Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdravotní sestry déle studují, kompetence jim ale nepřibývají

V českém zdravotnictví vládne zvláštní systém – sestry jsou tlačené k tomu, aby si doplňovaly vzdělání. Čtyřletá střední škola už jim nestačí, ale pravomoci se příliš nerozšiřují. Nesmějí rozhodnout ani tak banální věc, jako je podání léku na bolest hlavy pacientovi, který se neléčí s ničím, co by s hlavou souviselo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kobácpacka

A to proč?

Copak sestry dřív potřebovali speciální vzdělání na svou práci, anebo kvůli nějakýmu glejtu to nezvládaly???

0/0
22.2.2010 22:43

Xaver01

Přitom ty doktoři, ty kundy jedny líný

když je vidíte, jak dělají prd a ještě si cpou do kapes vaše poplatky a vyhlašují stávky že snad mají malé platy, to byste je zabili. taková usmrkaná obvoďačka má desítky tisíc za kulové, jenom za to, že tam má váš papír v šanonu.

0/0
22.2.2010 22:09

Raffan.

me je to jedno

ja k doktorum nechodim :-)

0/0
22.2.2010 19:51

brekebrekeke

Re: me je to jedno

jo, nechod, vsak oni te jednou dovezou...:-P

0/0
22.2.2010 19:55

Kobácpacka

Re: me je to jedno

Taky se dočkáš a nebude to dlouho trvat. Neboj..:-)

0/0
22.2.2010 22:44

frehe

podstata

Souhlasím, že o peníze jde až v první řadě. Ale není vám zde něco divné? Článek kritizuje podřízené postavení sester vůči lékařům a nedostatek kompetencí. Jenže co chcete, když paní ministryně říkaá:"Bez domluvy s lékaři to nepůjde. Právě oni musí přesně říct, co by podle

nich mohly sestry dělat." Domluvit se jistě musíme. Ale co takhle si samy říct, co vlastně chceme? Vzdělané sestry své kompetence znají. Pokud budeme čekat, až co páni doktoři (při vší úctě), budeme jen podporovat kritizované submisivní postavení a pokřivené vnímání vztahu lékař - nelékař. Přitom současné pojetí péče o nemocné by mělo být o spolupráci lékařů a nelékařů při dodržení horizontální, nikoli vertikální linie kooperace. Chce to respekt a sebeúctu, ale také ochotu a schopnost přijmout odpovědnost za požadované rozšířené kompetence.

0/0
22.2.2010 14:58

jamski

Re: podstata

Nepochybně máte pravdu. A že to jde, je vidět na záchrankách, kde lékaři už nejezdí zdaleka ke všem případům, je to vidět na chiroprakticích atd. atd.  . . . . ale celá ta záležitost je také o vzdělávání, motivaci a cílevědomé koncepci, která však našemu zdravotnictví ( a bohužel nejen zdravotnictví) už dlouho a citelně chybí . Podle mne je jedno, jestli se škola do níž sestry chodí bude jmenovat vysoká nebo nízká, jde o to, aby je dostatečně připravila na praxi. . . . . . . a záleží také na zaměstnavateli aby  potom jejich schopnosti a vědomosti dokázal optimálně využít a řádně ohodnotit. A pokud se to nestane, je to celé jen drahé plácnutí do vody a vynaložené náklady budou vlastně vyhozené oknem a jinde budou chybět.  . . . . . takže si myslím, že nás ještě čeká dlouhá a trnitá cesta. Dnes je to tak, že naše školství vzdělává jen pro formu, nikoliv pro obsah. A to je smutné a drahé.

0/0
22.2.2010 16:00

Ochlupoun

Jak to ve zdravotnictví chodí

Na spoustě míst to ve zdravotnictví chodí tak, že pan doktor je bůh a sestra je póvl. Kdo ke zdravotnictví přičichl ví, že více než kde jinde se zde používají nejrůznější tituly od primářů, doktorů, magistrů před oslovením než kde jinde. Já se tak trochu obávám, že být póvlem s vysokoškolským vzděláním už za chvíli nebude nikdo chtít. Studovat vysokou školu a pak být mizerně placený poskok jiných vysokoškolsky vzdělaných lidí nebude asi to, co bude někoho lákat. Ve finále to povede k nedostupnosti sester (protože ty se budou s vysokoškolským vzděláním živit jinde a jinak) a k degradaci vysokoškolského vzdělání (protože zákonitě pak přijde tlak nacpat ten diplom každému, kdo projeví zájem tu sestru dělat)

0/0
22.2.2010 13:40

brekebrekeke

Re: Jak to ve zdravotnictví chodí

prehanis! problem neni ve vzdelani, to urcila preci eu ne? problem je v ceskych zakonech! doktor odpovida za vse! a kdyby na oddeleni kmitala magistra sesterstvi, stejne musi v noci doktora vzbudit s dotazem, zda muze pacientovi podat brufen !! tak na co maji ty skoly, kdyz to neosetri zakon? Rv

0/0
22.2.2010 16:06

rik_killer

delnicka trida

To 00_7, jamski a jine delnicke tride: tvrdite, ze sestry jsou preplacene a maji tudiz dost. Stejne tak, ze jsou preplaceni treba ucitele.  Delnik je totiz nejvic, jeho prinos pro spolecnost je tak velky, ze vzdelani ztraci vyznam. A ten kdo chce mit budoucnost, se musi ucit co nejhure a jit maximalne na ucnak. Projevili jste se bohuzel jako neprejici a zavistivi cechacci.

0/0
22.2.2010 12:31

jamski

Re: delnicka trida

:-) . . usmívám se. Vy mi totiž dáváte za pravdu víc, než byste sám chtěl. (Tedy v případě, že jste opravdu vzdělaný člověk) Protože v tom případě jste důkazem, že ani absolvování vysoké školy neznamená, že je člověk skutečně inteligentní . Já totiž píšu pravý opak toho, co vy tvrdíte, že píšu. Píšu, že současný systém vzdělávání sester není v pořádku a že celé vysoké školství je v problémech. A moje tvrzení nevychází z odhadu nebo doslechu, ale z vlastní dlouhodobé praxe. Absolventy totiž uvádím do praxe. A proto tvrdím, co vím a vidím. A není mým problémem, že vy nevidíte, lépe řečeno, že nechcete vidět skutečnost. Ono totiž nejen mezi vámi osočenými zedníky, ale i mezi lékaři ( a samozřejmě nejenom mezi nimi) jsou alkoholici a flákači a  lajdáci a nedouci, kteří odvádějí špatnou práci. Z toho co píšete je vidět povýšenost a arogance. Vy jste opravdu přesvědčen, že ten vámi vysmívaný 

0/0
22.2.2010 12:59

jamski

Re: delnicka trida

zedník nemůže být vzdělaným člověkem, který mluví pěti jazyky a díla světových autorů si přečte v originále ? Nebo člověk který se ve volném čase věnuje umění a prezentuje se úspěšně na mezinárodním poli ?  Pak by vás asi mnozí z nich silně zaskočili. Ale váš názor na ně, tedy že se jedná jen o jakousi podřadnou kastu, která svou frustraci z nedostatku vzdělání utápí v alkoholu,  by se nejspíš nezměnil. - - - Teď si jistě myslíte, že si vymýšlím. Pak tedy vězte, že lidi o nichž píšu mám v souboru a jsou to učitelé, zedníci, lékaři, truhláři i zdravotní sestry. Rozdíl mezi nimi nepoznáte, jsou to vesměs inteligentní lidé, kteří se věnují svým profesím.  A o jakou profesi se jedná je naprosto nepodstatné, protože každá z nich je důležitá a žádná z nich nikomu nedává patent na rozum.  Nebo si myslíte opak ? Pak by mě vás ale bylo opravdu líto.

0/0
22.2.2010 13:15

rik_killer

Re: delnicka trida

Me je lito vas. Protoze nechapete evidentne psany text. Je uplne jedno jestli zednik nebo lekar, vy to porad vytrhujete z kontextu. Tak jeste jednou pomaleji i pro vas. Platove ohodnoceni nekterych profesi neodpovida realite a skutecne cene prace, kterou odvadi. Nevim z ceho soudite, ze jsem arogantni, kdyz chci spravedlive odmenovani pracujicihc lidi. Nemam nic proti delnicke tride, ale vadi mi jeji stale zakorenena idealizace z dob komunismu, kterou i vy tady predvadite. Podle me neni v poradku, ze clovek, ktery se neustale ve svem oboru vzdelava obetuje tomu svuj cas nekdy i rodinu nema vyhlidky na lepsi platovoe ohodnoceni. Zato clovek, ktery po ucnaku uz nemusi vubec nic a ve volnem case chodi do hospody, vydela nekolikanasobek.

0/0
22.2.2010 13:32

jamski

Re: delnicka trida

Děkuji za upozornění, že se neorientuji v textu, to je dobré o sobě vědět :-). . . . Ale teď vážně - vy si opravdu myslíte, že byste uměl určit cenu práce špičkového řemeslníka ? Nebo naopak cenu práce průměrného nebo podprůměrného lékaře nebo třeba konstruktéra? . . . .A co by podle vás bylo kriteriem?  Výsledek jejich práce, nebo doba, po kterou se připravovali na povolání které dělají? Já vím, osobně se každý cítí být tím nejšpičkovějším odborníkem, ale ruku na srdce - kolik jich jím je doopravdy a objektivně ? . . . . . a cena je vždycky určena nabídkou a poptávkou, tedy, je li zedníků málo, mají vysoký plat a naopak. Nebo si opravdu myslíte, že by jim stavební firmy platily byť jen o korunu víc, než musí ? A já nehodnotím jestli je to správně nebo není - taková je prostě realita. A docela by mne zajímalo jak byste ji chtěl změnit.

0/0
22.2.2010 13:57

jamski

Re: delnicka trida

Na závěr snad jen tolik, že jsem nikdy netvrdil a nevrdím, že sestry jsou přeplacené,  naopak tvrdím že jsou nedoceněné za to, co všechno musí dělat a jak musí žít. A tvrdím že současný i navrhovaný systém jejich vzdělávání je neúčinný a neskutečně nákladný . . . . Nikdy jsem také nevrdil a netvrdím, že se člověk nemá celoživotně vzdělávat, naopak tvrdím že je to nezbytnost ( a musí to nakonec dělat i ten vámi opovrhovaný zedník, chce li být úspěšný). Ale na druhou stranu tvrdím, že z hloupého člověka neudělá inteligenta ani pět vysokých škol. A kdybyste měl příležitost vidět jen malou část toho, co od absolventů vidím já, možná byste pochopil o čem je vlastně řeč.

0/0
22.2.2010 13:26

rik_killer

Re: delnicka trida

Taze jak jsme rikal ikdyz mate temer totozny nazor musel jste byt v opozici. S vasim poslednim prispevkem samozrejme souhlasim a je to to, co tu konzistentne rikam celou dobu. Kvalita absolventa je jedna vec,  take mi prochazeji rukama, ale platove ohodnoceni i po x letech je jina vec. Neni to ani tak o kvalite absolventa jako o kvalite jedince. Pokud je jedinec kvalitni, da se s nim pracovat, je prirozene inteligentni vemu jej radeji nez namotivovaneho VS.

0/0
22.2.2010 13:48

jamski

Re: delnicka trida

Ale můj názor je přece zcela odlišný . . . . . .já vidím nejdřív člověka, potom mne zajímá jaké jsou jeho lidské vlastnosti, a potom teprve kolik let chodil nebo nechodil do školy. A co do lidské důstojnosti řadím všechny lidi na stejnou úroveň.  . . . . . A zajímavá je na tom jedna věc. Ti, kdo jsou opravdovými významnými odborníky ve svém oboru to dělají stejně. A nikdo z nich neřadí sebe ani svoji profesi na vyšší či důležitější místo. Prostě to berou tak, že dělají svoji práci. To co umějí, co je baví a co může posloužit druhým. . . . . . . a takhle vy o lidech přece neuvažujete. Pro vás jsou ti vyvolení, potom ti méně důležití a potom ten plebs. . . . . . .  a tak to přece není. Proto nemáme a nemůžeme mít stejný názor na věc.

0/0
22.2.2010 14:24

ihoe

riesenie

Myslim si, ze je cas, aby sestry podobne ako absolventi LF zacali hromadne odchadzat do zahranicia nielen za lepsimi platmi, ale hlavne za lepsim uznanim svojej profesie a lepsimi podmienkami pre pracu.

Doma sa im totiz dostava len byrokratickej obstrukcie a ked si samy zvysuju kvalifikaciu, tak dostanu za to len vysmech a ziadne ocenenie.

A uz vidim, ako vstavaju zo stoliciek dochodcovia odchovani bezplanou zdravotnou peci a pozaduju preplatenie vzdelavania. Bohuzial, zvyknime si, ze sme v EU, kde plati volny pohyb za pracou. EU Socializmus uz skoncil, treba to zobrat konecne na vedomie !!!!

0/0
22.2.2010 12:23

rik_killer

Re: riesenie

Bohuzel sestry nedojdou uznani ani tady v diskuzi, protoze omezenost, zavist a hloupost je zde tak zakorenena, ze je to utopie. Odejit jinam je asi reseni.

0/0
22.2.2010 12:35

H8USuckers

Re: riesenie

od nás už dávno do zahraničí  hromadně odcházejí... nyní na jejich místo příjmáme slovenky dále na východ ;-)

0/0
22.2.2010 14:30

00_7

rik_killer

tak jsi se měl jít učit na zedníka ;-D ano, šikovný řemeslník si opravdu vydělá 100 tis měsíčně bez problému. Kolik si ale myslíš, že dostane kluk bez praxe po škole ? :-P takže srovnáváš nesrovnatelné. jo holt, zvykejte si na to, že ještě s mokrým diplomem prostě víc jak nějakých 16 táců nedostaneš.

0/0
22.2.2010 11:49

jamski

Re: rik_killer

A v některých případech je i tato částka neskutečně vysoká v porovnání s tím, co dotyčný absolvent může nabídnout. . . . . . . . . bohužel si to ale ne všichni uvědomují, nebo chtějí přiznat. Proto argumentují délkou přípravy na povolání. Ale délka přípravy ještě nevypovídá zhola nic o tom, je li onen absolvent vůbec použitelný pro daný obor, nebo jestli jde jen o planě utracený  čas. . . . . . . .  a pozor - platí to bez ohledu na známky.

0/0
22.2.2010 12:02

00_7

Re: rik_killer

R^

0/0
22.2.2010 12:13

00_7

Re: rik_killer

někdo dělá zedničinu a někdo doktořinu a někdo ... ti průměrní budou mět vždy průměr a ti šikovní dostanou zaplaceno lépe, bez ohledu na obor. Snad vyjma školství, tam to není tak jednoduché.

0/0
22.2.2010 12:15

rik_killer

Re: rik_killer

Pologramoti jsem napsal proto, ze dle reakci vam nejde o to, ze platova uropven je nizka, coz je proste fakt. Ale jde o to byt v opozici a mit tu svoji pravdu za kazdou cenu. To je znak ubohosti. Nemam problem s uplatnenim, nejsem absolvent. Proc ma mit ale zednik, kterej v praci chlasta a jeho prace je kolikrat odflaknuta brat vic penez, nez clovek, ktery se soustavne vzdelava a jeho prace ma spolecensky mnohem vetsi vyznam? I ten zednik potrebuje obcas doktora. Zedniku neni nedostatek na pracaccich jsou takovych pologramotu zastupy. Lekaru je nedostatek, takze neci  tvrzeni nize je taky jen detska vymluva.

0/0
22.2.2010 12:23

jamski

Re: rik_killer

Žasnu nad vaší logikou a "znalostí" trhu práce. Kdyby totiž platilo, to, že jsou na pracáku zástupy nezaměstnaných zedníků, pak by zcela určitě nebyli placeni tak, jak jsou a stavební firmy by tak zoufale nehledaly zaměstnance a navzájem by je nepřeplácely. Tu práci prostě chce dělat jen málo lidí, to je neoddiskutovatelný fakt a jen proto je honorována tak, jak je . Položím vám ale podobnou otázku jako vy mě - A proč má lékař, který chlastá, nebo takový který nerozezná nemocnou ledvinu od zdravé a vyoperuje ji, nebo takový, který nepozná která noha je pravá a která levá brát víc, než podprůměrný zedník ?? Proto, že je sice nepoužitelný a neschopný, ale chodil o šest let déle do školy ? Nebo proč ? A kde je podle vás měřítko pro společenský význam jednotlivých profesí ? Jak se podle vás určí která profese  je nejvýznamější  a která nepotřebná? :-)

0/0
22.2.2010 13:42

rik_killer

Re: rik_killer

A proc by mel brat vic? Jste jak maly kluk. Proc ma mit lekar, ktery je dobry stejny nebo nizi plat nez zednik? Jak je ktera profese dulezita zjistite napriklad podle toho, kdo je prvni ockovan v pripade epidemie. Nejdrive vedeni statu, armady, hasici, lekari a pak az nekde na konci ten vas zednik. Aby bylo jasne nesnizuji nejak dulezitost teto profese, je to jen priklad. Klidne jsem si mohl vzit na paskal ruzne poradce.

0/0
22.2.2010 13:54

jamski

Re: rik_killer

Víte . . . . a v tom je ten rozdíl.  Pro vás je obyčejný člověk povl a druhořadý živočich. . . . . . . který je až několikátý v řadě a v podstatě je na libovůli mocných, jestli ho nechají přežít - takhle to myslíte ?. . . . . . . Já tak lidi hodnotit neumím, nechci a doufám že nikdy nebudu. Neumím ohodnotit, je li doktor či zedník dobrý, průměrný nebo špatný, ale z logiky věci vyplývá, že těch podprůměrných je většina, byť si oni sami myslí opak,  a těch špičkových jen co by se spočítalo na prstech jedné ruky. A přitom mají třeba stejnou školu a stejně dlouho praxi a přesto je tam rozdíl. . . . hodnotit se dá jen podle výsledku. A aby ti špičkoví  kvalitní byli správně ohodnoceni, musí ti podprůměrní dostat mnohem méně než dnes. To je přece zákonité. Ovšem jaká kriteria zvolit pro hodnocení ? To musí určit opravdoví odborníci v oboru, nikoliv vyhláška, že zedník nesmí brát víc než doktor..

0/0
22.2.2010 14:10

jamski

Re: rik_killer

Mimochodem  ty platy jse začal porovnávat vy, nikoliv já. Já jen reaguji na vaše slova.

0/0
22.2.2010 16:01

rik_killer

platy!!!

Problem je jeden a to v platech. Celkove v CR jsou platy neodpovidajici spolecenske potrebnosti, narocnosti a odbornosti. Velmi casto zednik s nedokoncenou zakladni skolou vydelava vice nez mlady lekar po atestacich. A to je temer u vsech oboru. S dobrym platem muzete na lidi klast vetsi naroky a take kupodivu lide pracuji s vetsim nasazenim.

0/0
22.2.2010 10:50

individual

Re: platy!!!

Nevidím nic špatného na tom, že si šikovný řemeslník vydělá stejně jako třeba lecjaký vysokoškolák.

Nízké platy ve zdravotnictví ale také nepovažuju za správnou věc.

0/0
22.2.2010 11:23

jamski

Re: platy!!!

Ono to nakonec bude dáno tím, že těch řemeslníků je málo. A pokud to vezmeme do důsledku podle rétoriky těch " vzdělaných " - dnes není problém aby lékař zažádal o živnostenský list jako zedník ( bez problému ho dostane ) a nic mu nebrání být královsky honorován . . . . . . . . pokud o to tolik stojí. ;-D;-D

0/0
22.2.2010 11:31

rik_killer

Re: platy!!!

Ok, takze az budes mit rakovinu pujdes za zednikem? To se tady zase projevili pologramoti....

0/0
22.2.2010 11:33

jamski

Re: platy!!!

Nevím jestli pologramot umí rozeznat ironickou nadsázku . . . . . . . možná že ne ;-D. Proto nejspíš ta reakce.  . . . . .  nebo se pletu ?

0/0
22.2.2010 11:36

00_7

Re: platy!!!

ty píšeš o mladém lékaři po atestaci, a u takového bych si raka teda léčit nenechal :-P

0/0
22.2.2010 11:51

jamski

Re: platy!!!

Ovšem na druhou stranu, pokud to vezmeme přísně logicky, pak to, co jste popsal není tak úplně vyloučeno, ačkoliv se to na první pohled zdá být nesmyslem . . . . . . . jestliže to začalo tím, že řemeslnou živnost může dnes bez ohledu na odbornost dělat každý, CO nebo KDO může zabránit tomu, aby za pár let totéž neplatilo i u lékařské profese. . . . . . . . . . . ?

0/0
22.2.2010 11:52

00_7

Re: platy!!!

ale no tak ;-)

0/0
22.2.2010 11:56

jamski

Re: platy!!!

Nemám ho trápit :-) ?

0/0
22.2.2010 12:05

J.K.S.

Achjo

Další nesmysl, naprosto zbytečné a neefektivní... HNUS!!

0/0
22.2.2010 10:45

sorgedoktor

Máte slovo

Vzdělání je  nařízeno. Jsme  součístí  EU, tak si nemůžeme dělat co  chceme...

Dopředu to domyšlené není.....

   Je  vskutku   evidentní že  sestry   s titulem už pak z vělké   části do zdravotnictví nejdou

0/0
22.2.2010 10:30

sorgedoktor

Máte slovo

V pořadu televize vystiupoval druhý největší odborník na obesitY prof Dr Sobotka.

Slova se ujala ministryně zdravotnictví, vcelku ho nepustili ke slovu....

   Tak to vypadá !!

0/0
22.2.2010 10:27

brekebrekeke

tohle je zcela evidentne ucelovy

clanek :-/ nejspis od te vrchni z mz ;-€ Rv

0/0
22.2.2010 10:08

referentka

...hmmm,

v současnosti jsou absolventky SZŠ vlastně "lepší" sanitářky s maturitou...na to, aby něco vůbec mohly dělat, musí absolvovat VŠ studium...jenže, když už holka absolvuje VŠ studium, nemá představu, že bude sloužit svátky pátky, ranní, noční...už by chtěla dělat vrchní, či staniční sestru (vzdělání na to má)...no a najednou zjistí, že to nejde...takže buď holčiny po absolvování SZŠ  odchází ze zdravotnictví úplně, nebo si dělají nástavby - masérské, fyzioterapeutické, apod...ale do špitálu je už nikdo nedostane...je dvacet let po revoluci, není udělaná jedna jediná reforma - ať už zdravotniíctví, školství, či důchodového systému...

0/0
22.2.2010 10:06

holkazdaleka

Re: ...hmmm,

reform se v cesku nedockas.... ale nechapu, proc se v cesku nezaridi system, jaky je jinde bezny.... personal, ktery myje pacienty a prevlika postele... a sestry, ktere maji zodpovednost za podavani leku, a to castecne sobestatcne.... jako napr. prasek proti bolesti hlavy...

0/0
22.2.2010 10:15

sorgedoktor

Ale nechápu...Tak já Ti to vysvětlím..

Nemocnice by musely přijmout další pracovní síly. Nemají na to mzdové fondy..

V  neposlední  řadě  celá ta koncepce je nedomyšlená. V Anglii dělají ty podřadné práce z velké části příslušnice jiných národů a národností..

0/0
22.2.2010 10:33

ajembest.

Životem posbírané zkušenosti říkají,

že chcete-li v nemocnici zabít anebo zmrzačit co nejvíce pacientů, dejte sestrám volnou ruku.

Lékař má léčit a sestra ošetřovat. Na to jsou oba kvalifikovaní a nevidím jediný důvod, proč by měla zdravotní sestra určovat diagnózu, nebo podávat léky dle svého uvážení. A je jedině správné, že na každou další činnost musí mit další kvalifikaci.

0/0
22.2.2010 10:04

Gaspard

Re: Životem posbírané zkušenosti říkají,

Pokud má sestra jenom ošetřovat a lékař léčit, pak nechápu na co ty sestry potřebují vyšší nebo vysokoškolské vzdělání. Na to jim stačí dvouletý učňák.

0/0
22.2.2010 10:13

jamski

Re: Životem posbírané zkušenosti říkají,

Nesouhlasím . . . . . . . . myslím si totiž, že i ten učňák by byl v tomto případě zbytečný a tudíž drahý.

Na to stačí umět číst a psát. ( aby si přečetla, co je třeba Lyzol a co saponát ) :-)

0/0
22.2.2010 11:34

gentlastwo

Na druhé straně, nemají těch pravomocí moc??

VHepqarinový  vrah  v Havl. Brofdě  byl   de  facto  i  de   Jure  zdrav sestra...

H r o z n ě    se mi líbilo když primář zdůraznoval, že na pracovišti byly dobré  vztahy.....

  Ergo: Nikdo nikoho nekontroluje, nikdo nikoho nebuteruje...

    To je  demokracie v praxi..

0/0
24.2.2010 17:50

ihoe

Re: Životem posbírané zkušenosti říkají,

To je totalna somarina. Problemom zdravotnictva v CR je, ze lekar musi robit vsetko a to aj veci, ktore su natolko trivialne, ze nevyzaduju jeho specializaciu. Je mnoho veci, ktore moze robit sestra a urobi to aj ovela lepsie, kedze na to bude mat viacej casu a casou aj viacej skusenosti.

A hlavne - bude to lacnejsie pre cely system.

Ale problem, ktory sa tu riesi je trochu iny - sestry v CR si zvysia kvalifikaciu, ale nie su za to vobec ocenene, dostanu rovnaky plat a moznosti ako sestry, ktore to nespravili.

0/0
22.2.2010 12:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.