Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senátor chce dát státní maturitě polibek smrti. Budeme za idioty, varuje úředník

Rok a něco před spuštěním státních maturit se množí kritické hlasy. Senátor za ČSSD Marcel Chládek mluví o projektu jako o paskvilu a chce mu dát polibek smrti. Šéf maturit Pavel Zelený naopak tvrdí, že přípravy běží podle plánu a virtuálními bublinami se nehodlá zabývat. Na dálku se střetli v rozhovoru iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A banned warrior999

Jenom at to zrusi a nejlepe at zrusi maturity vubec..

Staci pak zavest jednotnou sazbu na vsech skolach a kazdej si ji muze koupit. Dneska je to pouze car papiru, ktery daji kdejakemu diletantovi, nebo synackovi politika, ktery se neumi ani podepsat..R^

0/0
13.3.2010 15:52

Slaine55

Shrnutí

Odpůrci staátních maturit hlásají, jak je to nepřipravené atd. Jenže když se kácí les, létají třísky. Ale nezlobte se na mne, pokud kdejaký nedouk má střední, na co mám tedy maturitu? Pro okrasu? Maturita má mít punc a tím jsou státní podklady. Staré pořádky jsou fajn, ale v nově nastalé situaci různých soukromých škol je potřeba standardu, který ukáže, kde si hrají pouze s maňásky a kde se učí. Organizaci bude potřeba vyladit a nečekám, že to vyjde bez škobrtnutí. HOWG

0/0
12.3.2010 10:59

tonycze

Re: Shrnutí

Jenže právě státní maturita bude "za hubičku." Udělá ji každý, na rozdíl od té stávající.

Z 39 bodů u ústní části Vám stačí 7 a máte ji. U písemné části můžete mít klidně 0 bodů, to je jedno.

Lidi, už se probuďte! 

0/0
13.3.2010 15:43

A banned warrior999

Re: Shrnutí

Tys inteligence asi moc nepobral, ze? V prispevku nize tvrdis, ze nikdo nevi jak se bude hodnotit a najednou tady sypes body z rukavu..8-o8-o

0/0
13.3.2010 15:53

tonycze

Re: Shrnutí

Kdepak, pravda je, že to zatím není uzákoněné, protože by se okamžitě proti st. maturitám začalo protestovat, což je logické, Na druhou stranu jako člověk, který už má školení za sebou, snaží se získat informace, vím - i když neoficiálně, ale přesto bohužel celkem přesně - jaká bude hranice úspěšnosti. Ta činí 7 bodů z 39 v lepším případě.

Inteligenci kritizujte u lidí z ministerstva školství a CERMATu, ti jsou zodpovědní za státní maturity. Proč si myslíte, že tu oficiální klasifikaci tak dlouho tají?

0/0
13.3.2010 16:43

tonycze

Souhlasím s p. Chládkem

Státní maturity jsou nepřipravené. Dodnes nikdo neví, jak se budou hodnotit, je akutní nedostatek kvalifikovaných hodnotitelů. Úroveň státní maturity bude asi 3krát nižší než u stávajících.

Státní maturity jsou dalším dobrým způsobem, jak ždímat nemalé peníze ze státní kasy a živit zbytečné úředníky v CERMATu.

0/0
10.3.2010 16:16

kkookkss

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Prosím Vás, to jste vzal tyto nesmysly??? Samozřejmě že se ví, jak se bude hodnotit. V metodice sice nastaly v průběhu školení nějaké drobné změny, ale celkový rámec hodnocení je samozřejmě jasně dán. Nesouhlasím ani s tím, že je akutní nedostatek hodnotitelů. Navíc byste tuto kritiku, kdyby byla oprávněná, měl směřovat výhradně na vedení škol, která jsou ze zákona zodpovědná za zajištění hladkého průběhu společné části SMZ, včetně zajištění potřebného počtu organizačních pracovníků, tedy hodnotitelů, zadavatelů a ŠMK. Co se týče úrovně. Samozřejmě, že obtížnost SMZ bude lehčí než například maturita na průměrném gymnáziu, ale to je přece jasné a nejde to udělat jinak. Proto jsou dvě úrovně SMZ, ale hlavně zůstává na školách původní maturita. A poslední věc: nemalou část peněz na projekt státních maturit poskytla EU z ESF a pokud se projekt státních maturit nakonec nerozjede (termín přesně nevím, myslím 2011 nebo max 2012)  budeme muset tyto peníze EU vrátit...

0/0
10.3.2010 16:43

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Nesmysly to nejsou, dodnes nidko neví, jak bude nová maturita klasifikována. Ani není nikde možnost se zeptat. Školitelé se jen shodují, že ta úroveň bude žalostně nízká, ale nic konkrétního nikdo neví.

Hodnotitelů je opravdu nedostatek a ne vždy je to vinou školy. Škola, která nemá pedagogy se státnicí v daném oboru, má třeba jen jednoho hodnotitele pro předmět. Potřebuje ale min. 2. Vím, že na hodnotitele se školí i lidé bez VŠ vzdělání, sám takové znám, ale to nepovažuji za řešení.

Souhlasím s Vámi, že nastavení úrovně musí být nízké, ale v tom právě vidím zásadní problém. Studenti zjistí, že lehčí variantu složí po 1. ročníku. Vyšší úroveň nebudou potřebovat. VŠ je hodně, studentů málo.

To, že se patrně budou muset vracet nemalé částky peněz do EU, je mi líto, vím o tom, ale vinu natom nenesu. Pořád to bude menší zlo, než příští rok začít nově maturovat třeba tak, že písemná část MZ bude následovat až po ústní. Výsledky se studenti dozví někdy v červnu (?).

0/0
10.3.2010 17:50

Earl_Grey

Re: Souhlasím s p. Chládkem

uprimne receno veci ktere Vam vadi jsou zvykove, napr. ohodnoceni pisemne casti maturity jsem se dozvedel taky asi az po mesici i ja (pred vice nez desiti lety maturujici). v tom problem nevidim, podobne uspech u prijimacek se dozvidate pozdeji, toho se neni treba bat.

dnes se vi, ze by nemel ucit nekdo bez statnice z daneho oboru (doufam ze na SS jsou vyucujici bez patricne aprobace spise vyjimkou, na ZS k tomu dochazi pochopitelne casteji).

Zasadne se ale mylite, kdyz si myslite, ze maturita je zasadnim problemem soucasnosti. je to naprosto zastupna vec. Statni matura eliminuje moznost ziskavani maturity prilis snadno. Stanovuje a overuje nutne minimum. Nic vic nic min, je skoda, ze se debata o budoucnosti (nejen) stredniho skolstvi odehrava pouze na pude statnich maturit. 

Pokud mate pravdu s nejistotou v klasifikaci (ja to nevim priznavam) pak je treba na to zatlacit, ale i toto povazuji za maly nedostatek na jejich odkladani pripadne ruseni.

0/0
10.3.2010 18:20

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Opravdu mi nevadí podle Vás jen zvykové věci. Na SŠ učím a musím Vás zklamat, na SŠ učí  velmi malý počet kvalifikovaných pedagogů. Třeba v Libereckém kraji je jich 3krát méně než by jich bylo zapotřebí. Mně vadí, že státní maturity budou mít neuvěřitelně nízkou úroveň. Třeba u jazyků mohou mít studenti z didaktického testu 0 bodů a nic se neděje! Normálně odmaturují. Všichni školitelé mi říkali, že vše hraje ve prospěch studenta, prostě není možné, aby neodmaturoval. Protože mám již školení za sebou a vím, jak hodnotit, musím ta slova potvrdit. Já, kdybych klasifikoval podle stávající úrovně, tak bych často dal i o 2 stupně horší známku a nejsem zdaleka jediný. 

0/0
10.3.2010 18:40

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Jinak já osobně státní maturitu vždy podporoval, říkám, že když někdo maturuje na elitním gymnáziu např z ČJ za 2, tak by měl 2 dostat i na jakékoliv SŠ v ČR a opačně. Už to, že má ale státní maturita 2 úrovně jen ukazuje, jak propastné rozdíly mezi SŠ jsou. Z praxe vidím největší problém ve špatné síti SŠ. Jednoduše řečeno, máme hodně gymnázií, kde studují průmerní středoškoláci a akutní nedostatek učilišť. Proto bude mít státní maturita katastrofálně nízkou úroveň, kterou nebude ani v pozdějších letech možné zvednout.

0/0
10.3.2010 18:40

Earl_Grey

Re: Souhlasím s p. Chládkem

aha tak to je spatne, ja doufal (zrejme naivne) ze se uroven spise zvysi. Vim,ze treba na zakladnich skolach je situace takova, ze zaka neni mozne nechat propadnout vice nez jednou, po prvnim propadnuti jiz proleze za vsech okolnosti. Zda se, ze ted proleze az k maturite.

Nevim, zda mate pravdu s tou siti. Uroven na gymnaziich je vetsinou stejna ci podobna jako byvala, klesa jenom nepatrne. U stredoskolaku je propad v kvalite mnohem vetsi (pusobim na VS). Uciliste bohuzel nikoho nezajimaji coz je skoda. Budouci podnikani v remeslech a sluzbach (truhlari, topenari, instalateri) bude jednim z lukrativnejsich oboru a mam obavu, ze trochu odejde generace a nebudou nahradnici, cast sikovnych lidi uz ted odchazi ven a postupne bude celkovy pocet klesat. Problemem je role Strednich skol. za chvili bude mit vysokou kdekdo a drive velmi dobra uroven napr. strojaru a stavaru s maturitou prejde na VS. Samotna maturita na takovych skolach bude k nicemu. Ti dobri budou na VS ti horsi jako ucni.

0/0
10.3.2010 19:05

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Zcela s Vámi souhlasím. VŠ začínají nahrazovat vzdělání středních škol. Maturitu bude mít po zavedení státních mat. každý, logicky bude rapidně klesat úroveň. Všichni budou studovat VŠ, i když nato nebudou mít. Bude to podobné jako v USA, tam mají taky všichni highschool, skoro každý university, ale potom stejně většina dělá "u pásu". Je to špatná cesta. Třeba Německo jde cestou kvality. Maturita z Angličtiny má na všech SŠ úroveň C1 (2. nejvyšší). V ČR u nových maturit to bude B1 (jen papírově, reálně tak A2 - 2. nejnižší).  

0/0
10.3.2010 19:35

Kocour Bobule

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Role středních a vysokých škol je opravdu základní průšvih. Školství je ve vleku absurdní teze, že mladé lidi je třeba ve školách držet co nejdéle. V odborném školství se ubírá hodinová dotace odborným předmětům, posilují se předměty všeobecné. K rozpadu tradičních pětiletých VŠ programů na bc. a navazující stupeň nemělo nikdy dojít. V současné situaci tak roli středoškolského odborného vzdělání přebírají bakalářské programy, aniž by komukoliv došlo, že za dva roky navazujícího studia inženýra vychovat nelze. Státní maturity nejsou špatná myšlenka, ale v současné nevyhovující struktuře škol a v navrhované podobě je to dle mého názoru především tunel.

0/0
10.3.2010 19:48

net.Xtreme vrací úder

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Hlavně se razí absurdní teze, že všichni mají umět to samé, že osnovy pro osmileté gymnázium nebo základní školu mají být stejné, ba dokonce někteří chtějí osmiletá gymnázia rušit, protože to "vypadá", že na základních školách jsou jen blbci. V tomhle trendu sjednocování vidím velký problém, protože každý bude umět všechno a nikdo nebude umět nic. Hlavně by bylo fajn umožnit studentům větší míru specializace a větší podporu v tom co jim jde/co budou dělat.

0/0
10.3.2010 19:53

Earl_Grey

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Bohuzel toto ale odpovida celoevropskemu trendu. navic uz skoncila doba, kdy budou lide delat cely zivot stejnou vec. Takovych lidi uz bude spise mensina, vetsina lidi bude menit nejen zamestnani ale i jeho napln, zmeny jsou proste prilis rychle. Cesta  uzke specializace na skolach je podle me mrtva. Nejrychleji se to lide stejne nauci v praxi, dulezite je vychovat je tak aby se dokazali rychle prizpusobovat. U odbornych strednich skol je teda lepsi nechat na skole spise ty obecnejsi veci a ty konkretnejsi nechat na praxi (nejlepe jiz v prubehu studia), ale tu delat v podnicich nikoliv ve skole.

Co se tyka vetsiho prechodu zaku na VS, mne se to osobne nelibi, ale nenajde se politik ktery by rekl, ze kdyz je vsude procento populace na VS nejake tak u nas je v pohode ze je to tretina. Kazdy bude chtit to procento dohnat a tim poklesne uroven. Bohuzel to je trend. Navic ze sociologickeho hlediska: roste prumerny vek, odchod do duchodu, takze prodlouzit dobu studia neni uplne blbe.

0/0
11.3.2010 10:08

kkookkss

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Pokud máte ona školení za sebou, tak mi prosím Vás řekněte, co se na nich učíte, když ne hodnocení? Druhým řešením Vámi uměle vytvořeného problému nedostatku hodnotitelů je možnost zajistit si je na jiné škole, to nebude problém. Navíc škol, o kterých mluvíte, že mají jen 1 pedagoga se státnicí v oboru, snad není tolik. Ale to je tip, nevím, jak je to odborných školách. Slovo "patrně" u té poznámky vracení financí není vůbec na místě. Nebo z čeho usuzujete, že maturity nebudou?Všem je nám tady jasné, že za to vinu neposenete, pokud to nastane. Zodpovědnost nesete za znalosti a do jisté míry i dovednosti a schopnosti svých studentů, nevím, čeho se pořád bojíte.

Nejdříve jsem se taky podivoval nad prohozením písemné části s ústní, ale má to své objektivní důvody. Kdybyste to apriori nepovažoval za blbost jen z toho důvodu, že se to prostě celou dobu dělalo jinak a všem to vyhovovalo, potažmo to nikomu nevadilo, tak byste si tyto důvody zjistil jedním emailem na cermat (nejsem z cermatu).

0/0
10.3.2010 21:58

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

V podstatě se učíme přidělovat body, které maturanti dostanou prakticky za vše. Výsledkem je, že i hodně podprůměrná práce získá relativně hodně bodů. Základní otázka je, kde bude hranice úspěchu a neúspěchu. Školitelem nám bylo řečeno, že je to politická záležitost a v podstatě se počítá s úmrtností kolem 4% (tedy 3krát nižší než u stávající formy maturitních zk). Pokusili jsme se sestavit maturitní práci, která by neuspěla, ale vlastně se nám to nepodařilo. Státní maturita nahrává lemplům a slabým studentům - to nám bylo také zdůrazněno. A bohužel, musím souhlasit. Cermat Vám klasifikaci nesdělí, tají ji. Už na školení jsem se dozvěděl, že třeba u poslechu a porozumnění psanému textu mohou bez problémů získat studenti 0 bodů a u maturity přesto uspějí.

0/0
11.3.2010 16:58

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Jinak mně by ani tak nevadilo, že písemná část bude až po ústní, ale problém s tím budou mít školy, kterým se teríny budou krýt např s praktickými nebo závěrečnými zkouškami. Také se pevně stanovují termíny např zahraničních studijních pobytů studentů.

Půjčování školitelů z jiných škol je právě problém. Svou roli sehraje neochota, časová zaneprázdněnost, pracovní vytížení. A hlavně, nikdo nechce, aby u maturity zkoušel někdo z jiné školy, je zde tlak rodičů, studentů. Jsou to nerovné podmínky, když někoho bude zkoušet učitel, kterého zná 4 roky. Někoho jiného bude zkoušet neznámá paní učitelka. Ovšem, oba musí umět, ale nerovné podmínky to jsou. Už na naší vlně školení bylo několik nekvalifikovaných kolegyň, které se na školitele bez problémů školily.

0/0
11.3.2010 17:06

kkookkss

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Opravdu si myslíte, že když studenti zjistí, že jsou SM lehčí, tak že zásadně změní svůj přístup ke studiu? Ja bych to neviděl tak radikálně. Záležet v tomto případě bude asi ještě více na schopnostech a dovednsotech učitelů. Jinak co se týče struktury zdejších názorů na úlohu SŠ a VŠ, tak s Vámi oběma souhlasím. Magistra na ekonomické VŠ jsem udělal relativně snadno (nedávno), ale musím říct, že mě velmi slušně připravilo osmileté gymnázium. Rozdělění na bakalářské a magisterské obory se ukázalo jako obrovský omyl. Nasvědčuje tomu i fakt, že více než 90% všech bakalářů automaticky pokračuje na Ing., titul Bc. nemá žádnou váhu...a ještě bych psal:-)

0/0
10.3.2010 22:00

Slaine55

Re: Souhlasím s p. Chládkem

To sice můžete, ale to je asi tak všechno.

0/0
12.3.2010 10:59

tonycze

Re: Souhlasím s p. Chládkem

Bohužel asi ano, i když ještě je tu slušná šance u voleb. Opravdu nechci, aby maturita neměla vůbec žádnou úroveň, což u té státní hrozí.

0/0
13.3.2010 15:44

kkookkss

Proč jsou pedagogové tak slyšet...

Všude kolem sebe slyším pedagogy: "je toho moc na nás, pořád se jen školíme a maturita stejně nebude, proč to máme dělat ve volném čase, nikdo nám to nezaplatí,...". Vůbec se neohlíží na to, co SMZ přinese samotným studentů, žákům. Jsou neskutečně zahleděni jen do sebe, staví se do role těch, kteří to odnášejí nejvíce, úplní mučedníci. Studenti a přínos SMZ studentům, to je jim většinou úplně ukradané... Neříkám, že jsou takoví všichni, to určitě ne, ale tito jdou bohužel slyšet nejvíce...

0/0
10.3.2010 9:47

Krak

Re: Proč jsou pedagogové tak slyšet...

A jaký že to je ten přínos studentům? ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2010 12:26

kkookkss

Re: Proč jsou pedagogové tak slyšet...

Tady se spoléhám na to, že se MŠMT dohodne s VŠ a budou výsledky SM zohledňovat při přijímacích řízeních. Jinak to je bude v pr....

Taky tím stát získá monitorovací nástroj nejen úrovně vzdělání, z čehož vyplývají další dílčí výhody...

0/0
10.3.2010 12:45

Earl_Grey

Re: Proč jsou pedagogové tak slyšet...

pro ty nastupujici dalsi moznost srovnani kvality skol (podle uspesnosti u maturity), v budoucnu pochopitelne akceptovani vysledku treba i misto SCIO testu (usetrene penize). A hlavne jde o nastroj statu jak zacilit vyuku na oblasti ve kterych vidi problem. Jestize studenti po maturite nedokazi z vety "automobil se rozjizdi z klidu" poznat pocatecni rychlost auta pak je neco spatne. Tohle testuje nova maturita z cestiny misto vyjmenovani vsech del Frany Sramka (nic proti nemu). Take maturita z ciziho jazyka prinese zlepseni dovednosti studentu. Misto znalosti nekterych gramatickych pravidel bude zamereno na porozumeni textu, podle me pozitivum. Celkove pujde o zamereni na dovednosti misto vedomosti. To odpovida modernim vzdelavacim trendum.

Nejvetsi minus je pro me neexistujici zamereni na biologii-chemii u maturantu, bohuzel si nemaji co vybrat jako povine volitenly predmet. coz je skoda, jedna se o nasi nejuspesnejsi vedni oblast.

0/0
10.3.2010 13:14

Slaine55

Re: Proč jsou pedagogové tak slyšet...

No to jsou. Asi do té černé díry v peněžence. Víte, kolik berou a kolik dostávají zbytečných nařízení díky úřednicím, které učit neumí - tak jsou na úřadě???

0/0
12.3.2010 11:02

starší sestra Boha

ju ž delal státní maturito nanečisto

v roce 1998 ......;-D

0/0
10.3.2010 9:12

Quasar

Nebojte se,

0/0
10.3.2010 8:45

Quasar

Re: Nebojte se,

za idioty už jste...

0/0
10.3.2010 8:46

Evour

Nepromyslenost!

Statni maturity by byly fajn, ale ne jen tak. Chtelo by to nejprve sjednotit ucebnice a dat dohromady osnovy. Dobre skoly by sly s urovni dolu a skoly na nizsi urovni by meli co delat, aby vubec nekdo prosel. Neni to vubec domyslene. Za techto podminek bych statni maturity nepodporila!

0/0
10.3.2010 7:55

Earl_Grey

Re: Nepromyslenost!

myslim si, ze je to presne naopak. Volne osnovy a ucebnice, at si kazdy uci co chce a jak, ale zaverecne overeni jednotne. Tem vyjimecne kvalitnim ucitelum to pri vyuce uvolni ruce a to je jenom dobre. Mne se libi, ze stat rekne maturant ovlada to, to a to. Dalsi dovednosti a znalosti preda skola navic. Libi se mne, ze si skola muze ucit defacto co chce, pokud splni nejake minimalni pozadavky. Maturita je pouze overeni vzdelani. Se samotnym vzdelavanim nema moc co do cineni. Ukolem stredni skoly neni pripravit studenta na maturitu, ale vzdelat ho tak aby ji udelal. Pochopitelne, ze skola by mela rozvijet predevsim ty objektivne nemeritelne dovednosti jako kreativitu apod. ale ty by nemela testovat maturita. Ta by mela overit zda clovek splnuje jiste elementarni veci.

Dnes je treba obrovsky problem s pochopenim textu a jeho reprodukci vlastnimi slovy.

0/0
10.3.2010 9:28

kkookkss

Re: Nepromyslenost!

Bohužel, většina pedagogů považuje úspěšnost jejich studentů u maturity za jediné podstatné měřítko jejich práce a velmi často se tím tak pedagog sám hodnotí, poměřuje s jinými atd. A to je špatně. Jinak hezký příspěvěk, souhlasím s ním.

0/0
10.3.2010 9:36

Earl_Grey

Re: Nepromyslenost!

presne tak, ale mne jde o ty dobre ucitele. Tem by tohle melo pomoci a to je obrovsky pozitivni. Dat jim k tem mizernejm platum alespon moznost seberealizace.

0/0
10.3.2010 9:43

kkookkss

Re: Nepromyslenost!

Bohužel, to Vám jde tak o 5% pedagogů. Je to smutné...

0/0
10.3.2010 9:48

Earl_Grey

Re: Nepromyslenost!

naivne doufam, ze podobne prostredi alespon umozni narust toho procenta. Ze svych studii si pamatuje, ze vetsina pedagogu je spise lepsi, ale jenom lehce, tech opravdu vyjimecnych je poskrovnu. Ale tech vyjimecne spatnych take nebylo mnoho.

0/0
10.3.2010 9:55

kkookkss

Re: Nepromyslenost!

Já mám to štěstí, že jsem za dobu svých studií poznal asi o něco více skvělých pedagogů, než je jakýsi pomyslný průměr :-)

Myslím, že velký problém je také to, že stále více pedagogům jsou studenti u p......, pořád jenom řeší "co to ponich někdo chce, vždyť já učím 20 let, vím, jak se to dělá atd." viz můj příspěvek výše. Jde jim především o jejich zájmy, přičemž se ale kryjí za zájmy studentů.

0/0
10.3.2010 10:01

Earl_Grey

Re: Nepromyslenost!

souhlasim s Vami. obecne je nyni i u studentu modni upozornovat na vlastni prava, ale vlastni povinnosti nevnimat. Smutny obraz cele spolecnosti.

0/0
10.3.2010 10:13

kkookkss

Re: Nepromyslenost!

Mám docela blízko ke SMZ a to jsem vážně netušil, co jsou někteří kantoři zač:-) "nadlidi", nad ně prostě není :-) samozřejmě opakuji, že ne všichni, ale nezanedbatelné množství. Což připouští i něktěří jejich kolegové! A to mě úplně děsí. Bohužel si řada lidí vůbec neuvědomuje, o jak obrovský projekt jde a že s sebou přirozeně nese i některé nepříjemné věci, průběžné změny, stejně jako určité nedostatky. Těch je bohužel o něco více, než by vzhledem k tomu, že se tento projekt připravuje už 15 let,  mělo být...

0/0
10.3.2010 12:06

anal.driller

budete za idioty jenom chvíli,

což je lepší, než abyste byli idioty pořád.

0/0
10.3.2010 7:51

Veronika82

deset let

Za idioty je naše školství v tomto případě už více jak deset let. Státními maturitami nás strašili už když jsem začala studovat v prvním ročníku na střední škole. Teď je mi 28 a situace je pořád stejná. Akorát celým tímhle projektem proteklo spousta peněz z našich kapes a efekt žádný....

;-€

0/0
10.3.2010 6:11

Raffan.

maturita je hloupy prezitek

jak muze nekdo shrnovat znalosti nabyte za 4 - 5 let do padesati nahodnych otazek a na tom stavet vysledek studia. Stejne jako prijimaci zkousky na vysoke skoly  blbost.

0/0
10.3.2010 5:28

íčko-Berija 2

Re: maturita je hloupy prezitek

Jistě,stečí aby se sešla komise a za poplatek posoudila jak na tom kdo je.R^

0/0
10.3.2010 9:19

Earl_Grey

Re: maturita je hloupy prezitek

jiny zpusob testovani ktery nezabere tydny neni. Stejne overovani jako maturita jsou i zkousky na VS a vlastne i statnice. A nejde o to testovat vsechno. Jde o to, overit zda maturant splnuje pozadavky jake maturant splnovat ma, vzhledem k tomu, ze skolstvi je statni tak ty pozadavky urcuje stat.

0/0
10.3.2010 9:31

Cortez

tak jak?

Z vyjadreni obou panu mi obcas neco nesedelo. Nicmene pokud je neco spatne,tak je to asi spatne a nebudu to dale prosazovat jen proto abych nenastval rodice nebo zaky,atd... a nebo nedej boze diky čechačkovině typu ,,jsme v evrope posledni ze 3 zemi...,,..tak se hold musime pridat na stranu blbcu? ...my jsme prave naopak mozna posledni ze tri normalnich... jinde v evrope se sice uci jinak ale zaci tam jsou hloupejsi a arogantnejsi.A taky jak pravi praxe, podle evropy se opicime jen v tom nejhorsim.vzdy nam tu ti politici a zakonodarci tahaji jen to spatne.a nejinak to bude i s timto.ono statni maturita,ta myslenka neni spatna,ale jak bylo receno, ve stavajici podobe NE!!!

0/0
9.3.2010 23:21

kkookkss

Re: tak jak?

A v jaké podobě ANO??? S těmi obecnými kecy by možná souhlasilo i pár zastánců SMZ...ale co konkrétně jinak podle Vás?

0/0
10.3.2010 9:28

papullus

Tak nevím

maturoval jsem v roce 1972.Z každého předmětu jsme měli předem stanovených 50 otázek,které přicházely v úvahu,vylosovali jsme si číslo otázky a bylo.Když byla otázka vylosovaná podruhé,vyřadila se. Fungovalo to  i když jsme všechny otázky věděli předem.Z daného předmětu více méně pokrylo těch 50 otázek sumu požadovaných znalostí.Polovina třídy vystudovala medicínu,zbytek dílem stavařinu,chemii,tři zubaři a pár těch kteří nedostudovali.Ale prakticky všichni se dostali kam se hlásili.Většina z nás,krom ruštiny zvládá nejméně dva další jazyky,někteří i víc.A většinu toho,co ke své práci potřebujeme známe z hlavy i bez googla.

0/0
9.3.2010 22:33

fren440

Re: Tak nevím

Neplet hrušky s jablkama. To te test s výběrem odpovědí. Pro všechny stejný s jednotným vyhodnocením. Jinak jsou ti fantasmagorie tohoto pána. Odříznout ho od peněz a poslat ho učit nebo na úřad práce. Do CERMATU poslat auditory a pořádně to protřepat. Megazlodějina.

0/0
9.3.2010 23:12

Earl_Grey

Re: Tak nevím

Tenkrat ale bylo mozne ucit pouze presne vymezene veci a ty se potom zkouseli, dnes se uvolnily osnovy a to umoznuje kreativnejsim ucitelum trochu volnosti pri priprave hodin, to je podle me docela spravne. Uloha skoly se zatim totiz radikalne zmenila, drive byla skola pristupovym bodem k informacim a na jejich predavani byla vyuka zamerena. Dnes je trend spise na rozvoj dovednosti zaka jejichz uroven rychle klesa. Vlastnim pristup k problemum, kreativita a predevsim pochopeni textu. Drive vsichni cetli, ale dnes neni mozne prinutit lidi cist. Drivejsi kontrola ctenarskych deniku dnes neni mozna vzhledem k rozvoji internetu kdy si kazdy muze opsat co chce. Taky je dneska dulezite umet posoudit hodnotu (a pravdivost) informace vzhledem k jejich nadbytku. Rozvoj kritickeho mysleni neni snadny ale je dulezitejsi nez predavani informaci...

0/0
10.3.2010 9:41

Charles Lytton - růžový panter

Už jste za idioty - varuji já !!!

0/0
9.3.2010 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.