- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednak tato díla Praze dosud právoplatně nenáleží a tím pádem nevím, co chce Praha půjčovat. Hlavně se z toho chce nažrat, aniž by akceptovala tu věc, že dokud nebude splněna podmínka pro výstavní prostor náležící jen a pouze tomuto dílu, nedostane ani skicu. Na druhou stranu, histerie o nenacrácení díla je v tuto dobu více než zvláštní. Děláme z Japonců zloděje, ale obavy o návratu díla do Krumlova jsou opodstatněné. Jakmile se to odveze, Praha si to následně stáhne kamkoli bude chtít.
Toto nieje prvý spoločný projekt NHK Promotion a českých galérii a múzeí. Práve začala výstava plagátov v japonskom Kyote, ktoré sú zo zbierok UPM Praha a Moravskej galérie. Pred štyrmi rokmi zrealizovali veľmi úspešnú výstavu plagátovej tvorby Alfonsa Muchu, ktoré sa prezentovali v siedmych mestách Japonska a takisto boli zapožičané z týchto galérii. Preto informácia, že diela sa nemusia vrátiť do Česka je prehnaná a nemá žiadne opodstatnenie.
Obrazy Slovanskej epopeje sú v nevhodných a nevyhovujúcich priestoroch. Príležitosť, ktorá sa teraz núka je jedinečná a opakovať sa asi nebude. V roku 2012 kedy je plánovaná výstava v Japonsku, je 100. rokom keď Alfons Mucha daroval mestu Praha prvé obrazy z tohto cyklu.
Pripomeňte si dôstojne toto výročie pri ZREŠTAUROVANÝCH obrazoch cyklu Slovanská epopej!
...nám už každej může na hlavu.... Ať si je klidně nechají, stejně nebýt Američana, tak se naše obyvatelstvo na to nikdy nesložilo.
když o to mají zájem, tak jedině dobře. Nebál bych se, že by to nějak zašantročili, naopak to beru jako skvělou reprezentaci země.
ta plátna jsou obrovská a manipulace s nimy jím jistě svědčit nebude ,Mucha není můj favorit mezi malíři ,ale výlet do Krumlova jsem si udělal a stojí to za to.Japonci navštěvují houfně Prahu a když někdo vymyslí zájezd autobusy tam a zpět rádi se tam zajedou podívat
v Moravském Krumlově. Tam to má dostatečně pěkné prostředí a rozhodně bezpečnější, než pražský veletržní palác, který občas vypaluje nějaká kočičí mafie. Tohle je naprostý skvost a je potřeba mimořádné obezřetnosti. V Krumlově je tomu bezpečněji. Zapůjčení do Japonska nevím, aby se to transportem nepoškodilo. Jinak bych byl pro, je čím se chlubit a myslím si, že naopak když se chlubíme tímto, tak je to lepší než spotřebou piva a hokejem. A Japonci to ocenit dokážou. Ale kdyby se tomu měl zkřivit vlásek, tak raději nepůjčovat.
Kdyby se tahle část "nabídky" tak nezdůrazňovala, tak by to mohl být docela seriózní "podnik". Ale u úhrady nákladů na přepravu včetně ochranných beden, pojištění atd. je zcela běžné, že je hradí ten, kdo si umělecká vypůjčuje.
Tak proč je to prezentováno skoro jako "mimořádná" nabídka? Skoro byc řekl, že to "čímsi smrdí"....
opravovat až když ž je vlastně pozdě...viz třeba Tugendhat atd...ale co chtít po lidech, kteří si dělali konírny a strojní traktorové stanice třeba ve funkčních kostelech a topili tam dřevem z oltářů, obložení a soch...smutné
Pravda, ale kostely nejsou vhodný příklad, ty se měly zbořit....
Neschopni 80 let postavit důstojný pavilón klidně s dílem Muchy čachrují aby byl na 'žranice a cesty do Antarktidy! PS A, to dílo chtějí přepravit vcelku nebo jej rozřežou na ćásti - je totiž opravdu nadstandartně veliké i roméry! do letadla ani do nálůaďáku se to nevejde.
naprosto chápu, jakmile mu tu vějičku na turisty odvezou z Krumlova, asi se opravdu začne řešit, jestli je smutný výstavní prostůrek v tamějším plesnivém zámku to pravé :-) Ale že mu stojí za vytažení těžkýho kalibru a strachování se o návrat do Česka vůbec, to už je komedie... Skoro taková, jako názor něčího vnuka, to se klidně mohli zeptat na názor praprabratrance Muchovy kojné. Prej veškeré korunovační klenoty :-))))