- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sice neznám jejich profesní minulost, ale voják musí dělat znovu piloťák na ÚCL. Snad to nebyli "piloti strojníci", kteří vyrazí přes prázdniny do USA, a vrátí se s kvalifikací obchodního pilota na dvoumotorových mašinách s IFRem. Rovněž si myslím, že ta "polostihačka" Cesna 550 prvky nižší pilotáže je schopna konstrukčně ustát! I v noci je horizont dobře vidět, a to i nad základnou mraků! Viděl jsem AN-2 po lopasu, a odnesl to natržený plech v osacu, neboť se uvolnilo WC (v tomto případě kbelík s manžetou.
... první proudový dopravák, který u nás provedl výkrut byl Tu104 ...
je s podivem, že když se něco vyšetřuje jinde než v česku, tak jsou závěry rychlé a jasné. Jak to asi dělají? Asi tam včas nedarazily české intervence a nebo nebyly účinné.
ale nejlepe se citim s pilotem mezi 40-50 lety veku rozvazny, zkuseny, a jeste neusina.
To je přirozená selekce - zralého věku se dožívají ti, co se nestihnou zabít dřív.
Informací o katastrofě letounu Cessna, je příliš mnoho a jsou různé, až nepravděpodobné. Tak například posádka dopravního letounu ČSA spatřila při svém pravidelném letu ve vzduchu výbuch.Dobře. Posádka asi v noci a asi v 8000m prováděla akrobatický prvek - výkrut. Dobře. Myslím, že se zatím jedná pouze o kontrukce, které nemusí mít nic společného s realitou.Také záleží na pilotech, jejich věku, letových zkušenostech, počtu nalétaných hodin za různých povětrnostních podmínek, podle přístrojů a pod. Také zaleží na tom, jak byly pěčlivě prováděny předepsané práce a jestli byly vůbec prováděny a kde a kým. Taky záleží na tom, zda je při vyšetřování katastrofy přítomen zástupce výrobce, zda jsou známy nějaké typické závady, které se vyskytují u daného typu s daným motorem a pod. Stav dokumentace a také skutečný zájem na zjištění příčin katastrofy. V závěrech bych byl zatím velmi, ale opravdu velmi opatrný a zdrženlivý.
pokud z era odpadne zásadně důležitá část, třeba na základě toho, že ho přetížím, ale nejen, tak je mi další zručnost a zkušenosti s počtem nalétaných hodin k ničemu. A pokud je to letadlo které je řízeno elektrickými vodiči a jsem bez propojení, tak můžu být dobrý a nebo špatný pilot, je konec. A záznam z černé skřínky nelze považovat za "konstrukci".
...a čtyřiadvacetiletá pilotka, to je prostě špatná kombinace. Ani jeden z nich ještě nemohl být dostatečně letecky vyzrálý, byly to zjevně ty rychlokvašky, co dnes produkují letecké školy - ano ty, co jsou schopny vám napsat za patřičný obolus i (ne)nalétané hodiny, jen abyste mohli utíkat pro průkaz obchodního pilota. Jeden z pilotů aerolinek je nazval pilot-strojník. Má nabušenou teorii a konstrukci letadla, umí DÚ jak když bičem mrská, ale pilot to není... Mít takovouhle společnost, vnitřními směrnicemi podobnou sestavu zakážu. Vždycky by měl být na palubě jeden skutečný "flígr", co má rozum a zkušenosti...
No, ve svém úsudku (věk, nalétané hodiny) o pilotech-strojnících jste v tomto případě trochu (víc) vedle.
Nicméně zdá se, že ani dostatečný věk a nalétané hodiny nikomu nebrání v dělání zbytečných frajeřinek za nevhodných okolností.
Příčinou pádu prý nebyl výkrut, ale nezvládnutý výkrut pilotem. Akorát se divím, že ATPL si při letu dopravákem na toto troufne. To nikdo nevyhodnocuje zapisovače. Pokud by lítali "pro mne" a nehavarovali by, tak by pro mne dolítali. Teď by mne zajímalo, jak se k tomu postaví pojišťovna. Já bych v tomto případě odmítnul plnění
Nepřipadá mi logické potmě provádět výkrut, ten letoun to bez problému provede, ale
pilot nevidí horizont. Spíš bych řekl, že sahal kam neměl.
Pokud by ten výkrut udělali správně, tak by to tohle letadlo mělo v pohodě zvládnout.
Tak zrovna "barrel roll" zvládnou i daleko větší dopravní letadla, pokud je proveden správně. Tady se asi jednalo o nezvládnutí manévru pilotem. Nejhorší na tom je, že díky jeho hlouposti vyhasl zbytečně život mladé kolegyně...
na konstrukci letadla. Jde jenom o čisté provedení při správné rychlosti a hlavně udržet letadlo v horizontu... Pokud tohle pilot dodrží není se čeho bát. Samozřejmě ne v civilním letadle :-/ Chudák pilotka, jestli v tom byla nevině tak je 27-leté holky fakt škoda....
A pozor! Promluvil odborník Už jen tím, že říkaš "myslím že" značí, že o tom mnoho víš. Jestli Ti něco říkají pojmy jako povolené násobky, obálka obratů ..
Kdyby s tim tak ještě třeba dělal lopping, ale výkrut ...
To pouze za předpokladu, že by se letadlo blýskalo nad Tatrami a ne nad Saským Švýcarskem...