Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie obvinila muže z Prostějovska, který pěstoval konopí jako lék

Tak velký zásah proti pěstitelům marihuany se policii na Prostějovsku ještě nepodařil. Loni v létě zabavila na zahradě domu v Ospělově téměř osm set dvoumetrových rostlin konopí a nyní obvinila majitele objektu z nedovolené výroby omamných a psychotropních látek a jedů. Vtip je v tom, že pěstitel Dušan Dvořák a jeho manželka se ničím netajili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ziggi

O co jde?

Jde pouze o to, že stát z této drogy na rozdíl od tabáku, alkoholu apod. nemá žádný zisk. A jelikož je společensky nemožné zisk zlegalizovat, bude stát tuto činnost potírat.

0/0
10.2.2010 9:19

Helm01

Re: O co jde?

jde o to, že je to droga

0/0
10.2.2010 22:06

soldat

zákon o legalizaci marihuany

Napište prosím příspěvek zda byste souhlasili s tímto zákonem.

občan, který by chtěl pestit konopí pro vlastní spotřebu či pro blízké okolí bez úmyslu prodeje by se zaregistroval na městkém úřádě jako malopěstitel, zaplatil by manipulační poplatek 1000Kč na rok (aby politici dželi hubu že stát z toho nic nemá), povoleno by měl uchovávat 500g konopí v sušené podobě. Maximální počet vysazených rostlin by bylo 5. V případě že byste si chtěli založit prodejnu či restauraci s tímto zaměřením, normálně byste si zažádali o živnostenský list+manipul. pop.10000 na rok. Cizincům by se nesmělo prodat větší množství než 20g v jednom obchodě. Normálně by přitom odváděl daně, s tím, že by musel přiznat vypěstované množství, spotřebu. Za prodej dětem a nezletilým 20 let natvrdo bez diskuze. Výsledek? Oživení ekonomiky přílivem turistů[>-]

0/0
10.2.2010 8:38

síma25

Re: zákon o legalizaci marihuany

Jako nápad to zní dobře, ale možná by byl trochu problém s tím maximálním povoleným množstvím - nevyznám se v tom, ale pokud se to pěstuje venku, sklízí se jednou ročně. V okamžiku po sklizni má malopěstitel doma v šuplíku zásobu pro vlastní pobavení - případně přátel, rodiny, ale ne ke komerčním účelům - na celý rok. A jak znám naše policajty, razie by si dokázali načasovat právě na tohle období po sklizni.. Co zrušit limity? Podle mě by se zhroutil černý trh, který vydělává právě na tom, že je to nelegální a zákon nabídky a poptávky by určil reálnou cenu. Jen by se mělo dodržovat, že děcka do 18 let ani ťuk.

0/0
10.2.2010 11:30

znechucenej

...

ACAB!!

0/0
10.2.2010 8:37

Helm01

Re: ...

blbe

0/0
10.2.2010 22:07

soldat

prachy prachy a zase prachy

lidi proboha otevřete oči vždyť náš stát má největší příjem z drog, které jsou legální tabák a alkohol. Je více než jasné že konopí je mnohem méně agresivnější droga než chlast. Zatímco po chlastu nejste schopni fungovat většinou a ni na druhý den kdežto po jednom jointu jste schopni za tři hoďky fungovat naprosto normálně. Včem je problém při legalizaci mariuhany? V kontrole trhu, protože konopí si každý vypěstuje doma sám, s tabákem a domácím chlastem je to horší, proto nám stát povolí jen ty drogy u kterých může ve větší míře kontrolovat prodej a profitovat z něho, takže o nějakém morálním dilema tu nemůže být ani řeč.

0/0
10.2.2010 8:24

babacek

THC

Opravdu někdo potřebuje na mastičku pro svojí potřebu  300 kg konopí ? To ať povídá holubům pokud mu nevyklovou oči. ;-D

0/0
10.2.2010 8:10

georgetown1

Re: THC

nauč se číst - chtěl vyrábět a prodávat mastičky!

0/0
10.2.2010 8:43

maigret

Odhalení

To je sranda- odhalit někoho a provést na něho zátah,když to sám předem ohlásil.Ještě za to někoho povýší,ne?

0/0
10.2.2010 8:03

babacek

Re: Odhalení

Ohlásil, ale povolení mu nebylo vydáno. Tedy porušil zákon. To je jako bych požádal o zbrojní průkaz a zbraň si pořídil dříve než jej dostanu a pak se hájil tím, že jsem žádal …

0/0
10.2.2010 8:12

bugr

Re: Odhalení

koukám babacek je nejakej zaprděnej, závistivej lojza, je asi jasný koho volil když dokáže takhle reagovat na poznámku, že policie objevila něco o čem věděla od majitele, bože, radši si na tom počítači hraj karty Rv

0/0
10.2.2010 10:33

lvesely

Koka

To že marihuana pro lékařské účely není legální je blbost (stajně se s ní člověk setkává a není ji problém sehnat), ale stejná blbost je to že je nelegální koka... asi ze 100kg se vyrobí nějakých 700g takže to vyrábět u nás by nešlo, ale bylo by možné prodávat kokové lístky např na čaj a jejich pozitivní účinky jsou dokázané... lidi koka není kokain.... to nám můžou zatrhnout mák i kafe abychom z něj neudělali koncentrát :D jsou ty zakony na hlavu...Rv[>-]Rv

0/0
10.2.2010 7:04

Jaromír Josef Vít

Ať si každý pěstuje

co chce. Když to neprodává dál. Už mám té svobody a demokratúry vážně dost. Tohle je prachsprostá diktatůra. Nic víc.

0/0
10.2.2010 5:06

xmacala

Ve zkratce

1. Marihuana je navikova asi jako dobra domaci klobaska

2.Frama lobby je jasne

3.Podle mě by se dalo vyuzit konopi i jako stepku do kamen

4. Kdo nezkusil Marihuanu, at se nevyjřuje, nebo ji radši zkusi. Neni se čeho bát. Doporučuji se optat, co kouříte a taky jak kouřit, pokud jste nováček.

0/0
10.2.2010 4:24

Jaromír Josef Vít

Re: Ve zkratce

Chlast a tabák je na vyšším místě nebezpečnosti, než konopí. Byl o tom i dokument. Ale ten se Idnes a státu asi nehodí, proč asi...

0/0
10.2.2010 5:09

blekekeke

Re: Ve zkratce

protože jej užívají všichni. No a kdyby se zjistilo, jaké ztráty se napáchají vlivem alkoholu, taky by se na to svět díval jinak, ale to se nikdy nestane ...

0/0
10.2.2010 6:50

babacek

Re: Ve zkratce

Možná máš pravdu, ale všechno to je svinstvo a proč to do sebe prát když to není nutné ? Copak nestačí, že mnohdy jídlo obsahuje nezdravé věci, vzduch stojí za bačkoru apod. ???

0/0
10.2.2010 8:14

síma25

Re: Ve zkratce

Tělo má jít do hrobu zhuntovaný;-) 

A nikdo přece nikoho nenutí, aby cokoli kouřil, pil, nebo jedl, je to svobodná volba každýho. Komu se to nelíbí, může baštit doma vypěstovaný naklíčený obilí a pít pramenitou vodu;-D

0/0
10.2.2010 12:57

debalzam

zase našinec za katrem

a kde jsou ty přespolní psožrouti co maj pěstírny v baráku a ještě jim platíme elektriku ,už odhalili kolem 50 baráků a nic,hlavně,že našinec je na našince hrdina[>-]

0/0
10.2.2010 1:59

babacek

Re: zase našinec za katrem

Tím jako chceš říci, že Vietnamci zůstávají bez trestu ?

0/0
10.2.2010 8:16

Logic

0,3 obsah ?:)

...tak to musel sakra hnojit nebo nevim, pac aby venkovni kytky meli 30% susiny v THC, tak to je sakra dobrej pestitel :-) A takovy kytky fakt nebyvaj jen na lekarsky ucely... :-)) byt si myslim ze to je stejna droga, jako jsou cigarety kafe atp., kazdy ma svoje plusy i minusy :-)

0/0
10.2.2010 1:06

blekekeke

Re: 0,3 obsah ?:)

kde si se dočetl 0,3? Já vidím jen, že měli více jak 2%, což i kdyby měli 5%, tak je to pěknej shit.

0/0
10.2.2010 6:52

Raffan

neco z Kanady

The Ontario Court of Appeals has ruled that the Canadian Controlled Drugs and Substances Act is unconstitutional, and violates the Canadian Charter of Rights and Freedoms by forcing an Ontario man "to choose between his health and imprisonment."

0/0
10.2.2010 0:39

Raffan

pro lidi kteri maji deti trpici autismem

minuly tyden byl v programu "Doctors" US Tv chanel zverejneny vysledek uziti konopi pri potlaceni autistickych symptomu. Osmilete dite, ktere bylo z lekarskeho hlediska straceno, drasticky ubytek na vaze, tezka letargie, matkas nasadila na marihuaniove kolacky. dva kolacky za tydem. Meli  by jste videt ten vysledek. Nejen ze dite pribralo zpet na vaze , ale jako temer se neprojevuje jako autistic. Kriminalizace konopi je nejvetsi podvod na lidech. Farmaceuticky prumysl dela vsechmno mozne aby nam prodaval sve jedy. Marihuane neni navykova droga. Marihuana ma evidentne lecebne vysledky. Marihuana nikdy nezpusobiola rakovinu plic (Neni jediny dukaz) Pod vlivem marihuany by jste nemeli ridit auto, ale to je kde jaka droha v lekarne s takovou indikaci. :-)

0/0
9.2.2010 22:39

Helm01

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

ty vidíš jenom lékařské výsledky. Viděl jsi někdy někodho kdo hulí trávu každý den delší dobu?

0/0
9.2.2010 22:54

tyrael

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

Kdyz v televizi ukazou jedno dite nic to neznamena - museli by udelat studii alespon o desitisicich lidech, aby jim nejaky takovy lek FDA pustila do prodeje. Testuje se upravene THC, ale to ma spolecne s THC z marihuany opravdu jen hodne malo. Je to synteticky pripravovana latka, ktera chemicky vychazi z THC, ale je laboratorne pripravovana - jeji yvsledky jsou zatim nejiste a za desitky let testovani byl uveden do uzivani pouze jediny lek a to jeste pouzivany jen v rozvojovych zemich kvuli nizke cene.

0/0
9.2.2010 23:04

kallamitka

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

tak ono v těch chabých výsledcích jde asi hlavně o to, že léčivé na konopí není jen ono THC, ale kombinace THC a ostatních složek téhle rostliny... prostě proč by mělo být chemicky vyráběno něco, čeho je při troše dobré vůle na každé zahrádce dost a přírodního.... prachy prachy prachy :-/

0/0
11.2.2010 20:49

Raffan

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

videl a co?

0/0
10.2.2010 0:14

xmacala

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

A vydels nekoho, kdo chlasta cely den, žere cely den, kouří celý den, atd atd.....Všeho moc škodí. A to neni jen u Marihuany, ale u všecho...

0/0
10.2.2010 4:14

Minghell

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

Jo viděl, sebe - hulím trávu už 9 let, hodně upozornuji. A pracuji jako obchodní manažer - úspěšný, mám rodinu, děti....všechno kecy. Z blbce bude blbec i když nebude nic hulit...

0/0
10.2.2010 7:47

tyrael

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

TV testy a filmy typu "Supersize me" jsou vicemene pro proste lidi, ale dukazy chyby. Lecit autismus marihuanovymi kolacky muze jen naprosty blazen. Autismus se lecit neda, nektere jeho pruvodni priznaky se celkem bezne zvladaji dostupnymi leky. Znova a snad uz naposled opakuji - spousta americanu (vetsina) nema narozdil od obcanu EU pristup ke spickove medicine a lekum, proto casto sami hledaji levne a zoufale alternativy, prestoze nasledky mohou byt kastarofalni - to je jediny duvod, kdy snad lze takoveto veci ospravednit. Pro nepojsiteneho cloveka s Parkinsonovou chorobou je lepsi kourit marihuany aby necitil bolest a aby zmirnil tres, prestoze mu to privodi rakovinu plic a znici chorobou dosud neposkozene casti mozku. Avsak v EU, kde jsou k dispozici moderni leky bez techto vedlejisich ucinku, je pouzivani THC nesmysl. Takze marihuana samozrejme rakovinu plic zpusobuje, to bylo prokazano dostatecne - viz tvuj kolega postoval odkaz z wikipedie kde se o tom muzes docist.

0/0
9.2.2010 22:59

Raffan

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

kecy farmaceutickych monopulu. Neni zadna evidenc, ze marihuana zpusobuje rakovinu plic. Stejne tak myty, ze marihuana poskozuje mozek jsou lzi. Tabak je dalo skodlivejsi a prodava se na kazdem rohu. Clovek ma pravo se lecit jako on chce a ne jak mu government naridi. Marihuana kourena pravidelne ve vetsim mnozstvi ovlivnuje kratkovdobou pamet, kdyz koureni zastavis vse se upravi zpet do normalu. Na rozdil od leku chemie ktera ma vzdy vedlejsi ucinky a pak je to jak lavina doktor predpisuje lek na nemoc, a dalsi hromadu leku na potlaceni vedlejsich ucinku a ucinku vedlejsich vedlesich ucinku atc az je organismus dokonale otraven.

0/0
10.2.2010 0:21

babacek

Re: pro lidi kteri maji deti trpici autismem

Já si myslím, že pokud je to pro léčebné účely pod lékařským dozorem tak nikdo nebude proti. Jistě však nepotřebuji na výrobu mastičky pro svojí osobu 300kg. Konopí, to mě nikdo nenamluví.

0/0
10.2.2010 8:18

Rudý přízrak fights for freedom

konopi

Konopi samo o sobe je jedna z nejzdravejsich a nejuzitecnejsich rostlin. Napriklad konopne vlakno je pri stejne hmotnosti nekolikrat pevnejsi nez bavlnene, takze kdyby se sili konopna trika a kalhoty, tak odevni firmy brzy zkrachujou, prtoze to mate na cely zivot. V konopnych seminkach je obrovske mnozstvi zivin, ktere clovek potrebuje. Doporucuju a navic je to i dobry. :-P (P.S. Ale na tyto vlastnosti nepotrebujete konopi, ktere obsahuje THC.) :-)

0/0
9.2.2010 22:24

tyrael

Re: konopi

Tohle je sice mozne, ale garantuju ti ze kdyby se povolilo konopi bez obsahu THC nikdo by ho nepestoval - minimalne urcite nikdo z lidi kteri nejvice bojuji za jeho legalizaci a urcite ne pan o kterem je clanek.

0/0
9.2.2010 22:49

Rudý přízrak fights for freedom

Re: konopi

tak mas pravdu s tou vyjimkou, ze u nas se konopi bez obsahu THC petovat smi, jsme jedna z mala zemi, kde se smi pestovat konopi a mak. Oboji podleha nad urcitou osetou plochu ohlasovaci povinosti. ;-)

0/0
9.2.2010 22:57

tyrael

Re: konopi

To jsem nevedel.

0/0
9.2.2010 23:00

Raffan

Re: konopi

kde jsou ty casy makovych poli kde jsme si jako deti utrhli nedozralou makovici a nacpali se sladouckym makem. Nikdo se nestal narkomanem ani jsem o nikom nikdy neslysel. Selky sice detem daly trosku z narizle makovice aby dite spalo a ony mohly pracovat na poli, tezko hovorit o nasledcich. Vsechno je jen vytvoreny humbuk a kontrola penez a to i tech spinavych. :-/

0/0
10.2.2010 0:52

Rudý přízrak fights for freedom

Lek to je ale neradujte se kuracci

Dle lékařských studií může kouření marihuany způsobit u mladých lidí

takové poškození plic, které je typické pro starší lidi a navíc není

léčitelné. Jedná se o rozedmu plic (plicní emfyzém). British Lung

Foundation uvedla, že tři až čtyři cigarety marihuany denně poškodí

plíce stejně jako dvacet tabákových cigaret. (zdroj wiki)

0/0
9.2.2010 22:20

mm-

Re: Lek to je ale neradujte se kuracci

1. Wiki není relevantní zdroj. ### 2. Tato citace odkazuje na nerelevantní zdroj (idnes). ### 3. V tom článku na wiki je mj. i toto: "Jedna zajímavá kompilace je kritická vůči výzkumům financovaných vládou a mimo jiné se v ní uvádí studie provedená Donaldem Tashkinem z David

Geffen School of Medicine, Los Angeles na generaci hippies, která shledala, že ani ti nejtěžší kuřáci marihuany neměli zvýšený

výskyt rakoviny plic, kuřáci tabáku měli naopak výskyt zvýšený výrazně,

až 20x." (s odkazy na osel.cz, ale též na deník Washington Post).

Jednoduše jsi to vytrhl z kontextu, jak se ti to hodilo do vínku. Takové argumenty k smrti miluji. V

0/0
10.2.2010 3:05

Rudý přízrak fights for freedom

Marihuana je lek

Jeji lecebne ucinky byly prokazany: V některých státech, kde je zákonem legalizováno medicinální použití kanabinoidů, jsou užívány jako např. antiemetika (léky proti zvracení). Byly vyvinuty látky bez euforizujících a halucinogenních účinků dronabinol a nabilon.

Dronabinol (firemní název - Marinol) zvyšuje apetit a lze očekávat i

antiemetický účinek. Tyto syntetické léky jsou však málo účinné.Je to

tím, že extrakty z přírodních materiálů jsou široký komplex mnoha

desítek kanabinoidů a jejich izomerů. 

0/0
9.2.2010 22:17

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Marihuana je lek

Další možné indikace kanabinoidů

jsou glaukom – ke snížení nitroočního tlaku, k úlevě od bolesti u onkologických pacientů, v terminálním stádiu AIDS nebo při roztroušené skleróze.

Uvažuje se i o využití konopí při léčbě depresí. Kanabinoidy jsou

vynikající superfaciální anestetikum a zároveň antineoplastikum (=

brání růstů novotvarů).

0/0
9.2.2010 22:18

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Marihuana je lek

Těchto dvou vlastností se využívá při léčbě

popálenin - tlumí bolest a omezuje tvorbu jizev. Bránění v růstu

novotvarů je vlastnost, pro kterou se kanabinoidy používají i v

experimentální léčbě všech druhů rakoviny. (zdroj wiki)

0/0
9.2.2010 22:18

Raffan

Re: Marihuana je lek

:-)R^

0/0
9.2.2010 22:41

tyrael

Re: Marihuana je lek

K vyse uvedenym indikacim se sice podavani synteticky upraveneho THC uvazovalo (nema nic spolecneho s THC v marihuane!!!!) - ale pouze u osob bez pojsiteni, zejmena kvuli znacnym nezadoucim ucinkum na mozek a hormonalni regulaci. Jinymi slovy THC navozuje stav otupelosti, ale nato dnes kvalitnejsi a ucinnejsi leky bez vedlejsich ucinku. Lecit depresi THC snad ani nemuzes myslet vazne, to podat nejaky lekar jde do vezeni.

0/0
9.2.2010 22:47

Raffan

Re: Marihuana je lek

porad meles nejaky nesmysl. Co se snazi vyrobit Farmaceuticky prumysl je vlastne kopie prirody laboratorni cestou, jedine tak muzou patentovat prirodu. Zakazat prirodu a prodat chemickou nahrazku to je vse. Jses v zajeti totalitarniho rezimu. Go out of the box. ;-D

0/0
10.2.2010 0:56

tyrael

Re: Marihuana je lek

Takze jedno po druhem, protoze ty nesmysly ktere pises je treba vyvratit, byt je na diskuzi. Dronabinol sice puvodne vychazi z THC, ovsem jedna se o latku synteticky pripravenou, tedy latku jejichz uvolneni nelze ziskat ani kourenim ani jakymkoliv jinym uzivanim marihuany. Marinol se sice pouziva jako antimetikum, ovsem sporadicky protoze jeho ucinnost je velmi nizka oproti bezne pouzivanym pripravkum - opet zduraznuji, ze jedinym duvodem pouzivani v USA je nizsi cena a podava se pacientum se spatnym pojsitenim - u nas by bylo jeho podani hodnoceno jako non lege artis.

0/0
9.2.2010 22:42

Logic

Re: Marihuana je lek

Ty jsi lekar nebo vyrobce leku, ze o tom vis tolik a dementujes cokoliv co se pozitiv tyka ? :-)

0/0
10.2.2010 1:09

zlomená lopata

Myslím...

Myslím, že chlast gumuje mozky daleko víc a má na kontě víc malérů, než hulení. Celý problém je v tom, že z hulení trávy nemá stát spotřební daň.!!

0/0
9.2.2010 21:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.