Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspekce prověřuje gymnázium, které učilo o Bohu i v hodinách angličtiny

Do hledáčku školní inspekce se dostalo pražské soukromé gymnázium Amazon. V lednu odtud najednou odešlo asi dvacet studentů 2. ročníku. Nelíbilo se jim, že se ve vyučování stále více objevuje náboženství. Škola není církevní, ředitelka gymnázia a někteří učitelé však patří k Církvi adventistů sedmého dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brkoslav IV

hmmm....

To je povyku pro nic. Studenti gymnasia by meli byt uz natolik chytri, aby od rodicu porozumeli vysvetleni, ktere jim objasni oc se jedna a budou tak mit zkusenost k nezaplaceni. Mluvit o bohu kdykoli, neni nic spatneho. Je to totez jako mluvit o tom, co jsem delal vcera ci kam pujdu zitra. Buh je myslenkova konstrukce, kterou muze clovek vyuzit pro sebe...a neni to tak spatne. Jen si vzpomente na sve nektere chvile v zivote, kdy jste se upinali k cemusi....jen at cosi vyjde a dopadne tak, jak bych chtel. Ano, fenomen boha vyuzivaji take cirkve, ale to vubec neznamena ten mem vypudit z mozku. Zrovna tak nezatratite strelne zbrane i kdyz mohou byt take pouzity proti vam. Myslim, ze je to jen otazka vzdelanosti a rozhledu, nekritizovat neco tak nekonkretniho jako je buh. Buh je mem, jehoz si kazdy muze zapracovat do sveho programu a instalovat v mozku :-).. Zalezi na tom, jak se ten program pojme a tady maji studenti jedinecnou prilezitost....

0/0
5.3.2010 15:40

ahele

Není to snad soukromé gymnázium

?

0/0
5.3.2010 11:16

statečný

Kdyby

inspekce byla tak čiperná na právech v Plzňi!!

0/0
3.3.2010 18:51

Deleter

Re: Kdyby

Ježiši, a u vás na základce tuplovaně!

0/0
4.3.2010 9:02

Irish Stout

Tak v tomto ústavu bych nevydržel

ani den. Škola má žáky vést k nepředpojatosti, svobodnému a všestrannému úsudku, schopnosti orientace v informacích. Vymývání mozků dogmaty, náboženskými nebo jakýmikoli jinými, je naprosto skandální. Pokud v českém školství mohou zcela legálně působit serktářští  fanatici, je to na pováženou.:-(

0/0
3.3.2010 18:02

bleble4

Samé hlouposti

Nemyslím si, že by inspekce na něco mohla přijít . Jelikož úžasná paní ředitelka na této vytříbené škole každému ze žáků vyhrožuje , že pokud něco řeknou , tak budou označeni za negativní energii a pak bude zle  .

Má kamarádka , když na tuto školu začala chodit , tak byla nadšená , že je tam vše super , ale nakonec se ukázalo , že tam vše zas až tak super není . Náboženství pletou do všech předmětů , nehledně na to , že adventistkou není pouze paní ředitelka , ale snad celý učitelský sbor . Stačí jedno jediné sprosté slovo a už jsou označeni za negativní energii a je jim vyhrožováno , že pokud sami neodejdou , tak je nechají propadnout apod.

Takže bych spíše řekla, že na této škole je jen minimum spokojených studentů , spíše je tam hodně studentů , kteří se bojí něco říci , jelikož jim bylo řečeno, že je nechají propadnout, nenechají je udělat reparát a následně je vyhodí , aby se nedostali na jinou školu .

0/0
3.3.2010 14:33

AJA119

Re: Samé hlouposti

A že Vaše kamarádka neodešla, jako ostatní, když je to na škole tak hrozné - nebo snad byla mezi těmi, kteří již jsou studenty jiného gymnázia a na svoji bývalou školu házejí jen špínu? Máte vše zprostředkovaně, tak prosím nesuďte. Myslíte si, že 150 studentů se bojí? Vždyť každý může odejít. A že se netoleruje sprosté slovo? Ukažte mi gymnazium, kde kantor po sprostém slovu zůstane v absolutním klidu! To potom nemůže být kantor, natož na gymplu!

0/0
3.3.2010 19:58

AJA119

Co je tady ještě možné?

Jsem opravdu znechucena honem na čarodějnice, který vznikl. Několik rodičů se domnívá, mají pocit, mysllí si..... a ČT i MF Dnes jim naslouchají, horlivě tvoří reportáže, články. Nemělo by se počkat alespoň na výsledek školní inspekce? Myslí někdo na ty studenty, kteří jsou ve škole spokojeni? Je jich 150! Jistě, paní Jeníkovou rozčílilo, že by její syn mohl být negativní, ale upřímně řečeno, pokud máte doma dítě v pubertě, dáte mi za pravdu, že někdy dokáže být skutečně velmi negativní. Nevím, jak to bylo, moje dcera o žádné selekci na negativní a pozitivní studenty neví. Rodiče svoje děti přehlásili na jinou školu - na to mají právo, ale proč se za každou cenu snaží zničit školu? Že jejich mazánky nevyzdvihovala, neměli nejlepší známky, nebyli za hvězdy? Pokud ČT vyhověla přání několika rodičů,natočila reportáž, kterou jsme viděli, nezeptala se na názor ostatních studentů, tak mají asi rodiče hodně dlouhé prsty, nebo se snad mýlím?

0/0
2.3.2010 8:04

net.Xtreme

Re: Co je tady ještě možné?

Ano. Ano. Protože dětem vnucovat náboženství do školy prostě nepatří. Ne. Ano.

0/0
2.3.2010 9:23

AJA119

Re: Co je tady ještě možné?

Dětem nikdo náboženství nevnucoval, jak se píše na diskusi ct24, např. Eliška, která vystupovala ve zpravodajství ČT, měla problémy hlavně s náročností školy a s tím náboženstvím to prý myslela jinak, než to v televizi vyznělo. Asi se to někomu "hodilo do kšeftu", vždyť je před přijímacími zkouškami dnešních deváťáků.

0/0
2.3.2010 11:23

trewqdam

Re: Co je tady ještě možné?

Váš pohled na věc je zaujatý. Nemáte patřičný nadhled. ..... Právo vyjádřit svůj názor samozřejmě máte.

0/0
2.3.2010 23:59

AJA119

Re: Co je tady ještě možné?

Ale vím, o čem je řeč, na rozdíl od mnoha chytráků, kteří hodnotí, rozebírají a posuzují, ale o věcí nemají takříkajíc "ani páru".

0/0
3.3.2010 12:11

Deleter

Re: Co je tady ještě možné?

Jasně, souško řiditelko.

0/0
4.3.2010 9:03

Brkoslav IV

Re: Co je tady ještě možné?

Nic si z toho nedelejte a berte tuhle diskusi jako prehled zivotnich pribehu...a ty nebivaji vzdycky stastne :-). Tiskem se nezabyvejte, nestoji to za to..za chvili to vysumi. Cim vic budete machat, tim totiz budete vic zacakana ;-)). Nejakou reflexi bude mozna dobre udelat, ale na zaklade vlastnih uvah... no a pak...je treba take byt politikem a umet jednat s rodici a umet to vysvetlit na vsech urovnich vzdelani a chapani.......to se holt nic neda delat ;-)

0/0
5.3.2010 15:50

petacx

je buh nebo neni ?

osobne proti krestanum nic nemam - bible mi prijde minimalne jako Hodne zajimava kniha

a ze by byla NEPRAVDIVA tak to si netroufnu v zadnem pripade rici  8-o 

predpokladam ze Aheista musi mit mnohem pevnejsi viru v to ze Buh neni 8-o

0/0
2.3.2010 0:43

petacx

v aute rad neco posloucham a to at muziku nebo slovo

libi se mi do auta audio bible

- mohu vrele doporucit - samozreme ne Ateistum

- Bible21  R^

http://www.bible21.cz/preklad_bible/audio_NZ

0/0
2.3.2010 0:47

net.Xtreme

Re: je buh nebo neni ?

http://skepticsannotatedbible.com/

0/0
2.3.2010 9:24

oskie98

Kdo jsou adventisté

V článku máte chybu. Církev vznikla v 60.létech 19., nikoliv 20., století. 100 let sem , 100 let tam.

0/0
1.3.2010 22:21

karton1111

bóže tak se nezblázněte

za pár let se budete učit o Aláhovi a ani nepípnete abyste nedostali byčem přes xichtR^

0/0
1.3.2010 22:20

hany1

Re: bóže tak se nezblázněte

Tebe by měli šlehat bičem přes xicht už teď a přitom tě hnát bykovcem zpátky do školy.

0/0
1.3.2010 23:05

Králík z klobouku

Mince má dvě strany

Kdybych zjistil, že škola, která se tváří jako normální, je ve skutečnosti nějaká vymývárna mozků, taky by mě to rozladilo. Na druhou stranu rodiče, kteří se rozčilují, že se v učebnicích "občas objevují články na téma Bůh", jsou nejspíš pologramotní primitivové, kteří mají hlavu vymytou zas nějakou jinou propagandou. Tak snad pokud se učím nějaký cizí jazyk, tak musím umět mluvit i o Bohu a náboženství, tak jako o počasí, o nakupování nebo o památkách. Jinak by z těch dětí vyrostli podobní nedovzdělaní omezenci, jakých se tu vždycky na idnesu hemží desítky.

0/0
1.3.2010 21:03

net.Xtreme

Re: Mince má dvě strany

Jenže o náboženství máš učit jaksi kriticky zvenčí, jako se učíš o teorii relativity, nacismu nebo Kytici. Nicméně pokud na škole budou učit Marxismus-Leninismus místo objektivního informování o komunismu, tak ti to bude taky vadit, ne?

0/0
2.3.2010 9:27

Brkoslav IV

Re: Mince má dvě strany

Priteli....nabozenstvi ma krapanek jiny charakter. Abys ho pochopil, musis zazit viru. Viru v cokoli...treba v sebe. Ale musis to zazit abys citil o co tady presne jde... a pak se pomalu dostanes k tomu, co je to buh. Pohrichu slovo 'buh' je zprofanovane ruznymi cirkvemi, takze si sveho boha muzes nazvat i jinak. Uceni o tomhle memu nemusi byt zadna dlouha a slozita teorie , ale par ukazek , jak zazit viru a dostat se do ni a pak ji vyuzit pro sebe. Jasne , mohu akceptovat treba skoleni krestanske a stat se , jak se rika, krestanem, nebo muslimske.....ale nemusis. Muzes si taky udelat sveho boha. Vira chce vnitrni kazen. Ne kazdy je toho schopen...ale zivot s virou je mnohem snadnejsi a vnitrne klidnejsi a da se tedy rict , ze i radostnejsi. Jenze ted si budes myslet ,ze si vymyslim... takze se vracim zas na sve prvni vety ;-).

0/0
5.3.2010 15:59

barbu do

Gymnázium má učit, nikoli oblbovat ...

0/0
1.3.2010 18:34

kars

Re: Gymnázium má učit, nikoli oblbovat ...

Možná celá kauza vznikla z toho, že učit chtěli... Při tom množství informací, které jsou tady a v TV, nepoznáš, kdo oblbuje (a dle mých zkušeností jsou v tomto studenti mistři ;-) ).

0/0
1.3.2010 19:22

kars

Re: Gymnázium má učit, nikoli oblbovat ...

Cenzore, za co? Nebo Proč? Není tu poznámka o smazání, přesto, když dám Skrýt smazané, příspěvek 01.03.2010 19:22 zmizí... Kde je chyba? Nějaké nastavení?

0/0
1.3.2010 19:59

lejlab......á

Takhle to dopadá ve státě,

kde je legální vyučovat náboženství.

0/0
1.3.2010 18:27

Hrábě Monte Cristo

TO máte z toho, když pošlete děcka na gympl zvanej Amazon

Náboženská škola ať si učí náboženství, obyčejný gympl má být nestranný. Doufám, že tu školu pořádně proklepnou...

0/0
1.3.2010 17:03

net.Xtreme vrací úder

Re: TO máte z toho, když pošlete děcka na gympl zvanej Amazon

R^;-D

0/0
1.3.2010 17:26

trewqdam

Lumpové

0/0
1.3.2010 16:10

ústředí CASD

Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Církev adventistů sedmého dne není zřizovatelem ani podílníkem soukromého gymnázia Amazon v Praze, nepodílí se na jeho řízení ani provozu. Nemá proto žádné informace o této škole. Církev není povolána ani oprávněna veřejně komentovat soukromé pracovní záležitosti a názory svých členů, tedy ani adventistů, kteří jsou vlastníky či zaměstnanci různých firem.

Co se týká zprávy v České televizi, která informaci přinesla jako první, považujeme ji za hanobící a diskriminující vůči vyznání členům naší církve. Používat termíny jako ´podezřelé´, ´pátrat´ nebo ´kdo za školou stojí´ v souvislosti s členstvím některých zaměstnanců školy v církvi adventistů je xenofobní rétorika, která je v rozporu s kodexem veřejnoprávní televize a ústavní Listinou práv a svobod. Věříme, že k tomuto incidentu by nedošlo, kdyby Česká televize zahrnula do přípravy své zprávy i stanovisko církve, o které informuje.

Více o Církvi adventistů sedmého dne na www.casd.cz

 

0/0
1.3.2010 15:55

kars

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Nejsem členem vaší denominace, ale souhlasím s vámi a oceňuji zveřejnění vašeho stanoviska.

0/0
1.3.2010 15:58

pedro61

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Karsi, už toho nechej, nejseš náhodou zakuklenej katecheta? Tvoje reakce tomu odpovídaj.

0/0
1.3.2010 16:27

kars

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Nejsem, před nějakými skoro 20 lety bych tu byl na druhé straně. Ale pak jsem byl okolnostmi donucen začít se o křesťanství a Boha zajímat, přemýšlet o tom, co nás učili ve školách a co vidím a shánět si informace... no a dopadlo to tak, že jsem jednou řekl do tmy něco ve smyslu "Bože, ty víš, že v tebe nevěřím, ale jestli jsi, tak se mi dej poznat." A on to udělal.

0/0
1.3.2010 16:33

Novkid

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Vtip?

0/0
1.3.2010 16:53

kars

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Zkus to taky.

0/0
1.3.2010 17:03

hany1

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

A jak si ho poznal?

0/0
1.3.2010 22:18

pohodny

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

"patrat" je xenofobni? Vy jste teda drsne vymazane paka ;-D

0/0
1.3.2010 16:00

kars

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Byla tahle reakce nutná? Proč sis to nejdřív nepřečetl celé? Z odstavce vytrhneš 2 slova a nadáváš... Rv

0/0
1.3.2010 16:01

pohodny

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

byla. Cekam jestli se adventiste jeste vice rozjedou ci nikoli. Podle definice adventistu se mi jevi jejich reakce zde jako popreni toho, co hlasaji. Tudiz prispevek zde nedal zadny adventista, ale nejaky poblouznenec, kteremu nezalezi na sluzbe Bohu, ale na tom, co si kdo o nem mysli. Tudiz pokrytec a farizej :-P

0/0
1.3.2010 16:06

kars

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

Zkus mi to vysvětlit, zcela jsem tě nepochopil.

0/0
1.3.2010 16:26

nonick

Re: Stanovisko Církve adventistů sedmého dne

"pátrat" je navíc politicky nekorektní výraz!!!!!

To v ČT nevědí, že se dnes užívá výraz: "opatřovat si informace"? ;-)

0/0
1.3.2010 16:08

BlackMax

Pozitivní x negativní energie

Jak lze věřit ředitelce školy, která dělí děti podle toho, jakou vyzařují energii? To s nimi chce školu vytápět? Nebo s tím budou dělat šamanské pokusy ve fyzice?Rv

0/0
1.3.2010 15:52

kars

Re: Pozitivní x negativní energie

Ten odstavec je nesmysl, píšu o tom dole...

0/0
1.3.2010 15:55

unbreakable debater

Celá kauza je o tom, že náboženství se smí na školách...

...vyučovat pouze jako samostatný předmět, nikoliv v rámci jiných předmětů. Ono by ani tak nevadilo, že existují církevní školy, ale i ty se musí řídit pravidlem, že náboženství je jeden předmět a angličtina jiný. A že se ředitelka studenty snaží pošpinit špatným prospěchem z chování, je celkem běžná praxe sebeobrany u všech možných církví. I pro katolickou církev jsou ateisté úchyláci, nehledě na to, že nejvíce úchylů je právě v církvi. Rv

0/0
1.3.2010 15:29

HighH-obet cenzora

Re: Celá kauza je o tom, že náboženství se smí na školách...

a proč bych měl věřit těm studentíkům?

0/0
1.3.2010 15:30

pohodny

Re: Celá kauza je o tom, že náboženství se smí na školách...

protoze cirkve ma lhani v popisu prace z definice. Studenti ne

0/0
1.3.2010 15:37

HighH-obet cenzora

Re: Celá kauza je o tom, že náboženství se smí na školách...

vtipálku :-P

0/0
1.3.2010 15:38

pohodny

Re: Celá kauza je o tom, že náboženství se smí na školách...

no a jaky mas teda duvod neverit studentikum a verit pani reditelce?

0/0
1.3.2010 15:39

HighH-obet cenzora

Re: Celá kauza je o tom, že náboženství se smí na školách...

protoze vim, co si dokazou vymyslet, aby byli doma za chudaky. Dneska je to takova moda - za neuspech muzu vzdycky ten druhy ;-)

0/0
1.3.2010 15:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.