak lidé kteří chtěli tvořit měli volné ruce. Umělecky hodnotné části výzdoby jsou v depozitáři, takže se dají vkusně použít do nějakého projektu stavebně-umělecké hodnoty, no a zbytek té chátrající slepenice z kamení a cihel, odstřelili. To nádraží bylo prostě navíc a ještě prťavé. Nedalo se tak přestoupit na rychlík a tak když se cestující přikodrcal od Neratovic, tak si musel naběhnout na nádraží Střed, nebo Hlavní.. Rv

0 0
možnosti
PM

Autobus s tykadlama

16. 3. 2010 13:11
Re: V tomhle měli stavaři i architekti za socializmu výhodu

takže namísto, nejhezčího nádraží v Praze, je v centru jistě architektonicky hodnotná 6 proudá dálnice.Magistrála centrem je zločin sám o sobě.Nech se vyšetřit,(auto) blbe... 

0 0
možnosti
BG

kaksikymmenta

16. 3. 2010 12:23
Škoda...

...toho nádraží. Ale jak je zvykem, železnice bohužel ustupuje automobilům, ale v budoucnu budeme rádi, že nám ještě něco zbylo. To samé lze říct o nádraží poblíž tramvajové křižovatky Palmovka, rozdíl je v tom, že tamní budova chátrá...

0 0
možnosti
N

Neregistrovany

16. 3. 2010 11:52

Dneska se to vzpomíná na historii, ale včera to nějak drhlo ....

0 0
možnosti