- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Docela by mě zajímal kompletní žebříček, a co do něj (ne)bylo zahrnuto.
Nevidím důvod, proč by Barcelona nebo Lisabon měly být horší - jízdné nižší (0,77 resp. 0,80 EUR), v Barce se mi snad vůbec nestalo, že bych musel jet něčím jiným než metrem nebo vlakem, na nějž ale taky lístky platí (a na letišti je z centra za 20min), Lisabon je s Prahou srovnatelný, jezdí tam hodně busů ve vyhrazených pruzích takže taky celkem pohoda.
Pravda, Barce asi uškodily drahé měsíční jízdenky - často se prý nevyplatí ani místním - a ve špičce narvané metro, Lisabonu malý rozsah metra - srovnatelný s Prahou a nevede až na letiště; a je dost hlučné takže vůbec není slyšet hlášení "příští stanice".
Madrid neumím posoudit, strávil jsem tam všeho všudy půl dne, ale metro vypadá velmi slušně a rozsáhle (vč. letiště) a lístek za 1€ je vlastně snad i levnější než v Praze.
ve srovnání se "západními" metropolemi rozhodně. podívej se, kolik dáš za metro v Londýně, Paříži ale třeba i Budapešti.
a s ohledem na to, kam se tím dá dojet a s jakou frekvencí, je nakonec levné i absolutně...
A co Berlín či Madrid?
V Berlíně jede metro pátek a sobotu celou noc a Madrid má zase promakaný příměstský vlaky Cercesinas
Nevím jak a kdo to hodnocení dělal. Ale třeba v Paříži je MHD tak stokrát lepší než v Praze!!! Krásně promakané metro, levné jízdné,...
levné jízdné v Paříží? v prosinci jsme platili 1,45 Eura za lístek a to jich cestovka brala přes 500ks a dostala množstevní slevu...
A metrto by nepřišlo jako nějaká bomba, Londýnský mi přijde lepší.
tedy hlavní města států, jen ten Mnichov mi tam mezi těmi hlavními městy nějak nesedí ....
Mám pocit, že testováno bylo hlavně centrum a dvě cesty na okraj - z letiště a na letiště. Opravdu kdybych hodnotil jen centrum, je zde obsluha luxusní, hustá síť metra i tramvají. Ještě aby ne, když většina linek tramvají na své trase centrem projíždí. Bohužel jak je síť hustá v centru, je problematická na okrajích. Chybí tangenciální linky tramvají (na okružní trasu metra nemá město velikosti Prahy nárok, to by musela být několikanásobně vyšší, aby se vyplatila investice, spočtěte si obvod, byla by to megainvestice ...). ROPID dlouhodobě nápravu nezvládá, netlačí na výstavbu tramvajových tangenciál a velmi slabě podporuje busové tangenciální linky. Stejně tak chybí kvalitní svoz obyvatelstva ke stanicím metra. Na místo vybudování konečné na trase metra a zajištění tak pravidelnosti vymyslí ROPID dvě linky jezdící trasu Modřany - Želivského přes Kačerov. ROPID možná jasá, pravidelnost pláče a cestující mrzne ... aby pak přijely 3 busy za sebou. Inteligenti tohle vymysleli ..
jak daleko musis mit neblizsi stanici mhd, aby bylo kvalitni pokryti??
nemohu se zbavit dojmu, ze v cele praze a okoli to z zadneho mista neni na MHD dal nez nejakych 400-500m, coz prece musi stacit
protoze neni duvod, aby byla, kdyz je jeji ztrata kryta z kapes danovych poplatniku. MHD v Praze je nepohodlna a spinava, v lete je v ni vedro, v zime zima, revizor si homlesaka a spinaveho delnase ani nevysimne.
jen nevím, jaká kriteria vzali v potaz. Já vysoce hodnotím třeba Berlín, ale i Budapest je OK, neměli jsme tam problém...
V Buda-pešti jsem teda měl problém udržet se při rozjedu tramvaje, tam asi mají jenom dvě hodnoty tahu motorů, žádný a plný.
Pražská hromadná doprava je opravdu velmi dobrá ve srovnání s ostatními evropskými městy. Tramvaje i autobusy jezdí víceméně přesně a v dostatečných intervalech. Jinde je problém splehnout se na veřejnou dopravu. Třeba Řím je co do veřejné dopravy v porovnání s Prahou vidlákov. Že si hraboši mastí kapsy na Opencard není až tak vina Dopravního podniku jako Radnice...
Na které lince jezdíte? S jakým typem tramvaje? Uniforma sluší?