Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na nové stanice metra z Dejvic do Motola

Trasa A pražského metra se už brzy začne prodlužovat. Nový šestikilometrový úsek ze stanice Dejvická bude mít čtyři stanice a cestujícím by měl začít sloužit v roce 2014. Přesné datum zahájení stavby si ale investor, pražský Dopravní podnik, zatím nechává pro sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepca z depca

...

take neco na dane tema:

http://praha6ztracitvar.cz/clanky/metro-na-letiste-skonci-v-motole

0/0
24.2.2010 15:14

m-v

Smysl a nesmysl

Myslím, že proti metru z Dejvické k Veleslavínu bude asi málokdo (z těch co dojíždí ve směru od Vokovic) protestovat. Ve špičce jezdí dvě tramvajové soupravy + jedna v sóle nacpané k prasknutí od Sídliště Červený vrch až na Dejvickou. Po zprovoznění metra se dá jedna linka zrušit nebo zkrátit (asi by se zrušila 2, která jede na Petřiny k další plánované stanici metra). Autobus 119 jezdí z Dejvické, staví na Horoměřické a pak až v Divoké Šárce, pro rozvoz po Evropské moc použitelný není. Později může jezdit z Veleslavína (zkrácená o 3km).

Pokud se někomu rozvítí a konečně se udělá modernizace trati od Kladna (s odbočkou na letiště), tak v tomhle místě bude první přestup ve směru do centra (dnes na Hradčanské) tak i směrem na Petřiny a do Motola (dnes nacpané tramvaje a busy přes Střešovice)  a železniční trať vytvoří část okružní linky, po které kdekdo volá a která by umožnila přestup na všechny trasy metra  mimo úzké centrum (Veleslavín, Hradčanská, Vltavská, Náměstí republiky).

0/0
24.2.2010 13:22

Dolorez

Re: Smysl a nesmysl

Komu se má rozsvítit, když dráhy nespadají do kompetence magistrátu, ale  středočeskýho kraje - ejhle, úhlavní nepřítel Rath!;-D

0/0
24.2.2010 13:26

m-v

Re: Smysl a nesmysl

stačí slevit z těch velikých požadavků na úsek Výstaviště Veleslavín, aby cena nestoupala do závratných výšin a přestat blokovat stavbu.:-/

0/0
24.2.2010 13:36

Dolorez

Re: Smysl a nesmysl

Stačí. A kdo že stavbu blokuje?

0/0
24.2.2010 13:40

m-v

Re: Smysl a nesmysl

Praha 6 si umanula metro a vytvořila chalupoidu na letiště, aby se snížil význam železniční trati (aby se nezdvoukolejnila a neelektrigikovala a nebo lépe zrušila)Rv

0/0
24.2.2010 13:43

Dolorez

Re: Smysl a nesmysl

Přesně v duchu plánů v 80.letech za komančů. Ti chtěli taky tuhle dráhu zrušit. Dnešní jejich pokračovatelé v modré barvě, taky železnici nemají rádi.

0/0
24.2.2010 14:59

Autobus s tykadlama

Re: Smysl a nesmysl

Místní domkaři se bojí, že zmodernizovaná trat jim cenově znohodnotí jejich nemovitosti, proto silně tlači na metro na letistě

0/0
15.4.2010 14:50

m-v

Re: Smysl a nesmysl

a ostatně plánované stavby Podbaba a Kačerov dokazují, že se dá spolupracovat na spojení MHD a železnice ;-)

0/0
24.2.2010 13:53

m-v

Smysl a nesmysl - pokračování

Z Petřinin a z Hradčanské se dá zredukovat počet autobusů a tramavají (už zmíněná 2). Jako dočasná konečná uprostřed zástavby mi nepřijde vhodná, je uprostřed zástavby a nepomohla by s odlehčením dopravy  v úseku Hradčanská-Vozovna Střešovice-Vypich-Motol, jen by znamenala zrušení další tramvajové linky. Autobusy odtud jezdí směrem na  Vypich a těch by zde spíše přibylo, kdyby se část přesunula z Hradčanské.

Spíše by se na Petřinách hodilo prodloužení trati z konečné přes Zeyerovu alej k Vypichu a spojení s tratí na Bílou horu. Na Vypichu je dost místa, kam by se mohla přesunout velká část autobusů.

0/0
24.2.2010 13:32

Dolorez

Re: Smysl a nesmysl - pokračování

No pozor, ale to by byla investice o řád nižší. Nemáme zájem. Magistrát HL.M.Prahy

0/0
24.2.2010 13:41

m-v

Re: Smysl a nesmysl - pokračování

jen jsem se snaži najít důvod pro stanici Motol a ten se nějaký najde;-).

Zejerova alej je sice dost široká, aby se tam vešlo tramvajové těleso, ale jsou tam sloupy vysokého napětí a to by je někdo musel nejdřív přemístit nebo by to muselo jít kabelama pod zem.;-D

0/0
24.2.2010 13:46

Czechdoodle

Pražáci zasraní ...

Na metro se vyvalí dvacet miliard a pak se handrkují o 1,5 miliardy na mateřskou. ;-D

0/0
24.2.2010 12:42

Autobus s tykadlama

Re: Pražáci zasraní ...

Co má metro = investice hl.m. Prahy a fondů EU společnýho s mateřskou???

Ty seš přesně ten typ venkovskýho( = mimopražskýho, ne vesnickýho) balíka, co Pražáky nemaj rádi a svedou na ně i sucho na Sahaře.

Stát nedal na pražské metro za posledních 15 let ani korunu, počínaje prodloužením na ČM si Praha vše hradí sama.

0/0
15.4.2010 14:59

pakeeto

Proc porad propagujete metro na letiste?

Zajimalo by me, proc na diskusich je jako jedina mozna varianta prodlouzeni acka z Dejvicke brano metro na letiste? Vzdyt i dneska, kdy pres letiste udajne projde 12 mil. cestujicich, bohate staci jedna autobusova linka. Z letiste do centra to trva ani ne 30 minut a v autobusu je vzdycky misto. A ohanet se svetovymi metropolemi taky nema smysl, jiste, treba Heathrow ma metro, ale taky se tam jede z centra asi hodinu. Ostatni metropole: Berlin - nema, Viden - nema, Moskva - nema (pro ty, co by tu rikali neco o tom ,ze Moskvu nelze brat jako vyspelou metropoli, snad jen to, ze Moskva ma jedno z nejvetsich meter na svete a zadna linka nevede na letiste), Varsava - nema, Amsterdam - nema a tak by se v pohode dalo pokracovat. Ptam se proc by Praha mela mit metro na letiste, kdyz bohate staci autobus. Proc stavet za prazske penize metro tam, kde ho prazane nebudou tak casto pouzivat. Jen  at jede pekne pres Petriny do Motola (i tak podle planu, co lze najit na webu,

0/0
24.2.2010 10:45

Autobus s tykadlama

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

Moskva je jedna ze tří největších metropolí Starého Světa ( společně s Londýnem a Paříží ) :o))

0/0
24.2.2010 10:47

pakeeto

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

bylo metro z letiste v centru za 30 minut, komu je to dlouho, at jede taxikem, ale nikde ve svete se tak rychle do centra prakticky nedostanete). Navic, metro si stavi Praha pro sve obyvatele za svoje penize, takze at jede na sidliste na cervenaku, at jede na sidliste na petrinach, at jede k nemocnici do Motola. Jestli se nekomu nezda, ze do Motola nema smysl a ze spadova oblast je Praha 5 a nikomu se nebude chtit jezdit oklikou, tak at se vzije do role duchodce, kterej je rad, ze je rad a urcite je mu prijemnejsi, ze si sedne do metra na konecny a pojede pohodlne metrem az domu, nez aby se kodrcal v zacpach autobusem. Navic duchodci maj tolik casu, ze jim to, ze pojedou o par minut dyl, nebude vubec vadit. :) A tak by se dalo pokracovat....

0/0
24.2.2010 10:48

HrubesaMares

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

ehm, Amsterodam ma primo pod letistem vlakove nadrazi (1 stanice k metru), hned vedle letiste tramvaj + autobusy.

0/0
24.2.2010 11:21

Ventill

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

to samo vídeň

0/0
24.2.2010 12:27

falda

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

Letiště napojená na železniční síť jsou celosvětovým trendem. Těžko si lze představit, že by se do Ruzyně vyplatila trasa metra s maximálně pětiminutovými intervaly souprav o kapacitě několik tisíc lidí (cca 200 sedících). Při delších intervalech pak metro postrádá smysl úplně. Je třeba si uvědomit, že letiště obvykle neslouží jen obyvatelům města, u něhož leží, ale obyvatelům celého širokého okolí, např. celé země. Proto mají železnice na letištích logiku, ale nemůže to být jakási odříznutá trať téměř bez návaznosti na zbytek sítě, jak se to plánuje v případě železnice do Ruzyně. Při současných okleštěných projektech si lze těžko představit, že by například šlo dojet z ruzyňského letiště přímým vlakem nebo max. s jediným přestupem (ale nikoli mezi dvěma nádražími!) do Karlovýcvh Varů, Plzně, Českých Budějovic, Brna, Ostravy atd. To, co se tady plánuje, je velmi polovičaté řešení, bohužel velmi příznačné pro ČR... Kdyby ta trať alespoň vedla přes letiště přímo na Kladno...

0/0
24.2.2010 14:42

GEORGE MICHAEL

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

R^R^R^ Máte boží vyřídilku - dlužno říci, že máte naprostou pravdu. Já mám pocit, že ani ve Frankfurtu nemají metro až na letiště - maximálně klasický vlak...

0/0
24.2.2010 12:09

Dolorez

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

Vlak je standart. Základ. Každý mezinárodní letiště ho potřebuje, tak jakýpak maximálně.

0/0
24.2.2010 13:22

mr. Young

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

Autobusy ani metro nejsou nejlepší řešení. Dle mého je nejlepší řešení vlak. Když už se plánuje rychlodráha na Kladno. Nevyznám se už v tom jaký na to má aktuálně názor radnice, příjde mi, že se pořád mění. Ale vlak do Bubnů a tam přestup na Vltavskou, nebo Nádr. Holešovice se mi zdá docela dobré řešení. Koleje už tam leží.

0/0
24.2.2010 13:17

Dolorez

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

No vo tom to je. Právě že radnice na dráhu má vliv nepatrnej, nedostane se k jejím penězům :-)

0/0
24.2.2010 13:24

oskie98

Re: Proc porad propagujete metro na letiste?

Jezdím 119 denně, a že by bylo "vždycky místo" ?? Často tam kvůli kufrům není k hnutí. Navíc Evropská je stále častěji totálně ucpaná, takže oněch 30 minut z letiště trvá častěji mnohem déle. A ta otrava - plazit se krokem v narvaném autobuse. Ať žije metro R^

0/0
12.4.2010 19:06

Albína

koukam,

samej dopravni inzenyr je to tady:)))) metro do motola je to nejlepsi, co kdy koho napadlo. vubec, jakkoliv rozsirovat mestskou dopravu je dobry napad. motol, se svou kapacitou, metro vazne potrebuje, neni to jen nemocnice, ale taky jedno velke sidliste. uz vas vidim, jak v sedmdesati jezdite do motola kazdej den na dializu a desetkrat prestupujete z tramvaje na metro. takhle se hezky vyberlite rovnou pred nemocnici. a teda, ohanet se tim, jak jsem hrozne dobre osalil prazskou dopravu tim, ze jezdim do prace autem, a diky tomu jsem nemel ani jednou chripku, muze opravdu jen naprosty tele. to je teda super, ze jsem nemel chripku, co na tom, ze prahu zahlenuju smogemRv;-D;-D

0/0
24.2.2010 10:19

Dolorez

Re: koukam,

Úplně mimo. Metro bude u vchodu do špitálu, nikdo jinej ho nevyužije. Za  18,7mld.

0/0
24.2.2010 10:26

Autobus s tykadlama

Re: koukam,

Ujít 300 metrů k nemocnici do vestibulu metra není pro zdravého člověka problém. Pořád lepší, než se třískat busem a tramvají

0/0
24.2.2010 10:28

Dolorez

Re: koukam,

Byls´tam někdy? Ta stanice bude pod zalesněným svahem Vypichu. U vchodu do nemocnice a daleko od veškerý jiný civilizace. Kdo z Motola, bude chodit do kopce kolem márnice, přes celej areál špitálu na metro? Jenom ten, kdo bude chtít na Prahu 6, nebo Malou stranu. Jinak bude cesta do centra rychlejší tramvají k Andělu.

0/0
24.2.2010 10:38

Albína

Re: koukam,

ta stanice bude skoro tam, kde jsou ted autobusy, nemylim-li se. takze vlastne zadna zmena? nebo ted lidi chodi na mhd jinam? a opravdu to metro jezdi jen na prahu 6 a  na malou stranu? byl jsi nekdy v praze ty?;-D

0/0
24.2.2010 10:42

Dolorez

Re: koukam,

Podívej Albíno, já se v Praze narodil a znám její některý čtvrti velmi dobře. Ta stanice Motol, poslouží dobře špitálům, nikomu jinýmu.

0/0
24.2.2010 10:52

Albína

Re: koukam,

vyuzijou ho vsichni ti, kteri pracuji v centru, metrem se dovezou na konecnou a na te prestoupi na autobus ktery je odveze domu. cesta se jim zkrati na dobrou polovinu, rekla bych. nebo metro je snad pomalejsi nez autobus a tramvaj? nevyplati se investovat do vylepseni dopravy v hlavnnim meste? nechame lidi, ktery si stejne muzou sami za to, ze nebydlej v centru/nepracujou u baraku/jsou tak blby, ze nejezdej autem at se trmacej hodinu pres prahu? nechapu, proc nekomu vadi, ze mesto investuje do naseho pohodli.

0/0
24.2.2010 10:35

Dolorez

Re: koukam,

Jde o poměr výkon /cena. V situaci, kdy nás ODS nepřetržitě přesvědčuje o katastrofálním zadlužování "našich dětí". Ta stanice metra u nemocnice, je jediná potřebná, ale ne za tu astronomickou sumu!

0/0
24.2.2010 10:42

Albína

Re: koukam,

jo taak, tady nejde o metro, ale o politiku! nejde o dopravu, ale o nenavist prislusnika strany? no tak to je konec diskuze, s primitivem, kterymu nic nejde pod nos, to nema cenu...;-)

0/0
24.2.2010 10:44

Dolorez

Re: koukam,

Samozřejmě, že jde o politiku, Vy složitá renesanční myslitelko. Politika je o rozdělování veřejných peněz, pro veřejné blaho. Pokud bude Bém Kuvajtský šejk,, ať si prosadí stavbu metra třeba  Cholupic na hřbitov.;-)

0/0
24.2.2010 10:55

mpscz

Re: koukam,

Praha je zisková, takže si to může dovolit. A pokud by se zisky Prahy  po socialisticku nepřerozdělovaly, bylo by tady linek metra minimálně 8 a vedlo by do každé dědiny;-)

0/0
24.2.2010 11:08

skalin2000

Re: koukam,

Bydlím na Plzeňský a myslím že ho využiju. Důležitý je, aby překopali ty zmatečný autobusový linky do Motola.

0/0
24.2.2010 10:45

Chytrakz hospody

Opět jednotný (a správný) názor lidu

Jak čtu diškuz, tak  vidím, že shoda téměř 100% názorů (stejně jako v jiné abandon area ;-D ), že prodlužovat metro na Ruzyň přes Motol je totalní nesmysl. A do konce hodně lidí ví i důvod, proč se má metro klikatit po Praze 5 a Praze 6. Pouze se domnívám, že až se metro dostaví lna etiště, tak tam nebude jezdit každé 10, ale všechny. Akorát cesta místo 10 minut bude trvat 30 min. a v "mezistanicích" bude vystupovat a nastupovat minimální oičet lidí.  Takže zbytečně stoupnou provozní náklady, kam ptří i smaozžejmě odpisy invrstic, ikdyž tyto patří mezi tzv nochash cost.

0/0
24.2.2010 9:55

tuccy

Re: Opět jednotný (a správný) názor lidu

Ale metro se přes Motol na letiště vést nemá :-)

0/0
24.2.2010 9:59

Dolorez

Re: Opět jednotný (a správný) názor lidu

Původně mělo. Jedině tak se ODS Prahy 6 podařilo vůbec to prodložení metra prosadit. jinak nebyla šance. Letiště byl jedinej pádnej důvod, proč trasu dál táhnout.  Když už to vypadalo pro soudruhy konšely bledě, někdo vymyslel tu zatáčku přes Motol, aby záměr získal podporu.

0/0
24.2.2010 10:04

mr. Young

Re: Opět jednotný (a správný) názor lidu

Lepší by bylo zvolit si ČSSD a ty prachy vyplatit na 13. + 14. důchod.

0/0
24.2.2010 13:20

Autobus s tykadlama

Re: Opět jednotný (a správný) názor lidu

Z Motola nepovede metro na Ruzyň. Na Ruzyň by se eventuelně  postavila samostatná větev odbočující někde pod Evropskou. Pokud prodloužit metro z Motola někam dál, tak na jih a napojit na linku B - vznikl by tak zárodek okružní linky.

jestli někdy povede na Ruzyň metro, určitě tam nepojede každý vlak. Ruzyň nemá takovou frekvenci letů a neodbaví tolik lidí, aby nakrmila 300 vlaků metra denně.nepočítejte s tím, že všichni pojedou z Letiště metrem, hodně lidí si i potom veme taxi, nebo na ně čeká hotelový vůz.

0/0
24.2.2010 10:05

Autobus s tykadlama

Re: Opět jednotný (a správný) názor lidu

Mimochodem, ani na londýnské Heathrow  nejede každý vlak metra ale jen asi každý 3.

0/0
24.2.2010 10:07

Blamik

je to celé nesmysl.

Kdyby prodloužili trasu A konečně až na letiště a mezi stanicema Veleslavín, Jinonice (případně Butovice nebo Radlická) a dále Budějovická (či Kačerov) začali stavět okružní trasu byla by to sice větší ale z hlediska dopravní obslužnosti daleko záslužnější stavba, než prodloužení Áčka do Motola.

Pokud je Motol spádová poliklinika a nemocnice pro Prahu 5, 6 proč k ní má být slušný přístup pouze z jedné strany? Zase se bude šetřit na špatných místech.

Chápu že můj návrh je finančně náročný. Ale proč hned stavět celý okruh? Proč třeba nepostavit jen úseky které jsou důležité? Jako například Dejvická - Motol - Jinonice by dopravně obsloužila výraznou část největších městských částí jako je Břevnov, Praha 5, Praha 6...

0/0
24.2.2010 9:52

tuccy

Re: je to celé nesmysl.

Letiště se dá obsloužit povrchově dle projektu rychlosráhy a vyjde to levněji, Ačko bych protáhnul z Motola někam, kam naznačuješ. Koneckonců pokud někdo jede z letiště do centra (jako že asi většina), tak je mu jedno, jestli jede krtkem nebo vlakem (který by na krtka umožňoval přestupy).

0/0
24.2.2010 9:58

Autobus s tykadlama

Re: je to celé nesmysl.

proč neudělat něco jako pařížské  RER? tedy vlak, který na okraji centra města zakrtkuje pod zem, používajíc stávající tunely podzemky a jede po trase metra zase až na okraj centra, kde vyleze na povrch? příměstský vlak někde z lokace Kolína by mohl po krátké spojce vjet v Hostivaři do tunelů metra, pod Prahou jet jako běžný vlak metra po lince A , někde v blízkosti Nádraží Veleslavín vyjet na povrch a pokračovat po po rekonstruované trati na letiště,( před nímž by se opět zanořil do tunelu a měl stanici pod jedním z terminálů). Buď by pod zemí prosvištěl pod Letištěm, vylezl na povrch a jel do Kladna, nebo by Ruzyňská dráha byla odbočkou ze současné Kladenské trati.

vyžadovalo by to přechodnost na oba kolejové systémy, Ešusy ba asi tunely metra jezdit nemohli, ale stačí se podívat po světě, kde už pár takjových kočkopsů jezdí

0/0
24.2.2010 10:21

Dolorez

Re: je to celé nesmysl.

To je dobrá a logická idea, jenže - trakce  metra je odlišná a to zásadně. Nejde jen o jiné napětí, ale hlavně trakční vedení. Vyvést naše metro na povrch samozřejmě jde, ale taková trať má potom status vojenskýho prostoru. Musí být oplocená a nesmí se s ničím křížit. S NIČÍM.  Na to není v Praze místo. Aby do tunelů metra vjížděly i jiný vlaky, to už vůbec nejde. Propustnost tratí je na hranici kapacity a kromě toho by ty vlaky musely bejt hybridní.

0/0
24.2.2010 10:49

GeorgesC

Re: je to celé nesmysl.

Jen malá poznámka: pařížské RER nejezdí tunely pro metro. Jsou to dva odlišné systémy, které na sebe navazují pouze v přestupních stanicích. RER je spíše jako klasický vlak, který má pod městem své vlastní tunely, na předměstích jezdí po povrchu a staví v klasických nádražích. Jedná se o síť expresních vlaků - což je výhoda, když máte v úmyslu jet z jednoho konce města na druhý - RER má méně stanic než metro.

0/0
25.2.2010 22:02

Autobus s tykadlama

Re: je to celé nesmysl.

Souhlasím s tím, že pokut metro do Motola ze severu, mělo by se počítat s protažením dále na jih a propojením s linkou B. Vznikl by tím zárodek Circle Line.

není nic otravnějšího, než jet metrem ze Zličína do Dejvic přes centrum. Okružní linka v praze chybí, a alespoň jeho důležitější časti by bylo záhodno začít stavět . A nemusí to být pod zemí, na okrajích Prahy není tak hustá zástavba, aby metro nemohlo vést z větší části po zemi nebo nad zemí.

0/0
24.2.2010 10:11

tuccy

Motol

podle mne vcelku smysl má, v současnosti kdo chce do nemocnice, musí docela komplikovaně (v tom, že i když jede tramvají z Anděla, musí ještě přestoupit na bus). Je pravda, že teď asi tolik lidí z Motola přes Dejvickou nejezdí, ale takhle by se mohli na metro přesunout. Navíc pár busů z Dejvické tam jezdí a bývají dost vytížené.

Stejně jako přestěhování autobusů z Dejvické odlehčí dolní části Evropské.

0/0
24.2.2010 9:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.