Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřady odvolaly dispečera, jehož dítě řídilo provoz na newyorském letišti

Americké úřady dočasně zbavily funkce dispečera a jeho nadřízeného, kteří v polovině února dopustili, aby provoz na letišti Johna F. Kennedyho řídilo dítě. Syn jednoho z dispečerů dával z řídicí věže pokyny letadlům, která se chystala vzlétnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ssamorek1

...

To jsou ale blbe zerty....jeste, ze se nic nestalo. Kdyby to dite treba navigovalo nejak spatne. :-P;-D

0/0
9.3.2010 11:58

sittingsnake

Slabé...

Toto je len slabučký odvar v americkom podaní. V takom Rusku totiž pilot airbusu na komerčnej linke (myslím do Číny ???) nechal pilotovať svojho malého syna . Stroj sa po odpojení autopilota dostal do problémov a z letovej hladiny sa zrútil do tajgy. V jeho troskách zahynuli všetci cestujúci...

0/0
4.3.2010 20:59

barbu do

To je houbec ...

0/0
4.3.2010 20:49

barbu do

Re: To je houbec ...

... to v Sovětském Svazu onehdá takový mládeneček pilotoval dopravní létadlo ...

... a to pak nepřistálo ...

0/0
4.3.2010 20:51

Catumbelan1

Re: To je houbec ...

To bylo už za Ruska, ale jasný důkaz jak to může dopadnout.

0/0
5.3.2010 7:17

notebook.r51

Zase přefouklá bublina - neplašte lidi !

Podle zvukového záznamu děcka odpovídala na prvotní kontakt pilota před odletem (neplést se vzletem!), tedy když vleze posádka do tichého éra a poprvé zapne rádio a hlásí se s úmyslem něco s érem podnikat, potažmo někam letět. Tahle služba nemá nic společného ještě ani s nahazováním motorů, komunikuje se drahnou chvíli před tím, než se letí. (Děcko odpovědělo formalizovaným pozdravem a mělo z toho vánoce.)

Následuje odsouhlasení letového plánu, to už byla práce pro tatínka.

Pak pilot přelaďuje na další službu, která teprve povolí nahození motorů a pojíždění.

Teprve tam se konečně přeladí na věž, která řídí vzlety a přistání.

Jistě, je to hrubá nekázeň a porušení bezpečnostního režimu pracoviště, ale s bezpečností letového provozu to mělo pramálo společného. Leda samozřejmě to, že na pracovišti, odkud se řídí i vzlety a přistání, byl vůbec někdo, kdo tam nemá co dělat.

0/0
4.3.2010 20:18

_lemming_

Re: Zase přefouklá bublina - neplašte lidi !

Už to tu sice zaznělo, ale přesto: dítě dalo povolení ke vzletu a když letadlo odstartovalo, přeladilo ho už ve vzduchu na další stanoviště řídící odlety od letiště. Nešlo tedy o žádnou nevinnou konverzaci. Na druhou stranu je zřejmé, že tatínek to měl celou dobu pevně v rukou. Pokud chcete dávat moudra tak si prosím alespoň utřiďte fakta.

0/0
4.3.2010 22:32

notebook.r51

Re: Zase přefouklá bublina - neplašte lidi !

Jó, kéž by každej starej blbec, kterej dělá přesně to, co sám kritizuje (prezentuje polovičatě pochopené informace jako fakta), dostal mokrým hadrem po čuni...

Děkuji za toto dobrodiní a po provedené sebekritice se odcházím nejbližším kanálem proplazit někam, kde budu projevovat méně neznalostí.

0/0
5.3.2010 6:48

Králík z klobouku

Mračna se stahují

Myslím, že jedenáctiletá dcerka prezidenta federálního úřadu pro letectví už začíná sepisovat vytýkací dopis. Synek toaletářky z FAA to podepíše a zločinní dispečeři mají utrum. Děti nemají skrupule a jdou na to tvrdě.

0/0
4.3.2010 13:41

AnalProbe

"tati, tati a teď já"

volal před naší firmou onehdá

synek nadšeně na tatínka

vysávajícího na psí hovínka

:-)

0/0
4.3.2010 13:09

nonick

Hm... až Obamovic holky navštíví tátu v jeho pracovně

a sednou si do jeho křesla - odvolají tam prezidenta? ;-D

0/0
4.3.2010 12:25

Slaine55

Hmm. to jsou jedničky. Asi bude brzy revoluce.

Páni si z nás dělají otroky a soudní systém jim v tom sekunduje. Nesmyslné žaloby typu křeček v mikrovlnce tomu jen nahrávají.

0/0
4.3.2010 12:14

Milan Vdovjak

No to je síla....

Kdy vyhodí toho pána a paní,co hlásí odjezdy a příjezdy na nádražích? V životě neviděli jediný z drážních předpisů....8-o

0/0
4.3.2010 11:13

adelka543

Re: No to je síla....

Porovnávat tyhle dvě profese je trochu mimo.. Letový dispečer provoz musí řídit a nesedí tam jen proto, že něco hlásí do éteru..Sebemenší chyba může způsobit katastrofu.

0/0
4.3.2010 11:33

Mysel

Re: No to je síla....

Katastrofa je, kdyz mi kvuli pitomemu hlasateli ujede rychlik. Kam se na to hrabou dve tri spadla letadla na JFK. :o))))

0/0
4.3.2010 13:18

Rotoped64

Re: No to je síla....

To rozhodně - zvlášť, když ten dispečer řídí pohyb letadel pouze na zemi. Nehledě na to, že on řídil - kdežto synek jen prohodil pár slov s piloty letadel a i ta byla pod dozorem (otec dispečer následně kontaktoval posádku). Byla to nekázeň, to ano, ale katastrofu způsobit nemohla. ;-)

0/0
4.3.2010 13:44

Králík z klobouku

Re: No to je síla....

A což teprve ty zlomyslné osůbky co mluví z navigace a s oblibou zavádějí kamiony na slepé lesní cesty?

0/0
4.3.2010 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.