Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sáblíková dráhu možná dostane, postavit ji má tajemný investor

Ve Velkém Oseku u Prahy by měla do dvou let vyrůst rychlobruslařská dráha, na níž by mohla trénovat Martina Sáblíková. Český investor, jehož jméno se zatím tají, má za halu zaplatit miliardu a půl. Příští týden, hned po příletu z Vancouveru, se s ním setká trenér Sáblíkové Petr Novák, aby domluvil detaily budoucí spolupráce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbu do

Sáblíková žádnou dráhu nepotřebuje ...

0/0
28.2.2010 14:03

jamski

Pokud

má ta hala sloužit sportu, pak není vůbec podstatné, jestli stojí v Praze, nebo v Oseku. Naopak v Oseku je lépe umístěná, protože z Prahy je lehce dostupná, např ze Strašnic za 20 minut, a k dalším pěti okresním městům je od patnácti minut  do půl hodiny,čímž se podstatně rozšiřuje spádová oblast. A to je veskrze pozitivní.

0/0
27.2.2010 19:22

ferdapytlik

... napsal jsem to pod blog, dám to i sem ...

Pokud by se mělo hodně šetřit a postavit tréninkový

rychlobruslařský stadion za pár milionů ..... tak by se místo velkého zastřešeného klasického stadionu mohla postavit pouze zastřešená dráha. Byla by to vlastně chodba s prosklenou vnitřní stěnou. Prostor uvnitř dráhy by zůstal volný, nezastřešený. U jedné rovinky by byla budova, kde by bylo nezbytné zázemí, jako šatny , malé hlediště, zvětšená ledová plocha. ............. Skrze vnitřní prosklené stěny by bylo vidět na celou dráhu, což by mělo trenérům a jiným zvědavcům stačit. Moderní technika, jako jsou kamery, obrazovky, reproduktory, atd. jsou samozřejmostí. ........ Ještě jednou říkám, tréninkový stadionek za pár desítek milionů, aby měly rychlobruslařky a rychlobruslaři kde trénovat.

0/0
27.2.2010 18:11

Roko Blábola

Re: ... napsal jsem to pod blog, dám to i sem ...

Tunel?????? To je pouze jednoúčelová!!!!!!!  stavba s obdobně vysokými provozními náklady jako hala, s velmi problematickou údržbou odkrytého a nepřístupného prostoru uvnitř dráhy atd... A pro veřejnost zcela k ničemu. Mimochodem, těch pár miliónů je směšných, pokud má člověk byť jen mlhavou představu třeba o cenách chlazení takovýchto prostor vč. ledových ploch. Tunel by nepřinesl ani korunu zisku, jen by brzy přišel o sponzory a byl zralý k demolici. Takovýhle tunel by byl leda "tunel" ;-) Vážně, tenhle návrh je maximálně druhý krok po hale, kdyby se sport ujal a bylo třeba rozšířit kapacity pro tréninky.

0/0
27.2.2010 18:24

Roko Blábola

Nic proti vizionářství a bohulibým snům.

Nic proti investicím do sportu, jistě je to smysluplnější než stavba kasín. Ovšem tak, jako teď hala, už ve V. Oseku budovali rozsáhlý aquapark či ZOO :-))) Jediné, co neskončilo mlácením prázdné slámy, bylo vybudování nové silnice - průtahu městečkem, dá-li se tak tato větší vesnice brát. Mimochodem ani ta silnice by nebyla, kdyby nesloužila jako jeden ze dvou přivaděčů z D11 k automobilce TPCA a nebyla součástí investiční pobídky. Kdo z ní odbočí do vsi, okamžitě si všimne, že obec není schopná nejen něco nového vybudovat, ale ani udržovat v přijatelném stavu. Budovat další vlakovou zastávku je úsměvné, neboť v malé obci je nádraží, ze kterého je vše v dosahu pěškobusem. Ale budiž, je to věc dráhy a jejího měšce. Kruci, to jsou naše korunky, že? Tedy jsem pro, ale silně skeptický vzhledem k dosavadním "úspěchům" místních investičních záměrů. Mimochodem, ta obec leží cca 10 km od Kolína a pan redaktor nejspíš chyběl na zeměpisu, když ji popisuje jako "u Prahy", 50 - 60 km vzdálené.

0/0
27.2.2010 18:10

Rudý přízrak fights for freedom

citat specialne pro axax a jemu podobne

"Ve zdravem tele, zdravy duch."

-je mi jasne, ze Vas gaucovniku se to netyka, ale mi ostatni, abychom byli zdravi, tak sportujeme. Fotbalove hriste, atleticky stadion nebo rychlobruslarska hala, to je skvela prevence proti nemocem, to neni vo zadne Sablikove. !!!!!!

0/0
27.2.2010 16:25

dino_na_idnes

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Dobře, máme tu tedy jednu víceúčelovou halu v nějaké díře, fajn. A teď zvažte, kolik by za ty peníze bylo cyklostezek, klasický bruslařských stezek, hřišť uprostřed sídlišť...

A teď tu máme dvě otázky - co z toho je pro sportovní vyžití obyvatelstva přínosnější? A co z toho je více sexy, přitáhne to mediální pozornost a někdo si na tom "nahrabe body"? Ale jistě, sportu a nezištným mecenášům zdar. R^

0/0
27.2.2010 17:10

Pondelkovic

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Když ty cyklostezky bude stavět Pavel Bém, tak za 1,5 miliardy bych to viděl tak  na 1,8 kilometru;-D;-D:-P

0/0
27.2.2010 17:21

jamski

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Tak mezi námi - cyklostezky mezi paneláky rozhodně nejsou ani přínosné a ani sexy. :-)

0/0
27.2.2010 19:39

grrrr....

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Osobně nejsem gaučovník a sport považuji za důležitou součást mého života. Ale... Ne tu nejdůležitější a taky nemám potřebu sedět a čučet na sport v televizi, na stadiónech apod. Ta vaše prevence se týká jen několika málo jedinců a pro ostatní veřejnost bude ta dráha za miliardu k ničemu. Samozřejmě co se sportování týče.

0/0
27.2.2010 17:53

Roko Blábola

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Kdyby se mělo budovat jen to, co je využitelné všemi, stavíme pouze silnice a paneláky. Klidně se vsadím, že se v té hale otočí mnohonásobně víc lidí, než v divadlech všech okolních okresů dohromady. Mimochodem, kolik korun stál např. Nejvyšší správní soud v Brně? A která z těchto staveb je účelově bližší veřejnosti? A která z nich byla investována soukromým sektorem a která z našich daní?

0/0
27.2.2010 18:15

Rudý přízrak fights for freedom

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

R^

0/0
27.2.2010 21:20

papullus

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

vskutnku nomen omen.Že tobě je nepochopitelná návštěva divadla více než jedenkrát za život,u normálních lidí je to dost běžná záležitost.Běžnější než rychlobruslení.A na normální bruslení normálním lidem při současném "oteplování" dost často stačí i ty rybníky.

0/0
28.2.2010 0:12

axax

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Ve zdravém těle zdravý duch ? Samozřejmě ! Ale co má zdravé tělo a zdravý duch společného s nadopovanými stroji s naprosto zničeným tělem a zdravím, kteří na pokraji totálního kolapsu s jedinou utkvělou myšlenkou PORAZIT všechny ostatní kamsi běží ? Bez požitku, radosti, potěšení a prospěchu pro své tělo ... Jít si pro radost zasportovat, proběhnout se, zalyžovat atd - nad to není ... Ale jakmile se z toho stane organizovaný fetiš a líheň degradovaných cepovaných homunkulů - (= tzv. vrcholoví sportovci), tak to se zdravím tělem ani duchem nemá NIC společného ... je to spíš odstrašující příklad pro všechny normální lidi ... Je to mediálně vybuzené zlaté komerční tele .. nikoho nezajímá že ti gladiátoři mají zničená těla (i mozky) ... Je to nástroj pro zfanatizování davů a sypání peněz všemi směry.

0/0
27.2.2010 19:11

jamski

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

Nevím z čeho usuzujete že ta dráha má sloužit jenom profesionálnímu sportu .  Který je mimo jiné také povoláním. Jestli přínosným nebo ne - to je otázka. Pak je ovšem samozřejmě k diskusi kolik profesí je skutečně přínosných a kolik naprosto zbytných. Motáte totiž dohromady několik rádoby filozofických témat a vychází vám z toho nesmyslná bramboračka. :-)

0/0
27.2.2010 19:35

Rudý přízrak fights for freedom

Re: citat specialne pro axax a jemu podobne

jedno je jiste, ty nejsi sportovec, tak do toho nekecej. Nikdy by si totiz nemohl napsat predchazejici komentar. Kolikrat uz jsem se na kole dostal na pokraj totalniho kolapsu a to jsem si jel jen prohlednout krasy krajiny a s nikym jsem nezavodil.!! ;-D;-D;-D

0/0
27.2.2010 21:24

ELAPHURUS

Náš stát má mít v každém běžném sportu

nejméně 1 špičkové sportoviště..... Pokud máme statisíce hospod a heren

0/0
27.2.2010 16:19

Jaromír Josef Vít

Re: Náš stát má mít v každém běžném sportu

Ještě po revoluci fungoval stadion Konstruktivy mezi Novodvorskou a Braníkem.

0/0
27.2.2010 18:03

Jaromír Josef Vít

Re: Náš stát má mít v každém běžném sportu

Jo a ještě bylo cosi na Brumlovce.

0/0
27.2.2010 18:04

modem

.

To je nesmysl,tohle stavět. Teď je to euforie,přiveze x medailí, je slavná. Já jí to přeju.Jenže v ČR je to dost okrajový sport,není tu velká základna lidí,sportovců. Ona třeba po dvou letech skončí,bude chtít dítě, tedy skončí.Nebo zranění. . Co ti ostatní (je jich 5,1015 lidí ???),mají takový talent jako Sáblíková,že by se hala vyplatila? Na prvním místě jsou peníze,aby se to zaplatilo. Ten tajemný investor asi nebude jen tak z plezíru stavět halu za miliardy.Něco bude chtít.

0/0
27.2.2010 15:15

axax

Re: .

A i kdyby nějaké další vycepované robotky doběhly kamsi o tisícinu vteřiny dřív - v čem by se to VYPLATILO ??

0/0
27.2.2010 15:43

Vedoucí kolotočář

Re: .

Ta hala muze byt viceucelova jako v Hamaru, da se premenit za 24 hodin na bezecky oval, tenisovy kurt a pochopitelne lze ji vyuzit pro verejne akce a koncerty. Zalezi na podnikatelskem projektu, na co vsechno bude mozne halu pouzit. Je ovsem pravda, ze speed skating je silne okrajovy sport, a jenom z rychlobruselni se hala neuzivi. Navic ta hala by mela byt spis blize k vetsimu mestu, ku Praze nejlepe, protoze v cim vetsim zapadakove vyroste, tim bude sance na navratnost za vystavbu nizsi. Podivejme se na Sazka Arenu, jake ma problemy se uzivit, a to je multifunkcni arena jak nikde. A oval na rychlobruselni, i kdyz bude podstatne mensi, tak je velmi nakladna zalezitost. Ale pokud ta investice jde ze soukromych penez a ne z rozpoctu statu ci dotaci, tak proti tomu nic nemam, kazdy ma pravo sve penize investovat do ceho chce.

0/0
27.2.2010 15:45

modem

Re: .

To je přesný,Sazka aréna, průserový podnik. Velký Osek je docela zapadákov,také souhlas. Chce to něco blíž většímu městu. Nemusí jít zrovna o Prahu. U krajského města. Ono se to dá během x dní předělat na něco jiného,nu dobrá.Uživí to provoz? Co ten tajemný investor,to je nový strýček Vik s eurama v igelitce?  Je to lidumil,že postaví halu, že za to nebude nic chtít?? To asi těžko.

0/0
27.2.2010 16:26

Kamikatze007

Re: .

On je Velky Osek sice extremni vidlakov, ale je asi 5km od sjezdu D11 (Praha-Hradec), takze treba z cerneho mostu to je cesta na 20min.

0/0
27.2.2010 17:25

pufina

Re: .

Pane Kočko  Vedoucí kolotočáři-stopro pravdaR^Možná proto,že měla tak mizerné podmínky,dřela jak kůň,o nějakém pohodlí jen snila-proto má takové výsledky.Co jsou platná nějaká óbr soustředění, když v těch  lidech není ten zápal!

0/0
27.2.2010 16:51

Roko Blábola

Re: .

Z toho zapadákova seš v praze stejně rychle jako z Průhonic.......

0/0
27.2.2010 17:47

Pondelkovic

Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

:-P:-P

0/0
27.2.2010 14:38

Medvedref

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

No ta hala bude mít větší uplatnění:D:D:D

0/0
27.2.2010 14:46

Pondelkovic

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

;-DAle musíme myslet sociálně-alespoň navoko...

0/0
27.2.2010 14:47

deadMAN

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

tak dobrá, tedy romskou rychlobruslařskou halu... ;-)

0/0
27.2.2010 14:54

Pondelkovic

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

Hlavní disciplína- štafeta s měděným okapem....

0/0
27.2.2010 15:08

modem

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

To není špatný nápad, nový sport. Start stadion, cíl sběrna.

0/0
27.2.2010 15:17

Pondelkovic

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

Obdoba triatlonu:

Na koupaliště pěšky, zaplavat si a zpátky na kole;-D

0/0
27.2.2010 15:46

slatin

Re: Kdyby místo toho raději postavili nějaké romské školy

nebo nové byty pro navrátilce z Kanady.

0/0
28.2.2010 9:53

axax

Běžte už někam

s touhle nafouklou umělou bublinou (a zfanatizovanými davy). Je to celé ve své podstatě jen zábavná primitivní ptákovina (honit se na kusech železa) a jinam než na zamrzlý rybník to opravdu nepatří ...

0/0
27.2.2010 14:34

Pondelkovic

Re: Běžte už někam

Stejně tak se honit za kulatým nesmyslem;-DApropo, konečně už zítra začíná česká liga, a nebudu muset čumět na tu anglickou čutanou;-D

0/0
27.2.2010 14:36

axax

Re: Běžte už někam

Ano, jsou to naprosto neužitečné volovinky, které nejsou nic jiného než zábava. Pokud to někoho baví, beze všeho - ale za SVOJE ... Každá pokladní v supermarketu, zdravotní sestra atd. dělají 10000x užitečnější práci než nějaká nadopovaná robotka klusající na kusech železa bez potřeby použití mozku ... Těm se budou dávat miliony, dělat z nich selebrity a např. učitelé atd. živoří ...

0/0
27.2.2010 14:42

Pondelkovic

Re: Běžte už někam

Nebo nějaká anorektička se pronde po stole v tangách a inkasuje statisíce;-D

0/0
27.2.2010 14:44

axax

Re: Běžte už někam

Co jsme udělali pro našeho vicemistra světa v onanii, nebo vítěze soutěže v plivání do dálky nebo jezení švestkových knedlíků ??? A přitom je to principiálně NAPROSTO A ÚPLNĚ TOTÉŽ ...

0/0
27.2.2010 14:47

Pondelkovic

Re: Běžte už někam

Pivrnec je 17× mistr republiky na saních, a taky má jen smržovku...:-)a jak mu to jede, má setrvačnost a sport, u kterého se leží;-D

0/0
27.2.2010 14:51

jamski

Re: Běžte už někam

Učitelé živoří . . . . . . oni ani zdaleka neživoří, ale to je jedno, je to o úhlu pohledu. U těch sester ale  zase pravdu máte . . . . .sice to je absurdní srovnání, ale budiž tedy, nechť je po vašem -  malý dotaz - A kolik z těch učitelů patří ke světové učitelské špičce, když výsledky jejich práce jsou daleko pod průměrem a stále klesají. ( viz srovnávací testy )   . . . . . ?  Čímpak to asi bude?  Sáblíková nemá ani jeden stadion, kde by mohla trénovat. Peníze shání po sponzorech. . . . .a téměř ve všem co dělá je ve světové špičce. . . . . Učitel školu má, plat mu běží, může i stávkovat . . . . . jen mi jaksi chybí ten srovnatelný výsledek :-).

0/0
27.2.2010 14:53

deadMAN

Re: Běžte už někam

podivná srovnávání.... ani jako pokus vtip tomu nerozumím... :(¨Povětšinou za stav školství nemůžou učitelé... drtivá většina odvádí velmi dobrou práci... holt podmínky (včetně těch platových) jsou mizerné...

..a hlavně, učitel nezmůže vše... bez podpory ze strany rodičů, kteří začasté podrývají autoritu celého učitelského stavu před svými dětmi, to taky nejde...

Děcka většinu času dřepí u pc či tv, drtivá většina knihy nečte, drtivá většina ani nesportuje, takže je jim hala ukradená... není to jen o učitelích...

0/0
27.2.2010 15:00

jamski

Re: Běžte už někam

Jo, souhlasím s vámi. Taky hned na začátku píšu že je to srovnání hodně přitažené za vlasy, ale já ho nepoužil,  já na něj jen reaguji.  . . .  dvě věci jsou ovšem hodně  diskutabilní - učitelé určitě nemají špatné platové podmínky ( mají je stejné jako my všichni, spíš lehce nadprůměrné ) , a přestože jsou mezi nimi určitě i špičkoví odborníci, moc se to neprojevuje,  výsledky hovoří pro průměr, pokud  ovšem zavřete obě oči. Je třeba si to přiznat v plné nahotě. A vím velmi dobře o čem mluvím.

0/0
27.2.2010 18:56

axax

Re: Běžte už někam

A proč musíme uvažovat pořád tak primitivně lineárně ?? (= "sportovně" ?) Copak se všechno jen měří v nějakých absolutních hodnotách ?? Tento (učitel, prodavač, doktor, vědec, hudebník) je lepší než jiný ?? Každý je nějaký a pokud to dělá dobře, dělá to tvůrčím způsobem ... je to fajn. Ale tak totálně primitivní činnost jako vypuštení pár lidských strojů na jakousi dráhu, kde naprosto jediným aspektem je doběhnutí dříve nebo později - nic tvůrčího, nic estetického, nic, co má nějaký daší rozměr, co je LIDSKÉ, inspirující ... aní žádná, radost, požitek ... Kdyby tam vypustili nějaké opravdové roboty nebo to bylo ve formě počítačové hry, vyjde to naprosto nastejno, nic jiného v tom totiž není ... Aspon by se nedegradovaly lidské bytosti touto nadopovanou drezurou v bezmozkové totální stroje ...

0/0
27.2.2010 15:08

šohaj

Re: Běžte už někam

axax-A nejsi ty taky nějaká umělá bytost?Podle rozumu tak vypadáš!Neříkají ti E.T.C.?

0/0
27.2.2010 15:27

axax

Re: Běžte už někam

Tyhle reakce jsou zábavné a typické - když někdo nemá co říct, nebo čím argumentovat (nebo čím uvažovat :-) začne hned hodnotit toho druhého v anonymní diskusi a dávat mu všelijaké přívlastky, hodnotit jeho život, osobní vlastnosti, úspěchy a tak ... Vivat los primitivos :-P

0/0
27.2.2010 15:42

šohaj

Re: Běžte už někam

axax-Tak ty si primitivos!No tak sorry,já to tušil že v tom něco je.Konec diskuze s tebou.S roboty primitivos se nikdo nedomluvil,zatím.

0/0
27.2.2010 16:12

jamski

Re: Běžte už někam

No pravdu určitě nemáte.  . . . To co popisujete se dá aplikovat na téměř všechny lidské činnosti  - nakonec prodejní automaty už jsou dávno realitou a stále se zdokonalují, roboti operují lidi méně devastujícím způsobem než chirurg a dokonalý učitel v podobě počítače také už není  vzdálená sci-fi. . . . . . . . . Takže zabýváme se tady naprostými nesmysly.

0/0
27.2.2010 19:08

jamski

Re: Běžte už někam

Máte celkem pravdu. Stejně jako honit se na želízkách a šťouchat zahnutým klackem do gumového knedlíku - to  taky patří na rybník. . . . .A honit se za kulatým nesmyslem je také nejlepší na udupaném plácku mezi paneláky. . . .má to tu výhodu, že nemusíte stavět tribuny a vybírat vstupné ( ono se mezi námi stejně není na co dívat ) :-)

0/0
27.2.2010 14:40

axax

Re: Běžte už někam

Jo ... je to fakt trochu bláznivá doba, která z těchto zábavných hloupostí skrze fanatizaci davů médii vytváří iluzi věcí velkého významu. A přitom jen pár chlápků inteligence velmi (pod)průměrné štouchá klackem do kusu gumy (atd atd) nebo pár nadopovaných robotů běhá na prknech/kusech železa atd. Fajn zábava možná, ale ne pro ně ... Ti jen na pokraji zhroucení a nadopovaní léty drezury se snaží porazit jiné stroje. Radost, požitek, relax (= sport) - to ani v náznaku.

0/0
27.2.2010 14:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.