Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenský zákon o vlastenectví přinutí školáky poslouchat hymnu

Slovenský parlament schválil zákon na podporu vlastenectví, který navrhla populistická Slovenská národní strana Jána Sloty. Norma například nařizuje hraní národní hymny ve státních školách a před zasedáním politiků. Státní úředníci budou muset skládat slib věrnosti Slovensku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dodi.alfayed

:o)

Tak zakomplexovanost a malost:o)))

Ovšem,že to samé je v Americe,to je už věc jiná,že?:o)

Navíc hymnu zpívat nemusí,pouze bude hrát.

Ale vzhledem k tomu že Slováci jsou patrioti a vychovávají tak i další generace,bude se jistě ve spoustě tříd zpívat.

A proč ne?Co je špatného na vlastenectví.Třeba Američané,krom tohohle,mají vlajku nalepenou pomalu i na WC,v Maďarsku se učí "vlastencectví",Slováci mají jen svoji zem v přirozené úctě a proto o nich Češi mluví jako o nacionalistech, protože sami se umí jen ponižovat,všechno cizí je "nejlepší" a na všechno české se plive a když je to někde jinak,tak jsou to "nácci"..

0/0
3.3.2010 15:05

Streit

A bude hůře

Nacionalismus je odpovědí na hegemonismus jiných:

http://streit.blog.idnes.cz/c/126628/Nad-EU-sa-blyska-hromy-divo-biju.html

0/0
3.3.2010 13:16

majkl1

Zachovej nám Hospodine....

...tak nějak začínala hymna C. K. Rakouska a portrét mocnáře visel v každé třídě. Sajuz něrušimyj respublik svobodnych... a portréty jiných mocnářů v dobách nedávných. A mohli jsme se jen tiše ptát, kde domov můj a jestli už konečně není někde bouřka. Rozumné vlastenectví je v srdci a duši člověka, to žádný zákon nezmění. A nadměrné užívání státních symbolů vede jen k jejich degradaci na firemní logo. Kmenové zřízení  už dávno zaniklo a slova Čech, Slovák, Němec atd. mají dnes zcela jiný obsah. Obsah vysoce subjektivní. Buďme v prvé řadě občany a donuťme své zastupitele k tomu, abychom na svůj stát mohli být hrdí.

P.S.

Připusťme si to, že z genetického hlediska jsme v Evropě, ale i jinde "voříškové".

Jiné je hledisko genealogické - je dobré znát své předky. Ale ruku na srdce - kdo z Vás ví, jak se jmenoval, kým a čím byl Váš prapradědeček? A jsou to jen 4 generace zpět!

0/0
3.3.2010 13:00

íčko-Berija 2

Děsím se,že něco takového může napadnout třeba Kocába.

Jen nevím kterou by si vybral.Německou,nebo Americkou?8-o

0/0
3.3.2010 12:00

keenu

zakon

Tak tento zakon je p.. na n-tu a vyplod Slotovej prepitej druziny.

Hrdost na vlast sa neda vynutit nejakym zakonom, to clovek musi nabrat postupne

napr.aj z cinov vladnych predstavitelov, zakonov, reprezentantov..

Na co mam byt hrdy ? Na rozkradanie statu, na Slotove vysmievanie sa ludom do xichtu, na jeho jachtu, lietadlo, vilu v Chorvatsku ? Alebo na populistickeho komunistu Fica, za ktoreho vlady sa iba rozmohla korupcia a rodinkarstvo? Na ubohe zdravotnictvo ? Na rozhadzovanie nasich dani ? Na zadlzovanie krajiny ? Na neskutocnu byrokraciu? Na nizke platy ? Na nemoznost deti sportovat ? Na kaslanie na ludi ? Alebo na co?

Mozu hrat hymnu aj kazdu hodinu, mozem sa im na to z vysoka ...., ked sa tu zmenia, ine podstatnejsie veci, tak zacnem uvazovat nad tym,ze som na tuto krajinu hrdy...

0/0
3.3.2010 11:38

Tomach

Re: zakon

No hrdost se vynutit neda, ale podporit ano. Vzdy se staci podivat na Cechy. Kdo je na Cesko hrdy? Krome toho kdyz obcas vyhraji hokejisti tak skoro nikdy nikdo. To ze neni moc na co byt hrdy (krome toho c ovybudovali nasi pra pra pra dedove) je vec jina. Ale spousta jinych narodu na sebe hrda je a je to i tim ze se s tou hrdosti setkavaji jak doma, tak ve skole, tak pri oficialnich prilezitostech. 

To jen nezaujaty nazor, sam ziju v cizine a jak pisu na Cechach si vazim akorat toho co vybudovali pra pra pra dedove (ceske hrady a zamky, mosty a pod).

0/0
3.3.2010 12:24

chataricek

Souhlas s tím,

a rád bych něco takového zažil i v Čechách. Snad by se mnozí tu píseň konečně naučili ... Namísto řvaní na netu, jací jsou Evropané ... A k tomu dobrému vychování - kromě hymny a modlitby - by mělo patřit i zvládnutí češtiny alespoň na úrovni obecné školy...

0/0
3.3.2010 10:39

Cynyc

Re: Souhlas s tím,

Kristepane. Proč bych se proboha měl učit skladbu, která byla zvolena pro prezentaci státního útvaru, na jehož území jsem se shodou okolností narodil? Vy se s tím státem snad identifikujete! Modlitbu ponechávám bez komentáře, to je ještě mnohem větší hrůza.

0/0
3.3.2010 10:54

EWCZ+

Re: Souhlas s tím,

A proc by se s tim statem nemohl identifikovat? Zeme ceska - domov muj, tak to proste je.

0/0
3.3.2010 11:21

Cynyc

Re: Souhlas s tím,

Ne že byste nemohl - moje reakce byla výsledkem šoku, že se s někým takovým setkávám. Vás by asi taky zarazilo, kdyby se někdo řekněmě klaněl na ulici tramvaji.

0/0
3.3.2010 11:24

Slaine55

Re: Souhlas s tím,

Ta tramvaj - to střílíte od boku se zakrytýma očima? Sakra chlape, bez minulosti a příslušnosti jste prostě sám na všechno. Buďte Čech, buďte na to hrdý a budujte národní povědomí. Pak vymizí náckové a anarchisti. HOWG

0/0
3.3.2010 11:39

Maara

Re: Souhlas s tím,

R^

0/0
4.3.2010 10:53

Slaine55

Re: Souhlas s tím,

Pochopte pane, že jste Čech a do konce života budete. A pokud tohle v sobě neprobudíte, budete se do smrti plahočit bez kořenů, bez ničeho nazdařbůh...

0/0
3.3.2010 11:36

-cis-

Re: Souhlas s tím,

I herdek chlape, nestrašte!

0/0
3.3.2010 11:41

Slaine55

Re: Souhlas s tím,

Dělejte si prdel, ale členům AA pomáhá v nechlastání bůh, a nám by k energii do života pomohlo cítit, že jsme silný národ nekoukaje na velikost. Tak se zamyslete. Jen se podívejte na nácky, DS, komunisty a podobné šmejdíky, jak je to spojuje a dělá je to silnými!

0/0
3.3.2010 11:47

chataricek

Re: Souhlas s tím,

Ano, já se identifikuji s tímto státem, zde jsem se narodil, zde žili moji předci, čeština je můj jazyk mateřský - a jsem za to moc rád.:-)

0/0
3.3.2010 14:38

-cis-

Re: Souhlas s tím,

...Kde domov můj - ve Vašem případě otázka  zcela namístě...;-)

0/0
3.3.2010 11:18

Cynyc

Re: Souhlas s tím,

Proč? Já domov mám - dům, ženu a dvě kočky. Stát, natož hymna, s tím nemá co dělat.

0/0
3.3.2010 11:31

Slaine55

Re: Souhlas s tím,

No a vidíte, právě jste si odpověděl. Doma, za plotem a tím to hasne. Je vám to jedno. No a tak to máte se vším. Tím pádem spousta keců navenek, ale kde nic tu nic. Zůstalo u keců u piva...

0/0
3.3.2010 11:49

Hellmoon

:)

Chtělo by to zavézt i v čechách jen bych tu slovenskou hymnu dal trochu do ska ;-D

0/0
3.3.2010 10:16

Deleter

Re: :)

e-é: reggae!

0/0
3.3.2010 11:24

caracala

EREMÖ

0/0
3.3.2010 9:47

HAL9000

Erömü !

0/0
3.3.2010 10:04

stratus

...

to by ma zaujimalo, co by tu pisali vsetci ti, co nedokazu ine, len nadavat na Slovakov, ak by sa takyto zakon uzakonil v CR...

0/0
3.3.2010 9:45

Cynyc

Re: ...

Jestli oni na Slováky nenadávají právě proto, že takový paskvil může projít právě jen na Slovensku.

0/0
3.3.2010 9:49

stratus

Re: ...

...takze vsetky zakony v CR su idealne a super, ale na Slovensku kedze sme vsetci dementni, tak mame debilne zakony, pretoze nic ineho z takych hlav nemoze vzniknut?

0/0
3.3.2010 9:56

Cynyc

Re: ...

Uklidněte se, nic takového jsem přece netvrdil. Slováci (nikoli jako jednotlivci, ale politický národ) jsou zatíženi na konstrukt národa, takže na Slovensku procházejí zákony tento fakt reflektující, k pobavení okolních států a obavám národnostních menšin Slovenska. Češi mají své úchylky, nejvýznamnější z nich je asi tradiční levičáctví, díky kterému nevyhnutelně směřujeme ke státnímu krachu a řecké cestě.

0/0
3.3.2010 10:58

Sarka-3

Re: ...

Typický výpad zakomplexovaného Slováka.

0/0
3.3.2010 12:01

habit

Re: ...

... oni na vás nadávají? ... spíš bych řekl, že ti v článku chybí potřebná dávka slovenského vlastenectví....

0/0
3.3.2010 9:55

coloombo

Re: ...

Slotuv zákon- ještě moči z balkona na chodce ?

0/0
3.3.2010 10:01

HAL9000

Re: ...

To, že kritizujeme pitomý zákon, ještě neznamená, že nadáváme na Slováky. :-P

0/0
3.3.2010 10:07

legi

Kto z vás čítal ten zákon ?

Nikto, ale prázdnych kecov o tom aký je zlý Vám už médiá natlačili presne podľa ich predstáv. Čo takto trochu uvažovať vlastnou hlavou a nie ako ovca. Zákon nikoho neobmedzuje ani nediskriminuje. Maďari žijúci na Slovensku, so slovenským občianskym preukazom sa konečne naučia aj Slovenskú hymnu...

0/0
3.3.2010 9:44

HAL9000

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Tak ona stačí zmínka, že se má hymna hrát každý týden ve školách. Už vidím teenagery, jaké hážou ksichty, když tu hymnu slyší po třicáté ve školním roce. :-P

0/0
3.3.2010 9:58

legi

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

takže tiež nečítal, ani ten prihlúply článok. Hymna sa má hrať len raz na začiatku týždňa...!!!!!!

0/0
3.3.2010 10:14

HAL9000

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

No právě. Školní rok má po odečtení prázdnin asi těch 30-40 týdnů, ne? :-P

0/0
3.3.2010 10:30

Deleter

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Jak pro koho, pro někoho třeba deset, a ten pak neumí do třiceti napočítat.

0/0
3.3.2010 11:25

Sarka-3

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Místo vykřičníků si spočítej, kolik týdnů má školní rok. Pokud na to nemáš, tak ti prozradím sladké tajemství : školní rok = 10 měsíců = cca 300 dní = cca 42 týdnů.

0/0
3.3.2010 12:05

chataricek

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Souhlas R^

0/0
3.3.2010 10:40

Cynyc

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Víra v existenci národa je ideologie jako každá jiná, takže jde fakticky o propagaci jedné ideologie ve školách. Zhruba totéž, jako kdyby byla povinná společná modlitba. Moderní liberální demokracie jsou založeny na tom, že žádná ideologie z těch, které hlásají koexistenci s ideologiemi ostatními, není privilegovaná. A ta poznámka o Maďarech už je hodně ubohá - nestačí, že je někdo násilím přičlenil k etnicky odlišnému státu, pokoření musí být dovršeno tím, že je donutíte naučit se jeho hymnu.

0/0
3.3.2010 11:05

Slaine55

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Jaké ideologie????????? Co to tu plácáte za nesmysly. Ideologie je socializmus a ostatní izmy, ale tohle je naučení se hymny a hrdosti k vlastní státní příslušnosti. A to je jedině dobře!

0/0
3.3.2010 11:42

Vcelda

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

Hymnu se můžete naučit v hodinách hudební výchovy a to že ji na školách budete zpívat každý týden, Vás nedonutí být že jste Slovák. Stejně tak jako já nemám potřebu být hrdý, že jsem Čech pokaždé když náhodou vyhrajem nějaký mistrovství, nebo získáme zlato ve sportu. Být hrdý na příslušnost k národu nebo státu, chce mnohem víc, než si zazpívat. Jde o to, jak se stát postará o svoje lidi, jak funguje právní systém a o co se občan může opřít. Hymna je krásná věc, ale rozhodně nevyřeší sociální, zdravotnické,, byrokratické a já nevím jaké neduhy.

Navíc pokud jde o slib věrnosti, tak státním úředníkem /zaměstnancem státu/ může být i cizí státní příslušník, ne?

0/0
3.3.2010 12:14

HAL9000

Re: Kto z vás čítal ten zákon ?

R^

0/0
3.3.2010 12:47

Spalovač šancí

MAĎARSKOU

;-D R^

0/0
3.3.2010 9:39

SantaKlaun2

.

Nevím, trochu mi to připadá jako další lék na slovenské obecně nízké sebevědomí. A jsem dost rozpačitý z jeho účinnosti.

0/0
3.3.2010 9:27

Torres09

Re: .

ja neviem kde vy na takéto kraviny chodíte typu " další lék na slovenské obecně nízké sebevědomí" ja som sebavedomý, ale na to čo som ja dokázal a nepotrebujem sa schovávať za nejaký národ alebo štát...napokon kto si pri narodení vyberal či chce byť američan, nemec, číňan? :-)

0/0
3.3.2010 9:30

blastula

Hluboce se pleteš, Slováci sebevědomí mají

někdy až hraničící s nacionalismem, ale lepší než naše nekonečné sebeponižování.

0/0
3.3.2010 9:33

E.Krajan

Hymna

No proč né Slovenská hymna nazpívaná Maďarskou operní pěvkyní v maďarštině.

0/0
3.3.2010 9:26

legi

Re: Hymna

Fakt  "vtipné" . Toto nerozdýchamRv

0/0
3.3.2010 9:37

EMS

Re: Hymna

to jako, že umřeš????

0/0
3.3.2010 10:01

blastula

Jedině dobře, Američané si nacionalismus pěstují stejně

To jen čecháčci  po vlastních  plivou, ale zato se klaní před každým cizím hejhulou a exkrementem. Rozhodně by se málokde v civilizaci mohlo stát, aby ve vládě, nebo na nejvýznamnějších plitických postech seděli občané jiného státu, tak jako se to děje tady.

0/0
3.3.2010 8:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.