Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létání miminek má pomoci proti dětské kolice, pediatři před ním varují

Matky se svými dětmi točí ve vzduchu, různě jimi otáčejí a kroutí. Tak vypadají kurzy létání miminek, které vede Blanka Kolářová-Sudíková. Dětem to pomáhá při různých obtížích, argumentuje. Pediatři varují, že tato cvičení mohou mít pro děti vážné důsledky. O kurzy se zajímá také policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ou_Jo

kurzy vede Blanka Kolářová-Sudíková.....

...odkud se ta bláznivá ženská zjevila - prý odněkud z Východu - to mluví za všechno...a kde na to má nějakou odbornou studii, která to potvzuje !! Rv

0/0
15.2.2010 13:47

arcs

Máme s létáním výbornou zkušenost

První půlhodina s intruktorkou u nás doba byl pro nás všechny tři horror. Házet s vlastním nahým miminem, na které jsem se jako táta skoro bál sáhnout! A ještě hlavou dolů... Když ale uřvané mimino usnulo zabaléné v mém náručí a instruktorka odešla ucítili jsme tak neuvěřitelné a hluboké uvolnění. Bez létání jsme si jistý bychom k oběma dětem neměli tak blízko. Pro mě to bylo o zvládnutí nějakého nesmyslného strachu - aspoň ta první chvíle. Pak už to bylo pro všechny prostě pohoda, součást pravidelné péče a večeního rituálu. A děti samotné? Oba chtějí létat dodnes (3 a 5) na všechny možné způsoby. Dokonce i babičky jsme naučili přehazování, to se kluci můžou zbláznit. Začínali jsme ne ve třech týdnech ale asi ve třech měsících. A nějaké třesení, proboha, kde jste to tam viděli? To je zase hysterie! Z uvedenýho taky vyplývá, že je k tomu třeba vlastní zkušenosti, jinak jsou to planý kecy. Proto taky, co provedla ČT - no, je to jejich svědomí. Držím palce, Blanko. Marek

0/0
13.2.2010 9:16

Shane10

At zije Amerika!

Nevim co Vás tak popudilo na nahém dítěti-je vidět, že zřejmě sympatizujete  s Amerikou, kde je možno vše trestat a koupání dětí s rodiči je zakázáno...proberte se?! Doma jej zřejmě koupete v plavkách a narodilo se v oblečení od Adidasu, že???

Nahota je přirozená, nehledě na to, že k létání je potřebná, aby dítě nevyklouzlo z ruky...zkuste si to v kalhotech....

Zkuste všichni přesídlit na jinou stránku a nechte zbytečného plácání....děkuji!

0/0
12.2.2010 13:03

danny44

Re: At zije Amerika!

Až na to, že jsi nějkak nepocopil. o co tady jde.... Takže vysvětlím - doteď se iDnes  v přirozených otázkách  vyznačoval až  fanatickým puritánststvímatd...

0/0
12.2.2010 17:07

danny44

A co ty záběry.....

Tak  nejserióznější zpravodajský server v ČR a zveřejňuje záběry nahatých dětí ..... Není to náhodou šření dětské pornografie ? ? 

0/0
12.2.2010 8:10

Jen Já

Ta paní vypadá docela

k světu, rád bych s ní prožil nějakou tu intimní chvlku :-) Ale je vdaná, tak mám smůlu :-/

0/0
11.2.2010 21:52

gglimmer

Nechapu ...

...proc jsou ty deti u toho nahate? ... nechapu ... 8-o

0/0
11.2.2010 21:03

Jen Já

Re: Nechapu ...

Kdyby se z toho potentonocn, aby se jen opláchly a nemuselo se prát oblečení ;-D

0/0
11.2.2010 21:51

rominna

8 let praxe??? Trochu malo!!!

Dnes jsem poprve videla "letajici miminka" a jelikoz mam sama male dite, velmi me to zaujalo. Nechapu kde bere pani instruktorka tu jistotu, ze tato metoda detem prospiva, kdyz s tim zacala teprve pred osmi lety!!! Zadne z letajicich miminek jeste nedosahlo ani puberty a podle nazoru lekaru se mohou nasledky projevit az mnohem pozdeji!!!!!

0/0
11.2.2010 20:45

peavey

Re: 8 let praxe??? Trochu malo!!!

co treba se podivat do prirody...do te opravdove, ne nesmysl z avataru :D...podivejte se na nejake naucne porady treba od BBC o simpanzech, gorilach..proste o opicich...myslim, ze to jak opici matky zachazeji se svymi potomky je hodne podobne tomu, co je zde na videu.....ale pokud se lidstvo chce ubirat cestou el.chuvy, el. houpacky apod a tim potlacovat fyzicky kontakt (ktery je pro male deti ten nejdulezitejsi), tak nevim, jak to s lidstvem doapdne...asi to tu bude samej asocial.

0/0
11.2.2010 23:41

mirdae

Re: 8 let praxe??? Trochu malo!!!

Nevšiml jsem si, že by je chytily za paže a točily s nimi okolo hlavy. Mj. prof.Janda se před svým vystoupením v TV ptal na totéž ošetřovatelů opů v ZOO. V životě nic takového neviděli.

0/0
13.2.2010 14:47

URB - Kladivo na pravičáky

Kvičí sice dobře, ale neví proč.

Už někdo zjistil, zda jim to škodí nebo prospívá? Nebo je to založeno jen na kategorických výkřicích nějakých přitroublých rádoby-odborníků tady podemnou?

0/0
11.2.2010 18:52

jaryk1

Re: Kvičí sice dobře, ale neví proč.

přesně, proč se s tím nějaký institut nezabývá? Doktorů mame nejvíce na světě, tak by snad někdo mohl ty děti pozorovat např rok a přinést nějaké závěry

0/0
11.2.2010 18:57

jakobin

ne

Z prvního videa: dítě bude jistě motokrosař už z útlého věku.

neměl bych na to asi nervy

0/0
11.2.2010 15:28

jaryk1

Zkušenosti

Kdo se svými dětmi nedělal letadlo? Já když jsem s klukama blbnul, tak jsem je taky dával do visu za nohu ap. Samozřejmě ze začátku pomalu a nízko nad postelí a pak ještě dnes je musím točit za ruku a nohu v osmi letech o to škemrá. Takže bych to apriori neodsuzoval, vždy si vzpomenu na věhlasné lékaře, kteří se posmívali kolegovi, který si po návratu z pitevny myl ruce. Nezapomeňme jaká byla úmrtnost matek  a kojenců v nemocnicích ještě před 100 lety a těm babkám co rodily doma, také nikdo nevěřil, že nemají tu 80% úmrtnost co lékaři v nemocnicích. Další pak bylo kojení, jak vyhlášení pediatři podporovali umělou výživu kolik desetiletí, bez zpětné vazby a srovnávacích pokusů.

0/0
11.2.2010 10:28

bjelka

Re: Zkušenosti

Ale upřímně - dělal jste to letadlo a vis za nohu s třítýdenním kojencem? Moje zkušenost je taková, že na takhle malé děti se občas tatínkové ( a nejen oni ) tzv. bojí i sáhnout. Záměrně jsem se pídila po informacích i tzv. u zdroje - tedy v Rusku. A zvláštní je, že i tam se po ukázkách tohoto "cvičení" s kojenci zvedla vlna protestů jak ze strany veřejnosti, tak odborníků, včetně těch, kteří se jako instruktoři cvičení s kojenci živí. Odkazy na videa i reakce mohu poskytnout. Renomovaná instruktorka doslova uvádí, že "létání" s kojenci je kruté a lze je považovat snad jen za test odolnosti dítěte, co po psychické i fyzické stránce ještě vydrží.

0/0
11.2.2010 10:52

jaryk1

Re: Zkušenosti

to zas je pravda, že dnes tatínkové na děti nešáhnou a maminky se také bojí, jenže asi ležení bez naprostého pohybu také není pro děti to ořechové, vždyť ta změna je opravdu rychlá, ještě nedávno děti byly s matkou při práci celý den a toho pohybu a převracení měly na dnešní poměry tak 100x více

0/0
11.2.2010 18:47

Pan Navratil

Re: Zkušenosti

No, během šestinedělí té práce zase tak moc nebylo ani dřív.

0/0
12.2.2010 17:14

Rubik1

Re: Zkušenosti

Sam jsem take nevedel, ze nemuzete takhle cvicit s ditetem prinejmensim do jeho 5 let a udelal jsem letadlo se svou 3 letou dvakrat a opatrne. Pamatoval jsem si, ze se mi to jako diteti libilo, ale nepamatoval jsem si, kolik mi tehdy bylo. Skoncila s bolestive vykloubenym loktem, ktery ji musel napravit lekar. Kdyz se dite neudrzi svou vlastni silou, hrozi poskozeni jeste uplne nevyvinutych kloubu. A to jsem s ni otocit jen parkrat a opatrne. Najdete si o tom neco v knihach. Nemusi na to prijit kazdy tak, jako a a moje dcera.

0/0
12.2.2010 18:57

net.Xtreme

Re: Zkušenosti

S kojenci to nedělal téměř nikdo, něco jiného je to dělat s dítětem ,které už chodí a má pohybový aparát více méně hotový, i tak tam jsou rizika, a pozitivní přínos tam také moc není, kromě toho, že to jeadrenalinový sport pro děti;-D

To ostatní jsou bláboly, které s tématem nesouvisí, také můžu říct, že dřív si lidé mysleli, že mouchy se líhnou ze zkaženého masa a Země je placatá;-D Ale k tématu to neříká nic víc, než, že naše poznání se mění, i když většinou ne nijak drasticky.

0/0
11.2.2010 14:15

jaryk1

Re: Zkušenosti

ty bláboly souvisí s předmětem zájmu tohoto článku a s tím, že často velevážení odborníci více uškodili než pomohli, a dlouho potom, co již věděli, že se mýlili a přes svou ješitnost to málokdy přiznali. Není to tak dlouho, co se matkám odebíralo dítě po porodu na 24 hodin a vozilo se pak jen na kojení, to pak bylo překvapení, že organismus ženy vyhodnotil tuto péči odborníků tak, že dítě zemřelo a netvořilo se mléko, takže se téměř okamžitě přecházelo na Sunar.

0/0
11.2.2010 18:55

Pan Navratil

Re: Zkušenosti

Co byl mrtvému dítěti platný Sunar?

0/0
12.2.2010 17:15

xs123

Létání s matkami

Speciálně tuhle babu bych nechala "létat" jako ta mimina v Rusku. Pěkně uvázat na robotickou ruku a šup s ní sem a tam, aby neměla prdíky.

0/0
11.2.2010 9:24

Lafinta

cirkusoví umělci!!

No v Rusku mají rádi artisty, cirkus takže tohle je prostě příprava dětí na dělání takových věcí. a Rusové nejsou žádní zhýčkaní jedinci, takže nějaké ohledy na potřeby člověka se tam nevedou. Takže když jejich metody budem aplikovat u nás, nebude to dělat dobrotu. Ono je jich totož "mnógo" a na ztráty se nehledí!

0/0
11.2.2010 9:09

xs123

Re: cirkusoví umělci!!

Akorát že už jich "nět mnógo". Rusové jsou jedním z nejrychleji vymírajících národů. Nahazují je  - muslimové.

0/0
11.2.2010 11:54

Kocourek_69

U citlivějších jedinců to může způsobit

nevratné poškození mozku. Budou se poté trápit padousnicí celý život.

0/0
11.2.2010 8:49

vtech

Napady z Ruska

Ty maj vzdycky jiskru :-)

0/0
11.2.2010 7:30

jirkajina

Darwinova cena pro blondýny

Rusové můžou po sobě házet miminama, protože jich mnógo. Tady se toho chytly nějaký hloupý blondýny, takže taky vyhynou.;-D

0/0
11.2.2010 6:57

jaryk1

Re: Darwinova cena pro blondýny

ono Rusů není tak mnoho, např. méně než Pakistánců

0/0
11.2.2010 10:13

xs123

Re: Darwinova cena pro blondýny

Přesně. Chlast, lenost, mlácení manželek a létání kojenců už zafungovaly.

0/0
11.2.2010 11:56

jaryk1

Re: Darwinova cena pro blondýny

no upřímně ono to s námi a celou západní Evropou také není růžové, co se týče počtu obyvatel, množí se dostatečně jen muslimské národy. Takže salam.

0/0
11.2.2010 12:05

xs123

Re: Darwinova cena pro blondýny

V Americe ale problémy s vymíráním nemají - ani běloši. Taky nevymírají severské národy, ty se tak pořád drží na stejném počtu. Nevymírají Belgičané a myslím, že ani v Británii ne. Vymírají Němci, my a ostatní postkomunistické země, dále Itálie, možná i Španělsko. Podle mého názoru za to může malá prestiž matek, ženské jsou prostě v těchto zemích " za krávy blbé" a zestárlé manželky jsou s oblibou odkopnuty. A ta, která odchovala čtyři děti, a jinak nedělala nic jiného, té je potom hodně ouvej. V Rusku chlap neplatí ani alimenty.

0/0
11.2.2010 12:13

jaryk1

Re: Darwinova cena pro blondýny

jen k té Anglii, co jsem zaslechl je, že nejčastější jméno, které dávají Britové svým dětem je u chlapců Mohamed, takže tito "Britové" nevymírají :O) jen se trochu mění.

Počet dětí na matku je u bělochů v Británii 1,2 u muslimů 8,4, takže vývoj je jasný viz Kosovo, kde Albánci během 25 let se z minority stali majoritou ještě uspíšeno vystěhováním zbývajících Srbů.

0/0
11.2.2010 18:41

HonyaDj

Pro lidi, co tu tohle obhajují...

Dost by mě zajímalo, co je to za lidi,  kteří tu tohle "létání" obhajují. Co jste zač? A hlavně - co máte za vzdělání? vy jste ve škole neměli biologii člověka? Nemyslíte si, že je trochu rozdíl házet takhle s dětmi s různým věkem? Říká tu někomu z těchto chytráků pojem "vývoj"? "Dítě v tomto věku jenom leží" - no samozřejmě, že leží, protože kdyby bylo už vyvinuté, tak by se hýbalo...

Váženou paní cvičitelku bych skoro zavřel za týrání dětí. Vůbec mě nezajímá, že má děti ráda a že tohle dělá s láskou, ale pokud provozuje něco takového s nevyvinutým dítětem, o jehož stavbě těla a rizicích s tím spojených evidentně nic neví a háže s děckem jak s panenkou, tak je buď hloupá nebo je to hyena, co na tomhle vydělává a b*bí Češi na to opět skočí. Hlavně že kdekdo měl na základce a na střední plnou hubu keců, jak škola nudí a je k ničemu a v dospělosti je z něj pak takový idi*t, že by z neznalosti zmrzačil vlastní dítě a tleská téhle paní, s jakou fajnovou metodou přišla...

0/0
11.2.2010 2:28

vena.m

Re: Pro lidi, co tu tohle obhajují...

Dobrý den, já létání obhajuji, neb jej považuji za totéž, jako když vezmete dítě a zvednete jej na odříhnutí .. a to mnoho maminek dělá méně citlivě, nežje létání .. podívejte se na ten pohyb .. žádné cuknutí, v podstatě rovnoměrná zátěž, takže mluvit o shake efektu je nesmysl.

A něco o mně, když to požadujete. Elektroinženýr, masér ...

A ještě závěrem malá připomínka.Je mnoho pediatrů s opačným názorem, ale to je těžko Vám vysvětlit, pokud máte informace z iDnes a po  shlédnutí videa hned vše víte .. Běžte se podívat na kurz a nebok někomu, kdo si s dítětem takto hraje a pochopíte ... tedy možná, snad jsem vás nepřecenil.

0/0
11.2.2010 9:22

xs123

Re: Pro lidi, co tu tohle obhajují...

Dopručuji zkusit na vlastní kůži - Akorát nevím, jak by to bylo technicky proveditelné. Možná by elektroinženýr mohl zprovoznit nějaký jeřáb nebo robot na létání elektroinženýrů, masérů a bab.

0/0
11.2.2010 11:52

AntiMultiKulti

Re: Pro lidi, co tu tohle obhajují...

problém je v tom, že už jsme moc zdegenerovaní a děti se rodí příliš brzy

0/0
11.2.2010 15:00

sho

dítě netrápí prdíky,protože se při tom létání pos*re strachy

0/0
11.2.2010 1:34

snex

...

koukam jak blázen...a mamči ať jdou radši prohrábnout chodník...dost nám to v plzni padá....snex

0/0
10.2.2010 23:52

Martin Jirousek

Pedofilie

Idnes by měla článek stáhnout, aby nebyla obviněna z pedofílie.

0/0
10.2.2010 20:27

Iam_No1

tohle video je dost stary

a je na nem maly Davit Rath :-P

0/0
10.2.2010 19:06

nixi

Re: tohle video je dost stary

;-D;-D;-DR^

0/0
10.2.2010 20:29

irinek

Jen by mne zajímalo,

jakou má ta dáma kvalifikaci,kdo jí dal a na základě čeho živnostenský list a proč některé mladé maminky jsou ochotné naletět na zjevně úchylné mantry.

0/0
10.2.2010 18:57

PaulMA

...

Protřepat-nemíchat ;-D

0/0
10.2.2010 18:27

čuk2gek

před 30-ti roky

jsem šťastně zakoupil od prof. Kocha "Výchova kojence v rodině", ponivač mi prof.Švejnarovy pokyny nešly do hlavy. A) bylo to úžasné, jak jsem si díky tomu užil ty chvilky, kdy mrňafka   neřvala a spokojeně mi nahatá vrněla   (a někdy i čůrala) na břiše. A když vřískala věděl jsem jak ji vzít jemně do náruče až se zklidnila, nebo se jí aspoň ulevilo, že v tom trápení nelítá sama a žena si mohla na chvilku odpočinout. B) byli jsme šťastní aspokojení a nedali se  hecovat tchyní "podívej na sousedovo...to je pašák, běžte s ní k doktorce..." ponivač děti se vyvíjejí svým tempem a po přískocích. C) prof. Švejnar sám po čase odvolal některé své pokyny jako mylné. D) nakonec Kocha podrobili kritcea zatrhli ho, protože holt někteří mnozí rodiče jsou soutěživí anebo jen mechanicky napodobovali fotky a hlavně pediatři prostě neměli čas a ty možnosti věnovat se tomu a nějaká občanská sdružení za totáče, to prostě nešlo. 

0/0
10.2.2010 18:26

čuk2gek

P.S.

E) vidím na videu hrubé chyby: dítě je skláněno do předklonu, mamča ji

drží  za jednu ruku a jednu nohu etc. Inuale různé koulení po těle

rodičů "kůže na kůži" to je hotová slast a vytváří v děcku hluboký

pocit bezpečí a sounáležitosti s rodiči.

Přeji všem mámatátům lásku a trpělivost a spoustu radosti, než se z nich stanou drzí chuligáni ptotože "my jsme takoví přeci nebyli".

0/0
10.2.2010 18:32

Madietta

Re: před 30-ti roky

"Výchovu kojence v rodině" jsem si půjčila od kamarádky i já, když se mi před 5 lety narodilo první dítě - a je to jediná odborná kniha o výchově dětí, která mi kdy dala něco opravdu užitečného. Na Kocha nedám dopustit.R^

0/0
10.2.2010 19:20

sluni-sluni

Re: před 30-ti roky

to fakt potřebujete příručky k tomu, abyste věděli jak se chovat ke svým dětem? není už jen tohle k zamyšlení?

0/0
11.2.2010 7:32

bjelka

Re: před 30-ti roky

No, ne každá maminka instinktivně vycítí, kdy už dávat polívky, ne každá šestým smyslem odhadne, jak tu polívku připravit, co pomáhá na to bolavé bříško atd. Někomu poradí rodina, někdo konzultuje s pediatrem - tak proč nepoužít příručku? Někdo děcko předčasně posazuje, někdo má problém s nácvikem dítěte na nočník....

0/0
11.2.2010 9:24

Madietta

Re: před 30-ti roky

Kochova knížka obsahuje třeba hezké návody, jaké hry s kojencem v jakém věku lze provozovat, jednoduché cviky a podobně. Když mi došla fantazie, jak se s miminem zaobírat, bylo to inspirativní.

0/0
11.2.2010 19:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.