- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro někoho:
Hospodaření ČD 2009 předběžně:
Provozní výnosy + 24,5 mld. Kč; Náklady – 25,2 mld. Kč; Ostatní výnosy a náklady + 1,8 mld. Kč; EBITDA* + 1,1 mld. Kč; Odpisy – 2,2 mld. Kč; Finanční výsledek (vliv kurzu koruny) + 0,1 mld. Kč
Účetní HV – 1,0 mld. Kč
viz http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-5444/
Bylo nebylo, davno tomu ...
Nastalo prvni vyhrozovani stavkou na zeleznici. Odborari se setkali s tehdejsim predsedou vlady, nejakym V. Klausem. Pri rozlouceni asistovaly televizni kamery a zachytily i slova onoho pravicoveho politika, kdy zavazne slibil, ze pozadavky budou splneny a dokonce dal svemu asistentovi pokyn, aby odborarum dal cislo na mobilni telefon (bylo v dobach, kdy vysoce postaveni meli nosice mobilu) ...
Takze dnesni vyjadrovani pana Klause mi prijde ponekud ... ehm ... humorne.
Stávka za zachování režijek a stravenek je jen odborářské bububu, každý rozumný člověk musí vědět, že v této době budou zaměstnanci omezeni buď dřív, nebo později. Je pro mě jako pro zaměstnance jednodušší vzdát se stravenek, než třeba 15% z hrubé mzdy, což může být návrh příští. Odbory musí úsporám jednou ustoupit, ale to by musely s vládou jednat o zárukách atd. a ne jen pískat na píšťalky. Podívejte se na Řecko, jsou před krachem, žádají peníze od EU, MMf a kdoví kde, ale když se mají sami uskromnit odboráři protestují, je to stejná logika jako Paroubkova populistická slova "Nikdo nepočítá, že státní dluh se někdy splatí, ve srovnání s vyspělými státy můžeme náš dluh ještě prohloubit."
Všechno souvisí s úsporami a právo na stávku je jedna věc, ale odbory by měly hlavně s vládou jednat.
Začala stávka železničářů, která měla trvat 48 hodin. Stávka ale byla několikrát prodloužena a skončila až 8. února. Hlavním organizátorem bylo Odborové sdružení železničářů (OSŽ), které protestovalo proti vývoji na železnici. Výsledkem byla dohoda mezi OSŽ, ministerstvem dopravy, Správní radou Českých drah a ČD. .
ale co jsou to odbory, to jsou i statisíce lidí, zaměstnanců, které združují, takže ergo kladívko podle starého pořekadla víc hlav víc ví, co si mám myslet o menšině co to odsuzuje, že to je skupina géniu? Každý argumentuje že stát příjde o pár milionů na daních, proč nezajistí výběr daní za tunely, "špatné podnikatelské záměry", proč nezajistí tyhle lidi aby nebyli státní zakázky až o 30% dražší než normálně, proč státní úřednici za ně chtěj 15% provize, vyjmenovávat vše kde zklamala státní moc a soudnictví to bych se nedopsal.
Menšina? Tak ten byl dobrý.
Stávkují vlastně proti voleným institucím - parlamentu a senátu, ne proti vedením svých podniků!!!
A co tady dělala ODFS poslední 3 roky??
státních a polostátních firem je vůči ostatním pracujícím nemravný a silně přehnaný..
na vydírání odpovědět vydíráním. Připravit zákon o zrušení výhod (benefitů) v podnicích se státní spoluúčastí. V dalším kroku připravit prodej ztrátových firem (třeba Číně) když odboráři chtějí tržní komunismus, tak jim ho dát. ČD, ČSA, ČSAD vytvořit konkurenční prostředí, aby začali makat jako každý jiný dopravce. Stát by si měl ponechat jen cesty a pozemky, které by měl za úplatu od dopravců spravovat. A byl by konec komunistických manýrů. Uznávám stávku v Hyunday proti zaměstnavateli, který porušuje zákon. Ale tato politická (levičácká) stávka proti státu (proti plátcům daní), ze kterých oni žijí je prachsprostý zločin
Jako velitel armády má moc něco udělat místo velkých slov.Kritiků je dost.Jeho benefity mu nikdo nevazme a nejsou malé,jinak by se tam nedržel jako veš v kožiše.