Diskuze

Podívejte se na nové stanice metra z Dejvic do Motola

Trasa A pražského metra se už brzy začne prodlužovat. Nový šestikilometrový úsek ze stanice Dejvická bude mít čtyři stanice a cestujícím by měl začít sloužit v roce 2014. Přesné datum zahájení stavby si ale investor, pražský Dopravní podnik, zatím nechává pro sebe.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pepca z depca

24. 2. 2010 15:14
0 0
možnosti

m-v

24. 2. 2010 13:22
Smysl a nesmysl

Myslím, že proti metru z Dejvické k Veleslavínu bude asi málokdo (z těch co dojíždí ve směru od Vokovic) protestovat. Ve špičce jezdí dvě tramvajové soupravy + jedna v sóle nacpané k prasknutí od Sídliště Červený vrch až na Dejvickou. Po zprovoznění metra se dá jedna linka zrušit nebo zkrátit (asi by se zrušila 2, která jede na Petřiny k další plánované stanici metra). Autobus 119 jezdí z Dejvické, staví na Horoměřické a pak až v Divoké Šárce, pro rozvoz po Evropské moc použitelný není. Později může jezdit z Veleslavína (zkrácená o 3km).

Pokud se někomu rozvítí a konečně se udělá modernizace trati od Kladna (s odbočkou na letiště), tak v tomhle místě bude první přestup ve směru do centra (dnes na Hradčanské) tak i směrem na Petřiny a do Motola (dnes nacpané tramvaje a busy přes Střešovice)  a železniční trať vytvoří část okružní linky, po které kdekdo volá a která by umožnila přestup na všechny trasy metra  mimo úzké centrum (Veleslavín, Hradčanská, Vltavská, Náměstí republiky).

0 0
možnosti

Dolorez

24. 2. 2010 13:26
Re: Smysl a nesmysl

Komu se má rozsvítit, když dráhy nespadají do kompetence magistrátu, ale  středočeskýho kraje - ejhle, úhlavní nepřítel Rath!;-D

0 0
možnosti

Czechdoodle

24. 2. 2010 12:42
Pražáci zasraní ...

Na metro se vyvalí dvacet miliard a pak se handrkují o 1,5 miliardy na mateřskou. ;-D

0 0
možnosti

Autobus s tykadlama

15. 4. 2010 14:59
Re: Pražáci zasraní ...

Co má metro = investice hl.m. Prahy a fondů EU společnýho s mateřskou???

Ty seš přesně ten typ venkovskýho( = mimopražskýho, ne vesnickýho) balíka, co Pražáky nemaj rádi a svedou na ně i sucho na Sahaře.

Stát nedal na pražské metro za posledních 15 let ani korunu, počínaje prodloužením na ČM si Praha vše hradí sama.

0 0
možnosti

pakeeto

24. 2. 2010 10:45
Proc porad propagujete metro na letiste?

Zajimalo by me, proc na diskusich je jako jedina mozna varianta prodlouzeni acka z Dejvicke brano metro na letiste? Vzdyt i dneska, kdy pres letiste udajne projde 12 mil. cestujicich, bohate staci jedna autobusova linka. Z letiste do centra to trva ani ne 30 minut a v autobusu je vzdycky misto. A ohanet se svetovymi metropolemi taky nema smysl, jiste, treba Heathrow ma metro, ale taky se tam jede z centra asi hodinu. Ostatni metropole: Berlin - nema, Viden - nema, Moskva - nema (pro ty, co by tu rikali neco o tom ,ze Moskvu nelze brat jako vyspelou metropoli, snad jen to, ze Moskva ma jedno z nejvetsich meter na svete a zadna linka nevede na letiste), Varsava - nema, Amsterdam - nema a tak by se v pohode dalo pokracovat. Ptam se proc by Praha mela mit metro na letiste, kdyz bohate staci autobus. Proc stavet za prazske penize metro tam, kde ho prazane nebudou tak casto pouzivat. Jen  at jede pekne pres Petriny do Motola (i tak podle planu, co lze najit na webu,

0 0
možnosti

Autobus s tykadlama

24. 2. 2010 10:47
Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

Moskva je jedna ze tří největších metropolí Starého Světa ( společně s Londýnem a Paříží ) :o))

0 0
možnosti

Albína

24. 2. 2010 10:19
koukam,

samej dopravni inzenyr je to tady:)))) metro do motola je to nejlepsi, co kdy koho napadlo. vubec, jakkoliv rozsirovat mestskou dopravu je dobry napad. motol, se svou kapacitou, metro vazne potrebuje, neni to jen nemocnice, ale taky jedno velke sidliste. uz vas vidim, jak v sedmdesati jezdite do motola kazdej den na dializu a desetkrat prestupujete z tramvaje na metro. takhle se hezky vyberlite rovnou pred nemocnici. a teda, ohanet se tim, jak jsem hrozne dobre osalil prazskou dopravu tim, ze jezdim do prace autem, a diky tomu jsem nemel ani jednou chripku, muze opravdu jen naprosty tele. to je teda super, ze jsem nemel chripku, co na tom, ze prahu zahlenuju smogemRv;-D;-D

0 0
možnosti

Dolorez

24. 2. 2010 10:26
Re: koukam,

Úplně mimo. Metro bude u vchodu do špitálu, nikdo jinej ho nevyužije. Za  18,7mld.

0 0
možnosti

Chytrakz hospody

24. 2. 2010 9:55
Opět jednotný (a správný) názor lidu

Jak čtu diškuz, tak  vidím, že shoda téměř 100% názorů (stejně jako v jiné abandon area ;-D ), že prodlužovat metro na Ruzyň přes Motol je totalní nesmysl. A do konce hodně lidí ví i důvod, proč se má metro klikatit po Praze 5 a Praze 6. Pouze se domnívám, že až se metro dostaví lna etiště, tak tam nebude jezdit každé 10, ale všechny. Akorát cesta místo 10 minut bude trvat 30 min. a v "mezistanicích" bude vystupovat a nastupovat minimální oičet lidí.  Takže zbytečně stoupnou provozní náklady, kam ptří i smaozžejmě odpisy invrstic, ikdyž tyto patří mezi tzv nochash cost.

0 0
možnosti

tuccy

24. 2. 2010 9:59
Re: Opět jednotný (a správný) názor lidu

Ale metro se přes Motol na letiště vést nemá :-)

0 0
možnosti

Blamik

24. 2. 2010 9:52
je to celé nesmysl.

Kdyby prodloužili trasu A konečně až na letiště a mezi stanicema Veleslavín, Jinonice (případně Butovice nebo Radlická) a dále Budějovická (či Kačerov) začali stavět okružní trasu byla by to sice větší ale z hlediska dopravní obslužnosti daleko záslužnější stavba, než prodloužení Áčka do Motola.

Pokud je Motol spádová poliklinika a nemocnice pro Prahu 5, 6 proč k ní má být slušný přístup pouze z jedné strany? Zase se bude šetřit na špatných místech.

Chápu že můj návrh je finančně náročný. Ale proč hned stavět celý okruh? Proč třeba nepostavit jen úseky které jsou důležité? Jako například Dejvická - Motol - Jinonice by dopravně obsloužila výraznou část největších městských částí jako je Břevnov, Praha 5, Praha 6...

0 0
možnosti

tuccy

24. 2. 2010 9:58
Re: je to celé nesmysl.

Letiště se dá obsloužit povrchově dle projektu rychlosráhy a vyjde to levněji, Ačko bych protáhnul z Motola někam, kam naznačuješ. Koneckonců pokud někdo jede z letiště do centra (jako že asi většina), tak je mu jedno, jestli jede krtkem nebo vlakem (který by na krtka umožňoval přestupy).

0 0
možnosti

tuccy

24. 2. 2010 9:47
Motol

podle mne vcelku smysl má, v současnosti kdo chce do nemocnice, musí docela komplikovaně (v tom, že i když jede tramvají z Anděla, musí ještě přestoupit na bus). Je pravda, že teď asi tolik lidí z Motola přes Dejvickou nejezdí, ale takhle by se mohli na metro přesunout. Navíc pár busů z Dejvické tam jezdí a bývají dost vytížené.

Stejně jako přestěhování autobusů z Dejvické odlehčí dolní části Evropské.

0 0
možnosti

Dolorez

24. 2. 2010 9:49
Re: Motol

Minimálně. Největší podíl přestupů na busy, je směr Suchdol.

0 0
možnosti

korcina

24. 2. 2010 9:47
verejna doprava ve svete

Ja bych to privitala, osobne si myslim, ze prazska doprava je jednou z nejlepsich. Ziju uz dlouho v Australii, ale verejna doprava v Sydney neni vubec zadna. Vzdyt tu nemaji ani metro! Pak se tu vsichni divi, kolik je na ulici aut a jaka je vsude zacpa.

Londyn, je podle myho, taky dobrej. Takze kdyz v Praze chteji stavet, at stavi.

0 0
možnosti

tequiladrinker

24. 2. 2010 9:02
Paláce za miliardy

Nechápu proč místo normálních stanic metra stavíme paláce za miliardy. Místo těhlech přepychovejch staveb bych více ocenil, kdyby to byla vykachlíkovaná díra do země jako jsou stanice v Paříži, kde ovšem stanice metra nemá od sebe další stanici vzdálenu více než 500 metrů... ...proč mít nádherný stanice, více bych ocenil hustotu sítě...

0 0
možnosti

Honzík Dvořáků

24. 2. 2010 9:22
Re: Paláce za miliardy

Kde existují v Praze dvě stanice s odstupem víc jak 500 metrů? 8-o

0 0
možnosti