Diskuze

Dvacet let staré plány počítaly s dálnicí přes pražský Žižkov

Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, co si představovali dopravní inženýři jen pár měsíců po nabytí svobody v roce 1990. Přestože tehdy brázdilo pražské ulice nesrovnatelně méně aut než nyní - o dvacet let později, na výkresech, to znát není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

looki25

9. 2. 2010 19:45
chvála autorovi..

popsal již několit let přístupný ZÁKOS... (např. ceskedalnice.cz)

nic víc, takže nevim no. Rv

0 0
možnosti

dalnice

9. 2. 2010 12:15
Chyba v údajích

Pozor. Okruh jsme chtěli před válkou stavět my, a v r. 1939 ho také stavět začali. Ale Němci nám během okupace nařídili postavit místo okruhu radiály skrz město, takže se nakonec nestavělo nic. Zůstaly jen projekty. Pro zajímavost, částečně po trase dnešní Jižní spojky měla vést dálnice z Plzně do Hradce. Jak vidno, komouši to tenkrát nejspíš chtěli dotáhnout do konce :-)

0 0
možnosti

TigerM

9. 2. 2010 21:52
Re: Chyba v údajích

R^R^

0 0
možnosti

dropa

9. 2. 2010 10:01
Vize

No když bych si měl vybrat mezi multikulti obohacením a volným průjezdem přes Prahu...:-)

0 0
možnosti

kunta_kinte - proti socankum

9. 2. 2010 9:53
Meli

taky v planu cyklostezku po ktere moc lidi nejezdi za 150 mega ? :-P

0 0
možnosti

Erbule

9. 2. 2010 9:51
Víc tunelů

Souhlasím s tvrzením, že dnes je víc tunelů. Cokoli papaláši z ODS v Praze nechají postavit, tak je z toho tunel.

0 0
možnosti

Váš příspěvek nebyl uložen.

9. 2. 2010 9:41
mno ono dnešní multikulturní šílenství si s tím

dopravním z r 90 příliš nezadá:-):-):-)

0 0
možnosti

tequiladrinker

9. 2. 2010 9:23
JAROV

tak nevím, přes Jarov měla vést dálnice... ...teď tam má vést vnitřní okruh tunelama... ...ale dočká se toho člověk někdy? při šnečím tempu tak možná v r. 2025 a to už stejně budu na plicnim ventilátoru... ....a metro nám tam taky škrtly, přitom koncentrace lidí je tam xnásobná než v nějakých Letňanech, Hloubětíně, Kolbenově a jiných nesmyslných stanicích metra....

0 0
možnosti

Mak1

9. 2. 2010 9:58
Re: JAROV

A teď nám tam ještě vyroste Rezidenční park Vackov;-(

0 0
možnosti

stev

9. 2. 2010 8:47
V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

I v roce 2010 se najdou blázni. Ve směru sever jih rychlostní komunikace R43 je Ředitelstvím silnic a dálnic a Jihomoravským krajem prosazována skrz Kníničky, Bystrc, Žebětín, Kohoutovice a Bosonohy. To vše jsou městské části statutárního města Brna. Korunováno to pak má býti křižovatkou tří dálnic D1 x R43 x R52 přímo na území Brna v prostoru vymezeném Bosonohami, Starým Lískovcem  a Kamenným Vrchem, tedy brněnskými sídlišti s cca 30 tisíci obyvateli.

0 0
možnosti

uz jsem tady taky

9. 2. 2010 9:02
Re: V roce 2010 plánují dálnici skrz pět městských částí Brna.

Díky takovým názorům ta silnice, plánovaná OKRAJOVÝMI částmi města, s dosatečným odstupem od zástavby, ještě nestojí a proto veškerý tranzitní provoz jede přes Pisárky a Žabovřesky, tedy přímo městskou zástavbou, pod okny obytných domů. Kdyby se všechny obchvaty měly stavět úplně mimo města, musely by se co dvacet let stavět další a další okruhy, jak se města rozrůstají. Už aby tu R43 konečně postavili, navzdory všem bláznům, co ji už tolik let brzdí.Rv

0 0
možnosti

kenx

9. 2. 2010 8:22
Komořanská radiála

Chybí vám tam budoucí Komořanská radiála, nebo také Modřanská pravobřežní. Spojka mezi R1 (bude vybudována MÚK na pravé straně Vltavy, těsně u portálu tunelu na Točnou) a Jižní spojkou (úsek Modřany - Barrandovský most už stojí teď).

0 0
možnosti

sigenius

9. 2. 2010 9:29
Re: Komořanská radiála

Ano, toto je v poslední verzi územního plánu namalováno. Akorát jde o to, že návrh je fantasmagorický, protože na pravém břehu Vltavy, u portálu tunelu je prostě příliš málo místa na dálniční křižovatku radiála x okruh. (Nemohly by tam být dost dlouhé nájezdové pásy.) Kdyby se to realizovalo, musel by tam být semafor a dopadlo by to tak, že auta by před ním stála tři kilometry v tunelu. Vsaď se, že se to nebude realizovat!

0 0
možnosti

MagorA

9. 2. 2010 8:21
jen mimochodem

Ono řešení dopravy ve velkoměstě vekým počtem radiál skrke centrum a obydlené části mělo význam. Byla tu v té době opravdová hrozba nukleární války, a toto uspořádání dopravní sítě bylo vhodné pro rychlou evakuaci obyvatel, stavěli tak i tehdejší naši "nepřátelé".

0 0
možnosti

Zachariáš

9. 2. 2010 8:26
Re: jen mimochodem

Ježíši,kde??????Všude se stavěli okruhy okolo měst ,jak to u nás už chtěli postavit němci.

0 0
možnosti