Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V německých jezuitských školách sexuálně zneužívali stovky školáků

Skandál se sexuálním zneužíváním školáků se týká mnoha jezuitských škol po celém Německu, média informují o více než stovce případů. Zneužitých školáků bylo mnohem víc, než jsme mysleli, uvedla právnička Tovaryšstva Ježíšova v souvislosti s třicet let starým skandálem, který se na veřejnost dostal před několika týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IoannesBaptist

Je dobře,

že veřejnost klade na příslušníky církve mnohem vyšší nároky než na běžnou populaci. Znamená to, že morální hodnoty nesené právě církví nejsou ani tzv. ateisty brány na lehkou váhu.

0/0
16.2.2010 12:58

Forrrest

Re: Je dobře,

Veřejnost neklade, nebere je vážně... ale oni sami kladou! A tohle je výsledek.

Organizace tvořená lidmi, kteří upřímně věří v boha jeho přikázání. Mají však před ním jakýkoli respekt? Nebo bůh toleruje pedofilii? Asi ano - představitelé církve o něm přece "vědí" nejvíc - a podle toho se také chovají!Rv;-€

0/0
17.2.2010 3:55

12mmmm12

Jen houšť a větší kapky,

když se najde takovej .......... a posílá tam děti ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.2.2010 11:15

Rokoko12

Re: Jen houšť a větší kapky,

Tohle se stalo pred padesati lety,tim nechci nijak znevazovat veskere hruzy,ktere museli tyto deti zazit na vlastni kuzi ale dost je na tom, ze se takove svinstvo padesat let drzelo pod poklickou!

0/0
20.2.2010 23:36

kamil24

Ted uz bude dobre,

katolicka cirkev pry jde s dobou.Uz uznali,ze Zeme je kulata, zeny maji stejna prava, carodejnice nejsou a ty ostatni veci jim pry behem pristich 1000 let, take dojdou.

0/0
16.2.2010 9:15

babacek

Zneužívání

Hlavně že představitelé všech náboženských komunit hlásají, že homosexualita je špatná.

0/0
16.2.2010 9:11

HAL9000

A kde je takzvaná "bázeň boží?", hoši ?

:-P

0/0
16.2.2010 8:47

babacek

Re: A kde je takzvaná "bázeň boží?", hoši ?

Však se pokaždé pomodlili a možná i vyzpovídali.

0/0
16.2.2010 9:12

mrwn

je neco shnileho ve vatikanu

Podstatou problemu imho neni ze deti jsou zenuzivany i jinde a nekym jinym. Podstatou je, ze jsou zneuzivany knezmi, kteri se dobrovolne zavazali kcelibatu. Tito lide, maji u svych ovecek nezpornou autoritu a u deti i moc. Toto je jasne prouseni zakladnich krestanskych principu, knezskeho slibu atd. Je to o to horsi, ze viniky jsou prave knezi. Na miste by ze strany vatikaneu nebo prislusne organizace, byla jednoznacne exkomunikace vinika z cirkve a jeho predani svetskym soudum a nikoliv jen omluva. Clovek, ktery se ma starat o dusevni rozvoj a blaho svych ovecek, nesmi zenuzivat jejich deti. Bylo by take dobre zamyslet se nad udrzitelnosti celibatu jako takoveho. Ale cirkvi byl vzdy prednejsi kanon nez verici ...

0/0
16.2.2010 7:41

Králík z klobouku

Překvápko

To je ale překvapení, že mezi lidmi věnujícími se dětem nejspíš bylo spousta lidí na děti. Kdyby se takhle zgruntu někdo pustil do skautů, pionýrů nebo jakékoliv sítě děcáku, i státních, tak by se také daly vyrobit tisíce obvinění. A což teprv až se toho ochránci dětí ujmou a děti pořádně zmáčknou a vytáhnou z nich, že 80 % rodičů své dětí pohlavně zneužívá (t. j. občas se s nima mazlej nebo se jich dotknou) a zbylých 20 % rodičů je naopak zanedbává.  Taková ochránkyně dětí, na kterou od raného dětství až doteďka nikdo nesáhl ani koštětem, by to těm dětem vysvětlila.

0/0
16.2.2010 3:18

Forrrest

Víte někdo o jakékoli jiné podobné organizaci

...jako je katolická církev - která SYSTEMATICKY chrání pedofily před spravedlností? Kdo ví, ať napíše!

http://www.csfd.cz/film/226378-deliver-us-from-evil

0/0
15.2.2010 23:15

Králík z klobouku

Re: Víte někdo o jakékoli jiné podobné organizaci

Což pedofily, to není takový problém. Ale co s lidmi, kteří systematicky chránili před spravedlností čarodějnice, které byly právem útrpným řádně usvědčeny? Možná si myslíte, že bychom je upalovat neměli, ale co až jednou taková čarodějnice uhrane vaše dítě? Co když na nás taková čarodějnice svolá mrazy, sucha nebo globální oteplování? To je skutečný problém!

0/0
16.2.2010 3:23

Jyry

Prezervativy

To je v kostce můj včerejší příspěvek, který nějaký křesťanský cenzor zastavil ! :

 4% asi ortodoxních  křesťanů jsem četl někde po sčítání lidí v ČR, vyhovuje mi to, používám to !

Já si opravdu nezačal, prznění dětí od křesťanských duchovních trvá už stovky, možná tisíce let, vraždy lékařů, provádějících legálně potraty, brzdění šíření prezervativů v zemích promořených AIDS, a to nepíšu o šíření víry ohněm a mečem. A navíc se včera nějaký křesťanský cenzor pokusil zabránit mi psát o zločinech spáchaných křesťany, to by mohl taky komunistický cenzor se pokusit zabránit mi psát o zločinech komunismu, fašismu, muslimismu atd.

A DNESKA RÁNO PRVNÍ ZPRÁVA POD SÁBLÍKOVOU KTEROU ČTU NA ČT JE, ŽE SI PAPEŽ (nacisticko fašistický) POZVAL 40 IRSKÝCH BISKUPŮ NA KOBEREČEK, pedofilii nezruší ani papež, musí je jen naučit nasazovat si před przněním dětí prezervativ ! A za pár hodin další skandál pedofilních duchovních z Německa. Já si opravdu nezačal ! Zdrawýýýýýýýýýýýýý J.

0/0
15.2.2010 22:46

Rudý přízrak fights for freedom

spiknuti

hlavne do toho prosim vas nenamocte Raizigera - Benedicta, stejnak to je urcite zase nejaka komunisticka provokace. ;-D;-D;-D

0/0
15.2.2010 22:39

Jyry

prezervativy

Ani mě to nepřekvapuje, jen pedofilní duchovní (aktuálně irští a němečtí) několikrát překonali ostatní nezařazené. A zrovna fčera mi nějaký parchant cenzor křesťanský bránil v svobodném psaní o křesťanských zvrhlících (nemocných; pedofilie byla je a bude) kteří si před przněním dětí nenasazují prezervativ ! Zdrawýýýýýýýýýýýýýý J.

0/0
15.2.2010 22:24

Hail Eris

myslim ze je na case

postavit cirkev a krestanstvi mimo zakon EU

0/0
15.2.2010 21:57

cellulose

Re: myslim ze je na case

O to rychleji z toho tady bude chalífát

0/0
15.2.2010 22:36

Forrrest

Re: myslim ze je na case

Pokus o vtip?;-D;-D http://zpravy.idnes.cz/proti-zakazu-minaretu-ve-svycarsku-protestoval-i-vatikan-pnr-/zahranicni.asp?c=A091130_180105_zahranicni_ash

0/0
15.2.2010 23:18

Forrrest

Re: myslim ze je na case

:-)R^ Církev teda určitě... ale křesťanství (a islám) by potřebovaly být alespoň "malinko" okleštěny - zčásti nejsou nepodobné fašismu a nacismu (jejichž propagace je trestná), jsou antisemitské, homofobní, vyzývají k diskriminaci žen a nevěřících...

0/0
15.2.2010 23:24

URB - Kladivo na pravičáky

Podle mého názoru pedofilie i jiné tzv. úchylky vznikají

už v útlém věku, při hraní si na "doktora". je až neuvěřitelné v jak útlém věku může u chlapečka dojít ke ztopoření a tím prvnímu pohlavnímu vzrušení. Tohle věděli už staré chůvy a tak chlapcům od malička dráždily úd, při pohledu na ně a tím v chlapci vznikala zdravá reakce při pohledu na ženy. U homosexuálů to bohužel může být starší kamarád. Sigmund Freud dokonce popisuje případ, kdy první sexuální impuls chlapci dala slepice, která, když čůral, považovala jeho malý penis za červa a pokoušela se do něj klovnout. Chlapce po celý život sexuálně vzrušovali ptáci. Proto mě rozčiluje, když nějaká ženština žaluje svého bývalého manžela, že dcerku štípal do zadečku a tvrdí, že ji osahával. Děvče skutečně je potom zdravě zaměřeny na muže podobné jejich otci. Psychologové, kteří si s tímto jevem nevědí rady, to nazývají "Elektřin komplex"..

0/0
15.2.2010 21:49

HAL9000

Re: Podle mého názoru pedofilie i jiné tzv. úchylky vznikají

Takže podle tebe je prospěšné, když dceru jako první "zacvičí" její otec?. 8-o Asi máš dobré zkušenosti. :-/ Rv

0/0
16.2.2010 8:46

VyMeTaky.2

Re: Podle mého názoru pedofilie i jiné tzv. úchylky vznikají

To neřeš, ona má představu, že ji taky mohl zajet něměcký ovčák.

0/0
20.2.2010 23:03

Qesospi Cobigan

Tenhle článek se zřejmě vrací v měsíční frekvenci

od těch 70. let , kdy se to stalo....

0/0
15.2.2010 20:57

Jyry

Re: Tenhle článek se zřejmě vrací v měsíční frekvenci

Nastav druhou tvář ! Zdrawýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý J.

0/0
15.2.2010 22:27

Bozi Trest

To mate za to, ze verite v Boha!!!

0/0
15.2.2010 20:26

Rudý přízrak fights for freedom

Re: To mate za to, ze verite v Boha!!!

;-DR^

0/0
15.2.2010 22:34

_Aleister_

Mě to nepřekvapuje. Jsme přeci jen naleštěná zvířata schopná

dobrého i zlého v intencích, jak je chápe daná doba. Za antiky se homosexuální styk mezi dopělým se souhlasem chlapce považoval za normální. Jen monoteisté si nechtějí přiznat, že se tyto spády prostě z psychiky odstranit nedají, stejně jako potřeba pít a jíst. Třesou se o tu svou dušičku ...

0/0
15.2.2010 19:19

pteryx

jsme děti boží,

pokud s tím souhlasíme. S filozofií stahující člověka na úroveň zvířete skončíte nakonec v blázinci, je škoda takto hloupě promarnit lidskou inkarnaci. Neživte v sobě toho parazita, podléhat zlým silám se opravdu nevyplácí.

0/0
15.2.2010 19:55

_Aleister_

Re: jsme děti boží,

přesně tak ;-), podle mě je Bůh nejvíce podoben té percepci, jakou měli staří Řekové - viz chování Dia. Stačí se podívat do světa fauny a říci, zda jeho pravidla určoval "hodný" činitel. Nebo na životy slavných prevítů, třeba Göringa či Hitlera, kolikrát ti vyvázli z ohrožení života- pokud poznáte skutečnou pravdu, budete nejpíše řvát hrůzou, pánbíčkáři ...:-P

0/0
15.2.2010 20:58

EWCZ+

Re: Mě to nepřekvapuje. Jsme přeci jen naleštěná zvířata schopná

Nojo, ta vase antika...ja mam porad takovy dojem, ze ten souhlas chlapcu byl tenkrat taky jen tak formalni a ve skutecnosti se nejake NE ani neocekavalo. Proc by jinak tenkrat psali, ze se ten mladenecek ma pri aktu tvarit jakoby nic, jako by si ani nevsiml...

0/0
16.2.2010 0:36

nazdravi

Mely by se take prosetrit detske domovy,

kde take dochazi k sexualnimu zneuzivani deti, Jde o  starsi chlapce, kteri zneuzivaji ty mladsi, A personal, ktery se o tom dozvi, mlci.;-O

0/0
15.2.2010 19:15

pteryx

Re: Mely by se take prosetrit detske domovy,

No jo. Jenže z toho nejsou tak působivé titulky v novinách. Vychovatelé ani chovanci děcáku se totiž nesnaží tvářit tak svatě ...

0/0
15.2.2010 19:59

Dr. Erhardt von Grupten Mundt

aby ne..

..vždyť je to oblíbený církevni sport ;-)

0/0
15.2.2010 18:59

sirkeci

Je to škandál

Já bych z toho zase nedělal takovej humbuk. Ročně jsou ve světě zneužity desítky milionů dětí (!!!), jsou to řádově procenta. Jednou za pár let se objeví zpráva, že bylo zneužito několik dětí členy nějaké církve, což je samozřejmě mediální bonbónek a je z toho neuvěřitelný skandál. Přitom jde o nějaké zlomky promile počtu dětí, které jsou nějakým způsobem zapojeny do církevních aktivit. Je to sice hanebné a nerad bych to bagatelizoval mávnutím ruky, ale ve srovnání s tím, co se s dětmi děje mimo církevní organizace, je to téměř "nic" 8-o

0/0
15.2.2010 18:55

doktor_bota

Re: Je to škandál

Nesouhlasím. Pokud ti nějaká "zajetá firma" nabídne, že se postará o to nejcenější, co máš, nemůžeš na její katastrofální selhání aplikovat stejná pravdidla, jako na podobné selhání party podivných fanatiků kdesi z neznáma.

0/0
15.2.2010 18:59

sirkeci

Re: Je to škandál

To je sice pravda, ale zástpci církví jsou "jen" lidi. A stejně jako je v běžné populaci nějakým procentem zastoupena část jedinců s patologickými sexuálními poruchami, tak totéž musí zákonitě platit i o zástupcích církví. Když dáte dítě kamkoliv, musíte s touto možností počítat, jen bych řekl, že u té církve je stále menší pravděpodobnost, i když to tak z mediálního obrazu nevypadá.

0/0
15.2.2010 19:04

doktor_bota

Re: Je to škandál

Nevidím důvod považovat pravděpodobnost menšího zneužití dítěte ve školách s minimálním dohledem státu za menší.

0/0
15.2.2010 19:23

hňup

říkám to pořád :

náboženství lidi sbližuje a činí je lepšími....

0/0
15.2.2010 18:53

Jaroslav Záruba

?

Myslel jsem, že s tím tam rodiče své děti dávají. ;-D

0/0
15.2.2010 18:36

PAVEL5

obvykle se zdržím rychlého soudu

ale v tomto případě udělám výjimku...těch případů je už tak obrovské množství, že nad tím zůstává rozum stát. Kolikrát se už prokázalo, že to ve Vatikánu kryjí a ještě jsem neslyšel o někom, kdo by byl odsouzen za napomáhání k trestnému činu. Jestli on si někdo tu boží lásku nevykládá jinak :-/

0/0
15.2.2010 18:32

sirkeci

Re: obvykle se zdržím rychlého soudu

obrovské množství... Je to několik případů ročně z několika set milionů dětí, které mají co společného s církvemi. Mimo církve ale ročně dojde k desítkám milionů zneužití, jen o tom nikdo nepíše, protože pro média je případ církve špecielní chuťovka.

0/0
15.2.2010 18:58

PAVEL5

Re: obvykle se zdržím rychlého soudu

přece nemůžeme srovnávat "běžného" zločince se zločincem provádějící ta zvěrstva pod záminkou víry v Boha!!! Tito lidé kážou o víře, lásce k bližnímu, pokoře, odpuštění...a pak odejdou od oltáře prznit děti. Nic horšího snad není. A ti, kteří se v zásadním rozporu se svou vírou a učením topí v přepychu a bohatství, to kryjí... Rv

0/0
15.2.2010 21:15

pecoch

Sex, crimes and Vatican

doporucuji vam sehnat si dokument BBC "Sex, crimes and Vatican", v nemz se mimo jine dovite, ze katolicka cirkev ma specialni odbor pro kamuflovani sexualnich zlocinu. Praxe je takova, ze hrisni duchovni jsou stehovani z mista na misto, aby se odvedla pozornost a smetly stopy. Navic v tom dokumentu tvrdili, ze sefem tohoto odboru byl jakysi "Joseph Ratzinger".

0/0
15.2.2010 17:59

Michael Christiani

Re: Sex, crimes and Vatican

..mno nevim..BBC od jiste doby moc neverim..Navic BBC je britska a vetsina Britu jsou angelikani, kteri katoliky moc nemusi..

0/0
15.2.2010 18:04

pteryx

Re: Sex, crimes and Vatican

Jojo, některé pořady BBC o křesťanství jsou opravdu "kouzelné", klasická demagogie. Začnou s nějakou hypotézou (např. že Ježíš měl bratry). Pak chvíli pokračují něčím nesouvislým a pak řeknou "protože Ježíš měl zřejmě bratry" ... pak zase odvádějí pozornost, pak řeknou "vzhledem k tomu, že měl Ježíš bratry" a takhle to stupňují až nakonci danou hypotézu "dokážou" asertivní metodou ohrané gramofonové desky.

0/0
15.2.2010 20:07

mrwn

Re: Sex, crimes and Vatican

a co takhle hypoteza ze byl syn bozi a vstal z mrtvych? taky jen hypoteza ...

0/0
16.2.2010 7:36

duhastrecht

To je určitě

"věrohodné", před třiceti lety, stejně jako je "věrohodné" to "v Irsku ve třicátých letech", mimochodem upozorňuji na poslední respekt a praktiky zelené teroristické organisace ALF organisovaně obviňující své politické oponenty z "pedofilie", zdaleka nejen v případě církve jsou nepohodlnění odstraňováni pomocí tohoto smyšleného obvinění.

Soudruzi jezuiti v Berlíně by měli věřícím vysvětlit, zda jde o vyřizování účtů pomocí obvyklého lživého obvinění mezi dvěma jezuitskými mafiemi tou "předkoncilní" a tou "pokoncilní" (pro neznalé, církevníci vědí nač tímto označením narážím, ovšem nekřesťanům to nic neřekne, jedná se cca o liturgií), nebo, zda si účty s katolickou církví pomocí obvyklého lživého obvinění vyřizuje německá levice.

0/0
15.2.2010 17:13

qsilence

Re: To je určitě

No tak oni asi budou muset žalobci předvést nějaké důkazy, že? Ale na každém šprochu je pravdy trochu.  Takže to třeba nemuselo být 100 případů, ale jenom 50. A i kdyby jen jeden... Nicméně mě teď napadá něco o potrefených husách, nebo zlodějích, co křičí chyťte zloděje.

0/0
15.2.2010 17:30

sarumánek

Re: To je určitě

To by mě fakt zajímalo, jaké máš na mysli nezpochybnitelné důkazy o tom, že ti údajně před 30 lety někdo např. šáhnul na intimní místo a podobně. A také já si myslím, že je vrcholně podezřelé, že medializované sexuální zneužívání se téměř výhradně děje jen u církve a o případném sexuálním zneužívání mladistvých jinde a jinými nikdy ani slovo (až na ten případ, jak se nedávno jakási učitelka vyspala ve třídě s žákem a kdosi to nafotil na mobil a měl tedy skutečný důkaz). :-)

0/0
15.2.2010 18:03

doktor_bota

Re: To je určitě

Jednak to postupně přiznávají i církevní činitelé a jednak u takového množství svědectví je, přinjmenším u neanonymních obětí, velmi nepravděpodobné, že by šlo o lži. Ten konec jsem nepochopil, ta učitelka byla zmetkem Smolou z iDNES zlikvidována, aniž by porušila jakýkoliv zákon.

0/0
15.2.2010 18:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.