Diskuze

Rakouský prezident odsoudil Benešovy dekrety jako těžké bezpráví

Rakouský prezident Heinz Fischer označil československé poválečné dekrety bývalého prezidenta Edvarda Beneše jako "těžké bezpráví", které ostatní členské státy EU nelegalizovaly. Na základě dekretů byli ze Sudet po druhé světové válce vyhnáni německy mluvící obyvatelé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

barbu do

16. 3. 2010 8:21
Souhlasím, jsou těžké bezpráví ...

... na Češích ...

0 0
možnosti

byvalyvoliccssd2

16. 3. 2010 8:01
Zase nám podali důkaz, že Klaus má pravdu.

0 0
možnosti

Deleter

16. 3. 2010 7:41
Mno

Rakušané jsou v pasti; jejich země nenabízí nic a trpí pod důsledky hospodářské krize. Rakušané ovšem rádi slyší na jednoduchá řešení a jasné viníky. Dříve to byli Židé, dnes jsou to Češi, Dekrety a Temelín ;-D Je mi Rakušanů líto.

0 0
možnosti

hovnival

9. 3. 2010 2:47
@@

tak je pravda, ze bezpravi to bylo, ale je potreba to videt v dobovych souvislostech.

je neomluvitelne, ze desitky tisic odsunutych Nemcu byly zavrazdeni ceskymi obcany. Obcany, kteri vetsinou spolupracovali s nemeckou Risi a gestapem, a vzajemne na sebe donaseli. Tesne po valce se pak chteli mstit. Je to tak nejak pro Cechy asi typicke, podobne veci se deli za komunismu po r. 1948. Udavani, donaseni, atd. Najednou po roce 1989 byli vsichni bojovnici proti komunistum.

Ja osobne se domnivam, ze majetek by mel byt vyhnanym Nemcum vracen. Cele pohranici bylo po valce zniceno a dodnes se z toho tyto oblasti nevzpamatovaly. Nastehovali se tam lide, kteri prisli zdarma k majetku a vubec k tomu nemeli zadny vztah. Ani jejich potomci dosud nemaji. Je to skoda.

0 0
možnosti

Deleter

16. 3. 2010 7:40
Re: @@

Nemáte pravdu, pokud mluvíte o desítkách tisíc obětí. Nemáte pravdu, pokud tvrdíte, že většina Čechů donášela a spolupracovala s Říší.

Pokud souhlasíte s vrácením majetku (to způsobí křivdu současným uživatelům, což vám asi nevadí), tak určitě souhlasíte také s vyplacením válečných reparací Německem A Rakouskem.

0 0
možnosti

Eilat82

5. 3. 2010 16:54
Mein liber rakouský němče

Halt die Fresse a buď rád, že seš rád.

0 0
možnosti

atul

5. 3. 2010 13:18
Omluva 2

Nevím, co by nám udělalo, kdybcyhom otevřeně řekli, že dekrety byly bezprávím, ale že není cesta zpět a že se žádný majetek vracet nebude, neboť by to ohrozilo právní jistotu v našem státě. Sudetští Němci by už dále nemohli křičet, protože morální omluvu by dostali a o věcné nápravě přece nidko na Západě nemluví, to by nebylo v téhle době možné. To víme všichni. Stejně jako němcio uznávají svinstva nacismu, tak Češi by se mohli omluvit za uplatnění principu kolektivní viny, který dopadl i na SKUTEČNĚ NEVINNÉ!

Jen tak mimochodem, kolik si myslíte, že bylo za války Čechů, kteří mlčky přežívali a byli loajální vůči nacistickému režimu? Určitě to byla většina, jinak by tu dnes Češi nebyli. 

0 0
možnosti

informace

5. 3. 2010 14:19
Němci zaplaťe reparace

Válečné reparace má právo  vyžadovat dle Postupimské konference ČR a Slovensko jako následnické státy republiky Československé po Spolkové republice Německo jako nástupnickém státu západních okupačních zón Hitlerovy Třetí říše . Na reparační konferenci v Paříži dle závěrečného aktu z 21. 12. 1945 byla odsouhlasena všemi vítěznými státy částka, kterou musí Německo Československu uhradit na 17,561 miliard USD v hodnotě dolaru z roku 1938. Reparace skončily v roce 1962, Československo dostalo celkem z celkového objemu smluvně přiznaných pařížskou konferencí 14,574 milionu USD (v hodnotě dolaru z roku 1938), tedy jen 0,09%..

0 0
možnosti

atul

5. 3. 2010 13:18
Omluva

Myslím, že rakouský prezident neřekl nic, co by byla nepravda. Vyhnání Němců z hlediska práva bylo bezprávím, ať se nám to čechům líbi nebo ne, neboť princip kolektivní viny je neslučitelný s jakýmkoli demokratickým pořádkem. Přece mi nikdo nemůže sebrat veškerýmůj majetek jenom kvůli tomu, k jaké národnosti se hlásím... A ani druhá světová to nemůže omluvit, pokud nejsme zastánci principu oko za oko, zub za zub. Takže vy všichni, co tu Benešovy dekrety obhajujete jako spravedlivý trest, je my z vás smutno. S tímto postojem si totiž v Evropě sympatie nezískáme. Je to jen důkaz o tom, že český národ je malý a zakomplexovaný vlastními zločiny z minulosti.     

0 0
možnosti

karlinboy

15. 3. 2010 22:34
Re: Omluva

R^

0 0
možnosti

informace

5. 3. 2010 9:33
Zálusk na české území

Od dob takzvaného stěhování národů si Češi sedí v úrodných nížinách své země i v obou přilehlých zemích na Moravě a ve Slezsku.  Snad zeměpisná struktura českého osídlení je důvodem, proč se vyhnuli osudu ostatních polabských Slovanů.  Už za Rakouska Uherska byli Češi problém. Národní obrození, důraz na české umělce, vydupali jsme si vlastní jakoparlament. Po atentátu v Sarajevu a po vyhlášení války Srbsku nás mocipáni Vilém a Josef I postavili do prvních liníí, aby se prý Panslavisté vymlátili navzájem. O průběhu v první světové si nedělám iluze... Za druhé světové nás "tisíciletá" říše považovala tzv. až za "třetí" rasu po židech a cikánech. Nyní německá vláda přivírá oči nad nedůstojnými kontrolami Čechů něm. policí. Při každých volbách se otírají o Benešovy dekrety i když sami dobře ví, že odsunuti byli v drtivé většině právě fašističtí sympatizantiˇ. Odsunutí něměckých faišistů se týká mnoha států, například Francie atd.

0 0
možnosti

gromi

5. 3. 2010 10:49
Re: Zálusk na české území

Hezká báchorka pro malé děti.

0 0
možnosti

Czechdoodle

5. 3. 2010 8:53
A nebyly to náhodou RAKOUSKÉ stydké pysky,

kterými se prodral na svět Áda Hitlerů ? :-P

0 0
možnosti

byvalyvoliccssd2

16. 3. 2010 8:00
Re: A nebyly to náhodou RAKOUSKÉ stydké pysky,

A vyrostl z něj nejvýznamější sociální demokrat světa. (šéf NSDAP)

0 0
možnosti

HAL9000

5. 3. 2010 8:49
O důvod víc, proč si v Lisabonské i následujících smlouvách

zajistit neprolomitelnost Benešových dekretů. Rakouský prezident nám tímto svým neuváženým výrokem prokázal neocenitelnou službu. Klaus mu určitě žehná. ;-D

0 0
možnosti