Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do pražských autobusů dorazil „velký bratr“, ohlídá je 3 500 kamer

Pražskou autobusovou dopravu čeká malá revoluce. Dopravní podnik začal za 3,5 miliardy obměňovat vozový park. A v nových autobusech SOR dohlédne na bezpečí řidičů i cestujících na 3 500 kamer. Pražany zatím vozí sedmdesát ze 620 plánovaných vozů. Kamery chtějí do autobusů i další města. V Brně by mohly fungovat do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Busák

No a jinak, jak je u autorky článku "taj" zvykem,

už sám nadpis je zavádějící. Kamery primárně slouží řidiči pro kontrolu nastupujících/vystupujících cestujících v prostoru dveří, v dosavadních busech je řidič odkázán na zpětné zrcátko nad předním oknem, ve kterém vidí jakž-takž dovnitř busu, pokud ovšem hned za zády nemá někoho stojícího v uličce, pak nevidí prakticky nic.V pravém vnějším zrcátku není také nic vidět, pokud jsou otevřené přední dveře, které spolehlivě zakryjí jakýkoliv výhled.Po jejich zavření je vidět úzký pruh (cca 2 m široký) podél pravého boku vozu. Chápu obavu ze špiclování pomocí online kamer, která děsí 95% přispěvatelů, taky bych nebyl rád, pokud by tomu tak bylo tak jak z článku lze pochopit.To by ovšem autorka musela psát na základě faktů a ne si polovinu vycucat z prstu, pro online přenos NEJSOU vozy vybaveny a každý si snad dokáže spočítat, kolik prostoru by i pouhé "skladování" sejmutého obrazu (dat) vyžadovalo.

Autorka článku prostě jako obvykle píše naprosté nesmysly, aspoň už smazala ty "hybridy" :-)

0/0
14.2.2010 23:08

demon5

Add

Hmmm...jeste by to chtelo ridice, kteri nejezdi jako prasata a umi zajet k hrane nastupiste a ne metr od neho. Krome toho bych koupil nejdriv 100 autobusu a neprve kdyz se osvedci, tech zbyvajicich 500. Ale DP to dela presne obracene.

0/0
10.2.2010 19:50

Busák

Re: Add

Taky by to chtělo cestující, co se nechovají jako prasata, ale aspoň trošku jako lidi.

Mám dojem že u vás si celkem dovedu představit, do jaké kategorie patříte.

BTW - tou "hranou nástupiště" máte na mysli ten 20 cm vysoký obrubník, o nějž se tak krásně trhá nárazník a křídla otevírajících se dveří, lemovaný 20 cm hlobokými dírami ? Tam kde je to aspoň trochu možné bez poškození busu jsem nezažil, že by kdokoliv z řidičů DP nezajel až těsně k chodníku. Jestli máte nějaký důkaz, že tomu tak není (třeba foto) tak ho předložte, jinak je váš článek jen blábol, i když s postupem při nákupu jinak souhlasím. Pro vaše info - ve výběrovém řízení 2x zvítězily autobusy Mercedes, proč dostal přednost paskvil SOR nechám na vaší fantazii.

A ještě poznámka - jakékoliv poškození busu vzniklé střetem s hranou chodníku (i jakékoliv jiné poškození)  platí řidič ze svého, abyste byl v obraze...

0/0
14.2.2010 22:39

AntiMultiKulti

to se vyplatí

kamera s VGA kvalitou ... z toho určitě někoho identifikujou Rv

0/0
10.2.2010 0:56

davud

orwell

Big brother is watching you!!!

0/0
9.2.2010 8:38

Karelur

Více než čtyři miliony

Tolik kamer v Británii míří na ulice, nebo klienty bank nebo zákazníky v obchodech. Ohromující počet kamer přesahuje možnosti policie. Na tom založil byznysmen T. Morgan svůj podnikatelský plán. Když nestíhá policie, najmeme dobrovolníky a brigádníky. Sledovat se bude přes Internet. "CCTV kamery jsou pro mě nejužitečnějším nástrojem ve výzbroji vyšetřovatelů, které metropolitní policie a další policejní složky po celé zemi používají. Způsobem, kterým kamery využíváme, jsme ve vedoucím postavení," říká detektiv a šéfinspektor londýnské policie Julian Worker. Naproti tomu vedoucí úředník „metropolitních“ Mick Neville prohlásil, že využití CCTV sítě je v jeho očích „naprosté fiasko“, protože na vyřešení jednoho případu je potřeba sledovat asi 1000 kamer ročně. A právě na tomto faktu staví firma ze South Devonu svůj nápad.

0/0
9.2.2010 0:23

Karelur

......

Princip celého podniku spočívá v tom, že vlastníci kamer, ať už státní

nebo soukromí, budou firmě poskytovat záběry ze svých kamer. Ty se

dostanou do internetového systému, kde je budou sledovat brigádníci. Ti

mohou ale pocházet z různých koutů světa například i z Číny...

0/0
9.2.2010 0:24

apparel

K ZAMYŠLENÍ...

Zajimalo by me, jestli pan reditel Dvorak se jel projet v tomto ctyrdverovym papiraku za plneho provozu, protoze nechapu, jak muze rict, ze je pro cestujici pohodlnejsi... ?

Podle neho je cely autobus nizkopodlazni. Hned vyvedu z omylu: Kdyz do nej vstoupite, zjistite, ze si muzete sednout pouze na sedacky, které jsou vsechny na stupinku (a ne zrovna nejak moc nizkem). Na posledni dve sedacky pred motorem se dostanete doslova horolezeckym výkonem. Pokud se ovsem nerozhodnete sednout tak, ze jedete bokem ve smeru jizdu. Tam, pravda, je bezbarierovy pristum. Ovsem samotneho me zde facinuji lide, kteri si tam odvazi sednout a nechaji se jizdou doslova klimbat ze strany na stranu, protoze tam opravdu neni, za co se oprit. A pokud tam sedi clovek sam, to je teprve podivana! Nestacite sledovat, jak tento odvazlivec vyrovnava nohama, aby behem jizdy neskoncil na podlaze! :-)

0/0
8.2.2010 23:01

Kill Baby,Kill !

Re: K ZAMYŠLENÍ...

A nějaké řešení mistře konstruktére?

0/0
9.2.2010 11:53

Raffan

za komousu jsme byli hole prdele, ale free

seroo na chechtaky, radeji mam svobodu. Komous nevedel ani kolik si vydelam ani kolik utratim. Mek jsem prachy v hrsti a bankovni konto tedy sporitelni knizka byla nic nerikajici. Kdy jsem prisel vybrat nebo vlozit, zadny zanam totoznosti nebyl veden. V mestkych parcich nebyly spionazni kamery, a mladi meli soukromi pri svych prvnich polibcich a nesmelych dotecich. Dnes k tomu maji nejake uchylne pozorovatele s pravnim overenim ke spiclovani.

0/0
8.2.2010 22:41

ort

Re: za komousu jsme byli hole prdele, ale free

Po komouších se mi sice nestýská, ale to současné špiclování na každém rohu mi dost vadí. Pod rouškou bezpečnosti jsme sledováni na každém kroku. S kamerami lze souhlasit tak jedině  v nočních spojích nebo  v nočních ulicích.

0/0
9.2.2010 0:11

kocynder

Do každého hajzlíku kameru,ať národ vidí,co v Praze ser....ů

0/0
8.2.2010 19:57

Dr.Download

???

A to ty 2m vysoké vnější nápisy kreslej spreyeři za jízdy?

0/0
8.2.2010 18:06

K.Jan

.

Chachá, v Ostravě nemají kamery? Copak to Inekon vyrábí za Xindy, když ve 21. století není schopný dát do tramvaje webku a LCD v celkové hodnotě pár tisíc?? Zlatá škodovka i s Poršetrama...

0/0
8.2.2010 17:04

ChorcheCh

tak to budou muset zdražit jízdné

za bezpečnost se platí. Navíc kamery maj záruku 2 roky a správa systému také něco zkousne. Proč to vlastně nezadaly Kapshi ?

0/0
8.2.2010 16:49

kladivar2

Zlepšují bezpečnost cestujících a konto nejakyho sibra

;-D;-D;-D

0/0
8.2.2010 16:43

tojsouveci

Re: Zlepšují bezpečnost cestujících a konto nejakyho sibra

Pleteš se! O peníze jde vždy až v poslední řadě. Jde přeci o bezpečnost a boj proti vandalství! :-)

0/0
8.2.2010 16:46

a.je.to

Re: Zlepšují bezpečnost cestujících a konto nejakyho sibra

vandalství a peníze jdou jedno s druhým ;-)

0/0
8.2.2010 17:09

Martin Soušek

dokud nebude mít každý čip a kameru na hlavě bezpečno nebude

Stejně se tam jednou musíme dostat, tak proč ne dříve než ostatní státy.

.

Navrhuji každému povinně do těla bezdrátový čip a kameru na hlavu. Pak teprve bude absolutně bezpečno!

.

Samozřejmě kdo bude chycen bez čipu nebo kamery, bude okamžitě zastřelen.

0/0
8.2.2010 16:32

tojsouveci

Re: dokud nebude mít každý čip a kameru na hlavě bezpečno nebude

Tak. Tak. Vzhůru k ještě lepší demokracii a k větší bezpečnosti! :-)

0/0
8.2.2010 16:34

Romale Shalom

Re: dokud nebude mít každý čip a kameru na hlavě bezpečno nebude

Pane Soušek, co na to říká Chocholoušek?

0/0
8.2.2010 16:35

[eT]

Re: dokud nebude mít každý čip a kameru na hlavě bezpečno nebude

za pár let se dočkáte, potom budete spokojen :-/ Ale diskutér nebude v Bohnicích, jen Vy budete vidět jakou měl pravdu :-/

0/0
8.2.2010 16:40

HammerLang

Re: dokud nebude mít každý čip a kameru na hlavě bezpečno nebude

Já navrhuji, aby rodiče hoperů, kteří ničí interiér busu radši toto individuum v zárodečném stavu spláchli do WC a pro dobro všech ostatních se nesnažili splodit dalšího retardovaného jedince.

0/0
8.2.2010 16:55

Hrustic

Re: dokud nebude mít každý čip a kameru na hlavě bezpečno nebude

Tomu chybi jeste par let technologickeho vyvoje :-P

0/0
8.2.2010 17:45

ChorcheCh

no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

Bude sice záznam, ale problém lidí s jinou genetickou predispozicí to stejně neřeší ;-D

0/0
8.2.2010 16:28

tojsouveci

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

Protože mají s,ůlu. Majorita je ne a ne pochopit. Oni jsou prostě jiní a to se nedá nic dělat. Většina by se tomu měla přizpůsobit. :-)

0/0
8.2.2010 16:30

a.je.to

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

čemu, že v autobusech dle většiny je povoleno dělat bodel, krást, a další neřestí co se v autobusech stávají ?

0/0
8.2.2010 16:33

tojsouveci

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

A ty snad na mě ani nereaguj.....:-)

0/0
8.2.2010 16:34

a.je.to

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

jenže ja chci ;-DR^

0/0
8.2.2010 16:37

tojsouveci

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

A to je ten prů...er :-)

0/0
8.2.2010 16:40

a.je.to

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

nevyřeší ale zmenší zcela určitě

0/0
8.2.2010 16:31

Honzík Dvořáků

Re: no myslím, že kamery bezpečnost v autobuse nevyřeší

Ne, ne. Pomáhá to. V metru jsem kapsáře dobrého půl roku neviděl.

0/0
8.2.2010 16:37

Honzík Dvořáků

Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

spravedlnost týkajících se "Velkého bratra".

Hoši, přijeďte se někdy podívat k nám do Prahy, jak to tu vypadá. Trochu slušněji se oblečte (tj. ne holinky a zánovní tepláková souprava od vietnamců). A až Vás zmerčí tlupa ...... kapsářů budete za kamery rádi.

Mám pocit, že právě díky zavedení kamer ve vozech metra se podařilo eleminovat loupežná přepadení za bílého dne, které naše policie a justice posuzuje jako kapesní krádeže.

0/0
8.2.2010 16:28

tojsouveci

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

Ó pozor, pražák přednáší vidlákům....:-)

0/0
8.2.2010 16:29

_Sandstorm_

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

Mně nikdo nikdy neokradl, protože nejsem blbej. Nehledě na to, že kapsáři často využívají metody "tlačenice", při které kamera nezaznamená, kdo skutečně do té kapsy sáhnul. Á propos: Proč by mělo omezení soukromé nahrazovat tvou ostražitost?

0/0
8.2.2010 16:30

Honzík Dvořáků

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

;-D;-D;-D;-D

Byl jsi někdy v pražském metru? Víš jak vypadá kapesní krádež po česku?

V metru k tobě přijdou tři 140 kg važící a průměrně 210 cm měřící ..... a řeknou "Daj peněžanku, hodinky a mobil". Ty buďto dáš nebo tě ve vagonu rozmažou.

Ale ty by ses určitě ubránil.

0/0
8.2.2010 16:35

tojsouveci

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

Nó, takhle to tem běžně v Praze dělají. Na každé zastávce MHD je několik takových skupin a ty celý den nedělají nic jiného, než že odebírají peněženky, mobily a hodinky. Až budou kamery, tak to skončí. Nebo v metru už jsou...nebo nejsou a budou? :-)

0/0
8.2.2010 16:39

Honzík Dvořáků

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

Chlapče, chlapče..... Ty raději do Prahy nejezdi. Nebo se do rodné vísky vrátíš jen v trenclích.

0/0
8.2.2010 16:41

tojsouveci

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

Bojím , bojím :-)

0/0
8.2.2010 16:45

K.Jan

Re: Líbí se mi názory vesnických Jánošíků a bojovníků za

kamery ve vozech metra? Tak ty v Praze fakt nemáme.

0/0
8.2.2010 17:05

kladivar2

..v.sousedních zemích se pohybuje od 565 do 637 euro,

hm, ja nasel neco jineho. Cenove rozpeti kamery AXIS 209FD-R od 464,45 do 592,62 EUR a to jsou maloobchodni ceny vcetne dane viz http://www.heise.de/preisvergleich/a233089.html

to ma zas v cesku nekdo dobrej vejvar ;-D Potoze to bude kupovat od vyrobce a na firmu (dostane rabat) a za mnozstvi znovu rabat. Tipuju ze vyjde na max. 200-300 EUR. 3500 kamer x 200 EUR = 700000 EUR = 18.200.000,- Kc vejvar ;-D

0/0
8.2.2010 16:25

tojsouveci

Re: ..v.sousedních zemích se pohybuje od 565 do 637 euro,

Tak to k tomu už neodmyslytelně patří. To je ten hlavní důvod, proč to namontovat. Bezpečnost je ale dobrá záminka, kterou mnoho lidí kousne. No a že za půl roku ,rok, bude potřeba ty kamery vyměnit za modernější, které uvidí víc detailů a tím pádem se bezpečnost opět zvedne, je naprosto jasné. :-)

0/0
8.2.2010 16:33

Dr.Download

Re: ..v.sousedních zemích se pohybuje od 565 do 637 euro,

Vyměnit?;-D

0/0
8.2.2010 17:43

TigerM

Re: ..v.sousedních zemích se pohybuje od 565 do 637 euro,

...ale ne, jasne ze vymenit, ale i s autobusy, protoze do tech starych uz se je nevyplati vymenovat...

0/0
13.2.2010 10:51

_Sandstorm_

Návrh kompromisu

Budou dva systémy MHD, koexistující vedle sebe. V případě metra by mohly být dva typy vagónů v rámci jedné soupravy. V jednom bude levné jízdné a kamery, druhý bude něco na způsob první třídy - bez kamer, se slušným průvodčím. Problém se vyřeší sám, takový sociální apartheid. ;-D

0/0
8.2.2010 16:18

tojsouveci

Re: Návrh kompromisu

Tak už přesně vím, kam se někteří diskutující pohrnou hlava nehlava ;-D

0/0
8.2.2010 16:19

_Sandstorm_

Re: Návrh kompromisu

Ve slušném podniku by si s takovými měli vědět rady.

0/0
8.2.2010 16:23

a.je.to

Re: Návrh kompromisu

a v případě autobusů udělat přepážky mezi každými dveři aby se mezi sebou jednotlivé vrstvy nemíchali ;-DR^

0/0
8.2.2010 16:21

_Sandstorm_

Re: Návrh kompromisu

Pakliže by tato příčka oddělovala i zápach, nebyl by to problém.

0/0
8.2.2010 16:23

Zebin

no a co mobil

skoro každý si ho nadšeně nosí i na hajzlík, majitel není sice vidět, ale................

0/0
8.2.2010 16:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.