Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč stát nevzkvétá? Je systematicky rozkrádán, říká Zemanovo eso Čuba

František Čuba, bývalý šéf zemědělského družstva ve Slušovicích, které bylo chloubou Husákova a Jakešova socialismu v 80. letech minulého století, po dlouhé době vystoupil na veřejnosti. Jako své eso ho vytáhl Miloš Zeman, jemuž radí s ekonomickým programem strany. Čuba na sjezdu nové strany mluvil o tom, že bez vyšší účasti státu nelze zvýšit životní úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pekur

JZD

Toz my jsme pracovali pred revolucou v takem JZD a meli sme sa ako prasata. :-):-)Pekny plat, naturalie a pracovna doba len 8 hodin krom zni,ty boly opravdu cely den.

Ted soukrome hospodarime a je nam rok od roku hure.;-€ 

JZD byli silne dotovany, vice jako dnes my z prispevku z EUEU

0/0
8.3.2010 12:51

zberanek

Je třeba je potrestat

Pan Čuba má pravdu, teď je jen třeba vyníky potrestat a jít dál. Je lhostejné zda budou sedět před volbami a nebo po nich. Víme jen to, že by jich sedět mělo opravdu hodně.

0/0
7.3.2010 18:29

beda venerabilis

Stát je rozkrádán

hlavní problém pro Čubu je ovšem v tom, že někým jiným, než tou jejich partají. Také by si chtěli líznout. Proto vzhůru do volebního boje.

0/0
7.3.2010 13:10

kipu

Re: Stát je rozkrádán

Bohuzel je to tak, volby jsou volba kdo komu bude sahat do peněženky.

0/0
7.3.2010 17:16

Váš příspěvek nebyl uložen.

to je mi novinka

;-D

0/0
7.3.2010 13:02

vokroj

Že je stát rozkrádán,

to se už delší dobu ví, tady má každý Čuba pravdu a o tom může blafat téměř každý .... ale co dál, globální koncepce je stále v nedohlednu.  RvRvRv

0/0
7.3.2010 11:30

Catumbelan1

Zase ten

Kopecký!

0/0
7.3.2010 11:13

Sawy

Re: Zase ten

Moc by mě zajímalo co jsi tím chtěl říci. Že autor je pro tebe důležitější než obsah?

0/0
7.3.2010 13:25

Oerteplur

JZD Slušovice - chlouba Husákovy vlády

sloužila jako výkladní skříň socialismu. Ve chvíli, kdy přestalo být družstvo štědře dotované státem se rozpadlo. Nechápu, komu chce dnes Čuba se svými "kapitalistickými" úspěchy z dob socialismu radit ?8-o

0/0
7.3.2010 11:08

Paegavel

Re: JZD Slušovice - chlouba Husákovy vlády

Melete tady nesmysly o věcech kterým nerozumíte, Slušovice nebyly dotovány, právě, že platily vysoké daně jako několik dobře fungujících fabrik dohromady !!!

Výhodu měly pouze v tom, že tam byl "kapitalismus" a zbytek republiky měl socialismus ! Takže jasně, že zbytek republiky nestačil a nemohl stačit !!

Tot vše tečka.

0/0
7.3.2010 11:49

Placirka

Re: JZD Slušovice - chlouba Husákovy vlády

Pracoval jsem v JZD,a ty byli od daní osvobozeny.Tak ve kterým jzd jste pracoval vy?

0/0
7.3.2010 12:04

Paegavel

Re: JZD Slušovice - chlouba Husákovy vlády

V JZD Slušovice se platily daně jako v každém jiném podniku !! Od daně bylo možná osvobozana rostlinná a živočišná výroba !!! Ale přidružené výroby jako třeba výroba počítačů a všeho možného s čím Slušovice kšeftovaly NIKOLIV !

Ono placení daní za socialismu stejně fungovalo tak, že podnik, který vydělával daně platil a který ne a jeho výrobky byly důležité pro obyvatelstvo tak ještě peníze klidně dostával !

Byla jedna centrální kasa takže to bylo jedno !

Ty Slušovice zpočátku daně neplatily, ale jakmlie začly tak dobře fungovat tak platily a to daně NEMALÉ !!! Čuba sám osobně jednou vykládal jak měli ostré danové kontroly za komunismu !! Když jim našli nějakou chybu krutě zaplatili !!! Tak už radši preventivně platili zálohy na dan vyšší at mají předplaceno pak byly kontroloři shovívavější !! Závist v republice stoupala takže se na Slušovice bral ostřejší metr !!

0/0
7.3.2010 12:23

kuttna

Re: JZD Slušovice - chlouba Husákovy vlády

Nějak moc tomu socialistickému funkcionáři věříte. Proč za socialismu nebylo víc takových JZD jako Slušovice? Protože ty ostatní nedokázaly získat těch několik desítek potřebných razítek. Tak to aspoň vysvětloval kdysi sám Čuba. Chápu to jako přiznání protekce/korupce.

0/0
7.3.2010 21:19

Vlada_07

Re: JZD Slušovice - chlouba Husákovy vlády

Zemědělská družstva nebyla nikdy  osvobozena  od všech daní. Jenom daň ze mzdy platil za družstevníka zaměstnavatel, takže jste opravdu dostával mzdu ve výši hrubá = čistá. Ostatní je jenom vaše bujná fantazie studium ekonomické rubriky Blesku .

0/0
7.3.2010 14:04

zoufalec1

to by byla sledovanost!

docela zajímavým by mohl být televizní duel Čuba versus Klaus. Co vy na to pane Moravče?

0/0
7.3.2010 10:53

mufik

Re: to by byla sledovanost!

Čuba kdo to je bývalý komunista a zkrachovalý předseda JZD.Pěkná parta Zeman,Šlouf,Čuba,Gregr a podobný existence.At se vratěj do hrobu zombiciRvRvRv

0/0
7.3.2010 11:02

Sawy

Re: to by byla sledovanost!

Já tu Zemanovu stranu nemusím a považuji ji za "trucstranu", ale odpověď na návrh diskuze mezi Klausem  s Čubou: "Ne! Protože Čuba byl komunista"  - mi připadá velmi prostá.  V ODS bylo a je tolik komunistů že by to Klausovi určitě nemohla nevadilo. Ne tohle.

0/0
7.3.2010 13:30

Vlada_07

Re: to by byla sledovanost!

A smím-li se zajímat - kolik členů vaší širší rodiny bylo v KSČ ? Anebo přátel? To nevadí?

0/0
7.3.2010 14:05

136N

Re: to by byla sledovanost!

 Nesmíš .!!!;-€;-D

0/0
7.3.2010 17:44

ort

?

Jj, že je naše země systematicky rozkrádána a rozprodávána to je známý fakt, ale co s tím můžou občané dělat, asi jen smutně přihlížet.

0/0
7.3.2010 10:19

kipu

Re: ?

Nebudes jen smutně přihlížet, ale platit, platit, platit. Zdravotnictví, školství, cokoliv. A životní úroveň se ti bude neustále snižovat.

0/0
7.3.2010 17:02

pipi02

To by bylo nejlepší,

kdyby stát nic nevlastnil. Pak by se nedalo nic rozkrádat. Snížit daně a přerozdělování. To určitě podpoří všechny strany.

VR^V

0/0
7.3.2010 10:17

m-a-r-t-a-s

Re: To by bylo nejlepší,

Taky si myslím. Čím méně zásahů státu, tím lépe.

0/0
7.3.2010 10:22

Zapata

Re: To by bylo nejlepší,

To by bylo bezva, všechny věci co jsou spravované veřejně by za chvíli někdo vlastnil, a naúčtoval by ti to pak on. To už tady myslím někdy bylo, ne? Nejmenovalo se to náhodou feudalismus? Když chceš demokracii tak stát mít musíš, protože to je instituce u které máš aspoň malou šanci ovlivnit její správu.

0/0
7.3.2010 10:22

pimon

Re: To by bylo nejlepší,

Hmm, no jo pipi hovoří za vše. Ještě to chtělo dodat, že stávající synci co jsou u moci od sametovky se o to usilovně snaží a stále je ještě co rozkrádat, tak abychom je ještě chvíli volili.

0/0
7.3.2010 14:03

killy

Pan Čuba pouze oznámil notoricky známý fakt...

0/0
7.3.2010 9:45

Kirů

Re: Pan Čuba pouze oznámil notoricky známý fakt...

Máš sice pravdu, ale Čuba to řekl veřejně a nahlas.

0/0
7.3.2010 10:26

nytra

Slušovice

Zdá se do dneška nikdo nepochopil co měl společného Baťa a Čuba. Baťa vytvořil svůj stát kde všechny zisky a práce zůstávala ve prospěch tohoto státu. Ve Slušovicích to bylo podobné, tam také zavedli to samé jako u Baťi, za dobrou práci dobrou odměnu. Dnes v nadnárodních koncernech se pochopitelně také požaduje dobrá práce ale zisky mizí úplně někde jinde. Pro třeba Baťa mohl stavět pro své dělníky rodinné domy, kvalitní závodní stravování a mnoho výhod o kterých se v té době nikomu ani nesnilo. Obdobně ve Slušovicích se dosáhlo podstatně vyšší životní úrovně než jinde, ovšem v rámci tzv socialistické společnosti kde to bylo omezeno. Proto to jsou vzory českých podnikatelů kteří to dělali v rámci republiky a ne pro nějaké cizí majitele jak je to dnes a národ se stává jen potravou pro globální průmysl. Podnikatelé takového formátu nám dnes chybí. Argumenty že jsme malá země neobstojí, měli jsme vždy chytré lidi kteří se dokázali prosadit. Podpora státu chybí,  dobrý příklad Koreje.

0/0
7.3.2010 9:21

Huffnaggelův duch

Re: Slušovice

Dovedeš si představit podporu státu v tomhle bordelu? Jak by ta podpora vypadala? Vypsalo by se výběrko, koho podporovat? Za rok by se zjistilo, kdo koho podplatil, aby dostal podporu.

Je firma, která má zahraničního vlastníka, třeba emigranta, a zaměstnance české hodna podpory? Kdo to bude řešit? Nějaké nové ministerstvo pro podporu českých firem?

Probuď se, žiješ v ČR a píše se rok 2010.

0/0
7.3.2010 9:29

nytra

Re: Slušovice

V Koreji to šlo ale asi máte pravdu, u nás se vším vydrbe, nemáme tu ani na to zákony. Stejně by se obešly, za první republiky to ještě jakž takž fungovalo i když si poslanci dali po hubě, dnes se raději domluví jak všechny odřít společně.

0/0
7.3.2010 9:49

laverda

Re: Slušovice

No, já bych z toho Bati nebyl až zas tak vedle, stačí si o tom něco přečíst a kolik zůstal viset státu před válkou na daních!!!! To už se jaksi do jeho obrazu nehodí! Asi tak, jak k tatíčkovi Masaryčkovi nepatří střílení do dělníků v Duchcově atd. ;-D

0/0
7.3.2010 9:46

nytra

Re: Slušovice

Dnes mnohem více peněz mizí za hranicemi legálně.

0/0
7.3.2010 10:02

m-a-r-t-a-s

Re: Slušovice

Na druhou stranu sem zase zahraniční investoři přinesli spoustu peněz, teď se jim to jen vrací zpět.

Přirovnal bych to k tomu, když svoje peníze, které jsem vydělal v Praze, utratím v Brně.

0/0
7.3.2010 10:20

pimon

Re: Slušovice

Prober se, zkus napsat jeden konkrétní případ, kdy zahraniční investor přinesl do ČR peníze a následně je neuplatnil například daňovými prázdninami a podobně. Takže jakákoli zahraniční investice je jen z důvodu zisku investora, s tím jistě všichni souhlasíte, já také, jen mi vadí, že není ošetřeno vyvážení těchto zisků za hranice republiky. Mělo by být stanoveno jaká část bude zpět investována zde v ČR.

0/0
7.3.2010 14:12

bobek_79

Re: Slušovice

Vytrháváš věci z kontextu... Já z tebe nejsem taky dvakrát vedle, že tu píšeš kraviny...

0/0
7.3.2010 10:13

ort

Re: Slušovice

Jaké kraviny, napsal jen pravdu.

0/0
7.3.2010 10:23

a co třeba

Doporučuji článek na www. mwm.cz o Slušovicích !

TAM se dozvíte o nenávisti Husáky,Gorbačovově návštěvě a o tom, jak STBák Žák za milionek dolarů vydíral Slušovice,že je nechá být....Čuba věděl, co dělá a dělal to velmi dobře, být ON namísto Sobotky, tak nebyla sekyra 600 miliard, ale přebytek ! Jenže současná ČSSD,ODS,KDU-ČSL a "zelené neštěstí lií" k tomu, to je zaručená katastrofa.Tak koho volit, proboha? Zbývá Zeman s Čubou a nepříliš důvěryhodný a už krotký a asi uplacený John.....

0/0
7.3.2010 8:24

thom123

Re: Doporučuji článek na www. mwm.cz o Slušovicích !

Naprostý souhlas. Jen bych místo KDU-ČDL dosadil TOP09. Protože jestli mi někdo v KDU vadil, tak to byl Kalousek a jeho praktiky. Tím, že se ho dokázali zbavit si u mě dost polepšili.

0/0
7.3.2010 8:35

regulator

Re: Doporučuji článek na www. mwm.cz o Slušovicích !

volim Zemana, .....slusnej a rozumnej chlap.!R^

0/0
7.3.2010 16:27

Jen Aby

bez zásahu státu to naopak jde

ale přesto má Čuba pravdu: země je systematicky rozkrádána

0/0
7.3.2010 7:58

Huffnaggelův duch

Re: bez zásahu státu to naopak jde

Stačí podat trestní oznámení. Takové zvíře, jako Čuba to jistě může udělat..

0/0
7.3.2010 9:31

zoufalec1

Re: bez zásahu státu to naopak jde

Čuba má pravdu navzdory vaší trošku ubohé ironii

0/0
7.3.2010 10:18

kocynder

Zase má Čuba pravdu.

0/0
7.3.2010 7:56

pavel.n

No jo , ale ...!

Kdo zastaví současnou mafii - nazývejme ji poslanci a senátoři ??

Tihle kluci si to umí zařídit , aby jim nikdo nekecal do kšeftu !!!

0/0
7.3.2010 7:48

thom123

Re: No jo , ale ...!

Zastavit je může národ, který je nezvolí a nenechá si to líbit. Pokud jsou ale pravdivé preference ČSSD, ODS a TOP09, pak se tu nezmění nic. Protože mocichtivý tlučhuba Paroubek, primitivní buran Topolánek a sice inteligentní ale o to větší zloděj Kalousek důvod měnit to tady nemají.

0/0
7.3.2010 8:17

tromoua

Re: No jo , ale ...!

PresneR^

0/0
7.3.2010 8:21

dudlik123

Re: No jo , ale ...!

historicky je dokázané že člověk nemůže žít sám a ve dvou mu to taky nejde to znamená že jedna strana je málo dvě už moc ... řešení osvícený monarcha ne komunismus ale jeden člověk  sneomezenou mocí, ne hitler ne stalin ne lenin prostě osvícený monarcha, ne farma zvířata a ne big brother... velmi těžké sehnat jinak souhlesim s názorem výše na kalouska R^

0/0
7.3.2010 9:20

Kresinka

Inu Slušovice měly

úroveň, protože jim to dovolila strana a vláda, pravda, možná to dělal pan Čuba dobře, ale bez komančů by to nešlo ani omylem. Na to chce pan Čuba navazovat ? Že jako stát půjde vstříc nějakým novým Slušovicím, umožní jim být vyjimeční ? A za jakou cenu ? Ne, to už nejde,

0/0
7.3.2010 7:03

xaeris

Re: Inu Slušovice měly

A čemu jdeme vstříc dvacet posametových let bez lidí jako jen pan Čuba?Naivní Češi si v 89 mysleli, že svět jim bude péct koláče a oni ho za to budou jen hlubokovážně pravdoláskově poučovat o smyslu nekonečna.Opak je pravdou, svět nás jen ždíme a my sami jsme ještě k tomu zašlapali ty schopné, jako je pan Čuba a chceme dál tleskat neschopným žvanilům u moci, kteří nás a naše příští generace jen stahují do pekla obrovské zadluženosti?  

0/0
7.3.2010 7:18

kluknakluky

Re: Inu Slušovice měly

Máte sice pravdu, že jim to strana a vláda umožnila, ale hlavně se muselo chtít. Dnes to máme umožněno všichni, ale místo zájmu budovat se většina chce jen napakovat. Lidi jako Čuba nemyslí jen na svůj prospěch a zisk, ale dokáží přemýšlet i o dlouhodobé prosperitě celku, bohužel jsou to lidé, kteří se většinou drží od politiky hodně daleko, nutno podotknout, vědí proč a je to jen k jejich prospěchu. Pár jich takových znám a vážím si jich.

0/0
7.3.2010 9:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.