Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta letos přehradila cestu už 46 vlakům, deset lidí to nepřežilo

Od začátku roku zemřelo na železničních přejezdech už deset lidí a Drážní inspekce vyšetřovala 46 střetů vlaku s autem. "Inspekce za celou dobu své existence od roku 2003 nezaznamenala takové množství tragických nehod v tak krátké době," burcuje náměstek generálního inspektora Jan Kučera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

--Judith--

Není na čase vrátit zpátky budky s človíčkem,

který spouští a zvedá závory ručně? Vždyť je to jedna srážka denně.

0/0
8.2.2010 13:25

mc_cormic

Vlák houká jen když se strojvedoucímu chce.

0/0
8.2.2010 12:54

136N

Re: Vlák houká jen když se strojvedoucímu chce.

Blbost to si strojvedoucí nedovolí , proto že neví koho veze z kontroly a případná kolize na přejezdu by byla v jeho neprospěch , nehledě že ukaždého nechráněného ale chráněného VÚD ( blikači je návěst pískejte.

0/0
8.2.2010 14:54

vidimtě

Re: Vlák houká jen když se strojvedoucímu chce.

To není pravda ,co nákladní ??? To se vozí v uhlí?;-D

0/0
8.2.2010 18:14

Mak1

A co kdyby vlak musel na přejezdu

snížit rychlost na 5 km/h ? Odpovídalo by to úrovni poatření, kdy auta musí z důvodu bezpečnosti jet 30 km/h

0/0
8.2.2010 9:58

oldcanis

Re: A co kdyby vlak musel na přejezdu

Ty to máš v té palici pěkně vylízaný !!Rv

0/0
8.2.2010 10:44

ferdapytlik

Kdyby snížili platy vrcholového managementu

na polovinu ............ tak můžou měsíčně nainstalovat na několik přejezdů závory.

0/0
7.2.2010 21:52

pikin

Re: Kdyby snížili platy vrcholového managementu

10% pro tu...........stačí!!!!!!!!

0/0
7.2.2010 22:29

136N

Re: Kdyby snížili platy vrcholového managementu

 No od "sametu " prý narostl menagement dráhy 6x8-o

0/0
8.2.2010 14:57

JK75

Re: Kdyby snížili platy vrcholového managementu

A ono SŽDC má management,který bere hodně peněz?? Vždyť je to státní podnik jako Správa silnic, ať se taky podílí na bezpečných cestách

0/0
7.2.2010 23:16

captain cook

Re: Kdyby snížili platy vrcholového managementu

zavory udelaji prejezdy bezpecnejsi jen pro opatrne ridice. Blbci, kteri se maji za neomylne, "kralove silnic", kteri se domnivaji ze maji pred kazdym prednost a ti vecne spechajici je budou objizdet. Ty to nezachrani.

0/0
8.2.2010 9:25

stev

Cena za zrušené závoráře - 10 mrtvých měsíčně.

Dost drsné.Rv

0/0
7.2.2010 21:29

Šuša

Skoro se nedivím,

že se lidem nechce čekat. Denně jezdím přes šraňky v Praze 6 - Ruzyni. Čekání

5 - 7 minut není nic vyjímečného, někdy se zdaří i 10 minut. Předloni 15.prosince jsme na šraňkách v Černošicích stáli 3/4 hodiny. Nechtělo by to trochu "vyštelovat"?

0/0
7.2.2010 20:33

captain cook

Re: Skoro se nedivím,

kdo ceka, ten dojede do cile. Mozna pomalu a mozna nekdy se zpozdenim, ale dojede. Kdo specha, u toho to neni zaruceno.

0/0
8.2.2010 9:27

Mak1

Re: Skoro se nedivím,

pokud tě nesestřelí někdo v protisměru .....

0/0
8.2.2010 9:57

captain cook

Re: Skoro se nedivím,

samozrejme, ale tady se mluvi o prejezdech

0/0
8.2.2010 11:39

blekekeke

zpoždění

tak 2-3 auta za den, spoje na sebe čekají, pro mnoho lidí záhada zpožděných vlaků rozluštěna.

0/0
7.2.2010 20:18

liptoncz

Evidentní problém je....

že řidiči pokouší štěstí a rychlost. Když přežijí, tak se vymlouvají na porouchané/ nefunkční blikače u přejezdů. Je to velká lež. V případě, že signalizace je v poruše, tak v nejbližší dopravní kanceláři je tato závada alarmována. V době mobilů, vysílaček a podobných zař. můž být personál vlaku upozorněný na závadu. A ostatní vlaky jsou informovány písemně tzv. rozkazem. A řidič musí přizpůsobit jízdu i podle rozhledových poměrů. Např. v Maďarsku platí tzv. STOP před přejezdem. A musí se to respektovat.

0/0
7.2.2010 18:59

grrrr....

Re: Evidentní problém je....

Znám několik přejezdů, kde když shoří žárovka a přejezd tím pádem přestane blikat (potvrzeno zabezpečovákem) se výpravčí nedozví vůbec nic. ;-(

0/0
8.2.2010 8:02

AK-47

Pětaosmdesátiletý řidič .

To se dalo čekat. Když vidím dědka v klobouku za volantem, tak bystřím  na maximum. To samé dělám, když slyším z dálky duc-duc a v autě sedí magor s čepicí kšiltem dozadu. To jsou varovné znaky, které respektuji, a zatím se mi to vyplácí.

 

0/0
7.2.2010 17:33

semafor

Re: Pětaosmdesátiletý řidič .

Dá se nějak rozpoznat, že jedeš Ty?;-D

0/0
7.2.2010 18:09

AK-47

Re: Pětaosmdesátiletý řidič .

Ano, dá. Černý bavorák, za volantem muž 35 let s knírem a slušnou a ohleduplnou jízdou. Jezdím od 15 let(Jawa 21) a papíry mám na vše, co jezdí po silnici. Neboural jsem, ani jsem nebyl nabourán a doufám, že mi to vydrží. A jak ty?

0/0
7.2.2010 18:17

blekekeke

Re: Pětaosmdesátiletý řidič .

černý bavorák, ale také často není vizitkou slušného řidiče. Mě dnes překvapilo auto s PL SPZtkou, jel ladně a dle předpisů, s tím jsem se ještě nesetkal.

0/0
7.2.2010 20:14

grrrr....

Re: Pětaosmdesátiletý řidič .

slušný řidič. R^ 

0/0
8.2.2010 8:04

semafor

Re: Pětaosmdesátiletý řidič .

Řidim od roku 1962, bez nehody! Jedna pracovní nehoda. (plošina)

Doufej, takových jsou plné hřbitovy;-D

0/0
8.2.2010 9:08

oId fashioned Vince III..

rohlíky za CZK0,90 dělají z lidiček Loeby...

0/0
7.2.2010 17:18

semafor

Re: rohlíky za CZK0,90 dělají z lidiček Loeby...

Zkušenost?:-P

0/0
7.2.2010 18:05

136N

Po více než 100m !

 Tzv. zábrzdná vdálenost  V=30km/h  = 400 m  zkrácená zv = 300m

  vlaku při:                            V=60km/h = 700 m      -//-         zv = 500m

                                              V= 100Km/h=1000 m -// -         zv = 700 m

0/0
7.2.2010 16:42

dejsipivo

Re: Po více než 100m !

Pro jaké sklonové poměry platí ty Vaše zkrácené ZV?

0/0
7.2.2010 17:02

136N

Re: Po více než 100m !

Zábrzdná vzálenost dle DP. vdálenost pro klasické zbrzdění - při značení předvěsným štítem na snížení rychlosti , příp. návěstidly  zkrácená zábrzdná při použití rychlobrzdy  . Oboje nezávisle na sklonových poměrech. Proto je vzdálenost ZV.  ( brzdná dráha stanovena poměrně dlouhá ke klasické brzdné dráze . ( zábrzdné vzdálenosti )

0/0
7.2.2010 18:15

dejsipivo

Re: Po více než 100m !

Že by byla zkrácená zábrzdná vzdálenost nezávislá na sklonových poměrech? Kde jste na to přišel? Ve výpočtech a tabulkách pro stanovení zkrácené zábrzdné vzdálenosti figuruje jak rozhodný spád, tak i sklonové poměry v úseku, pro který se ZZV určuje.

0/0
7.2.2010 19:14

136N

Re: Po více než 100m !

 Tak jak jsem uvedl ZZV je stanovena v D2 bez jakehokliv odkazu. Ve své době to co říkáte byli vyjímky stanovené správou dráhy. Alespoň mám za to že spád či stoupání

 jsou sklonové poměry vyznačené skloníky  v promilech v daném úseku . Za 35 let praxe jsem se nesetkal z jinou praxí než že postavení např. pomalé jízdy na ZZV se jinak neuváděla než v jízdním rozkaze pro strojvedoucího .

0/0
8.2.2010 15:11

sámvelkýmao

no

pepikodol je holt velmi nebezpečná destinace..............

0/0
7.2.2010 14:44

I come from Lake Titicaca!

Jó, mohl být v Lidlu o 30 sekund dřív.

0/0
7.2.2010 14:04

sámvelkýmao

Re: Jó, mohl být v Lidlu o 30 sekund dřív.

akce je akce..................

0/0
7.2.2010 14:49

semafor

Re: Jó, mohl být v Lidlu o 30 sekund dřív.

To Ty musíš vědět;-D

0/0
7.2.2010 18:06

Vladim

Dejte na sluch

nejlépe ucho na koleje

0/0
7.2.2010 13:26

danny44

Když taky novináři...

furt píšou, že vlaky nejezděj, protože je kalamita, tak si to ňákej trouba vyloží tak, jak si to vyloží......

0/0
7.2.2010 12:50

tonny.p2

vlak a auto

nehody na prejezdech bohuzel jsou a budou

Rv

http://www.sportovnivozy.cz/nehoda-5-ferrari-vs-vlak

!!

0/0
7.2.2010 12:44

jameslon

Predejiti havariim?

"Pokud řidič cestuje sám, měl by správně počkat, až přijede jiné auto a

domluvit se s kolegou, aby se jeden druhému přes sněhové mantinely

podívali, zda jsou koleje volné."

Jestli mate pokazdy 10 - 20 minut cas navic, abyste si pockali na dalsi auto, a potkate-li ochotneho ridice, tak proc ne....

0/0
7.2.2010 12:15

109e

Re: Predejiti havariim?

Až budou jezdit auta 10-20 minut po sobě, budu opět o něco šťastnější. Nechtěl jste ty časy udávat v sekundách?

0/0
7.2.2010 12:59

jameslon

Re: Predejiti havariim?

Mluvim o vcerejsi havarii  u Jablonce - v Radle.

0/0
7.2.2010 16:56

Brainwashington

Vypadá to jako hloupý vtip! Bohužel, znám lidi co takovou

srážku přežili a dnes se bojí vlaku a pŕed pŕejezdem vždy zpomalí nebo i zastaví a 3x se pořádně rozhlédnou, než pŕes néj přejedou. a, jde to. Bohužel, proč to neudělali i pŕed srážkou! ?

0/0
7.2.2010 12:12

jameslon

Re: Vypadá to jako hloupý vtip! Bohužel, znám lidi co takovou

Protoze nekde sou prejezdy postaveny tak, ze i kdy na nej vlezete, vidite 50 metru koleji ktery vedou do zatacky. A i kdyz se tam dojdu podivat, tak nez vlezu zpatky do auta, uz muze vlak projet....

0/0
7.2.2010 12:16

Brainwashington

Re: Vypadá to jako hloupý vtip! Bohužel, znám lidi co takovou

Trubte na poplach!

0/0
7.2.2010 12:21

jameslon

Re: Vypadá to jako hloupý vtip! Bohužel, znám lidi co takovou

Tramtadadaaaa!

Uz je to lepsi?

0/0
7.2.2010 16:57

grrrr....

na přejezdu s výstražnými kříži

Nejhorší možný způsob zabezpečení tratě. Ať se někdy ti nádražáci vžijí do situace řidiče. Přijíždím na přejezd a rozhlížím se. Jak daleko vidím když jsem bezpečně vzdálen od přejezdu? Mnohdy je nejlepší výhled až na přejezdu. A pochopitelně je to nejhorší možný způsob, který bych zvolil. Protože tím, že budu stát na přejezdu a rozhlížet se, dávám vlaku časový prostor do mě narazit.

0/0
7.2.2010 12:08

Brainwashington

Re: na přejezdu s výstražnými kříži

Pokud se řídíš podle silničního zákona, tak víš, že v nepŕehledném místě máś vystoupit nebo tvůj pomocní a pořádné se rozhlédnout a teprve pak bezpečně přejet!! PS Neznalost zákona neomlouvá a s nádražáky to rovnéž nemá co délat.

0/0
7.2.2010 12:15

grrrr....

Re: na přejezdu s výstražnými kříži

Matematika asi nebyla ve škole vaše silná stránka co? Jestliže vystoupím a rozhlídnu se a pak nastoupím a rozjedu se. Kolik pak času dávám vlaku než se přiřítí na přejezd?

0/0
8.2.2010 7:57

JAG3

Re: na přejezdu s výstražnými kříži

Podle všech platných zákonů je přejezd již zabezpečen právě výstražnými kříži. Zabezpečení světelnou signalizací nebo instalace závor je pouze vyšší stupeň zabezpečení....naopak, zabezpečení pouze výstražným křížem je z pohledu řidiče lepší. Pokud se totiž vlak blíží k takto označenému přejezdu, má strojvedoucí za povinnost pravidelně houkat až přejezdu - je to zmíněno i v článku. Ta rada spoléhat se na sluch vůbec není špatná. Sám to dělám....

0/0
7.2.2010 12:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.