Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Národní galerie se nachází na rozcestí i bez Milana Knížáka. O něj už vážně moc nejde

Bulvarizace veřejného života u nás zase jednou předvádí, zač je toho postmoderní loket. Všichni se baví o tom, co udělal nebo neudělal Milan Knížák, a o tom, kdo na jeho místo. Ve skutečnosti bychom měli diskutovat o důvodech jeho neúspěchu a o tom, jakou Národní galerii chceme mít a proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta 1

Pohled občana

Vždy jsem si myslel,že pod slovem "Národní" je něco,co je blízké všem lidem.To se ale asi nevztahuje na "Národní galerii",která je z velké části blízká jen hrstce obdivovatelů,kteří jsou ekcentristi,nebo snobi a obdivují něco co většina návštěvníků nepochopí,jen v tichosti a rozpacích projdou okolo exponátů a řada jich tam raději ani nejde,aby nevypadali jako nevzdělanci.Když obyčejný návštěvník spatří tři do sebe zamotané obruče ze sudu a dozví se,že to je umělecké dílo za 4,5milonu zakoupené z jeho daní,tak je v rozpacích každý.

P.S. pokud někdo vidí v Knižákově malé a tlusté postavě něco imozantního,tak...

0/0
15.2.2010 21:52

dedek_stary

Jíří Kotalík

Pracoval jsem v NG od roku 1971 do roku 1992. Vše co uvádí autorka o Kotalíkovi podepisuji, byl to sice byl poslední feudální pán, kterého jsem poznal, ale pán, který naslouchal a pomáhal svým poddaným, vždyť kolik tam bylo ukrytých režimem pronásledovaných intelektuálů i když na podřadných mistech je k neuvěření. Např. Sergej Machonin jako noční hlídač atp. Mnoho dešních špičkových kunshistoriků a umělců tam pracovalo jako závozníci, správci depozitářů, topiči či údržbáři. Byl bych rád, kdyby se někdo z nich odhodlal a podrobněji popsal jeho ředitelování, včetně získání objektů pro NG jako je Anežský a Jiřský klášter nebo Vleletržní palác, nehledě na mohutnou různorodou výstavní činnost a to jak doma tak v zahraničí třeba i s dovozem výstav z USA, Velké Británie, Francie či Itálie. Nutno spomenout, že kromě nutných nákupů uměleckých děl tehdejších propagovaných národních a jiných režimem protěžovaných umělců podporoval i umělce ze skupin jako byla 12.15 nebo Tvrdohlaví.

0/0
12.2.2010 13:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.