Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédský pilot nalétal deset tisíc hodin s falešnou licencí

Na amsterodamském letišti byl zadržen švédský pilot, který třináct let létal s falešnou licencí a za tu dobu nalétal nejméně 10 000 hodin. Policie ho zadržela v kokpitu letounu Boeing 737 se 101 cestujícími na palubě krátce před jeho startem do Ankary.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hariprasad

No za tu dobu se to už snad naučil

Deset tisíc hodin je opravdu hodně, už to musí umět. Jen by mě zajímalo, proč si tu licenci mezitím neudělal...

0/0
4.3.2010 12:55

herdekflek

Re: No za tu dobu se to už snad naučil

R^

0/0
4.3.2010 18:31

kasoigh

Tady je přesně vidět k čemu ty licence jsou

byrokratické nesmysly ;-ORv

0/0
4.3.2010 12:36

Nikanika

No

Tak to si všimli fakt brzo. Teď už ten papír asi nehraje roli, když létá 13 let. ;-D

0/0
4.3.2010 11:30

duhastrecht

Dávno před 11.9.2001

upozornil jeden agent FBI nadřízené, že v jedné pilotní škole se parta Arabů učí pouze letět, nikoli startovat, přistávat, na základě platného rozkazu presidenta Clintona museli povinně jeho hlášení nadřízení odložit, nikam nic nehlásit a nic nevyšetřovat, neboť tím, že označil národnost podezřelých bylo "rasistické". Tak proč  se divíte, že Švéda s licencí na malá letadla kdysi přijali jako standardního dopravního pilota na proudové velkoletadlo, třeba měl tu správnou politkorektní národnost, nikoli švédskou, tak ho také neodmítli, aby nebyli "rasisté".

0/0
4.3.2010 7:39

duhastrecht

Dávno před 11.9.2001

0/0
4.3.2010 7:30

logar

hm,hm

pro ty, kteří tady psali o nedostatečném pilotním výcviku/tréningu při havárii Charouzovy Cesny. Co je lepší? Vypatlaný pilot s platnou licencí nebo vypatlaný, profesionálně létající nepilot bez licence? V licenci to evidentně není. Je to v mozku a s tím se rodíme. Já bych radši letěl s tím nepilotem.

0/0
4.3.2010 7:03

maudite

Proste mu tu licenci

uz jen za odletane hodiny meli automaticky vystavit.

0/0
4.3.2010 0:47

herdekflek

Re: Proste mu tu licenci

R^

0/0
4.3.2010 18:32

Váš příspěvek nebyl uložen.

a na tomhle stojí svět

papíry, úředníci, papíry. můžeš bejt dement ale hlavně že máš bumážku

stejně jako s idičákem-máš ho propadlej a podle PaChu seš neřidič.Rv

0/0
3.3.2010 23:34

notebook.r51

Re: a na tomhle stojí svět

Už od dob Rakousko-Uherska platí stará policejní zásada:

Co není na papíře, neexistuje.

0/0
4.3.2010 0:17

1000101110100010

....

Řekl bych, že praxi prokáže celkem bez problémů. :-)

0/0
3.3.2010 23:33

marttass

parada

nevim na co cekaji asi na zazrak...dejte mu tu sakramenskou licenci, kolik hodin ma neletet, aby Vam dokazal ze to umi ];-O

0/0
3.3.2010 21:11

B.Walsh

Re: parada

Přesně tohle me napadlo taky :-)R^

0/0
3.3.2010 23:18

Tomach

Re: parada

Ale no tak. Pri trose stesti muze beznou trasu odlitat i decko. Vis proc jsou dneska v letadle piloti? Ne aby letadlo ridili ale aby ho kontrolovali a zasahovali v nestandardnich situacich. Pokud jde vse jak po masle, tak startuje pocitac, lita pocitac a pristava taky (kde je to povoleno). Pouze kdyz se vyskytne problem, je clovek nenahraditelny.

Problemy se uci resit v simulatoru. Ten "papir" prokaze ze ten clovek opravnejenom umi letat, ale ma prave i nazkousene tyto nestandardni situace.

0/0
4.3.2010 2:33

narami

No - tak teď už je jasné,že létat

skutečně umí ! Předpisy jsou dobrá věc,ale na druhou stranu strašlivě svazují!;-D;-D

0/0
3.3.2010 20:45

weizenkleie1

Klobouk dolu

tak to byl tezkej machr, meli by mu dat Cestnou licenci a nechat napokoji;-)

0/0
3.3.2010 20:30

honzaf

Zkušený pilot

10.000 hodin? To je 416 dní čistého letového času a to už je nějaký PAN pilot. Je potřeba ho zavřít a létání svěřit expertům, kteří mají nalétáno tak 300 ;-D

0/0
3.3.2010 20:23

Milan Vdovjak

Re: Zkušený pilot

A navíc dělají výkruty nad Děčínem...:-(

0/0
3.3.2010 20:25

notebook.r51

Re: Zkušený pilot

10.000 hod je přes 12 let zaměstnání (roční limit ATPL podle JAR je 800), spíš by mě zajímalo, kam chodil na pravidelná školení, přezkušování atd, že mu to tak dlouho procházelo, těch razítek je přeci jenom hafo.

0/0
3.3.2010 23:59

White Man

Vazba, za tohle??

To se boji, ze by jim uletel?8-o8-o

0/0
3.3.2010 20:13

notebook.r51

Re: Vazba, za tohle??

Vyprávěj to třeba pozůstalejm od Nažidel, že ten řidič sice neměl papíry na autobus, ale do té doby to nikde nevyklopil a praxe měl dost. Podle našich zákonů se to jmenuje trestný čin obecného ohrožení, ne?

0/0
4.3.2010 0:03

wiki5.5

ni lepsi

bdelej bez papiru nez spici s papirama

0/0
3.3.2010 20:12

mirco77

proc zavrit?

no tady dokazal ze i pilot bez papiru je nekdy lepsi nez pilot s papirama....nalital dobre pres 10 tis hodin...meli by mu papiry dat... ale zavrit? proc?EU

0/0
3.3.2010 20:10

Englishman

Re: proc zavrit?

Aby mohl být dnes pilotem bez papírů a s 10.000 hodinami, tak kdysi musel být pilotem bez papírů a s žádnou nalétanou hodinou. Tak asi proto.

0/0
3.3.2010 20:44

notebook.r51

Re: proc zavrit?

PPL papíry původně měl, takže si asi zfalšoval nálet, CPL a ATPL, což je docela síla, a na falešnou ATPL musel normálně absolvovat školení a typovou zkoušku, nebo to taky zfalšoval? Hlava to moc nebere, těch duplicitních záznamů je hafo, no možná nějaký fluktuační kolečko přes několikery hranice, jak říkají... No koneckonců nakonec na něj kápli, tak v tom zas až takovej bordel není.

0/0
4.3.2010 0:16

fulcrum

Re: proc zavrit?

...a jen třináct let jim to trvalo ;)

0/0
4.3.2010 1:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.