Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Národní kulturní památkou se poprvé staly vlak či přehrada

Vláda schválila seznam 38 nových národních kulturních památek. iDNES.cz to potvrdil mluvčí ministerstva kultury Jan Cieslar. Od 1. července získá titul třeba zámek a park v Průhonicích, kostel na náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze. Poprvé se do kategorie dostal vlak či přehrada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Kulturní památky

Kdy se kulturní památkou stanou dinosauři z politiky ?;-D

0/0
9.2.2010 5:54

a.je.to

vláček

ten vláček se mi líbí R^;-D[>-]

0/0
8.2.2010 15:05

babacek

Re: vláček

Chtěl by jsi ho do obýváku co ?;-D

0/0
9.2.2010 5:54

čirokéz

Re: vláček

Ale ten vlacek v Koprivnici by poreboval akutni zasah nejakych sikovnych lidi, ne se rozpadne.

0/0
12.2.2010 18:35

chroustík

Problémů motorového vozu

Slovenské strely by bylo několik. jednak by potřeboval stát v hale a nikoliv venku na dešti, sněhu, větru, slunci atd. Dále by potřeboval celkovou rekonstrukci interiéru. Kdo jste ho viděl, tak tam se zachovaly tak asi 2 lavice. Nevím, jak vypadá motoricky. Ovšem nějaký milionek by to asi stálo, pokud by se musel vnitřek udělat přesně jako replika.

0/0
8.2.2010 14:53

cassul

Re: Problémů motorového vozu

Motoricky je to naprosto to nejjednodušší. Tam byly klasické tatrovácké motory, napojené na elektrogenerátory. Jednak nevím, co by s tím mohlo být a i kdyby to bylo pryč, tak se to snadno sežene, takových motorů je ještě fůra. Jinak je to chytře navržený motorový vůz, většinu dílů použili z tehdejších náklaďáků, navíc existuje kompletní dokumentace. Když vidím, co šikovní veteránisti zvládnou bez jakékoliv dokumentace, na koleně doma v dílně a bez peněz... Kdyby se opravdu chtělo, a stát do toho investoval trošku peněz,  tak za rok Slovenská strela jezdí.

0/0
8.2.2010 15:01

vlmach

Re: Problémů motorového vozu

Dost se pletete.Asi jste ještě neslyšel o elektromechanickém přenosu výkonu systému Sousedík.

0/0
8.2.2010 15:22

PIsa.lek

Re: Problémů motorového vozu

Blábol od začátku do konce - když chceš vypadat chytře, tak piš buď o něčem, čemu rozumíš (jestli něco takového existuje), nebo o něčem, čemu nerozumí ostatní.

0/0
8.2.2010 22:46

Oerteplur

Ten vlak mi silně připomíná kopřivnickou Tatru

respektive pomník před ní. Kulturní památkou by měla být sama Tatra, anebo spíše mementem, co lze udělat z prosperujícího podnikuRv

0/0
8.2.2010 14:47

cassul

Re: Ten vlak mi silně připomíná kopřivnickou Tatru

To není žádný pomník, ale zkrátka vystavený ten motorový vůz M290.0, přezdívaný Slovenská strela, navržený a vyrobený v Kopřivnické Tatře.

0/0
8.2.2010 14:55

Krysařík

To je katastrofa.

Alespoň co se týká toho motorového vozu. Většina exponátů, která je pod Technickým muzeem, je uměle neprovozuschopná. T.j. že není povoleno tento exponát opravovat za účelem plné provozuschopnosti. Teď ještě že je to jakási kulturní památka, tak bude umožněno navíc  jen pozvolné chátráni.;-(

0/0
8.2.2010 14:30

Monarchista II

Ta mašina

vypadá jako z nějaký retro-sci-fi :-)R^

0/0
8.2.2010 14:22

Choakinek

Slovenská strela

Slovenská strela - 1936: Praha - Bratislava: 4 hod. 16 min. (kromě zastávek)

České dráhy - 2010: Praha - Bratislava: 4 hod. 1 min. (kromě zastávek)

No moc se nám toho za těch 74 let teda nezměnilo ;-D.

0/0
8.2.2010 13:54

Mi.Safr

Re: Slovenská strela

ano, čest První republice!! bohužel následovalo neslavných 50 let... a teď jsme již 10 let na dobré cestě železniční budoucnosti... tak uvidíme, kam se to dotáhne!

Ale příklad je to dobrý (ale kdyby to měl jet dnes vlak takovou rychlostí se zastávkou jen v brně a uvolněnou železniční cestou, tak do tá o dost rychleji)

0/0
8.2.2010 14:13

dolch

vlak, lokomotiva, motorový vůz

když v tom mají maglajs děti z prvního stupně, tak budiž. Ale redaktor novin?

0/0
8.2.2010 13:15

PIsa.lek

Re: vlak, lokomotiva, motorový vůz

A není tak náhodou motorový vůz určitý typ (podmnožina) vlaku? Nebo jak bys definoval vlak, aby se to motorových vozů netýkalo?

0/0
8.2.2010 22:49

Huffnaggelův duch

ČD už jsou skanzenem???

0/0
8.2.2010 13:03

007Ráďa

Nějak vypadl ten motorák

Nějak ze seznamu vypadl ten motorák. Ve výpisu moravskoslezského kraje jsem ho neviděl a není vidět ani v jiných krajích..

0/0
8.2.2010 12:44

medi

Vietnamské krámy na kolonádě

Že by z mariánskolázeňské kolonády konečně zmizeli Vietnamci??? Jejich barevné osušky vystavené ve výlohách horního patra jsou opravdu hrozné. I když je to asi jen zbožné přání ;-(. Ruka trhu je neúprosná, ale úplatná ;-(.

0/0
8.2.2010 12:04

;-)

Re: Vietnamské krámy na kolonádě

A kde tam jsou? Nic takového jsem tam nikde neviděl. To spíš centrum Prahy je plné obchodů se suvenýry bez jakéhokoliv vztahu k ČR(sovětské čepice, matrjošky , jantary .......)

0/0
8.2.2010 13:12

medi

Re: Vietnamské krámy na kolonádě

Nahoře v prvním patře (nad lékárnou)... A je jich tam docela dost :-P.

0/0
8.2.2010 13:39

:-)(-

Re: Vietnamské krámy na kolonádě

Už jsem se lekl, že jsem reagoval bez mého vědomí...

0/0
8.2.2010 16:52

ideozlocin

vlak

ten vlak je super

0/0
8.2.2010 12:02

vlmach

Re: vlak

To není vlak,ale motorový vůz.

0/0
8.2.2010 12:32

mike_kr

Re: vlak

Tak by ho konecne treba mohli nove nalakovat, dodelat interier a tak. Na fotce to nevypada, ale ten vuz je v docela hroznem stavu.

0/0
8.2.2010 13:10

cassul

Re: vlak

Obávám se, že to bude spíš naopak. Doteď to byla jen otázka chtění a peněz. Teď do toho budou navíc kecat i památkáři, budou posuzovat každý zásah. Spíš se obávám, že nepovolí ani nový nátěr. Takže to shnije a rozpadne se definitivně.

0/0
8.2.2010 13:27

PIsa.lek

Re: vlak

Motorový vůz není vlak? a co tedy je? Letadlo?

0/0
8.2.2010 22:48

LUF

Proč dělají rozhodnutí na kterých se neobohatí?

Možná leda firmy budou mít dražší zakázky když budou opravovat památku místo obyčejné budovy

0/0
8.2.2010 11:45

Matthew Emmons - spalovač šancí

Ten zámek v Průhonicích bych mezi národní památky

rozhodně nestrkal

0/0
8.2.2010 10:59

michal II

Re: Ten zámek v Průhonicích bych mezi národní památky

Asi je tam hlavne park, kterej je uzasnej. Koneckoncu, kdyz tam muze bejt i srackarna v Troji, tak proc ne park.

0/0
8.2.2010 12:54

Matthew Emmons - spalovač šancí

Re: Ten zámek v Průhonicích bych mezi národní památky

park bez problému, ale zámek je děs běs

0/0
8.2.2010 13:05

grrrr....

České dráhy národní památkou

Na seznam by měl přibýt celý vozový park českých drah.

0/0
8.2.2010 10:58

Jiřik

Re: České dráhy národní památkou

Proč? Ve Francii, Švýcarsku etc. jezdí v běžném provozu i stroje z 30. let. Když jsou spolehlivé, tak proč by nemohly sloužit dál...

0/0
8.2.2010 11:12

goratec

Re: České dráhy národní památkou

...sme ale tam kde sme.

0/0
8.2.2010 11:14

plantaznik1

Re: České dráhy národní památkou

nj, jenze tam jezdi ciste

0/0
8.2.2010 11:30

Wogastisburg

Re: České dráhy národní památkou

No jo, ale to není vina Českých drah, ale lidí, kteří těmi vlaky jezdí. Češi jsou holt prasata.

0/0
8.2.2010 11:41

Vanguard

Re: České dráhy národní památkou

Sorry, ale zažraná špína na oknech anebo na podlaze není vina cestujících. Nemůžeš všechny chyby na dráze házet na cestující, ajnzboňáku.

0/0
8.2.2010 12:17

daddy1

Re: České dráhy národní památkou

Slovaci takisto, ale to je zalezitost vsetkych postsocialistickych statov. Cestoval som osobakom v Madarsku, strasne nieco.

Mimochodom v 30-tych rokoch vznikali v Cehach na "rysovacich deskach" fantasticke, famozne a futuristicke veci. Aj legenda Brouk bol predsa kopirovany. Keby nebola vojna a po nej socik, kde ste mohli byt.(a my s vami:-))

0/0
8.2.2010 12:22

PIsa.lek

Re: České dráhy národní památkou

Ovšem je zajímavé, že jsou prasata obvykle jen ve vlaku. Proč to stejně nevypadá v bankách, obchodech apod? Že by proto, že tam někdo po těch prasatech uklízí???

0/0
8.2.2010 22:51

Qvark

Rozumím

Národní památka? ... takže na odpis ....

0/0
8.2.2010 10:53

Uphillman

Kopřivnice

Taky by vás neubylo, kdybyste napsali kde ten vlak stojí, když už tomá být ta památka. Tahle Slovenská Strela odpočívá před technickým muzeem v Kopřivnici.

0/0
8.2.2010 10:46

ivoš

Re: Kopřivnice

Vzhledem k tomu, že Slovenská strela je jen jedna, tak ten, koho to zajímá, ví, kde se nachází. Totiž ten, koho to opravdu zajímá, už se na ni byl podívat. Mě zase třeba moc nezajímají zámky a kostely. Ale proti gustu...

0/0
8.2.2010 11:02

;-)

Hotel Avion

Hotel Avion není zas takový zázrak, jak se z něj dělá. Je pravdou, že v kontextu Brna, případně ČR je atypický, po světě ovšem stojí desetitisíce podobných staveb - je pravdou, že Avion je unikátní tím, že je o 30-40 let starší než drtivá většina z nich, ale to je tak vše.

0/0
8.2.2010 9:45

Damik

Re: Hotel Avion

Bauhaus je taky "obyčejnej panelák"  Ale právě to, že byl jeden z prvních z něj dělá historickou památku.

0/0
8.2.2010 10:30

Neumětel

Slovenská strela

Když už to má být národní památka, tak by to chtělo alespoň nový nátěr. Stará barva se už solidně loupe.

0/0
8.2.2010 8:39

Mi.Safr

Re: Slovenská strela

jo, nový nátěr, opravený dobový interiér a na koleje!! takovou národní památku si představuju :)

0/0
8.2.2010 9:02

Kekule

Re: Slovenská strela

Ano a vozit fotbalové fanoušky, nejlépe banikovce!

0/0
8.2.2010 10:44

Jozxyqk

Re: Slovenská strela

a kdo to bude dotovat? ;-D;-D;-D dnes už mají velké problémy lidi co se starají o parní lokomotivy, to co dostanou za akce je tak akorát na pokrytí nákladů za údržbu a jejich práce (čas) už je jen koníčkem, protože to dělají zadarmo

0/0
8.2.2010 10:45

ivoš

Re: Slovenská strela

Já taky. Ale ono by to bylo děsně drahé, původní motory asi nefunkční, kde by to parkovalo, ev. jezdilo? Mě potěšilo znovuzprovoznění "Komárka" z NTM, snad se s ním i svezu. Strela je poněkud větší a náročnější.

0/0
8.2.2010 11:05

Jiřik

Re: Slovenská strela

Motor to má tatrovácký, ten se dá opravit snadno - a spotřeba taky není nejvyšší, bo ten vůz je aerodynamičtější než cokoliv jiného.

0/0
8.2.2010 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.