Diskuze

Národní kulturní památkou se poprvé staly vlak či přehrada

Vláda schválila seznam 38 nových národních kulturních památek. iDNES.cz to potvrdil mluvčí ministerstva kultury Jan Cieslar. Od 1. července získá titul třeba zámek a park v Průhonicích, kostel na náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze. Poprvé se do kategorie dostal vlak či přehrada.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

babacek

9. 2. 2010 5:54
Kulturní památky

Kdy se kulturní památkou stanou dinosauři z politiky ?;-D

0 0
možnosti

a.je.to

8. 2. 2010 15:05
vláček

ten vláček se mi líbí R^;-D[>-]

0 0
možnosti

babacek

9. 2. 2010 5:54
Re: vláček

Chtěl by jsi ho do obýváku co ?;-D

0 0
možnosti

chroustík

8. 2. 2010 14:53
Problémů motorového vozu

Slovenské strely by bylo několik. jednak by potřeboval stát v hale a nikoliv venku na dešti, sněhu, větru, slunci atd. Dále by potřeboval celkovou rekonstrukci interiéru. Kdo jste ho viděl, tak tam se zachovaly tak asi 2 lavice. Nevím, jak vypadá motoricky. Ovšem nějaký milionek by to asi stálo, pokud by se musel vnitřek udělat přesně jako replika.

0 0
možnosti

cassul

8. 2. 2010 15:01
Re: Problémů motorového vozu

Motoricky je to naprosto to nejjednodušší. Tam byly klasické tatrovácké motory, napojené na elektrogenerátory. Jednak nevím, co by s tím mohlo být a i kdyby to bylo pryč, tak se to snadno sežene, takových motorů je ještě fůra. Jinak je to chytře navržený motorový vůz, většinu dílů použili z tehdejších náklaďáků, navíc existuje kompletní dokumentace. Když vidím, co šikovní veteránisti zvládnou bez jakékoliv dokumentace, na koleně doma v dílně a bez peněz... Kdyby se opravdu chtělo, a stát do toho investoval trošku peněz,  tak za rok Slovenská strela jezdí.

0 0
možnosti

Oerteplur

8. 2. 2010 14:47
Ten vlak mi silně připomíná kopřivnickou Tatru

respektive pomník před ní. Kulturní památkou by měla být sama Tatra, anebo spíše mementem, co lze udělat z prosperujícího podnikuRv

0 0
možnosti

cassul

8. 2. 2010 14:55
Re: Ten vlak mi silně připomíná kopřivnickou Tatru

To není žádný pomník, ale zkrátka vystavený ten motorový vůz M290.0, přezdívaný Slovenská strela, navržený a vyrobený v Kopřivnické Tatře.

0 0
možnosti

Krysařík

8. 2. 2010 14:30
To je katastrofa.

Alespoň co se týká toho motorového vozu. Většina exponátů, která je pod Technickým muzeem, je uměle neprovozuschopná. T.j. že není povoleno tento exponát opravovat za účelem plné provozuschopnosti. Teď ještě že je to jakási kulturní památka, tak bude umožněno navíc  jen pozvolné chátráni.;-(

0 0
možnosti

Monarchista II

8. 2. 2010 14:22
Ta mašina

vypadá jako z nějaký retro-sci-fi :-)R^

0 0
možnosti

Choakinek

8. 2. 2010 13:54
Slovenská strela

Slovenská strela - 1936: Praha - Bratislava: 4 hod. 16 min. (kromě zastávek)

České dráhy - 2010: Praha - Bratislava: 4 hod. 1 min. (kromě zastávek)

No moc se nám toho za těch 74 let teda nezměnilo ;-D.

0 0
možnosti

Mi.Safr

8. 2. 2010 14:13
Re: Slovenská strela

ano, čest První republice!! bohužel následovalo neslavných 50 let... a teď jsme již 10 let na dobré cestě železniční budoucnosti... tak uvidíme, kam se to dotáhne!

Ale příklad je to dobrý (ale kdyby to měl jet dnes vlak takovou rychlostí se zastávkou jen v brně a uvolněnou železniční cestou, tak do tá o dost rychleji)

0 0
možnosti

dolch

8. 2. 2010 13:15
vlak, lokomotiva, motorový vůz

když v tom mají maglajs děti z prvního stupně, tak budiž. Ale redaktor novin?

0 0
možnosti

PIsa.lek

8. 2. 2010 22:49
Re: vlak, lokomotiva, motorový vůz

A není tak náhodou motorový vůz určitý typ (podmnožina) vlaku? Nebo jak bys definoval vlak, aby se to motorových vozů netýkalo?

0 0
možnosti

Huffnaggelův duch

8. 2. 2010 13:03
ČD už jsou skanzenem???

0 0
možnosti

007Ráďa

8. 2. 2010 12:44
Nějak vypadl ten motorák

Nějak ze seznamu vypadl ten motorák. Ve výpisu moravskoslezského kraje jsem ho neviděl a není vidět ani v jiných krajích..

0 0
možnosti