Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rath už příští rok silnice solit nebude, je to drahé

Středočeský kraj chce od příštího roku přestat solit většinu silnic druhé a třetí třídy. "Je to extrémně drahé, nešetrné k životnímu prostředí a likviduje to i silnice," prohlásil hejtman David Rath. Kraj vydává na solení silnic 100 milionů korun měsíčně. A potřebuje šetřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vidocqcz

Haha pan Huml mě rozesmál

Jak asi vysvětlím v práci 2 hodinové manko? čekal jsem až roztaje sníh? No ten se snad pos ...

0/0
16.3.2010 22:23

libor2697

Chybí prachy

Rath rozdělil 80 milionů na zdravotní poplatky a 200-250 milionů na dojíždění děcek školy. A protože mu teď chybí peníze , tak ze sebe bude dělat děsnýho ekologa, aby ty chybějící peníze někde pobral.  Jen by měl na férovku říct, nasliboval sem hory doly, stálo to majlant, tak se nebude solit.  Zatím myslím můžeme všichni přemýšlet, co se nebude dělat dál, až zas pan hejtman naslibuje lidem modrý z nebe. Pár lidí na tom vydělá, ale zbytek kraje si to odskáče. Hlavně že to tak hezky zní a nabere to zase  pár hlasů od lidí, kteří naivně věří, že brát lze donekonečna

0/0
16.3.2010 21:49

komentator-1

Re: Chybí prachy

R^ máte naprostou pravdu. Bohužel, oranžády to asi nepoberou.

0/0
17.3.2010 9:49

martinova

Re: Chybí prachy

Kdepak, ono stačí, když bude mírná zima, hajzlíci maj vždycky štěstí. Pak bude tvrdit, jak úsporným opatřením ušetřil x-stovek milionů!

0/0
22.3.2010 15:16

českej zeměhryz

....možná by to měl zasolit...ze svého.....

:-P

0/0
16.3.2010 19:34

hzahza

jinak je zajímavý,

že jsem v neděli potkal v Rakousku sypače na tý nejzapadlejší silnici. ;-D8-o

0/0
16.3.2010 17:16

Andyon

Re: jinak je zajímavý,

jsou to hlupáci, neumí řídit jako Ičmeka co už jednou smazali. Proč se starat o silnice, když máme tak malou nehodovost a každý je v třiadvaceti king ( a v pětadvaceti dárce orgánů). V

0/0
16.3.2010 17:20

ičmeka už jednou smazali

Re: jinak je zajímavý,

milý andyone... v Praze byla letos jeden den ledovka... bouralo se, bouralo celkem 15 vozidel. přijde ti to jako vysoká nehodovost a nebezpečnost neupravené vozovky, když za to ráno projelo prahou víc než milion aut? ... milion řidičů nemá problém, 15 to holt nezvládne. říkám ti, že pokud na sněhu smyk dostat nechci, pak ho nedostanu. a miliony lidí smyk letos nedostaly. jenom pár nadšenců skončí v závěji. nikdo tu neříká, že jsem nějakej king, pouze říkám, že když řídím auto, je mi uplně jedno, jestli jedu na suchu, nebo na sněhu. pokud ti jízda na sněhu přijde nebezpečná, tak máš buď něco s autem, nebo děláš něco, co tu jízdu činí nebezpečnou. vždycky to nebezpečí dělá řidič.

0/0
16.3.2010 18:25

Andyon

Re: jinak je zajímavý,

Rath je sypač v Praze ?

Doufám, že se brzo nezabiješ, když za bouračky můžou jen řidiči- takových sebevědomých jsou plný hřbitovy.

Ale vlastně je mi to jedno. Dál si mysli, že čistit silnice je zbytečný.

0/0
16.3.2010 19:26

hzahza

:-)

Počkat hodinu dvě, než to sluníčkem roztaje - ale jak to vysvětlím zaměstnavateli nebo klientovi....;-D

0/0
16.3.2010 17:15

stratus

nesolit...

Aj ja sa pridavam, som jednoznacne PROTI soleniu na cestach... Cestari /silnicari/ maju za ulohu ci povinnost nasledky zimy zmiernit a nie odstranit! Pokial dojde na nenasolenej ci neodhrnutej ceste k nehode, jednoznacne je na vine vodic a nie cestari, povinnostou kazdeho z nas je predsa prisposobit styl jazdy stavu a povahe vozovky...

0/0
16.3.2010 16:25

ičmeka už jednou smazali

Re: nesolit...

ámen. ale vysvětluj to polomozku.

0/0
16.3.2010 16:32

retkini

Re: nesolit...

souhlas

0/0
16.3.2010 16:56

JK75

Re: nesolit...

U nás taky nijak zvlášť nesolí,jen maximálně inert na kopce. Je fakt, že v dny kdy je velký mráz to neklouže. Jen by bylo dobré kdyby silničáři pak jezdili častěji s odhrnováním sněhu a hlavně když bude obleva tu vrstvu břečky shrnovat pluhem a ne to tam nechávat přes noc zmrnout. Taková je u nás praxe s nesolením

0/0
16.3.2010 17:05

Obůrský

Re: nesolit...

Bydlím na hranici CHKO, nesolí se tady, jezdím do práce, normální zimní gumy (Barum), běžné auto (Nissan Almera) a jde to. Naopak pokud vjedu do rozsoleného marastu ve městě musím zpomalit pač to začne klouzat, nemluvě o tom co sůl vyvádí s okolím - nejen s vozovkou, ale i autem a pokud se zadaří nahodit nějakého chodce, který jde raději po posolené silnici než po posypaném chodníku, raději nemluvit...

0/0
16.3.2010 18:32

ičmeka už jednou smazali

jsem jasně proti solení

1) žere mi to auto, boty, psí tlapky

2) žere to vegetaci podél silnice

3) funguje to pouze do určitý teploty, třeba při -10°C sůl nepůsobí

4) jízda na posoleném nebo zasněženém úseku mi nečiní problémy a naprosté většině řidičů také ne (praha - na sněhu bouralo ráno pět aut z milionu)

5) sůl je drahá a mám od ní fleky na riflích

0/0
16.3.2010 16:10

pskoda

Re: jsem jasně proti solení

Přesně tak. A jestli se kvůli tomu vyfláká pár frajírků, dobře jim tak. Zavedl bych to i v Praze - solit jen hlavní tahy a tam, kde jezdí MHD, jinak jen pluhovat.

0/0
16.3.2010 17:36

chrtil

hmmm

to se nedude dát žrát ;-D

0/0
16.3.2010 15:59

ičmeka už jednou smazali

vida, soudruh Drath má pozitivní myšlenku!

protože solit silnice je opravdu k ničemu. jezdím denně 50km do práce a z práce, v zimě na hory, ve vánici, přes jazyky, letos jsem jel opravdu v kalamitních podmínkách několikrát... a pokud mohu objektivně soudit - sníh na silnici nepředstavuje pro řidiče žádný problém.

0/0
16.3.2010 15:57

bambas

No jistě, sůl patří důchodcum na chleba!

0/0
16.3.2010 15:41

Mitchell

Vida.

Jedna z mála logických věcí, která z Ratha vypadla. Problém je v tom, že to dělá kvůli tomu, že krajské peníze daňových poplatníků raději prošustruje na proplácení zdravotnických poplatků nebo populistické školní autobusy zdarma.

Jinak to nesolení silnic 2. a 3. tříd je v pořádku. Zavedl bych to v celé republice současně s povinností zimních pneumatik A pokud někdo začne argumentovat náledím, tak dodávám, že není problém v případě nutnosti nasolit i ty "dvojky" a "trojky".

0/0
16.3.2010 15:26

Andyon

Re: Vida.

jezdíte denně po neupravených okreskách do práce? Třicet, padesát kilometrů po úzké, rozflákané silnici s vrstvami ledu, uježděného sněhu, novými návějemi, urvanými krajinicemi? Pokud ne, tak raději nic nezavádějte. Pokud ano, stavte se každé ráno a vezměte mne do Prahy do práce a večer zase zpět. Mne už fakt rathovské riskování života nebaví.

0/0
16.3.2010 15:33

Krak

Re: Vida.

Koukám tak na mapu a přemýšlím, kde zrovna v okolí Prahy musíš jezdit 50 km po okreskách... Kolik dnů v roce tak jsou na silnicích ty vrstvy ledu a uježděného sněhu?

0/0
16.3.2010 15:49

ičmeka už jednou smazali

Re: Vida.

pokud je pro tebe sníh na silnici problémem, pak je něco špatně u tebe. mám obyčejnou fábii, dobrý zimní pneumatiky Vredestein, a nemám problém s ničím.

0/0
16.3.2010 15:58

Andyon

Re: Vida.

jo, na takový koukám denně, jak se nechávají vyhrabat z pangejtu:))

No mně je to jedno, klidně si prachy z krajského rozpočtu raději prožerte v příspěvcích a kšeftech pro Drátovo kamarády.

0/0
16.3.2010 16:09

ičmeka už jednou smazali

Re: Vida.

jo, chápu. ušetřej a stejně to prožerou... ale sůl na silnici je fakt humus. je mi 23, jezdím denně, schválně jedu místo dálnice okresku, když je kalamita, a z pangejtu mě nikdy netahali. sníh na silnici neni žádnej strašák.

0/0
16.3.2010 16:12

Andyon

Re: Vida.

sůl je humus, Rath letos nechával protahovat jen pár silnic, zbytek byl naprosto neupravený. Tyhle kecy o tom, jak není třeba vůbec upravovat silnice si nechte na koledu.

 

0/0
16.3.2010 16:20

ičmeka už jednou smazali

Re: Vida.

sůl na silnici nepatří, a za tim si stojim. nesetkal jsem se letos s neprotaženou silnicí, a to jsem najezdil docela dost kilometrů hlavně po středočeskym kraji.

0/0
16.3.2010 16:31

Andyon

Re: Vida.

ha ha, tak to se asi motáš jen okolo Rathova baráku.

0/0
16.3.2010 16:43

ičmeka už jednou smazali

Re: Vida.

ne.

0/0
16.3.2010 18:31

Oerteplur

Tomu se dá věřit

protože po volbách budeme "solit" my !

0/0
16.3.2010 15:20

Davidxyz

Vzkaz pro vašeho šéfa

"Nespěchat. Počkat hodinu dvě, než to sluníčkem roztaje," .... pásová výroba, otevření obchodů, škola, .... všechno to přeci může hodinu dvě počkat, než se sejdou na svém rpacovišti a začnou vyrábět, prodávat, učit, ...

0/0
16.3.2010 15:18

íčko-Berija 2

On Rarh letos solil?Ale určitě Paroubek.

Lži Dnes nikdy nezklamou.;-D;-D

0/0
16.3.2010 15:05

Padma lotosová

pánům se nelíbíla má kuřata

ale vy mi podsouváte, že chci aby se pán se 100 kuřaty dělil s těmi, co nic nedělají. To je letitá finta modrásků, která je lživá. Bavíme se o lidech, kteří makají osmičky a přesto mají třeba jen půl kuřete ale pro své rodiny potřebují dvě. Proste druhou půlku kuřat nejsou schopní vydělat, i kdyby se sedřeli. A pak tu sedí někdo na 100 až mu mastnota od huby odkapává a určitě by se mu nic nestalo, kdyby 2 kuřata dal této rodině. mohl by tak pomoci 48 rodinám a stále by hlady neumřel. Tak kdo je tu vyžírka ?

0/0
16.3.2010 15:01

paprna

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Dobre, ten co ma 100 kurat, musel studovat, potom tvrde makat nevim kolik hodin denne, nevim kolik let, zatim co druhy si udelal sotva ucnak, sedel na podpore, ckouril, chodil na pivko, aby potom mohl plakat kdyz si zalozi rodinu, ze je neuzivi? Pokud na rodinu nemam, tak si ji nezakladam. Podpora rodin ano, ale ne takovym zpusobem. Timto stylem dojde jenom k odlivu tech majetnych a schopnych.

0/0
16.3.2010 15:08

Andyon

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

tvyžírka je ten kdo si myslí že když nevydělá prachy na kuřata nechce žrát brambory, jak se patří a místo toho vydírá a okrádá  ty, co si kuřata mohou dovolit. 

No a ten, co z popichování Když nás zvolíte budete mít sousedova kuřátka ( a já váš hejtman jich budu mít ještě víc), to je supervyžírka.

0/0
16.3.2010 15:08

ski MM

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Přestaňte se ohánět modrásky. O tom to vůbec není - problém je, že lidi jako vy a ČSSD myslí jen na teď a to tuhle zemi dovede totálně do kytek, to jak jednou budou žít naše děti je Vám úplně jedno...

A ad kuřata, pokud je někdo má díky poctivé práci a tomu, že je schopný, tak nevidím důvod, proč by se měl dělit... Stejně na tom může být ten, co teď nemá nic nebo málo, jen chtít a snažit se...

0/0
16.3.2010 15:11

Padma lotosová

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

právě naopak, je třeba dětem vštěpovat, že sobecké hamounění majetku je špatné, že ignorování nešťastných a potřebných je zpupnost, že je potřeba sdílet své úspěchy s těmi, co neměli takové štěstí nebo možnosti. Opravdu totiž všichni nemáme stejnou startovací čáru, někdo začíná o kolo napředm někdo o kolo dozadu, a pak jsou lidé, kteří startují metr před cílovou páskou. Povídejte nám něco o snažení ...

0/0
16.3.2010 15:19

ddt74

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

To je ta Vase radoby moralka. Rikate ze hamouneni majetku je spatne. Proc nerikate ze zneuzivat plodu prace nekoho jineho je take spatne? Pokud je nekdo bohaty - plati vetsi dane. Proc jej jeste chcete dodatecne  trestat za uspech a snahu. Nechapete ze mu vezmete bud motivaci - a prida se skupinky cekajicich na kurata. Nebo ze odejde jinam kde tolik cekajicich neni? Nemelo by cilem statu byt produkovat lidi vytvarejici kurata? CSSD si preje prave ty cekajici.

0/0
16.3.2010 15:25

Kecaj

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Škoda slov vyžírka to nepochopí, spíš nechce.

0/0
16.3.2010 15:35

ski MM

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Když jsem dělala VŠ, byli tam děti milionářů a taky děcka bez rodičů, co trávili čas mimo školu po brigádách, aby tu školu mohly dodělat. Možnosti studia základní a střední školy máme všichni stejné, je to jen o tom, jestli máme na to udělat prestižní gymnázium nebo stěží prolezeme učňák. A ano, roky na VŠ něco stojí, ale opět, pokud na to máme inteligenčně a psychicky, ta škola se dá dodělat vždycky. Tolik o vzdělání, které by mělo zajišťovat jakousi úroveň práce a tudíž výdělku. To, co s absolventy VŠ nakonec bude, je věc jiná. Stejně tak jsou ale lidé, kteří nemají maturitu (kdo ví, jestli ze "sociálních" důvodů nebo jiných) a podnikají, jsou na tom finančně líp, než většina ostatních...

Tedy, co přesně znamená mít štěstí, možnosti, stejnou startovací čáru???

0/0
16.3.2010 15:34

kruza_

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Dobrá jdeme na zdanění kuřat... Ten co vydělá 100 kuřat jich při 20% dani odevzdá 20 do společné jídelny. Ten co jich vidělá deset pošle do společné jídeny jen 2 kuřata.... Něco na tom nechápete? Nebo myslíte že by jich měl odevzdat 92?

0/0
16.3.2010 15:18

Padma lotosová

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Oba dva jsou lidé a řekněme, že na slušné žití stačí 3 kuřata. Proč by tedy ten se 100 neodevzdal 97 kousků ? Sám se bude mít pořád dobře a spousta dalších, kteří by se měli špatně, se budou stejně dobře jako on. Zdanění může být klidně ultraprogresivní, pocit potřeb je totiž subjektivní, ale objektivně se dá specifikovat, co člověk opravdu potřebuje (tzv. standart v daném místě a čase).

0/0
16.3.2010 15:22

kruza_

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Tento systém co popisujete je naprostá utopie brzdící jakýkoliv pokrok.... Jak to končí je vidět KLDR... tam se maj všichni stejně - maj všichni stejný exkrement.

0/0
16.3.2010 15:26

Padma lotosová

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

uznávám, že jsem v nadšení ten model trochu zutopičtila, nicméně jeho podstata je mi blízká a přijde mi rozumná a pro slušné lidi přijatelná. Ve skutečnosti by stačilo, kdyby všichni platili standarntí progresivní daně a nesnažili se jim vyhnout.

0/0
16.3.2010 15:30

ddt74

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Proc rikate ze mu staci 3 kurata - co kdyz mu staci jen 90 kurat. Vzhledem k tomu ze hodne vydelava ma zcela urcite i jine zivotni standardy (naklady) ktere stoji vic nez naklady Vaseho netahla ktere nechce pracovat aby melo dve kurata, nebo Vaseho netahla ktere chce kure misto chleba (Peceni holuby do ust)... Kdo bude urcovat kolik komu staci - Vase komunisticke nazory jsou silene;-€;-€!!

0/0
16.3.2010 15:28

ski MM

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Napadlo mě to samé - tedy pak to bude o tom, že nikdo nebude mít auto, každá rodina bude bydlet v bytě 2+1, bude mít maximálně dvě děti atd.

Poněkud nereálné, ne???

0/0
16.3.2010 15:40

Mitchell

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Takovou pitomost, aby všichni měli úplně stejně, nevymysleli za 40 let ani komunisti. ... V čem jedeš? To je i na perník trochu moc, tipoval bych LSD.

0/0
16.3.2010 15:30

ddt74

Re: pánům se nelíbíla má kuřata

Tak zerou chleba. Kdyz nemam na medaka - taky nepujdu za tim co ma dva aby mi jednoho dal. Bud si na nej vydelam, nebo si koupim neco na co mam - treba kolo. A pokud nekdo maka osmicky a neuzivi rodinu : kam ty prachy dava? Chodi do hospy, vyhuluje,.... nebo hraje automaty - at se nedivi. Dva lidi (pokud maji bydleni) 4 clenou rodinu u nas v CR bez problemu uzivi. A pokud ne - jsou to socky, kteri by meli makat ne 8 ale 12 hodin denne. Nebo by se meli zacit vzdelavat a vydelavat vic.

0/0
16.3.2010 15:21

Fidel Castro s promočenou plínou

No nesolit je dobrej nápad, ale o to víc

se bude muset protahovat. a pokud se bude opakovat zima jako letos, tak jsem zvědavej na spokojené řidiče

0/0
16.3.2010 14:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.