Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mezi ČEZ a poškozenými klienty se strhla krutá bitva. Na čí straně je pravda?

Takovou ostudu, jakou polostátní elektrárenské firmě ČEZ přineslo v posledních měsících její „komando“ odhalovačů krádeží elektřiny, si asi nikdo neuměl ani představit. Na veřejnost se z policejního spisu dostala videa, na nichž si lidé z ČEZ natáčejí muže s prostřelenou hlavou. Údajně neunesl jejich nátlak na zaplacení ukradené elektřiny. Na jiných záznamech se zase cvičí na kurzech přežití tak, že usekávají hlavu slepici. Na těchto záběrech si tak smlsla nejen česká, ale i zahraniční média.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaheris

Sice el.nekradu ale ?

Když mi zloděj ukradne dvě slepice tak nemůžu spočítat že za sto let by mi snesly každý deen dvě vejce a dát mu to k úhradě a pak snížit na sto tisíc !Trochu je to od čezu ujetý,ať prokážou za jak je to dlouho a potom je to ok.

0/0
6.3.2010 16:03

Deleter

Re: Sice el.nekradu ale ?

Jistěže prokážou: od poslední kontroly.;-D

0/0
10.3.2010 11:08

nikoho

přečtěte si zákon 458/2000 Sb.

a především § 25, § 49 a § 51.

Odběratel (zákazník) má povinnost umožnit přístup provozovateli distribuční soustavy, tj. pracovníkům NTZ, kteří mají pověření a plnou moc.

Neoprávněný odběr elektřiny = odpojení elektroměru nebo neměřené odbočky.

Připojení až po úhradě škody. Jaké to může být vydírání, když se jede podle zákona?

A konečně taky článek s objektivním viděním, už jsem si myslel, že MF je bulvár, teď se ještě dočkat něčeho podobného na ČT...

0/0
1.3.2010 13:17

www.evlada.cz

Re: přečtěte si zákon 458/2000 Sb.

No dyk jo...At prijdou..zjistej cernej odber, opravi elektromer..A predaj to policii ci soudum.

De o to..Ze NTZ se chovala jako policie aniz by na to mela pravo urcene zakonem.

Pozaviral bych vsechny z NTZ vcetne nadrizenejch..A Roman by mel prijit o veskere bonusy za roky kdy NTZ fungovala.

Proste banda pologramotnejch zamestnancu CEZ, ma pravo dotykat se akorat elektromeru a nerict ani strovo..Vsechno nad tento ramec je z jejich stany porusovani zakona.

0/0
1.3.2010 16:08

Deleter

Re: přečtěte si zákon 458/2000 Sb.

To pochopitelně není pravda. Například revizor vám taky vyměří pokutu a policii do toho tahat nemusí, čili nemáte pravdu. Prostě, přečtěte si ten odkazovaný zákon.

0/0
1.3.2010 16:48

Lea26

Re: přečtěte si zákon 458/2000 Sb.

Ano revizor Vám vyměří pokutu a Vy mu ji buď zaplatíte, nebo ne. V opačném případě ji už vymáhat nemůže. To pak dělá soudní exekutor na základě soudního rozhodnutí. Ostatně stále nechápu jak NTZ vždy věděla, jak dlouho černý odběr byl? Nejde o to, že na černý odběr NTZ přišli, ale o to, jak se domáhali výplaty peněz, či podepsání nějakého přiznání dluhu.

0/0
2.3.2010 11:22

Deleter

Re: přečtěte si zákon 458/2000 Sb.

Revizor vám vyměří pokutu a vy ji musíte uznat podpisem. NTZ žádné platby nevymáhala, pouze uznání přestupku a pohledávky. Výpočet ukradené elektřiny se řídí pokyny vydanými ERÚ.

0/0
2.3.2010 12:30

pasaknet

dejte pryc ty krvave fotky je to od vas hnus klimova

0/0
1.3.2010 12:32

pasaknet

znovu nekradu=vanis ven nohama napred

0/0
1.3.2010 12:22

hany1

Já jsem nekradla el.

jen jsem zaplatila nedoplatek 788Kč v den , kdy ho chtěli mít na účtě . Jelikož peníze přišly později na jejich účet, tak mě hned na druhý den odpojili. To je u nich normální.

0/0
1.3.2010 12:00

Deleter

--

No a proč neplatíte včas? Proč si myslíte, že by vám měl někdo dodávat službu (zboží), za které neplatíte včas?

0/0
1.3.2010 12:20

hany1

Re: --

Máte pravdu, mám platit včas. Já jen poukazuji na to, že odpojování je normální. Při tom tam mají přece další zálohy.

0/0
1.3.2010 12:36

Deleter

Re: --

No není to zrovna ideální postup, ale zkusila jste třeba zavolat a domluvit se s pracovníkem na lince, když jste zřejmě tušila, že peníze přijdou pozdě?

0/0
1.3.2010 14:54

Deleter

Re: Já jsem nekradla el.

P.S. pokud byste nedoplatek uhradila v hotovosti v bance, ve které má ČEZ účet, tak tam ty peníze jsou během pár minut.

0/0
1.3.2010 12:20

hany1

Re: Já jsem nekradla el.

Také jsem mohla zajít přímo na ČEZ.

0/0
1.3.2010 12:39

Deleter

Re: Já jsem nekradla el.

Přijímá-li ČEZ platby v hotovosti, pak ano.

0/0
1.3.2010 16:49

Robert.M

Na co si autorka tohoto článku hraje?

Nic z toho přece není omluvou pro to, že si NTZ hrála na policii! Při zasazích proti rizikovým skupinám měl ČEZ spolupracovat s policií...tady přece nejde o to, jestli NTZ zasahovala, nebo nezasahovala proti nesprávným lidem, ale že suplovala práci policie bez oprávnění...

0/0
1.3.2010 11:45

pasaknet

Re: Na co si autorka tohoto článku hraje?

spolupracovat jako v budejovicich ?

0/0
1.3.2010 12:14

Deleter

Re: Na co si autorka tohoto článku hraje?

Neomlouvá to ty zásahy NTZ, které byly v rozporu s právem. Naopak to ale objasňuje, že za náhlou medializací je zřejmě cizí zájem, nejspíš těch profi předělávačů elektroměrů. NTZ práci policie nesuplovala.

0/0
1.3.2010 12:17

pasaknet

vytapim el. rd a svuj odecet mam po tydnech

zly soused=blabol

0/0
1.3.2010 11:19

Sami.el

Dobře, že to natočili

Tak nějak si představuju, co by se dělo, kdyby NTZ přišli do té dílny, kde ležel mrtvý a nenatáčeli. Určitě by je nějaký chytrák obvinil, že toho chlapa zastřelili oni.

0/0
1.3.2010 11:03

MagorA

obávám se

Odběratelé energie načerno jsou povětšnou různí sociálové, nepřizpůsobiví spoluobčané a tak. Nakonec to dopadne ta, že v rámci jakési "korektnosti" nebudou neplatiči odpojeni, a dluhy nebudou účinně vymáhány (kde nic není...). A ČEZ si tuto ztrátu zajisté neodečte ze svých zisků, ale zaplatí to ve výsledku normální poctiví odběratelé.Jen další kanál, kterým budou téci peníze od slušných pracujících lidí  líným parazitům.

0/0
1.3.2010 10:38

micra

Mezi ČEZ a poškozeými se strhla krutá bitva.

Pokud mohu přidat svůj názor, pak si myslim, že černí odběratelé opravdu jsou, ale takovi, kde je spotřeba vysoká a tudiž i platba. Riskuji, i když jsou si vědomi následků při odháleni černého odběru. ČEZ jim pak jen těžko může dokázat, kolik toho ukradli. Proto raději nadhodi. Pak tady mohou byt řádní platičí, kteří se dostanou do konfliktu s ČEZem. Elektroměry musí byt mimo byt. V panelacích to je chodba, u domku je to úplně venku. A zde můžou nastat potíže. Do skříňky s měřičem elektřiny se může dostat kdokoliv. Stači pak nějaký pomstichtivý soused, nějaký vandal když utrhne třebas jen plombu nebo jinak měřič poškodi. Samozřejmě, ČEZ nam neuvěři a my platime. Stejne je to i odečitaním nebo s výměnou měřiče. Nikdo nas neupozorni kdy bude toto provedeno, abychom viděli stav  měřidla. ČEZ si tak může naučtovat i několik stovek Kč navic.

0/0
1.3.2010 10:19

Deleter

Re: Mezi ČEZ a poškozeými se strhla krutá bitva.

No tak zrovna třeba na výměnu elměru vás dozajista upozorní a kontrolní odečet si můžete udělat sám, nebo vy nevíte, k jakému období se vám fakturuje?

0/0
1.3.2010 10:29

Sami.el

Re: Mezi ČEZ a poškozeými se strhla krutá bitva.

Pokud někdo poškodí váš elektroměr, poznáte to přinejmenším na razantní změně spotřeby, pak můžete požádat ČEZ, aby vám elektroměr prohlédli. Navíc, když vám někdo elektroměr poškodí jen tak z hecu, asi na něj nebude dávat falešnou plombu, co myslíte?

0/0
1.3.2010 10:55

pasaknet

dejte pryc tu krvavou fotku

elektriku nekradu komanda se nebojim

0/0
1.3.2010 10:12

Sami.el

Re: dejte pryc tu krvavou fotku

moje řeč

0/0
1.3.2010 11:05

Oranžovej Bůch

Kdo okrádá zloděje, je stejný zloděj.

0/0
1.3.2010 9:55

Bývalý volič ČSSD

Re: Kdo okrádá zloděje, je stejný zloděj.

Musí být větší zloděj, jinak by to nešlo. Vítězí ČEZ.

0/0
1.3.2010 10:01

999666999

Poškozenými klienty?

Snad zloději ne ;-D;-D;-D jen houšť a větší kapky R^R^R^

0/0
1.3.2010 9:47

ucetni54

I heute

kdopak si zaplatil tenhle článek? Jednou jsou to zloději elektřiny tak jaká diskuze? Je fakt, že forma provedení razie asi nebyla vždy adekvátní, ale objemy černých odběrů jsou šílené a tomu odpovídají i sankce. Navíc když si někdo přemostí elektroměr, musí počítat, že každé riziko má svou cenu a měl by vědět, že ta banda v ČEZu mu napočítá i jiné ztráty.

Nikdo z těch, co mají černý odběr - dokázaný - to nedělal bezdůvodně

0/0
1.3.2010 9:19

Deleter

Re: I heute

Tenhle článek mi přijde jako výjimečně vyvážený, je zde uvedeno vyjádření obou stran i uvedení na pravou míru, pokud to vyjádření poněkud kulhá za realitou.

0/0
1.3.2010 9:44

Robert.M

Re: I heute

jenže se na to podle mě dívá ze špatného směru - nejde ani tak o to, zda-li NTZ vydíralo/nevydíralo platiče/neplatiče - ale spíš o to, že podobné zásahy měli provádět za asistence policie, což se nedělo a sám šéf ČEZu to nedávno v televizi uznal jako pochybení...

Takže to, kdo je v tomto případě zloděj je trochu v pozadí za tím, že celý zásah, ať už proti zlodějům nebo ne, měl být proveden jinak...

0/0
1.3.2010 11:49

Deleter

Re: I heute

Pracovníci NTZ mají postupovat podle zákona, což zřejmě vždy neplatilo. Jinak to, že někomu řeknou, že výše škody může být až tolik a tolik, nebo ho ujistí, že ho odpojí, tak to není vydírání, to je konstatování smluvních podmínek.

0/0
1.3.2010 12:35

saphyr

Re: I heute

no jaká diskuze...diskuze je o nepřiměřenosti jejich zákroků pokud vím..přemostit elektroměr Vám může zlomyslný soused, který Vás nemá rád a pak vám pistole u hlavy, některého z kovbojů ČEZu, už asi nepřijde tak spravedlivá. Navíc, kdyby to takhle mohla dělat každá firma, tak se z toho zblázníme..neproplatils v čas fakturu - BUM:-D

0/0
1.3.2010 10:09

Deleter

Re: I heute

Jo a vy si určitě nevšimnete, že máte najednou desetinovej odběr, žejo. Jinak při řešení odběrů mávali pistolemi POUZE zloději.

0/0
1.3.2010 10:27

pasaknet

Re: I heute

konecne rozumny nazor

0/0
1.3.2010 11:30

Robert.M

Re: I heute

Proč NTZ nespolupracovalo s policií, když jim bylo tak zle ubližováno?

0/0
1.3.2010 11:50

Deleter

Re: I heute

Prací policie není ověřovat stav elektroměrů.

0/0
1.3.2010 12:18

tribum

ČEZ je státní podnik

ČEZ je ze dvou třetin státní podnik, a to, že se takhle chová k občanům ČR je neomluvitelné a už samotné vyhrožování nezapojením nového elektroměru by mělo být postižitelné. ČEZ je postavený přece z našich daní a ti lidé nemají možnost přejít ke konkurenci. Je to podobné jako kdyby vám lékař odmítal pomoci, protože jste nezaplatil 30Kč a chtěl po vás 2000 jako pokutu.

Moc dobře si nedokážu představit situaci, že ke mě domů vtrhne banda v policejním oblečení, i bez nápisu policie, odpojí mi elektřinu, začnou vyhrožovat obrovskými pokutami a nechají mě několik měsíců bez elektřiny. A pokud přistoupíte na pokutu, tak musíte podepsat, že tento spor nebudete řešit u soudu, ale u ČEZem placeného rozhodce.

0/0
1.3.2010 9:18

ucetni54

Re: ČEZ je státní podnik

Ty bereš elktriku načerno?

0/0
1.3.2010 9:20

Muzzlinka

Re: ČEZ je státní podnik

To by mne zajímalo, jak jsi přišel na to, že nejde přejít ke konkurenci? Tvůj příspěvek je jen velmi hysterický a nepravdivý křik zloděje, kterého chytli při činu.

0/0
1.3.2010 9:29

Deleter

Re: ČEZ je státní podnik

Distributor je na daném území jenom jeden.

0/0
1.3.2010 9:34

Deleter

Mno,

takže je vidět, že se to neseběhlo jen tak samo od sebe, ale že je to cílený útok na ČEZ.

0/0
1.3.2010 9:03

Polarni punta

Já má například negativní zkušenosti s EONem

v roce 2008 jsem kolaudoval dům. Před tím proběhla revize elektroinstalace a následné a připojení elektroměru pracovníkem EONu. Zhruba tři měsíce po nastěhování otevřu dveře a u HUPKY klečel nějakej maník v monterkách s logem EON. Hned na mě vystartoval jak-to, že nemám  zapsáno na papíru který je nalepen zevnitř na dveřích pět plomb ale jenom dvě. Koukal jsem na něj jako z jara. Začal mě dost arogantně poučovat o tom, že můžu být rád, že mě neodpojí a nenahlásí černý odběr. Zůstal jsem tam stát jako opařený. Odjel a já koukám do toho papíru co tam nalepil a na všechny ty plomby. Se zděšením jsem zjistil že ten de.. bil sice zapsal plomb pět ale ve skutečnosti jich tam je sedm. Tak nevím jestli mě náhodou při příští kontrole rovnou nezavře. I když to asi nebude moct. Mezitím jsem přešel k Bohemia Energy. Tak uvidím až přijdou na první odečet.

0/0
1.3.2010 9:01

Deleter

Re: Já má například negativní zkušenosti s EONem

;-D Za a) jste si měl zavolat na linku E.ON a dožadovat se vysvětlení a za b) E.ON je pořád váš distributor a za c) dobře vám tak, když si myslíte, že ušetřite.

0/0
1.3.2010 9:02

Eifi

špatnej názor

Sem zvědavej, co byste dělal, kdybyste topil elektřinou a jednoho dne Vám z ničeho nic odstřihli elektřinu..........bezdůvodně........a chtěli po Vás podepsat přiznání k černému odběru, jinak že Vám to nezapojí.............to byste asi rychle změnil názor...

0/0
1.3.2010 8:56

Deleter

Re: špatnej názor

Šel bych do půjčovny pro benzínový agregát, nebo bych pro plynový přímotop a obrátil bych se na soud s návrhem na předběžné opatření.

A je myslím postatné, že ve většině případů "postižení" vskutku kradli. Naopak zásahy proti nevinným jsou těžko omluvitelné.

0/0
1.3.2010 9:01

Sami.el

Re: špatnej názor

Otázka je, jestli ti nevinní nejsou jen další, kterým se to jen nepodařilo prokázat na 100%

0/0
1.3.2010 11:00

Deleter

Re: špatnej názor

No, to je otázka.

0/0
1.3.2010 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.