Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministryně Jurásková zastavila vyhlášku zvyšující hlukové limity

Vyhláška zvyšující limity hluku o pět decibelů za úřednické vlády již neprojde. Ministryně zdravotnictví Dana Jurásková deníku E15 potvrdila, že schvalovací řízení zastavila a vládě ji ke schválení již nedoručí. Předpis by snížil hluk jen papírově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mimimi

Okruhy patří mimo města

Je absurdní, že vrchní funkce ochrany zdraví občanů je svěřena člověku, který navrhuje  vystavit další skupiny lidí trvale nadlimitmímu hluku s možným trvalým následkem na jejich zdraví.Je zřejmé, že je to na objednávku ředitelství silnic a dálnic ve snaze ušetřit za protihluková opatření a prosadit trasu v nesmyslně naplánované linii blízko zastavěných oblastí.

Narůstající doprava musí být v koordinaci v rámci celého státu řešena obchvaty měst a ne pod vlivem různých parciálních zájmů směrována do zastavěných oblastí - iz SOKP- silniční okruh kolem Prahy- Suchdol nebo Běchovice- Černý Most.

Spojme se pro nápravu a vyžasujme od politiků za jejich platy profesionální a koncepční práci a rozhodnutí. Nebuďme nečiní, nebo na to dříve nebo později zase doplatíme jako již několikrát v minulosti.

0/0
12.3.2010 0:20

NumLock

Re: Okruhy patří mimo města

Ale občané nechtějí jen kroužit kolem města po obchvatu. Chtějí se dopravovat autem i do města. Je to jejich právo. Již tak přetížená a ze 70% dotovaná MHD v Praze praská ve švech a navíc nevím, kdo kde bere drzost nutit nasilím někoho ji používat. Vzhledem k tomu, že třeba v Rakousku žádné hlukové normy nemají je jeden z nejpřísnějších limitů v Evropě, jež má ČR naprosto neobhajitelný. Například byty v okolí pražské magistrály jsou vystaveny hluku již mnoho desítek let. Je jasné, že ti lidé ty byty s tím již kupovali. Jsou levnější a plní tím úlohu dostupného levného bydlení uprostřed města. Řešení není přísný hlukový limit. Řešením jsou protihluková okna, hladký povrch vozovky, žádné dlažební kostky a kde nepomůže i protihlukové stěny.

0/0
18.3.2010 18:15

modrý bača

Ale proč držet komunistické hlukové limity

brzdící naši demokracii

0/0
11.3.2010 19:15

Lišák Fox

Petice na www.protihluku.cz

Požadujeme odvolání Hlavního hygienika ČR Mudr. Michaela Víta z

důvodu jeho aktivity

při prosazování zmírnění hlukových limitů. Podpořte petici na www.protihluku.cz

0/0
11.3.2010 11:59

NumLock

Re: Petice na www.protihluku.cz

Myslíte prosazováním hranice hluku v Evropě i tak přísného hlukového limitu, tedy tam kde vůbec nějaký hlukový limit mají? Myslíte snahy zlevnit dopravní stavby o desítky miliard korun, které by sebrali vám, zástupci stavebních oligopolů? Kdo vás platí?

0/0
18.3.2010 18:18

beda venerabilis

Váše hlukového limitu

je přece odborná otázka, která může být předmětem odborné debaty, ale nikoli politických handlů. Docela hezký příklad, jak si naši politici přisvojují, co jim neptří.

0/0
11.3.2010 11:07

Patriot2009

50 je děs

Padesátka u letiště nebo na spojce je fakt děs.

0/0
11.3.2010 9:48

Oerteplur

Re: 50 je děs

a když si člověk uvědomí že je to postavený vlastně z jeho daní a potom ho ještě šikanují a skásnou ;-D

0/0
11.3.2010 10:11

kunde

prima

hlavně ta padesátka mezující hluk u pražského letiště je fakt účelná....

0/0
11.3.2010 9:35

Oerteplur

Re: prima

asi je, jinak by tam nebyla. Musíte věřit odborníkům.R^

0/0
11.3.2010 9:44

Chytrakz hospody

Re: prima

Prej ji musej dodržovat i přistávající nebo startující letadla. Mám to též potvrzeno odporníkem i příslušniky policie, kteří také jejich rychlost kontrolují radarem, piloty nekompromisně pokutují a odebárají body. Pokud má pilot opencard, tak si může zkontrolovat stav svých trestných bodu  na magistrátě a pak přijde o ATPL ;-D

0/0
11.3.2010 9:56

app v. 1.1

Hm, věřte socanovi (nebo jinýmu politikovi)

V libereckym kraji socani ústy Eichlera vykřikovali, že jsou rozhodně proti dálnici R35 skrz Turnov. Měsíc po volbách otočili a tlačí to hlava nehlava ;-€

A to samý bude s hlukovými limity - s tím souvisí náklady na technická opatření proti hluku, a když "nebude" hluk, nebudou náklady a prachy se můžou zvesela rozdat za třicetikoruny.....

0/0
11.3.2010 9:17

Oerteplur

Lidi mějte rozum

Copak nevíte že stát nemá peníze? To nevydržíte ani těch pár desítek decibelů navíc. No ruku na srdce - navštěvujete koncerty či technopárty, a tam se vám to dokonce líbí. Váš Jirka ;-)

0/0
11.3.2010 8:57

saldo

A co takhle motocykly?

Drtivá většina těch silných a vysokootáčkových má tzv. laděné výfuky. To v praxi znamená prudký nárůst hluku, který tyto stroje už beztak produkují z výroby. Platí to hlavně pro čtyřválce, nesmyslně vytáčené mezi dvěmi křižovatkami k maximu. Heč, slyšte, jak mi ten brus jede!!! Doporučoval bych zavést přísné, aspoň orientační kontroly hluku u těchto strojů a následné pozvání do autorizované zkušebny. A samozřejmě tvrdé postihy.

0/0
11.3.2010 8:54

Oerteplur

Re: A co takhle motocykly?

na TK to musí zjistit. Limitní hladiny hluku platí i pro motorová vozidla. Ale víte jak to chodí...;-D

0/0
11.3.2010 9:08

app v. 1.1

Re: A co takhle motocykly?

V Německu třeba tohle hlídají i policajti, mají techniku na to, aby motorkářovi i na ulici změřili hluk a pak už následuje jenom pokuta a odvoz motorky na káře ;-D

0/0
11.3.2010 9:21

Oerteplur

Re: A co takhle motocykly?

Německo není Česko. Nemůžeme se divit, jakým způsobem k nám přistupují např. jejich policisté. Vědí, že na kontroly z bývalých postsovětských satelitů není kvůli korupci spoleh.

0/0
11.3.2010 9:37

nepetr

Re: A co takhle motocykly?

To by pak musel dostat pokutu každý komu třeba na autě během jízdy upadl výfuk a taky mu to bude pěkně řvát. Museli by se zakázat všechny motoristické sporty jelikož speciály dělají velký hluk atd atd. Zacházíte tady trochu do ekstrémů nemyslíte??? Myslím že se tady řeší hluk vyplívající z hustoty provozu a né že jednou za den někde projede něco co dělá větší hluk než je zdrávo..... To by například museli hasiči, sanitky a policie přestat houkat;-D

0/0
11.3.2010 9:35

Oerteplur

Re: A co takhle motocykly?

a za to že vám za jízdy přestane svítit světlo pokutu nedostanete? Nebo si myslíte že jezdit s utrženým výfukem je normální? Sporty do toho netahejte - na silnici je narozdíl od okruhů je mj. také omezená rychlost, povinné svícení ap. Jinak se píše "extrém" a "vyplývající" - tj učivo ze ZŠ ;-)

0/0
11.3.2010 9:41

nepetr

Není potřeba

zvyšovat limity hluku. Stačí neprotahovat stavby městských obchvatů. Nezabývat se každým stupidním protestem že tenhle most a tahle křižovatka změní ráz krajny. Buď je potřeba udělat něco proto aby se ve městech a obcích žilo lépe a proto ať každý takový rýpalek mlčí. Lidí je čím dál víc a a jezdí víc a víc aut kdo by to byl čekal8-o. Přestat cpát prachy tam kde to nemá smysl a dávat je tam kde efektivně pomůžou.

0/0
11.3.2010 8:42

Neumětel

Re: Není potřeba

" Nezabývat se každým stupidním protestem že tenhle most a tahle

křižovatka změní ráz krajny. " Ovšem jen do chvíle, kdy to povede za tvoji zahradou, To pak bude řevu.

0/0
11.3.2010 8:52

nepetr

Re: Není potřeba

Ano každým stupidním. Nevšiml jsem si že by se nové dálnice a obchvaty stavěly v o bydlených oblastech8-o. Trochu blbost co?

0/0
11.3.2010 9:24

Neumětel

Re: Není potřeba

Budou stížnosti na dálnici za tvou zahradou patřit do kategorie "stupidní"?

0/0
11.3.2010 10:37

nepetr

Re: Není potřeba

co máte pořád s tou zahradou? Populace se rozrustá lidi se stěhují staví si domy. Pořád se zvyšujíci doprava si žádá nové,větší silnice a dálnice. Pokud si někdo postaví dům za městem v zoně kde stojí sklady a rozkvétám průmysl je sám proti sobě. Když má nová dálnice vést chráněnou krajinou oblastí  je to špatně, když má vést několik set metrů od domů je to taky špatně. Jediné řešení tedy je zakázat víc než jedno auto v rodině. Bude se jezdit  v určité  dny podle sudých a lichých číslech na SPZ a bude klid. Víte vůbec lidi co vlastně chcete??????? Jeďte se podívat jak je to v Německu, Francii nebo například v Belgii. Jezdím po celé Evropě a kdyby to všichni měli hozený jako vy tady tak musí chodit pěšky!!

0/0
11.3.2010 11:05

danny44

Ad: padesátka na Magistrále

zejména ta "padesátka" (psáná číslicemi 70)  8-o ;-D mezi Muzeem a Těšnovem je naprosto "genitální".... !!

0/0
11.3.2010 8:28

zihac

Re: Ad: padesátka na Magistrále

tam se nic neměnilo, ale od nuseláku až k napojení na okruh a jižní spojku je teď všude 50ka a kamery :(

0/0
11.3.2010 8:41

termin

Re: Ad: padesátka na Magistrále

A proto tam jezdím 50 na dvojku. Auto žere stejně - ale světe div se, omezení hluku nefunguje - řve to mnohem víc, než čtyřka v 70km/h ;-D

0/0
11.3.2010 9:37

beda venerabilis

Re: Ad: padesátka na Magistrále

na dvojku ti to musí nutně žrát víc. A 70 i 50 (zvlášť když je to mírně z kopce) jdou jezdit na pětku. Tedy pokud nedrandíš některou z chloub socialistického automobilového průmyslu.

0/0
11.3.2010 11:05

danny44

Re: Ad: padesátka na Magistrále

No právě .... !!

0/0
11.3.2010 10:04

ičmeka už jednou smazali

nikdo nikoho nenutí nikde bydlet

tudíž jděte s limitama hluku do háje.

0/0
11.3.2010 8:26

darmozrout

Re: nikdo nikoho nenutí nikde bydlet

Tak s tím bych nesouhlasil... někdy se stane, že si člověk postaví dům na krásném klidném místě a pár let po kolaudaci se změní územní plán a 10 metrů za zahradou mu postaví dálnici.

Na druhou stranu když už je pod oknem dálnice, je třeba řešit, aby se hluk nedostal dovnitř budovy.

Každopádně hluk není nic příjemného a na člověka má prokazatelně negativní účinky.

0/0
11.3.2010 8:41

Oerteplur

Re: nikdo nikoho nenutí nikde bydlet

rád bych vás poprosil o informace týkající se výstavby komunikací v ČR na příštích 50let. Vidím že je asi jako jediný znáte R^

0/0
11.3.2010 8:46

svazák_malina

Se nedivte, všichni chtějí všude jezdit autem

dnešní konzumní člověk je líný jít i 100m pěškyRv

0/0
11.3.2010 8:26

Oerteplur

Jak mohou být takové stavby zkolaudovány ?

pokud nevyhovují hygienickým předpisům už si domyslete sami ;-)

0/0
11.3.2010 8:23

Lord LazyBoy

Re: Jak mohou být takové stavby zkolaudovány ?

tady je nekdo chytrej... kdyz to neni zkolaudovany, tak tam nemuze nic jezdit a kdyz tam nic nejezdil, tak to nemuze nikdo zmerit a kdyz to nikdo nezmeri, tak to nemuze prekrocit limity. da se pouze odhadovat vyhledova intenzita dopravy, ale skutecnost bude nekde jinde. snizeni rychlosti na 50 na magistrale bych videl jako dosti nestastne zvlaste kdyz v polovine useku nestoji ani jedna budova. ;-€ tim akorat ty ridice dokazou ;-O

0/0
11.3.2010 8:30

Oerteplur

Re: Jak mohou být takové stavby zkolaudovány ?

aha, takže když bude např. zkolaudovaná továrna mimo zástavbu produkovat větší hlučnost či emise než bylo spočítáno zcela nerealisticky v projektu, tak se jako nic neděje...R^

0/0
11.3.2010 8:48

pefben

Nevím, kdo to vymyslel, ale...

O 5 decibel? To je neskutečné zvýšení! Ví vůbec vymýšleč takového návrhu o čem mluví? Ta jednotka je logaritmická. Laicky řečeno: zvýšení o 3 decibely znamená zvýšení výkonu zdroje randálu na dvojnásobek! 

0/0
11.3.2010 8:18

JBetak

Re: Nevím, kdo to vymyslel, ale...

A co jako? Ta stupnice je logaritmická, protože VNÍMÁNÍ hluku je logaritmické. O výkon tady přece nejde.

Je pravda, že 5dB je celkem hodně. Ale noční limit 50dB je nesmyslný. Několikrát jsem měl možnost měřit hluk na volném prostranství, daleko od sídel a dopravy. Pouhý vítr 5m/s dělá 44dB! Jen šumí listí a větve. Na dodržení 50dB byste musel dopravu úplně zakázat.

0/0
11.3.2010 8:26

danny44

Re: Nevím, kdo to vymyslel, ale...

Aly vysvětluj to "ynycijátývám" .....

0/0
11.3.2010 8:29

dezzo

Re: Nevím, kdo to vymyslel, ale...

a 6dB je jeste vice, abyste se dostal na tech 50dB to by muselo zacit poradne foukat.

0/0
11.3.2010 10:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.