- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cituji: "Školy se mají specializovat na skutečně zapálené učitele, nikoli na studenty, kteří se nedostali jinam a nezbylo jim nic jiného" Ja jsem na PdF delal prijimacky spolecne s dalsimi cca 350 lidmi a brali nas 20, nevidim v tom zas takovou pohodu typu. Nikam jinam jsem se nedostal, tak pujdu delat kantora!
Mělo též chtít sportovce, kteří budou vyhrávat světové závody.
Současný názor Akreditační komise a ministerstva je ten, že učitel musí být v první řadě odborník v oboru, který učí a pak teprve učitel.
Tomu odpovídá i hodnocení pedagogických fakult, které jsou v první řadě hodnocené za vědu v oborech, které nesouvisí s výukou.
Dle mého názoru se musí změnit systém hodnocení pedagogických fakult a jejich akreditací, následně přehodnotit požadavky na budoucí pedagogy.
Je vcelku nesmyslné, aby se se učitelé na ZŠ biflovali teoretickou matematiku, popř. aby učitelé chemie na ZŠ uměli obsluhovat přístroje za miliony korun a neuměli provést základní chemický experiment.
Pedagogové vycházející z VŠ mnohdy nemají základní dovednosti pro práci s žáky, protože jsou to především odborníci ve svém aprobačním předmětu. Pokud se nezmění toto, nedá se se současným školstvím nic dělat.
No hurá. A že je to tak jednoduchá úvaha, kterou nějak většina nerespektuje, že ?
Průměrný absolvent základní školy si na SŠ přináší čtyři základní klíčové kompetence: 1. Neumí pravopis; 2. Neumí počítat; 3. Neumí se učit; 4. Neumí se chovat. To jsou věci, které je potřeba změnit.
Naprosto souhlasím a dovolím si přidat ještě:
5. většina i přes výše uvedené oplývá naprosto nepřiměřeným sebevědomím 6. ovládá svá práva 7. ohání se asertivitou, již ovšem mylně zaměňují za drzost
Zaráží mě tu inteligence některých přispěvatelů, učitelství není jen o "máma mele maso a 1+1 = 2 - to může říct jen člověk, který propadal už v první třídě! A hlavně učitelé nejsou lidé, kteří se na jinou školu nedostali. Sama studuji pedagogickou fakultu, ne z důvodu, že by mě nevzali jinam, naopak, měla jsem z čeho vybírat a rozhodla jsem se pro pf, stejně jako mnoho mých spolužáků. Chci jednou učit na střední škole a mám zatím své ideály. Myslíte si že pajďák je lehká škola? Měli byste si to zkusit! Studujeme spoustu věcí, o kterých víme, že je v životě nepoužijeme, své žáky budeme učit asi tak setinu toho, z čeho děláme těžké zkoušky. Myslíte, že je v hodinách českého jazyka budu drtit například staroslověnštinu či historickou mluvnici čj???
narocna prace za malo penez, lide utikaji nebo si rovnou voli neco jineho. A ministerstvo chce lidi, ktere to "bavi". Muhehe.
na maloměstech (do 30000 obyv.) patřej učitelé se svými platy k tamní finanční oligarchii.....to je třeba si uvědomit, než se zane volat po paušalním rustu platu
Učitelé chtějí práci, která je dobře uživí! Psík je v platech!!
Az po volbach, 38% - bude i na ucitele.
a vodbory jaky maji, pockejte az si pozvou Duska a zacnou stavkovat.
Tak porad neopruzuj. My tusime, ze ti to ve skole moc neslo.