- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdy se kulturní památkou stanou dinosauři z politiky ?
Slovenské strely by bylo několik. jednak by potřeboval stát v hale a nikoliv venku na dešti, sněhu, větru, slunci atd. Dále by potřeboval celkovou rekonstrukci interiéru. Kdo jste ho viděl, tak tam se zachovaly tak asi 2 lavice. Nevím, jak vypadá motoricky. Ovšem nějaký milionek by to asi stálo, pokud by se musel vnitřek udělat přesně jako replika.
Motoricky je to naprosto to nejjednodušší. Tam byly klasické tatrovácké motory, napojené na elektrogenerátory. Jednak nevím, co by s tím mohlo být a i kdyby to bylo pryč, tak se to snadno sežene, takových motorů je ještě fůra. Jinak je to chytře navržený motorový vůz, většinu dílů použili z tehdejších náklaďáků, navíc existuje kompletní dokumentace. Když vidím, co šikovní veteránisti zvládnou bez jakékoliv dokumentace, na koleně doma v dílně a bez peněz... Kdyby se opravdu chtělo, a stát do toho investoval trošku peněz, tak za rok Slovenská strela jezdí.
respektive pomník před ní. Kulturní památkou by měla být sama Tatra, anebo spíše mementem, co lze udělat z prosperujícího podniku
To není žádný pomník, ale zkrátka vystavený ten motorový vůz M290.0, přezdívaný Slovenská strela, navržený a vyrobený v Kopřivnické Tatře.
Alespoň co se týká toho motorového vozu. Většina exponátů, která je pod Technickým muzeem, je uměle neprovozuschopná. T.j. že není povoleno tento exponát opravovat za účelem plné provozuschopnosti. Teď ještě že je to jakási kulturní památka, tak bude umožněno navíc jen pozvolné chátráni.
Slovenská strela - 1936: Praha - Bratislava: 4 hod. 16 min. (kromě zastávek)
České dráhy - 2010: Praha - Bratislava: 4 hod. 1 min. (kromě zastávek)
No moc se nám toho za těch 74 let teda nezměnilo .
ano, čest První republice!! bohužel následovalo neslavných 50 let... a teď jsme již 10 let na dobré cestě železniční budoucnosti... tak uvidíme, kam se to dotáhne!
Ale příklad je to dobrý (ale kdyby to měl jet dnes vlak takovou rychlostí se zastávkou jen v brně a uvolněnou železniční cestou, tak do tá o dost rychleji)
když v tom mají maglajs děti z prvního stupně, tak budiž. Ale redaktor novin?
A není tak náhodou motorový vůz určitý typ (podmnožina) vlaku? Nebo jak bys definoval vlak, aby se to motorových vozů netýkalo?
Nějak ze seznamu vypadl ten motorák. Ve výpisu moravskoslezského kraje jsem ho neviděl a není vidět ani v jiných krajích..