Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vaření pervitinu novela nezabrání, varuje šéf lékárníků Havlíček

Sněmovna bude rozhodovat o novele zákona o léčivech, která má umožnit výdej léků s pseudoefedrinem přes centrální úložiště dat. Proti novele se ostře ohradili lékárníci. Argumentují především obavami o bezpečí pacientů. Navíc novela vlastnímu vaření pervitinu nezabrání, řekl v on-line rozhovoru prezident České lékárnické komory Havlíček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vozova.hradba

dotazy

Dotazy byly zajimave, ale prekapilo me, ze nepadl dle meho "nejdulezitejsi" - co je lekarnikum do toho, kdo z parelnu plus vari pervitin a kdo ne? Cele to jejich divadelko o blaho lidstva a odstraneni fetaku je jen divadelko. Zajistit aby se leky nezneuzivaly na vareni perniku a zjistit, kdo to dela je vec policie a dalsich prislusnych organu, nikdy ne lekarniku. Lekarnik ma slouzit maximalne jako praskac pro policajty, kdyz mu do lekarny prijde nejaky "jasny kunsaft". Navic se da predpokladat, ze varice policajti poznaji i jinak nez ze si nese krabicku nurofenu z lekarny.

Proto se neni cemu divit, ze cele lekarnicke divadelko kolem "ruseni leku s pseudoefedrinem" vypada jako zasterka pro neco uplne jineho...

0/0
9.3.2010 20:41

Z-S

Zajimalo by me, kolik lekarnicke komore

za tutu kampan plati vyrobci konkurencniho fenylefrinu a leku s nim...

0/0
9.3.2010 12:06

cod

Re: Zajimalo by me, kolik lekarnicke komore

to víš zisky jsou, až na prvním místě, ať to stojí co to stojí!!u jiných zravotníckých databází jim to nevadí:-/

0/0
9.3.2010 12:22

Fero73

Re: Zajimalo by me, kolik lekarnicke komore

Podle sebe soudím tebe? :-)

Léky s pseudoefedrinem vydáváme jenom na recept. Pacienti si zvykli. Finančně by byla výhodnější varianta SÚKLu, ale její důsledky si ponesete všichni...

Žádná "fenylefrinová" loby není. Zentiva úspěšně přesedlala na Paralen Hotdrink, ostatním je nějaká nezajímavá pidirepublika v regionu C&EE (Central & Eastern Europe) u zádele...

0/0
9.3.2010 13:00

bebina

Pseudoefedrin

pouzivam i pri obycejne ryme, protoze s ucpynym nosem se nevyspim a nosni kapky mi zpusobuji jeste vetsi otok sliznice. Nastesti mam doktorku u prace a ta mi ho predepise. Spotrebu mam malou,1-2 tabletky pri ryme behem dne, jedno baleni na hodne dlouho. Obcanku klidne v lekarne vytasim a zaplatim poplatek u doktora i v lekarne, za moznost dychat mi to stoji. Ale stve me, ze kvuli fetakum vlada buzeruje sporadane obcany. Zakaz volneho prodeje leku, strikacky zadarmo, ockovani zadarmo, co bude nasledovat? Kdy konecne prijde vlada na to, ze jedina moznost, jak se fetaku zbavit, je postavit zneuzivani omamnych latzek mimo zakon. Fetak patri do vezeni a to na nekolik let natvrdo. Misto toho, pokud chce jde do lecebny, ale jak je videt, tak tudy cesta nevede.

0/0
9.3.2010 10:54

URB-Resident v týlu nepřítele

Re: Pseudoefedrin

Při cestě do Polska si kup třeba Sadufed, má účinné látky efedrinu 60mg, oproti Modafenu 30mg a cena je přibližně stejná i když u těch šejdířů v každé lékárně, v každé trochu jiná.

0/0
9.3.2010 11:04

URB-Resident v týlu nepřítele

Re: Pseudoefedrin

Oprava "Sudafed"

0/0
9.3.2010 11:06

bk89322

Re: Pseudoefedrin

Sudafed, 30mg Pseudoefedrin HCl, doporucena davka 2 tablety, znam z USA. Takze i v Polsku ho maji, jen u nas ne. Na rymu byval vynikajici. Braval jsem tak 1-2 tablety denne, mnohem mene nez doporuceno.

0/0
9.3.2010 11:51

wasenmeister

Re: Pseudoefedrin

To je tedy ale ujety nazor! "Kdy konecne prijde vlada na to, ze jedina moznost, jak se fetaku zbavit, je postavit zneuzivani omamnych latzek mimo zakon....." Prohibice a represe nikdy nic nedokazaly, nemaji zadny ucinek, jen zvysuji zisky mafie a kontrolu obcanu stetem! Jen hlupak vola po omezeni svobody! Za jak dlouho bys sel/sla do bane Ty, kdyz uzivas drogy, jak pises? ;-D Jaky je rozdil mezi 30mg efedrinu a 30mg amfetaminu? Blabolit tady o zavirani fetaku a sam fetovat, Ty uz to neber ;-D Uzivani drog je stare jako lidstvo, lide drogy brali, berou a bdou brat 

0/0
9.3.2010 11:33

Z-S

Re: Pseudoefedrin

Ujetej ses leda ty. Efedrin neni droga, tak se z nej musi nejdriv uvarit.

0/0
9.3.2010 12:07

wasenmeister

Re: Pseudoefedrin

;-D a co je efedrin? Alkaloid. Stejne jako morfin, kodein a podobne. Zkus si o tom nejdrive neco zjistit R^ Nebo droga se teprve musi uvarit?

0/0
9.3.2010 12:34

Fero73

Re: Pseudoefedrin

Morfin se dá "fetovat" rovnou, nebo z něj udělat heroin. Samotný kodein ti navodí tak útlum dechu a zácpu, mírně potlačuje bolest. Efedrin leda rozbuší srdce a rozklepe ruce, pervitin (metamfetamin) se musí nejdřív uvařit... Alkaloidy jsou obecně látky alkalického charakteru většinou obsažené v rostlinách. Například i chinin je alkaloid... Zkus se "sjet" tonikem... :-)

0/0
9.3.2010 13:10

honzajaka

Re: Pseudoefedrin

divil by ses co všechno je alkaloid

0/0
9.3.2010 20:44

vozova.hradba

Re: Pseudoefedrin

Ja myslim, ze ho hlavne stve, ze se "fetackum" cpe horem dolem, ale v pripade, ze "selzou", tak se na ne nejde tvrde. Pokud do toho nekdo spadne, tak je jasne, ze se sam nevyhrabe a je "levnejsi" mu pomoct nez jen resit nasledky (tj. neockovat ho proti zloutence nez nechat nakazit jeho a deset dalsich).

Na druhou stranu, je spravna otazka, jestli by takova "pomoc" nemela byt u nekterych narizena a kontrolovana - ano je tam dulezite, aby nedochazelo k totalitnim praktikam, kdy by se takova lecba dala zneuzit, ale pokud se toto nedeje u alkoholiku (kterych je nekolikanasobne vice), tak by se asi podobny postup uplatnil i v pripade fetaku. Zkratka kdyz te najdou zfetovaneho na zastavce autobusu trikrat do tejdne, asi si kandidat na zavreni do ustavu s narizenou lecbou a hotovo.

0/0
9.3.2010 20:54

URB-Resident v týlu nepřítele

Nákup léků je pro hospodyni nejobtížnější kategorie

a méně zkušené v tom selhávají, neboli jsou oškubáni. Nemluvím o lécích na předpis, to stačí doktora požádat o lék s co nemenším, nebo žádným doplatkem a lék vyzvednout s nejbližším nákupem v krajské nemocnici. Ten cenový rozdíl mnohdy pokryje zbytek nákupu i náklady na benzín. Léky volně prodejné, třeba při bolesti zad, si je nejlépe dát všechny na pult a překontrolovat jejich množství v krabičce, potom se zeptat apatykáře, který lék je nejhorší a který nejlepší. Tady se nechá nachytat každý apatykář a nejhorším označí ten nejlevnější lék. Ten si k jeho překvapení a nelibosti koupíte.Čaje kupovat jen sypané. Při receptu na lék, který musejí v apatyce namíchat, to je horší, to se po apatykách naběháte, protože od zavedení poplatku neuvěřitelně zlenivěli, naučili se brát peníze zdarma. Rv

0/0
9.3.2010 10:53

Fatal.Error

Kdo se léčí slivovicí

dělá nejlíp. Je to (zatím) bez předpisu a užívání je příjemnější než tabletky ;-D

0/0
9.3.2010 10:44

pufina

Jestli si dobře pamatuji

byl i případ doktora který si udělal slušně vynášející živnost na předepisování tohohle sajrajtu!

0/0
9.3.2010 10:44

modem

.

Kvůli pár smažkám skutečně nemocný si vysedí  2 hodiny u praktika,aby mu napsal paralen plus. Kde je selský rozum??? Budu mít lehčí virózu, jdu a koupím. U doktora dostanu navíc jako bonus nějakou tuberu. No bezva.

0/0
9.3.2010 10:23

999666999

Re: .

Obecně máš pravdu, jen jde o to že oni protestují proti registru, ne proto to že musíš sedět u lékaře. Asi by jim bylo vidět na prsty, jinak by jim to muselo bejt jedno a dráždit by to mělo spíš pacienty ;-D;-D;-D

0/0
9.3.2010 10:29

Z-S

Re: .

Jenze sezeni u lekare bude logicky nasledek, ze. Tedy samozrejme pro lekarniky ne, ti maji navic spoustu lepsiho materialu pro sebe...

0/0
9.3.2010 12:09

airwar

Re: .

Nad některými nápady ohledně dostupnosti léků kroutím hlavou. Jediné co takový zákon dokáže bude to že skutečně nemocnému zhorší přistup k léku, výrobci drog si najdou jinou cestu. člověk by myslel že po skušenostech z USA z období prohibice se zákonodárci poučí, ale evidentně jim chybí rozum.

0/0
9.3.2010 10:29

999666999

Re: .

Souhlasím, buď se mají drogy legalizovat, nebo posbírat smažky, honit dealery je drahé a bez efektu. Místo jednoho nastoupí okamžitě dva jiní Rv

0/0
9.3.2010 10:36

cinsky_buh_srandy

Re: .

na lehčí vyrózu paralen? ;-D 

0/0
9.3.2010 10:30

Z-S

Re: .

PLUS

0/0
9.3.2010 12:09

Fatal.Error

Havlíček určitě taky zneužívá.

Má dlouhé vlasy. Určitě nosí džíny a tričko s nějakým anglickým nápisem. Ten je jasnej.

0/0
9.3.2010 10:21

cinsky_buh_srandy

Re: Havlíček určitě taky zneužívá.

tak to jo ;-D

0/0
9.3.2010 10:29

Mak1

Je mi naprosto jasné,

že lékárníci by chtěli na předpis vydávat i Paralen - přece jen 30 kč za položku na receptu není při tom množství zanedbatelná částka .....;-€

0/0
9.3.2010 10:06

999666999

Re: Je mi naprosto jasné,

R^;-D

0/0
9.3.2010 10:08

oranzovy socialista

Re: Je mi naprosto jasné,

Mám rád, když někdo píše do diskuze o tématu o kterém nic neví.. Za paralen byste neplatil 30Kč, ale pouze cenu balení, tedy asi 15Kč...

0/0
9.3.2010 10:12

999666999

Re: Je mi naprosto jasné,

Myslím že se mýlíš. Pokud by to bylo na předpis a cena je nižší než 30 kč pak se platí 30 kč. Pouze v případě že je cena vyšší než poplatek pak ho snad strhávají. Takže spíš nevíš nic ty.

0/0
9.3.2010 10:22

oranzovy socialista

Re: Je mi naprosto jasné,

Ne, pokud je cena léku nižší než 30Kč, neplatí se poplatek 30 ale pouze za cenu léku..

0/0
9.3.2010 10:27

999666999

Re: Je mi naprosto jasné,

Pokud je to na předpis podtrhuji na předpis tak platí co jsem napsal. Pokud je to volné platíš tolik kolik si řeknou. Obecně poplatky v lékárně považuji fakt za ptákovinu. Ne že by mě to zatěžovalo, ale proč mám dát nějakej peníz mastičkáři za to že mi podá zboží přes pul. A regulační efekt to mít nemůže protože léky předepíše lékař a snad ví co dělá.

0/0
9.3.2010 10:34

4sAd

Re: Je mi naprosto jasné,

Nemáte pravdu. Místo pindání se bežte zeptat do jakékoliv lékárny :P...

0/0
9.3.2010 10:54

999666999

Re: Je mi naprosto jasné,

Mám pravdu a takto mohu reagovat taky ;-D

0/0
9.3.2010 11:09

Fero73

Re: Je mi naprosto jasné,

Pro lékárny je finančně výhodnější zrušit poplatky a z nich vyplývající odpočet ceny. Vybereme 30, sleva pro pojišťovnu je většinou vyšší. Kolem 70 Kč (např. 3 balení běžného léku na cholesterol nebo na tlak). U léků s doplatkem stejně nula od nuly pošla (+30 - 30 = 0)... Lékaři si před poplatky volali pacienty třeba co měsíc, teď je to jednou za 3 měsíce. Počet receptů klesl, faktury pro pojišťovny klesly o 25%... Poplatky naučily lékáře a pacienty chovat se racionálně... :-)

0/0
9.3.2010 13:16

badodmrtvereky

Re: Je mi naprosto jasné,

Jenže to co odpočítávají mají již započteno v každém balení přípravku.

0/0
9.3.2010 11:48

999666999

Asi by přišli o šméška

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
9.3.2010 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.