Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávku máme pořád v záloze, říká šéf dopravních odborů

Hrozba stávkou byla jediná šance, jak prosadit naše požadavky na zachování zaměstnaneckých výhod, třeba levných rekreací, obědů nebo režijních jízdenek. Pokud nás parlament nepodpoří, budeme hrozbu opakovat. Tak komentuje šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík včerejší zrušení stávky dopraváků, která byla plánovaná na dnešní ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja55

NO TO JE ULTRABLB.

"Zatěžovat dnes v ekonomické krizi zaměstnance dalšími nesystémovými a zbytečnými výdaji, musíme odmítnout."

0/0
5.3.2010 22:42

DATELVELKY

odbory odnž ČSSD

Ať si stávkujou tajtrdlíci.

0/0
4.3.2010 20:09

chmeldis

To mají být apolitické odbory ?

To si snad tajtrlík  Pomajblík s hokejovým expertem dělají srandu.

0/0
4.3.2010 17:55

noorange

tlak na zvyšování

mezd lze považovat za další skupinový nátlak. Lze to řešit i

jinak - privatizací a pak ať si benefity fasujou třeba od NASA.

0/0
4.3.2010 15:02

diviznaT

Budou stávkovat i poslanci,

až je přinutíme zdanit si své 40tisícové náhrady a přestaneme jim přispívat na poslaneckou kantýnu ???

0/0
4.3.2010 13:33

Bery

Re: Budou stávkovat i poslanci,

Stavkuji uz ted... akorat nejsou ve sve snaze jednotni. Nicmene nekteri jsou vytrvali a stavkuji prubezne cely rok. ;-D

0/0
4.3.2010 13:43

boneco

na poslední otázku nějak zapomněl odpovědět

ten odborářskej lempl

0/0
4.3.2010 13:32

zimní kombineza

Zveřejněte lidem své příjmy,

ať ví, komu dělají křoví8-o

0/0
4.3.2010 13:16

Dabi

Nesmyslné

vyčíslení ce ny režijek vychází z předpokladu, že dotyční by si je koupili za plnou cenu pokud by ji nedostali jako benefit, to je zhovadilá úvaha 

0/0
4.3.2010 12:53

-berushka-

Re: Nesmyslné

Tady nejde o cenu kterou platí zaměstnanec, ale o cenu kterou by zaplatil kdokoliv jiný. Jestli ji zaměstnanec dostane za pakatel není vůbec důležité. Důležité je, aby stát vybral za výrobek/službu na DPH stejně ať už ji zaměstnanec dostane nebo si ji koupí a nebo si ji koupí kdokoliv jiný.

Pokud řidič tranvaje dostane legitku v ceně 5000 (bez ohledu na to za kolik ji koupí) nechť platí stejně vysokou DPH jako když si ji koupí kdokoliv jiný. Nepřijde mi na tom nic asociálního ani nespravedlivého.

0/0
4.3.2010 14:10

Bery

Re: Nesmyslné

Jenze pro dopravaky je cena obvykla ta, za jakou ji kupuji ted a z te radne dane plati. Proc by se to melo posuzovat podle ceny plne, jaka je u nekoho, kdo tam nepracuje ? Tu podminku za ziskani nizsi ceny obvykle muze splnit kdokoliv dalsi, kdyz se tam necha zamestnat. To preci neni o zvyhodnovani nejakych skupin, ale o splneni podminek pro legitimni narok. Za chvili by totiz nekdo mohl prijit s tim, ze studenti budou dodanovat rozdil mezi plnou cenou a studentskou slevou, protoze kdokoliv jiny diky svemu veku na studentskou slevu nema narok. Pritom jen ten kdo uz neni student pouze nesplnuje legitimni podminku pro priznani slevy. Tak jako je to u studentu, tak je to i u zamestnancu.

0/0
4.3.2010 14:24

radioboris

Re: Nesmyslné

máte pravdu. v tom případě by měli děti,studenti a důchodci také doplácet plnou daň na všechny svoje slevy.

 a kdyby přece jen došlo k tomu a byly režíjky plnně zdaněné-tzn že by za ně platil každý nějaký 2-3tisíce,tak by si ji vzal málokdo. a pak bych rád viděl jak by se dopravovali v rámci práce po stanicích. to by je museli vozit autem,nebo jim zaplatit jízdné. to by se pak "vyplatilo";-D

0/0
4.3.2010 15:16

chmeldis

Re: Nesmyslné

Taky se mi , Dabile, zdá tvoje úvaha zvláštní.

0/0
4.3.2010 17:58

Mitchell

Vážení drážní odboráři.

Máte snad pocit, že by měl i zaměstnanec E.ONu či ČEZu zaplatit za elektřinu ročně místo 12 tisíc jenom nějakých 140 kurun? Nebo lidi od RWE by měli za plyn platit místo 20 - 30 tisíc něco mezi dvěma až třema stovkama? A vidíte, nikoho nevydírají, nevyhrožují, že vypnou přívod proudu či že by chtěli uzavřít kohoutky s plynem. A to jsou všechno zaměstnanci firem, které prosperují, kdežto do Vás stát nalije ročně nějakých 8 miliard.

Takže, až budete ziskoví, tak si mějte režijku třeba zadarmo a tu daň ať za Vás zaplatí firma. Do té doby ale laskavě držte hubu a krok a nevydírejte zbytek republiky. ;-€

0/0
4.3.2010 11:42

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Já mám spíše pocit, že toto přirovnání poněkud kulhá. Kulhá na obě nohy. A to z hlediska naprosto rozdílných nákladů, které při použití té, či oné služby vzniknou. Několikařádově !

Co se týče dotací do osobní (vy do toho taháte i nákladní, která jede za své) dopravy, tak vyrovnávání ztrát se nalije do služby, nikoli nám. Lijí Švýcaři, Francouzi, Italové... S tím rozdílem, že razantněji. Pochopitelně také s lepší službou pro cestujícího.

0/0
4.3.2010 11:59

Sharkee

Re: Vážení drážní odboráři.

Nekulhá, ale cápu, že jako železničářský odborář rozdíl vidíte.

Nákaldy na provoz vlaků, nebo dodávky energié, jsou stále stejné. Tedy s tím rozdílem že výše uvedení firmy nejsou státním molochem a tedy vykazují zisk, narozdíl od ČD.

0/0
4.3.2010 12:48

Dabi

Re: Vážení drážní odboráři.

žvaníš, ČEZ nemůže býti ztrátový,

0/0
4.3.2010 12:51

Sharkee

Re: Vážení drážní odboráři.

1) netykáme si

2) netvrdím, že je ČEZ ztrátový. Asi máte problém s chápáním složitějších větných celků.

0/0
4.3.2010 12:52

bastianka

Re: Vážení drážní odboráři.

to měl i pod předchozím nickem "mladý volič ksč", nebo tak nějak;-D

0/0
4.3.2010 13:09

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Má to na hodnotu příspěvku nějaký, ten sebemenší vliv?

0/0
4.3.2010 13:12

bastianka

Re: Vážení drážní odboráři.

samozřejmě

0/0
4.3.2010 13:12

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Mohou vědět jaký?

0/0
4.3.2010 13:14

noorange

Re: Vážení drážní odboráři.

že i kdyby ses rozkrájel, tak je dobré , že se podařila prosadit myšlenka nenažraných odborářů do povědomí lidí.

0/0
4.3.2010 15:08

noorange

Re: Vážení drážní odboráři.

lépe řečeno myšlenka o nenažraných odborářích..... celé to je jen hra na politickou zakázku z Liháče, tak je dobré to Liháči zase takto vrátit

0/0
4.3.2010 15:15

chmeldis

Re: Vážení drážní odboráři.

Může, až tam Paroubek dosadí Tvrdíka. ČSA byly také ziskové před jeho příchodem.

0/0
4.3.2010 18:01

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Srovnání nesrovnatelného. Použiji-li vlak na režijku, potom zvýším náklady na provoz minimálně. Zvýšení spotřeby lokomotivy- minimální, zvýšení opotřebení sedačky, kolejí....-minimální. Jediný výrazný náklad by byl takový, kdybych obsbsadil vlak a platící zákazník by se do něho nevešel. Ale ani toto není jednoznačné, protože jízdu hradí z většiny kraj (stát) Při spotřebě el energie v domácnosti je náklad téměř přímo úměrný. Pravda, musím započítat přenosovou soustavu, ale to je pořád menšina.

0/0
4.3.2010 13:03

bastianka

Re: Vážení drážní odboráři.

nepochopil jste to

0/0
4.3.2010 13:11

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

:-)

0/0
4.3.2010 13:14

pipi02

Re: Vážení drážní odboráři.

Máte naprostou pravdu. Tesat do kamene. Napříště, až pojedu bez lístku vlakem,  použuju Vaši argumentaci. Nevážím mnoho, lokomotiva mě snadno utáhne. Mnohokrát děkuji za radu.

VVV

0/0
4.3.2010 13:15

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Jestli umíte číst, tak si přečtěte na co byla moje reakce. Tedy ještě jednou-srovnání přímého vlivu POUŽITÍ SLUŽBY na náklady. A tak, jak jsem to napsal, tak to je. Nemusíte tesat, stačí číst.:-P

0/0
4.3.2010 13:20

pipi02

Re: Vážení drážní odboráři.

Vždyť jo. Když mě dráhy svezou zadarmo (dodají službu), jejich náklady se tím nezmění. Nákladově nula, ale já budu z místa A v místě B. Prakticky se jedná o perpetum mobile. A já jsem Vám vděčný, že jste na to poukázal. Samotného by mě to pravděpodobně vůbec nenapadlo. Možná byste si to mohl i patentovat.

VVVR^

0/0
4.3.2010 13:29

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Domnívám se, že o významu slova perpetum mobile máte malinko zkreslenou představu. Každý píšeme o něčem jiném. Reaguji na vztah velikosti spotřeby při použití zcela rozdílných služeb. Je to opravdu tak složité?

0/0
4.3.2010 13:37

pipi02

Re: Vážení drážní odboráři.

Proč složité? Vy jste správně upozornil na to, že převezením jednoho pasažéra navíc nevzniknou dráze skoro žádné náklady a mně se to velmi zalíbilo.

0/0
4.3.2010 13:51

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Ne, tak jsem to opravdu nepsal. Psal jsem o přímém rozdílu (energie, opotřebení). Ne o celkových nezochybnitelných nákladech. Domnívám se že (ne perpetum mobile, ale kolovrátek) další  Váš příspěvek bude v podobném duchu, jako ty předchozí. Zkrátka jeden o voze a druhý o koze. Za chvili musím konči. Neutíkám zbaběle z diskuse, ale čas není rozhodně v mé moci. Přeji hezký den.

0/0
4.3.2010 14:01

Bery

Re: Vážení drážní odboráři.

Spis bude zajimava reakce, kdyz za tu jednu jizdu nacerno bude chtit nekdo zaplatit pokutu a cenu InGold karty, protoze bude tvrdit, ze to vyuzivate stale. :-P

0/0
4.3.2010 13:48

pipi02

Re: Vážení drážní odboráři.

Hodnota InGold karty je přece 250 Kč. To snad zvládnu. :-)

0/0
4.3.2010 14:00

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

Jaký vztah má gold karta k režijce?

0/0
4.3.2010 14:02

Sharkee

Re: Vážení drážní odboráři.

je zvlastni, kdyz je to skoro ZADARMO, ze jsou CD stale v minusu.

Clovece, dam Vam jednu dobrou radu. Nemluvte o ekonomii, plavete v ni jako Paroubek, kdyz hovori o tom, ze dluhy se neplati.

Z Vasim uvazovanim bych mohl elektrickou energii zadarmo obhajovat tim, ze "stejne tam ty draty jsou, stejne se nejaka EE ztrati, stejne je uz vyrobena....

0/0
4.3.2010 13:28

Sharkee

Re: Vážení drážní odboráři.

S Vasim....sorry

0/0
4.3.2010 13:33

109e

Re: Vážení drážní odboráři.

O tom, jak jsou ČD v mínusu by musel být nějaký rozbor (kolik se má dorovnávat ztráta a pod.). Ale i v podniku, který má ztrátu musí být práce zaplacena. Benefit je součást platu, nikoli odměna za suprový zisk podniku. Ekonom nejsem, ale mám jasně podepsanou pracovní a kolektivní smlouvu.

Asi podesáté- ve srovnání el. energie-doprava jsem neřešil ekonomické vztahy, ale pouhý náklad na jednotlivý produkt. Tedy ne tak, jak to píšete Vy. Je to opravdu tak složité-ekonome?:-)

0/0
4.3.2010 13:45

Bery

Re: Vážení drážní odboráři.

Rozdil je predevsim v tom, ze tu elektrinu v te hodnote nekdo skutecne spotrebuje.... ale rezijky nikdo nevyuziva denne na cestovani po republice. Je to obdobne, jako kdyby nekdo svitil 14 dni, ale zaplatit by mel energii kterou by spotreboval za cely rok.

Trochu mi to pripomina bulharskou konstantu, kterou vypocitavaji nahravaci spolecnosti nahrady skod.

0/0
4.3.2010 13:55

Dabi

Re: Vážení drážní odboráři.

další totalitní snílek se tu vypovídal, to je zajímavý, že někteří se s demokracií doposud nesrovnali, ti komouši jsou v tobě pořádně zažraní

0/0
4.3.2010 12:50

Bery

Re: Vážení drážní odboráři.

"držte hubu a krok" 

?

Hmm... pan asi jeste nezaznamenal, ze od roku 1989 mame demokracii. ;-D

0/0
4.3.2010 16:01

Fatal.Error

Ono to nějak dopadne.

Ještě se nikdy v historii lidstva nestalo, že by něco nijak nedopadlo. Takže v tom směru jsem optimista a věřím, že to skutečně nějak dopadne;-D

0/0
4.3.2010 11:41

p26t

stávka

Proč železničáři používají běžné občany jako rukojmí k vydobití si svých požadavků.

Kde berou tu drzost v době, kde se v normálních podnicích takovéto výhody normálně ruší,vyhrožovat stávkou a vydírat stát.Oni si snad neuvědomují že všechny finanční úniky které by v době stávky byli stejně zaplatíme všichni.Proč zneužívají svého postavení k vydírání.;-€  

0/0
4.3.2010 11:32

dislektik-idnes si na mě zasedla

já jen doufám že ruce nemáte obě levé

a že ty okna ve vagonech konečně někdo umeje

0/0
4.3.2010 11:27

-berushka-

To je demagog!

Takže si tu demagogii o násobně větších benefitech poslanců rozebere:

Poslanecké náhrady cca 60000 měsíčně tj. pro 200 poslanců 144 milionů ročně. Podotýkám že při utracení těchto peněz zaplatí poslanci DPH!

Režijka cca 20000 ročně tj. pro 100000 režijek 2 miliardy ročně z nichž se DPH nyní skoro neplatí a platit ho nechtějí.

Takže ze svých daní každý platí 14x více na režijky železničářů než na náhrady poslanců. A to jsem nezohlednil žádné další dopravní podniky.

0/0
4.3.2010 11:26

109e

Re: To je demagog!

V tomto případě nejde o absolutní čísla, ale o jednání těch, co káží vodu a pijí víno. Poslanců je pochopitelně mnohem méně. Poslanci tak neudělají zátěž na rozpočet, ale vytváří děsivý příklad elity národa. Příklad, který odsoudí jakoukoli reformu ke krachu. Jejich vinou unikají desítky (i stovky) miliard ročně. Je to skupina těch nejhorších pokrytců v zemi. Krásným příkladem je nemocenská se zcela jinými pravidly. S těmi režijkami je to od Vás evidentní demagogie. Váš výpočet totiž nepočítá s tím, že při případném zdanění si režijku skoro nikdo nevezme. Stát utře, jediný, kdo se nasytí je závidstivec.

0/0
4.3.2010 12:24

Jakub76

Re: To je demagog!

proč závidíte politikům jejich výhody? měl byste se stydět! (stále vám to nedochází, velice pozoruhodné)

0/0
4.3.2010 12:39

Sharkee

Re: To je demagog!

pozor, nadávat druhým, že jim závidí, to může jen 109e

0/0
4.3.2010 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.