Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další průšvih Scia: přijímačky byly na webu předem

Problémů s přijímačkami na vysokou školu od společnosti Scio nadále přibývá. Nyní se ukázalo, že skoro dvě desítky otázek, které byly součástí březnového kola národních srovnávacích zkoušek, byly volně k mání na internetu. Kdo se na ně předem připravil, byl ve výhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Novkid

Scia

0/0
15.3.2010 21:10

tomishek

CO blaznite

Hele,nektere prispevovatele zde absolutne nechapu...Co to je za kravovinu,ze ten kdo,se poctive pripravuje,tak ma vyhodu...Jde o to za jakych podminek se pripravuje...Jooo pokud si clovek koupi od SCIA pripravne baliky za nekolik stovek ,tak ma sanci ze se mu na terminu treba podari chytit stejnych deset otazek??a ten kdo podle nekterych z Vas nema penize na to aby si platil ty jejich testy ,jako je tedy z tohoto kolobehu out,jo?je to prachsporta honba za ziskem a zvyhodnovani klientu..A na druhou otazku co tu resite,ze si clovek nezapamtuje otazky,kdyz jich udela pet set,sest set.ta je to blbost,ja jsem prumerny vysokoskolak,a do dnes si pamatuju vsechny grafy z minuleho roka ze SCII..vubec bych nemusel cist zadani ajen krouzkovat..v logice si spoustu veci taky clovek zapamatuje..takze ,ten kdo si to sam absolvoval vi ze tento system je zcela neferovy..!!

0/0
12.3.2010 12:42

net.Xtreme vrací úder

Tak je to vždy

Nemám rád Scio ,ale kampaň, kdo se na zkoušku učil byl ve výhodě, se mi nějaknezamlouvá, zachvíli na testech z angličtin někdo upozorní na to, že 20 z 20 klíčových slovíček šlo nalézt ve slovníku, a kde se učil, byl zvýhodněn;-D

0/0
12.3.2010 11:51

Boulala

Čtěte diskuzi níže......

To nemyslíte vážně a co ten, kdo si v přípravě přečte 100 otázek a z toho jich bude mít 20 u přijímací zkoušky. Pak už hraje přece roli náhoda a né to, jestli příklad vyřeší nebo nevyřeší. Navíc, použití stejných otázek u vědního oboru je něco jiného, protože tím se člověk vzdělává. Jak se vzděláváte, když řešíte otázky v testech SCIO by mě opravdu zajímalo. Pokud vím, není tam jediná otázka, která by se týkala znalostí uchazeče.

0/0
12.3.2010 11:54

Deleter

Re: Čtěte diskuzi níže......

A jako co?

0/0
12.3.2010 12:10

Krak

Re: Čtěte diskuzi níže......

Ano někteří myšlení nepokládají za vzdělávání, pak to takhle dopadá...

0/0
12.3.2010 15:07

buranumdopamatniku

prislovi

Cechy a blechy  neuhlidas

0/0
12.3.2010 11:09

Boulala

Porušovat pravidla je v ČR normální

Kde to žijeme? Podle SCIO testů se rozhoduje o budoucnosti tisíců mladých lidí v naší zemi. O čem se vlastně diskutuje? Evidentně nejsou přijímací zkoušky formou SCIO testů objektivní, tím pádem je musí nahradit okamžitě něco objektivnějšího. Známý plzeňský problém, je jen nedílnou součástí určitého druhu další korupce, která už média ale tolik nezajímá. SCIO má přece z provádění těchto zkoušek tučný honorář a kvalita dodaného produktu je mizivá. To, že se na téměř všechny školy každý rok dostanou desítky studentů nepravém (protekce, prozrazení testů atd.) je snad jasné každému. Pokud se ale zjistí taková věc a oficiálně se na ní upozorní, musí se snad rázně řešit a ne jen aby proběhl článek v médiích, kterým to skončí.

0/0
12.3.2010 11:04

Krak

Re: Porušovat pravidla je v ČR normální

Aha, to vypadá, že tys to objektivně neudělal... ;-D;-D;-D

0/0
12.3.2010 15:08

thomassinno

SCIO-projekt propletený mnoha otazníky,

jakož i distribuce testů a jejich obshah pronikající na veřejnost(spíše pro vyvolené)Rv

0/0
12.3.2010 10:45

Tuřínek

kdo se připravuje, je ve výhodě

to je snad jasný, ne? Navíc jednotlivých "připravovaček" na SCIO zkoušky je tolik, že když je projedete, těžko si budete pamatovat, že zrovna na tenhle příklad je správná odpověď tolik a tolik...

0/0
12.3.2010 10:36

Sub7

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

Správně. Ani když už na té VŠ člověk je, tak není chyba, že se u zkoušky objeví příklad, který byl na cvičení, ve skriptech nebo jej měli studenti vyřešit v rámci zadaných úkolů. Chyba je, když bylo probráno pět příkladů a jeden z nich je u zkoušky - ale když jich měli studenti projít a vyřešit 50, tak jak uvádíte, stejně si je všechny nepamatují, ani nejsou schopni všechny nacpat do taháku. Ale dostali šanci si je propočítat, naučit se různé postupy jejich řešení - a na druhé straně pak u zkoušky nedostanou (třeba i nedopatřením ze strany zkoušejícího) příklad, v němž je nutno použít nějaký obrat či trik, který se z probrané látky vymyká.

0/0
12.3.2010 10:51

Boulala

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

To nemyslíte vážně a co ten, kdo si v přípravě přečte 100 otázek a z toho jich bude mít 20 u přijímací zkoušky. Pak už hraje přece roli náhoda a né to, jestli příklad vyřeší nebo nevyřeší. Navíc, použití stejných otázek u vědního oboru je něco jiného, protože tím se člověk vzdělává. Jak se vzděláváte, když řešíte otázky v testech SCIO by mě opravdu zajímalo. Pokud vím, není tam jediná otázka, která by se týkala znalostí uchazeče.

0/0
12.3.2010 11:22

sphagnum

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

Připravovat se a drtit placené testy a kurzy od Scia jsou dvě různé věci. Scio testy nevybírají ty nejchytřejší nebo s nejlepším všeobecným přehledem, ale ty nejlépe "připravené" co si zaplatili jejich kurzy nezávisle na opravdových schopnostech nebo studijních předpokladech.

0/0
12.3.2010 12:30

net.Xtreme vrací úder

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

Nejlepší mi stejně přišlo, když jsem viděl přípravu na zkoušky na nějaké soukromé VŠ, kde bylo asi 500 nebo kolik otázek (abcd), tak jak budou u zkoušky. Příprava se vyplatila, protože u všech otázek byla správná odpověď a, to je panečku zvýhodnění těch, kteří takový fígl objeví.

0/0
12.3.2010 12:36

Krak

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

Toto ovšem možná platí až někde dole, rozhodně se to netýká těch nejchytřejších, ti s "opravdovými schopnostmi" to udělají i bez přípravy, ale těm podprůměrným to jakousi výhodu dá, jenže v tom pásmu je to stejně jedno...

0/0
12.3.2010 15:15

net.Xtreme vrací úder

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

Tak nejchytřejší projdou čímkoli, nicméně řada lidí je zodpovědných a tesy si koupí, stejně jako se řada lidí nechá očkovat, i když mají dobrou imunitu, prevence je prevence a je lepší být připraven než litovat, takže ze spousty lidí jsou vysávány peníze zbytečně kvůli prolobovaným SCIO testům.

0/0
12.3.2010 15:45

Krak

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

No vysávány... oni by se jinak nepřipravovali?

0/0
12.3.2010 15:52

net.Xtreme vrací úder

Re: kdo se připravuje, je ve výhodě

Připravovali, ale z neznámých důvodů na přípravách vydělává SCIO, které má de facto monopolní postavení na trhu. A přitom jenom porovnává jak kdo rychle čte. Mnohem pochopitelnější by pro mne bylo, kdyby si přípravné kurzy a zkoušky organizovali sami a případný zisk by investovali do výuky.

0/0
12.3.2010 15:59

moiazza

Nepoučitelní.

Toto je všechno obraz a důsledek, když resorty řídí diletanti typu Parkanové, Langera a jím podobných. Odborníky by ve vládě na prstech spočítal. Hlupáci tam snad padají z nebe. :-(

0/0
12.3.2010 10:28

Energeticcc

Re: Nepoučitelní.

A prozradil bys mi, prosím, jak souvisí soukormá společnost SCIO s ministerstvem nebo Langerem čin Parkanovou? Já jenom jestli ty nejseš takovej ten hospodskej pokřikovač, že když se (kdekoli) objeví problém, může za to ODS/ ČSSD/ politik.

0/0
12.3.2010 10:36

Boulala

Re: Nepoučitelní.

No, politika s tím samozřejmě souvisí. Je v kompetenci ministerstva školství, aby zajistilo objektivitu přijímacích zkoušek na vysoké školy. Když pominu to, že je u nás možné studovat soukromé vysoké školy každým blbem, který na to má, není možné zavádět stejnou praxi i do škol státních, které by měli hlídat úroveň svých studentů. Nicméně to není předmětem diskuze, problém je nerovnost šancí se na vysokou školu dostat a to je zde evidentní.

0/0
12.3.2010 12:16

Boulala

Re: Nepoučitelní.

pardon "měly"

0/0
12.3.2010 12:19

Teryas

Re: Nepoučitelní.

... Ministerstvo školství do přijímacího řízení na VŠ nemá co mluvit.

0/0
14.3.2010 14:10

Michal Kotlár

ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

Stejně tyhle školy produkují ještě větší blbce, než normální učnák, nebo střední a vysoké školy jsou jen šílenej žrout peněz!! STAČILA BY BOHATĚ JEDNA UNIVERZITA;-O A ať radši tihle mladí jdou radši makat, jinak tuhle republiku dohormady nedáte!!

0/0
12.3.2010 10:23

Sub7

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

Jasně soudruhu, plivni si do dlaní a pojď nám ukázat, jak lámeš normy.

0/0
12.3.2010 10:27

bukin

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

víš, ten problém je v tom, že každý přitroublý právník nebo "obchodník" má ve firmě víc peněz než technikc nebo konstruktér, bez kterých obchodník nemá co prodávat a právník na co psát smlouvy. Takže asi tak, každý by chtěl levně koupit, draho prodat, pozdě platit faktury a co nejmíň u toho makat.

0/0
12.3.2010 10:28

ptr.nvt

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

?????? asi jste opravdu nikdy nepracoval jako obchodník.....tak pro Vaší představu za a) obchodník musí sehnat zakázku (ze které bere provize) to znamená nesežene zakázku nemá na chleba (narozdíl od techniku) kteří prostě čekají s paušálním platem až jim obchodník řekne co zajistil za b) i když obchodník dělá masový přeprodej kde nemusí schánět ( v době kdy nikdo nechce nakupovat) zakázky tak bere míň než vyučenej člověk......tak to si to někdy zkuste....jen tak na pár dní

0/0
12.3.2010 10:34

von Kleist

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

tak pravil obchodnik...... Ale s tim "nema na chleba" je to trosku prehnane, ze? :o)

0/0
12.3.2010 10:40

ptr.nvt

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

no já vžáně neznám Vaší znalost trhu práce, pravda je, že před "krizí" se pohybovala paušální částka obchodníku okolo 16 000,- + provize,- (samozřejmě mluvím v HP) provize je taková jakou si obchodeník domluví, avšak situace se rapidně změnila, a to tak, že buďto je návrh pracovat sám na sebe jako externista pouze z provize a nebo tak, že pohblivá část mzdy tvoří až 80% - no tak nevím jestli jsou to bez práce vydělané peníze. protože měsíční poplatky platíme všichni.......chápu riziko povolání nemusim to dělat, ale neřekl bych, že je to vykořisťování chudáka dělníka, kterej neřeší vůbec nic než to, že má dělat svojí práci a každý měsíc dostávat peníze.

0/0
12.3.2010 10:46

von Kleist

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

Ale ja nikde nerikal, ze jsou to penize bez namahy... Jinak je mozne, ze se to zmenilo.

0/0
12.3.2010 11:12

Energeticcc

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

Jasně, právníci a obchodníci jsou lemplové, vyžírkové a vůbec, všechny ty právníky a obchodníky byste navrhoval zrušit, že?

0/0
12.3.2010 10:39

net.Xtreme vrací úder

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

Právníky bych zrušil dávno, právo má být srozumitelné prostému lidu. Jinak si před zákonem nejsme rovni a vyhrává ten, kdo má na lepšího právníka.

0/0
12.3.2010 12:15

experience

Re: ZRUŠIT VĚTŠINU VŠ

Teoreticky bys mohl být pravdu. Bohužel v praxi jsou právě technici ti, koho vůbec nezajímá profit firmy a nejraději sabotují cokoliv, co nevyhovuje jejich představám. Jsou většinou nekolegiální a mimo svoji odbornost ignoranti.

0/0
12.3.2010 11:04

Deleter

---

Kolik techniků znáte? Hádám tak maximálně pět.

0/0
12.3.2010 12:09

blecha1

Statistika EU hovoří jasně o úpadku:

Za posledních 30 let klesl počet titulů z technických oborů na 50%, ale 3x se zvýšil počet titulů z humanitních oborů - převážně okecávací vzdělání nám příliš botná. ;-D:-P:-)

0/0
12.3.2010 10:18

ptr.nvt

Zkoušky na VŠ

No já spíš nechápu proč se na odborné školy nedělají zkoušky z odborných předmětů, krásný příklad je VŠE - zkoušky se dělají především z matematiky. Na 90% OA je matematika do třetího ročníku a to velice okrajově. Lidé co se dostanou na takovouto VŠ z odborné střední školy nemusí na většinu odborných předmětů tři - čtyři semesrty vůbec chodit....protože musí doslova čekat na gymnasisty až se to laskavě doučí :-)

0/0
12.3.2010 10:13

Energeticcc

Re: Zkoušky na VŠ

Závidíš, že ses na gympl nedostal?;-D

0/0
12.3.2010 10:40

Sub7

Re: Zkoušky na VŠ

Srandisto. I na jiných školách absolventi gymnázií mají zpočátku handicap, ale troufám si tvrdit, že v žádném předmětu na žádné fakultě to netrvá déle než jeden semestr, než se tyto rozdíly srovnají. Naopak na většině škol se absolventi odborných středních škol nesrovnatelně víc nadřou právě s tou matematikou. A protože na VŠE (abych zůstal u toho příkladu) jsou schopnosti abstraktního uvažování (tedy nejen čistě matematického, byť to tvoří základ) důležité, dostanou přednost ti, kteří pro něj mají předpoklady. Znalosti fakt a rutinu doženou rychle, ale kdo je na fakta a rutinu zvyklý jako na styl práce a nic jiného nezvládne, ten musí jít z kola ven. Něco o tom vím, a troufnu si naopak tvrdit, že většina gymnazistů se může na přednáškách z matematiky nebo statistiky šťourat v nose tam, kde absolventi OA propadají čirému zoufalství a beznaději.

0/0
12.3.2010 10:42

von Kleist

Re: Zkoušky na VŠ

Na CVUT, meli prumyslovaci vetsi problemy s M+F, gymnazisti s tim zbytkem (zdaleka nejde o nejakou rutinu nebo znalosti fakt, ale predevsim o "cit pro vec"). Dohaneni trvalo vzdy mnohem dele nez semestr. Byti na to byli ve vysledku spise ti gymnaziste, nebot za M+F se jednou "zavreli dvere", kdezto odborne predmety na sebe casto navazovaly a onu M a zejmena F v predtim vyucovanem rozsahu zas tak moc nepotrebovaly.

0/0
12.3.2010 10:56

ptr.nvt

Re: Zkoušky na VŠ

a já si tvrdím říct, že konkrétně EKO - FIU apod. jsou předměty kde člověku stačí matematika z 6. třídy základní školy....proto člověk dělá ekonomiku, ekonomii a ne matiku ne?

0/0
12.3.2010 11:02

Novkid

Re: Zkoušky na VŠ

Asi nejsem člověk :-D já jdu na matematiku místo ekonomie. Ale jinak s vámi nesouhlasím, v ekonomii je určitě část statistická, kde byste s učivem základní školy pohořel. (Podotýkám, že nechodím ani na gympl, ani na OA)

0/0
15.3.2010 21:08

ptr.nvt

Re: Zkoušky na VŠ

ale ale.....matematika není v Eko, nějak podstatnou součástí dokonce i statistika není....chápu tento obranářský postoj :-) ale zrovna co se týče abstraktního vnímání světa absolventi gymnásií ( a to knim chovám respekt ) opravdu citelně zaostávají, protož jsou to právě oni co se od mala učí byflovat fakta jako kolovrátek....ale já jsem se jednoduše ptal proč, když někdo jde na VŠE není schopný doložit alespoň základní znalost toho oboru vždyť se jedná o VŠ a ne kurz vaření.....o základech Eko co se učí na gymnásiu prodím nehovořtě ..... :-)

0/0
12.3.2010 11:11

od a do z

Re: Zkoušky na VŠ

a jak byste to chtel dokladat? jako praxi v oboru?;-D

0/0
12.3.2010 12:01

sphagnum

Re: Zkoušky na VŠ

jestli se gymnazista umí jenom biflovat, co pak dělá průměrná studentka obchodní akademie?

0/0
12.3.2010 12:33

LuK63

Re: Zkoušky na VŠ

... co pak dělá průměrná studentka obchodní akademie?

Sprosťáku! Co je ti do toho!  :-P

0/0
12.3.2010 13:36

Deleter

Re: Zkoušky na VŠ

Jenomže gymnazista může jít na práva, strojárnu, stavárnu, medicínu, žurnalistiku, nukleární fyziku, angličtinu, historii...

Průmyslovák na medicíně, to je raritní záležitost. V zásadě průmyslovák má jít do průmyslu, ne na VŠ. ;-)

0/0
12.3.2010 10:49

Xladi

Re: Zkoušky na VŠ

Tak to je blbost průmyslovák má dobrý základ na technickou VŠ. Nikdo nemůže umět všechno dobře, je lepší se specializovat. Gymnazisti jsou často namachrovaní ale jak píšou ve všeobecných předmětech excelují ale když se pak zajde do detailů, tak se to zadrhává.

0/0
12.3.2010 12:16

net.Xtreme vrací úder

Re: Zkoušky na VŠ

Lepší je se specializovat až na VŠ;-) A dobrý základ se neztratí, řekl bych, že dost lidem chybí a sice se v oboru orientují ,ale nejsou schopni nahlédnout do ostatních oblastí, neumí znalosti ve svém oboru použít v kontextu.

0/0
12.3.2010 12:32

Kovis

Re: Zkoušky na VŠ

Máte pocit, že ekonom nemusí umět počítat? No je fakt, že ono to tak mnohdy v praxi vypadá ;-D

0/0
12.3.2010 10:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.