Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zažila bombardování Prahy. Po letech potkala pilota, který pumy házel

Před pětašedesáti lety se Jaroslava Peková dívala z okna karlínského bytu, jak na centrum Prahy dopadají bomby. O padesát let později se náhodou potkala s pilotem, který ji šokoval smutným oznámením: "To já jsem jeden z letců, kteří vám ty bomby na hlavu házeli."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Krutá pravda od medvědice

jasně že to tam hodili schválně

a v srbsku bombardovali porodnici

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/56079/Godi%C5%A1njica+savezni%C4%8Dkog+bombardovanja+Beograda.html

0/0
8.5.2010 15:39

HAL9000

Snad "shazoval", ne?

Pumy se "házely" (rukama) za 1.světové války. S půltunovými "napucánky" by to šlo jen velmi těžko. :-P

0/0
19.2.2010 7:56

gagaryn

***

Ten pilot byl ze ZOO ?

0/0
19.2.2010 6:56

Zachariáš

Ctirad Mašín na Hrad!!!!!

[>-]R^R^[>-]

0/0
18.2.2010 16:48

nibor

Re: Ctirad Mašín na Hrad!!!!!

Ano!!!! Pryč s pochůzkáři a účetními !!!!!!

0/0
18.2.2010 16:58

nesmrtelná medvědice

žádná chyba navigace

Bombardovali nás naprosto cíleně, za účelem zničení našeho průmyslu. stejně tak bombardovali na konci druhé sv. války Srbsko- bělehrad, leskovac, niš- a to v době, kdy už tam žádní Němci nebyli!!

0/0
18.2.2010 16:44

vransen

Re: žádná chyba navigace

Zkuste si zjistit, jak moc bylo Československo po válce zničené ve srovnání s okolím. Ja vám to prozradím - naprosto zanedbatelně.

Británie na tom byla mnohem hůř, a kde je teď? Zkuste se zamyslet nad tím, proč asi. I když já dost pochybuju o tom, že vám to dojde.

0/0
18.2.2010 17:20

nesmrtelná medvědice

Re: žádná chyba navigace

že by Británie lezla více američanům do zadnice?

I když nemyslím, že by na tom průměrný brit byl o mnoho hůře než průměrný brit. mám tam pár známých a nevím o ničem zásadním, co by oni měli a já ne.

0/0
18.2.2010 20:03

vransen

Re: žádná chyba navigace

Jste docela zábavná, víte o tom? Ještě si o Británii něco zjistěte.

Mějte se!

0/0
18.2.2010 20:54

Reeve

Re: žádná chyba navigace

Neřekl bych, že bombardování 14. 2. 1945 bylo cílené na průmysl. Můj táta ze střechy na vlastní oči viděl bombardování vysočanského továrního komplexu v březnu 1945. Prý to byly - jak říkal - "chirurgicky přesné" zásahy, kdy továrna na jedné straně ulice byla napadrť, zatímco činžáky na druhé straně ulice měly nanejvýš pár vytlučených oken. A to všechno z obrovské výšky, takže bombardéry byly na obloze sotva vidět., jak byly mrňavé.

Bombardování 14. 2. však byl humpolácký nálet, kdy letadla rozesela bomby zcela náhodně v pásu od Radlic přes Smíchov, Vinohrady až k Vršovicím. Žádné přesné cílení, prostě koberec zásahů, z nichž drtivou většinu tvořily obytné baráky nebo jiné neškodné stavby. Tam byl táta taky, jenže nikoliv jen jako pozorovatel, ale v rámci "Technische Nothilfe", kdy Němci nahnali nejstarší studenty pražských středních škol vyhrabávat mrtvé ze sutin. Při vzpomínkách na vyprošťování roztrhaných a rozmačkaných těl lidí z Vinohrad se mu vždycky udělalo trochu nevolno...

0/0
18.2.2010 17:52

Kanadan

Re: žádná chyba navigace

Videli,ze valka konci a tak se chteli zbavit bomb.Kdyby jim bomby zbyly tak by je snad museli tahat zpet do USA.

0/0
18.2.2010 20:32

vransen

Likvidace průmyslu Ruskem

Dovolím si podotknout, že na kolena nás nesrazila ani německá okupace, ani spojenecké bombardování. Českoslovnesko bylo ve srovnání s ostatními zeměmi prakticky netknuté, navíc následky poničeného průmyslu se dali rychle odstranit.

Na kolena nás dostalo 40 let ruské vlády, která průmysl naprosto neutralizovala, aniž by na fabriky padla byť jediná bomba. Za zmínku stojí taky bratrská konfiskace Pokarpadské Ukrajiny

0/0
18.2.2010 15:21

General Custer III.

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Naopak tu Nemci spoustu prumyslu postavili.

0/0
18.2.2010 15:45

kocynder

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

1) obrovská krize a zadluženost Československa v roce 1938 2) Zakarpatskou rus jsme rusákům vnutili 3) proč porušili spojenci demarkační linii? ( po zemi vojáci spojenců  měli strach,ve vzduchu né?)

0/0
18.2.2010 15:51

nibor

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Ruskem nebo komunisty?

0/0
18.2.2010 16:00

kocynder

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

komunisty

0/0
18.2.2010 16:00

nibor

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Taky si myslím, ale kolega nahoře v tom má poněkud bordel.

0/0
18.2.2010 16:02

vransen

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Tak já nevím, ale Zakarpatskou Ukrajinu nám zabavilo Rusko, ne komunisti. A komunisty k nám taky importovalo Rusko, náš vynález to nebyl. Navíc, když hrozil v roce 1968 jejich pád, tak k nám přijeli udělat pořádek ruské (ne komunistické) tanky.

Zmatek v tom máte vy

0/0
18.2.2010 16:25

kocynder

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Zakarpatskou rus prý rusáci nechtěli,ale my jsme jim to prý dali sami. Někde to na netu je,nechce se mi to hledat.

0/0
18.2.2010 16:48

vransen

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

No co jsem já o tom četl, tak tam bylo referendum o odtržení a přičlenění k Rusku. Za jakých podmínek to probíhalo, to si dovedu představit...

0/0
18.2.2010 17:12

nibor

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Ona byla či je Zakarpatská Ukrajina součástí Ruska? Já slyšel cosi o tom, že ji přebral komunistický SSSR tehdy v čele s nějakým Gruzíncem, a přičlenil ji k Ukrajině.

Žy ty miliony československých komunistů byly ruské národnosti, to jste zatím věděl pouze vy, vsadím se, že je to naprosto zásadní objev. A že by Marx s Engelsem byli Rusové, to se doposud také nevědělo.

Rovněž tak se předpokládalo, že nás v  roce 1968 okupovalo pět států, kde vládli komunisti, a vida, ono to zřejmě bylo carské Rusko:-)

 

0/0
18.2.2010 16:55

vransen

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Nevím, ale Rusko ji "přebralo" asi tak stejně, jako Německo "přebralo" naše pohraničí...

Co se té okupace v roce 1968 týče, podívejte se, jaké bylo zastoupení jednotlivých národností. Jasně, nebýt Poláků, tak jsme všechny ty okupanty pobili, že?

0/0
18.2.2010 17:17

nibor

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Sudety přebralo nacistické Německo, z. Ukrajinu ji komunistický SSSR,  k Rusku samotnému nikdy nepatřila. V roce 1968 byl nejrozšířenější společný znak okupantů "voják z komunistické země (100%)". Z národnostních důvodů nás opravdu neobsadili.   

0/0
18.2.2010 17:35

Gilgameš

Re: Likvidace průmyslu Ruskem

Ne Ruské, ale sovětské. A ne vlády, ale nadvlády. Ale jinak se vším souhlas.R^R^.

0/0
18.2.2010 20:09

babacek

Bombardování.

Tak víme kolik lidí zemřelo kvůli chybě, ale pořád nevíme kolik lidí zbytečně zemřelo když vojska USA musely zůstat stát Plzni i když v Praze mohly být o několik dnů dříve jak Rusové. To však zřejmě nikoho nezajímá.

0/0
18.2.2010 15:20

kocynder

Re: Bombardování.

To tehdá o demarkační linii věděli,taky by jich pár mohlo padnout při osvobozování Prahy,a to se jim asi nelíbilo,v Plzni bylo veselo,ale při bombardování už o demarkační linii už nevěděli,nebo nechtěli vědět?

0/0
18.2.2010 16:00

Zachariáš

Re: Bombardování.

Ještě že lidé inteligence kocyndera jsou pouze vyjímkou.Nebo je to placený bolševický provokatér.

0/0
18.2.2010 16:18

kocynder

Re: Bombardování.

,Na otázku odpovědět neumíš? A ani urazit neumíš....

0/0
18.2.2010 16:23

Zachariáš

Re: Bombardování.

Nestojíš za námahu,samozřejmě že nemohli překročit demarkační linii podepsanou senilním Rooseveltem.Přečti si něco třebo gen.Patonovi,třeba jen na inernetu.

0/0
18.2.2010 16:27

kocynder

Re: Bombardování.

a letecky ji překročit mohli? Nebo pro letectvo neplatila?To Tě nenapadlo?

0/0
18.2.2010 16:46

Zachariáš

Re: Bombardování.

Ne,do doby trvání války pro letectvo neplatilla. Už něco víš alespon o gen. Patonovi? Zítra se můžeš pochlubit pani učitelce.

0/0
18.2.2010 16:51

kocynder

Re: Bombardování.

To byl ten,co na džípu obrážel Evropu?

0/0
18.2.2010 17:16

Zachariáš

Re: Bombardování.

BINGOR^!!

0/0
18.2.2010 17:17

kocynder

Re: Bombardování.

R^:-)

0/0
18.2.2010 17:31

Reeve

Re: Bombardování.

Ano, protože na úrovni letectva byli Rusové a Američané jakžtakž ve spojení. Ruské letectvo bylo v té době soustředěno v útoku na Berlín a jeho maličké taktické "zbytky" na jaře 1945 operovaly ve směru útoku na Brno a Ostravu, takže v prostoru Čech bylo pro Američany "volno" prakticky až do května 1945. Ještě koncem dubna 1945 útočili američtí "hloubkaři" na německé obrněné vlaky či vojenské kolony ve středních Čechách.

0/0
18.2.2010 18:04

babacek

Re: Bombardování.

Tato linie zůstala platná a dodržená i přesto, že Spojenci museli na této linii čekat někdy 2 - 3 dny, než se setkali s Rudou armádou. Tím například bylo dáno, že Plzeň až do Plas (mimo Plasy) osvobodila americká armáda, která zde byla již 5. května, kdežto Sověti museli do Prahy dojít až 9. května. .

0/0
19.2.2010 6:52

babacek

Re: Bombardování.

Americký velitel George S. Patton, který osvobodil Plzeň a došel až do Rokycan, chtěl postupovat dále až do Prahy a osvobodit ji. Americká vojska byla od Prahy vzdálena jen 2 - 3 hodiny jízdy. Vrchní velitelé amerických vojsk ovšem Pattonovi zabránili v postupu na Prahu v domnění, že Rudá armáda již zahájila operaci na osvobození Prahy.

To ovšem tehdy ještě nebyla pravda, operace byla zahájena až později.

0/0
19.2.2010 6:55

babacek

Re: Bombardování.

Americký velitel George S. Patton, který osvobodil Plzeň a došel až do Rokycan, chtěl postupovat dále až do Prahy a osvobodit ji. Americká vojska byla od Prahy vzdálena jen 2 - 3 hodiny jízdy. Vrchní velitelé amerických vojsk ovšem Pattonovi zabránili v postupu na Prahu v domnění, že Rudá armáda již zahájila operaci na osvobození Prahy

0/0
19.2.2010 7:50

Reeve

Re: Bombardování.

Myslím, že při představě, jaký masakr by asi nastal, kdyby na sebe narazily navzájem neinformované jednotky americké a sovětské armády, si každý soudný velitel svévolné překročení demarkační čáry raději rozmyslel.

0/0
18.2.2010 17:57

babacek

Re: Bombardování.

Na místo sjednocení jak porazit nepřítele.

0/0
19.2.2010 7:17

darkbird

Bombardování

Proč ta paní tenkrát nevymluvila těm pilotům jejich neuvážené počínání?;-O

0/0
18.2.2010 14:49

AnalProbe

Re: Bombardování

Nejspíš neměla číslo na toho letce nebo měla vybitý kredit.... ;-)

0/0
18.2.2010 15:26

Shut up asswipe!

Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

Hlavní nádraží a masaryčka.

0/0
18.2.2010 14:21

JTR1

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

vidíš i železnice chtěl ten imperialista zničit, aby hrdinný český dělnický lid nemohl rychle točit kola pětiletek!!!

0/0
18.2.2010 14:24

černej oes

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

9. května 1945 vybombardovala letadla Rudé armády  Ždírec nad Doubravou. 23 mrtvých je na tak malou obec celkem slušný výkon. Jediný tamní průmysl tavírna sýrů. Patrně sejry mohly zachránit již poraženou třetí říši...

0/0
18.2.2010 14:26

Shut up asswipe!

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

Byla (končila) válka. A sýrárna vypadala jako kasárna wehrmachtu.

Přijde mi to stejně stupidní jako ten bourák dole co píše, že spojenci neměli bombardovat, protože válka stejně za pár dní skončí.

0/0
18.2.2010 14:43

černej oes

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

Patrně jste  Ždírec neviděl ani ze země.

0/0
18.2.2010 15:31

babacek

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

Ani kolik Rusové zabili vlastních lidí se neví dodnes je to pořád tutláno.

0/0
18.2.2010 15:24

geroc

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

Plácáš voloviny. Pokud to bereš takhle tak všechny čísla tj. statistiky jsou z  II.s.v. velmi přibližná a některé zveřejňované údaje se pohybují na úrovni tzv. kvalifikovaných odhadů, lidově řečeno věštění z křišťálové koule. 

0/0
18.2.2010 15:46

babacek

Re: Toho 14.2. byla citelně bombardována i železnice v Praze.

To nejsou žádné voloviny. Rusové skutečně ještě neodtajnili své archivy, bojí se reakce dnešních Rusů. Odhad popravených Čechů v Rusku je více jak 200. Později je doloženo dalších 600 lidí. Ve stejné době čtvrt miliónu Rusů. Další masová vražda Čechů byla na svatého Václava kde bylo zastřeleno 77 Čechů. Samotných Rusů však bylo popraveno a umučeno daleko víc. Jen v gulagu se počet pohybuje v miliónech. Tak neplkej, že jsou to voloviny. Voloviny jsou to pouze pro ty co chtějí před pravdou zavírat oči a nebo se jim zrovna nehodí aby lidé pravdu znali. 

0/0
19.2.2010 6:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.