Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kantoři sepsali nepravdy o státních maturitách, petici podepsaly desítky škol

Učitelé z ostravského Matičního gymnázia se pustili do boje proti připravované podobě státních maturit, které by se měly rozjet v příštím roce. Tvrdí, že projekt je nepřipravený a nekvalitní. Odmítli nastoupit na školení k maturitám a zorganizovali petici, k níž se už přidalo přes sedmdesát středních škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme

Já chci státní maturity

Loni bylo pozdě.

0/0
9.2.2010 14:51

Pepa-1

Problémy školství

Bohužel posledních asi 30 let  ve školství probíhaly všemožné experimenty a ani změna režimu  v této oblasti nepřinesla zlepšení - spíš na opak. Řeší  se problémy, které nejsou a skutečné problémy se nevidí.  Ve škole vyplňujeme stohy dotazníků, ale jejich vyhodnocení udělá  i z drtivé kritiky pochvalu. Tzv. nová maturita je zářná ukázka, tváří  se jako záchrana školství, ale je to paskvil, který nemá hlavu ani  patu. Po kritice se snaží tvářit jako solidní škodovka, ale  stojí jako mercedes a nejede ani jako trabant (omlouvám se příznivcům  těchto vozítek - ty aspoň projely celou Afriku, ale jiné přirovnání  mne nenapadlo). ;-(

0/0
8.2.2010 21:34

xs123

Těším se

až někdo zažaluje svou střední školu, že ho nenaučila ani základy matematiky a tím nesplnila svoji povinnost. Stává se totiž, a stále častěji, že studenti na VŠ technického směru u zkoušky z odborného předmětu třeba nedokážou vypočítat úhel pomocí goniometrických fukncí (sin, cos). Mají problém vypočítat objemy válcových těles a netuší, kolik a co to je  log100. Prý si to najdou v tabulkách. A tak od zkoušky prostě letí, i když učivo mají nahrkané nazpaměť.

0/0
8.2.2010 9:08

net.Xtreme

Re: Těším se

Zas na druhou stranu bych lidem tabulky a kalkulačky u zkoušek povolil, umět zpaměti log 100 je imho zbytečnost, stejně se v reále setkáš jen s log 28,75  to se špatně odhaduje by oko, takže kalkulačka je nezbytná pro přesnější výsledek.

0/0
9.2.2010 14:53

novakp74

Re: Těším se

Tak to tedy rozhodně nesouhlasím, zbytečnost to není. Kdo neví, kolik je log100, neví vůbec, co je logaritmická funkce. A bez toho technickou školu nevystuduje.

A hlavně, ten logaritmus asi žák použije z nějakého důvodu a jak bude vědět jaký použít, když tam bude mít třeba v základu exponenciály e nebo 10000?

0/0
10.2.2010 7:49

153624

Re: Těším se

Na druhou stranu ze ZŠ přijde žák tak nabitý prázdnou množinou informací, vč. neznalosti element. zásad chování, že SŠ "supluje" za 4 roky to, pro proflákali ušitelé zejména na 2. stupni ZŠ a rodiče za 15 let.Z lejna se bič neuplete,se říkávalo...Protože mám VŠ technického směru,pak mi docela unikalo, proč nás zkoušeli na VUT tabulky zpaměti.Zejména, když se pak změní normy a značení, materiály např.;-)

0/0
12.2.2010 8:14

Juras

Autorovi titulku by státní maturita neškodila

Titulek "Kantoři sepsali nepravdy o státních maturitách, petici podepsaly desítky škol" znamená, že jeho autor nečetl článek nebo je pologramotný? ;-D

0/0
8.2.2010 8:21

Reeve

Coming out

0/0
7.2.2010 21:09

tenisovejloket

tak mám pocit,

že být státní maturity, tak by zjistili, že ty fracky nic nenaučili:-P

0/0
7.2.2010 20:18

mlada_fronta

Re: tak mám pocit,

tak nejak ...

0/0
7.2.2010 20:23

Reeve

Re: tak mám pocit,

Pak je ovšem na místě se ptát, proč se bouří zrovna kantoři z gymnázií, jejichž studenti zvládnou základní úroveň maturity s prstem v nose, levou zadní a ještě k tomu v prváku. Není to spíš naopak - že státní maturita na některých školách SNÍŽÍ požadovanou laťku?

0/0
7.2.2010 21:00

B.D.S

Re: tak mám pocit,

Samozřejmě. Celoplošná naprosto bez debat.

0/0
7.2.2010 21:07

a+a

Re: tak mám pocit,

Už se ruší i přijímací zkoušky na střední školy, proto že se zjišťuje , že velká většina žáků ze základních škol by měla problém s příjetím na obor zedník. Nic proti zedníkům, protože vím že hodně tzv.středokoláků jim nesahá ani po kotníky. Ale umí surfovat po INTERNETU a to je tak všechno.

0/0
7.2.2010 22:10

B.D.S

Re: tak mám pocit,

Obávám se, že takové zjištění k rušení přijímacích zkoušek nevede, ale o tom, že se snižuje úroveň ZDŠ není sporu. Nezanedbatelný podíl na tom mají víceletá gymnázia.

0/0
8.2.2010 0:47

cellulose

celej ten projekt je průstřel

už jenom proto jak dlouho se připravuje, po takové době by měl být vypilován do dokonalosti. Je tomu spíš naopak.

0/0
7.2.2010 17:11

pallly

Proberte se!!!!!

Všimněte si, že nejvíce protestují kantoři, co mají 20 let praxe....20 let sedí v jedné škole a o situaci mimo školství (vlastně svoji školu) neví absolutně nic. Oni by ani nic jiného dělat nemohli...!!!! Musím se smát té naivce, co si myslí,že maturitou na gymplu získá něco navíc oproti nástavbařovi kuchařovi-opak je pravdou. Na trhu práce nikoho nezajímá maturita z gymplu...Dneska dostane na určitých školách maturitu úplně každý... a maturitní předměty se jmenují např. zákl. práce s počítačem.....:-)) stát. maturita je pokus udělat nějakou minimální laťku, kterou musí každý maturant přeskočit. Je jasné, že na gymplech nebudou mít asi problémy se zvládnutím SM, ale gymnázia proboha nejsou určeny k získání nějaké úrovně maturity,kterou nastaví "odborníci" z Ostravy, ale snad k úplně něčemu jinému. A ty slinty o nepřipravenosti u cizích jazyků????? Je vidět,že soudružka učitelka (určitě se nechá titulovat paní profesorko...:-)) ) nebyla dál z Ostravy než někde v Porubě...  

0/0
7.2.2010 17:02

cellulose

Re: Proberte se!!!!!

Souhlas.

0/0
7.2.2010 17:04

Jjelen

Re: Proberte se!!!!!

Znáš nějakého učitele, nebo tady krákáš nesmysly, které pramení ze vzpomínek na tvoje školní léta?

0/0
7.2.2010 19:46

mlada_fronta

Re: Proberte se!!!!!

Maturita na gymplu se nedělá kvůli uplatnění na trhu práce, ale kvůli následnému studiu na VŠ, vy suverénní popleto.

--------------------------------------

Jinak, domnívám se, že snazší je cesta "odshora dolů", než obráceně. Když se někomu po gymplu už na tu VŠ nechce, jednoduše si dodělá nějakou oborovou specializaci na střední nebo vyšší škole, aby mohl zastat řemeslo. Těžko se bude ale učen nebo průmyslovák vzmáhat ke gymnazijní úrovni jazyků (vč. češtiny) a humanitních předmětů, aby mohl  pokračovat na univerzitě.

0/0
7.2.2010 20:15

mlada_fronta

Re: Proberte se!!!!! (pokracovani)

Sám jsem na univerzitním oboru (přírodní vědy) zažil několik statečných spolužáků, kteří se tam probili z průmyslovky, a ti měli těžké problémy s matematikou a fyzikou. O tom, že neuměli napsat rozvitou českou větu do diplomky ani nemluvě ...

0/0
7.2.2010 20:16

a+a

Re: Proberte se!!!!! (pokracovani)

Marek Benda taky a jaký je z něho JUDr. !!

0/0
7.2.2010 22:16

a+a

Re: Proberte se!!!!!

R^R^R^R^R^R^

0/0
7.2.2010 22:13

xs123

Re: Proberte se!!!!!

Přesně, přesně. Nejlepší je mladý dynamický manažer, nezatížený zkušenostmi z minulosti, plný nápadů a energie, který sám dobře ví, co potřebuje a nějakou školu, nedejbože ten "gympl", o tu ani nezavadil. Nějací učitelé, a vůbec, doktoři, právníci, rádoby specialisti, kteří dvacet - a co dvacet, některý i třicet let - dělají furt to samé, třeba operují furt jenom ty samé vnitřnosti, ti jsou  úplně mimo, zastaralí, zaostalí a vůbec, jaou to hloupé socky, co nemají kolikrát ani na mercedesa. Ať žijí kinder manažeři!!!!

0/0
8.2.2010 9:03

ELAPHURUS

Již několik let

probíhá sabotáž českého školství od mateřských škol až po špičkovou vědu..... Je třeba, aby rozumní pedagogové všemi svými silami zachovali určitou úroveň vzdělávání a výchovy.....

0/0
7.2.2010 16:49

krouka

Re: Již několik let

Začněme u voleb[>-]

0/0
7.2.2010 16:54

The Lost Freedom

Re: Již několik let

Rozumni pedagogove?? Kteri to jsou, ti s rudou knizkou, nebo kteri?

0/0
7.2.2010 17:00

ELAPHURUS

Re: Již několik let

Když nevíš o co jde, diskutuj radši o Bartošové.....

0/0
7.2.2010 17:23

Jjelen

Re: Již několik let

A kdo tě naučil číst a počítat?

0/0
7.2.2010 19:47

pallly

Proberte se!!!!!

0/0
7.2.2010 16:40

krouka

Tragická úroveň českého školství

Je jasné, že kantoři znalí tragické úrovně znalostí svých svěřenců, nemají ze státních maturit radost. Mimo osmiletých gymnázií přicházejí do středních škol zanedbaní jedinci, kterých se na základních školách učitelky bojí něco zeptat. Nemají žádnou motivaci se učit, jelikož střední školy se o ně stejně porvou. Samozřejmě je ani pak nemohou vyhodit, jelikož školy dostávají peníze na žáka. No a na nějakou tu vysokou se taky dostanou. Střední školy tak za posledních 5 let klesly na úroveň dřívějších zvláštních učilišť, tam však chodili snaživí.;-€

Na druhou stranu je třeba přiznat, že pokud státní maturity neproběhnou on-line, tak podle současného modelu dostanou všichni 1. Dva dny předem budou mít všichni vypracované správné odpovědi, většinou s dopomocí kantorů - škola musí mít výsledky!!

0/0
7.2.2010 16:34

vejbuch

Re: Tragická úroveň českého školství

zrušit polovinu středních..děcka co se nedostanou pošvihají na učňák

0/0
7.2.2010 16:56

231

Re: Tragická úroveň českého školství

Do učení by měli chodit ti co na to mají ruce. Pokud budou na učňáky chodit ti, co se nedostanou na školu, tak se nedivte, když Vám zedníci neudělají rovnou zeď, stůl bude mít každou nohu jinak dlouhou a pod.

Jinými slovy: spíše se v životě uplatní bIbec s maturitou než nešikovný řemeslník.

0/0
7.2.2010 19:50

a+a

Re: Tragická úroveň českého školství

A na školy mají chodit ti, co na to mají hlavu. Kdo má potom živit  ty blbce, ale s maturitou ?

0/0
7.2.2010 22:22

alf8

Re: Tragická úroveň českého školství

Řekl bych že jste současný stav na českých středních školách vystihl(a) téměř přesně. V době kdy jsem končil základní školu,byly střední školy považovány za tzv. výběrové,kdo měl nějakou trojku většinou neměl šanci se na sš dostat. Dnes se tam dostanou i ti co mají čtyřky shora dolů a chování na polepšovnu. Většina to se čtyřkami za účast proleze a u maturity projde zas se čtyřkami i když u zkoušky neřekne ani jednu souvislou větu. A to si nevymýšlím,byl jsem takové "zkoušce" přítomen. Za těchto okolností je jasné,že hodnota maturit a středoškolského vzdělání vůbec je totálně degradována. Jediným řešením této situace je snížení počtu studijních míst na školách s tím že ke studiu budou přijati jen žáci s prospěchovým průměrem např.do 2,2 a chováním bez vážnějších prohřešků,samozřejmě po úspěšném vykonání přijímací zkoušky. Toto je jediná možnost jak vrátit školnímu vzdělání ztracenou prestiž a současně umravnit ty kteří dnes nemají úctu k žádným autoritám!

0/0
7.2.2010 17:29

českej zeměhryz

..nečetl jsem článek ani diskuzi....ale....

..ten titulek je nějaký divný...předpokládám, že má naznačit sepsali nějaké obecně se vyskytující nepravdy...a vysvětlují...resp. uvádějí je na pravou míru....ale také by se to dalo pochopist tak, že v petici kantorů jsou uvedeny nepravdy......tak kde je tedy pravda/ nepravda.....?????8-o

0/0
7.2.2010 16:20

terminal

Re: ..nečetl jsem článek ani diskuzi....ale....

Ta petice je pěknej blábol. Taky jsem myslel, že tam budou ty nepravdy vysvětleny, ale prostě jen - nepravda. Co si pak o tom mám myslet...  Jen to, že to je jejich názor a že to tak možná ani nejni...

0/0
7.2.2010 16:45

Juras

Re: ..nečetl jsem článek ani diskuzi....ale....

A co třeba tohle? "Vysoké školy budou novou státní maturitu akceptovat jako rozhodující kritérium pro přijetí uchazeče - nepravda.". Má cenu takový nesmysl vůbec nějak komentovat? Kdo může nařídit vysokým školám kritéria pro přijetí? Co bude asi pro školu důležitější při přijímání na nějaký specializovaný obor? Nějaká státní maturita, kterou zvládne každej anebo přijímací zkouška, ve které se ukáže, jestli má dotyčný jedinec nadstandardní znalosti a tedy zájem o daný obor?

0/0
8.2.2010 8:33

jajaja55

Kouzelná ja např. tato údajná nepravda:

4. Nová státní maturita zajistí objektivní, centrální a na školách a učitelích nezávislé hodnocení - nepravda.

Ti autoři snad ani neví proti čemu protestují.

0/0
7.2.2010 16:53

Reeve

Re: Kouzelná ja např. tato údajná nepravda:

Naopak - vy netušíte, co kritizujete. Současná podoba státní maturity už DÁVNO není objektivní, centrální a na školách či učitelích nezávislá. Takovou byla (v představách autorů) naposledy někdy před takovými 5 či 7 lety.

Tušíte vůbec, že část těch "objektivních" a "státních" maturitních úloh mají připravovat samy školy a hlavně že velkou část státních maturit mají školy samy HODNOTIT? Dokážete si představit, jak toto "hodnocení" bude objektivní, když současně školy samy budou hodnoceny podle toho, jak jejich studenti u maturity dopadnou?

0/0
7.2.2010 21:07

jajaja55

Co kantorům vadí především?

Že zkoušky budou všeude stejné, tedy srovnatelné. Jednak se ukáže jak která škola učí a také "někteří" maturanti určitě nedostanou "zcela náhodou" vysloveně lehké otázky. Prostě, příjem do rodinného rozpočtu bude nižší.

0/0
7.2.2010 16:19

tonycze

Re: Co kantorům vadí především?

Kantorům vadí, že nové st. maturity budou příliš lehké. Budou se rozdávt "za účast". Jinak: "Podle see soudím Tebe?" Ve školství úplatky nefungují.

0/0
7.2.2010 16:26

cellulose

Re: Co kantorům vadí především?

A jakože dnešní maturity nejsou lehké? ;-D;-D;-D

0/0
7.2.2010 16:28

tonycze

Re: Co kantorům vadí především?

Právě, že jsou, ale ty státní budou ještě lehčí. To je ten průšvih.

0/0
7.2.2010 16:30

56xjf

Re: Co kantorům vadí především?

Mají být 2 úrovně státní maturity - nižší - tu udělá každý stejně jako dnes, vyšší - ta by měla být náročnější a skutečně by měla být pro vysoké školy vodítkem pro přijetí studentů. Jenže. Jak je v naší zemi zvykem, stačí mít bumážku a už nikoho nebude zajímat, jakou má kdo úroveň maturity, zda vyšší či nižší. Takže ten, kdo nebude usilovat o VŠ, spokojí se s nižší úrovní.

0/0
7.2.2010 16:40

cellulose

Re: Co kantorům vadí především?

Jo obzvláště na technice kde berou každého kdo se přihlásí. ;-D

0/0
7.2.2010 16:41

petr.n_22

Re: Co kantorům vadí především?

A proč ne ? 2/3 potom vyrazí a zbydou ti se skutečným zájmem.

0/0
7.2.2010 17:18

xs123

Re: Co kantorům vadí především?

Přidej. U nás jich z 500 v prvním ročníků absolvuje tak sotva 100.

0/0
8.2.2010 9:13

tonycze

Re: Co kantorům vadí především?

Jenomže problém je už v tom, že ta vyšší úroveň je ve srovnání s Evropou nízká. Třeba u ANJ/NEJ bude v budoucnu  vyšší úroveň podle SERRJ mít B2. V Německu má už dnes C1. A to tu B2 budeme mít tak za 15 let nejdřív. Prostě je to podvod za 2 mld Kč.

0/0
7.2.2010 16:46

jajaja55

Re: Co kantorům vadí především?

Tentokrát souhlasím. Maturita má být maturita a šmytec. Žádný první či druhý nebo kolikátý stupeň.

A novu zopakuji svůj názor, má být jednotná. Jsem již starší pán a velmi dobře si pamatuji dobu, kdy premianta třídy z Karviné na stejné škole v (tehdy) Gottwaldově téměř ani nevpustili do dveří. Ale po čtyřech letech (někdy i po sedmi) letech dostali naprosto stejné maturitní vysvědčení. Znal jsem jednoho (v Karviné), kterému dělala problémy triviální matematika pro ZDŠ, čtyřletý obor "studoval" sedm let a dnes je to dokonce vážený pan inženýr. Otec byl velkým zvířátkem v tehdejším Ostravsko-karvinském revíru......

0/0
7.2.2010 17:01

The Lost Freedom

Re: Co kantorům vadí především?

On je nejakej problem udelat vyssi obtiznost? V UK se ted bavi, ze zvysi obtiznost u GCSE, pac se UK propada v urovni vzdelanosti studaku..R^

0/0
7.2.2010 16:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.