Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrtulník s šéfem záchranné služby se zřítil v mlze, nikdo se nezranil

Na Pelhřimovsku se zřítil vrtulník záchranné služby se třemi lidmi včetně ředitele krajské záchranky. Mezi Horní Olešnou a Panskými Dubenkami se dostal do husté mlhy. Pilot chtěl otočit, stroj přitom zavadil o zem. Nikomu se ale nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Narazil na zem.

Jak narazil na zem? To letěl při zemi nebo se spíše jednalo o manévr při startu či přistání ?:-/

0/0
6.2.2010 7:56

u.boat

Re: Narazil na zem.

pokud ztratil orientaci v mlze, mohl se dostat blízko k zemi a nemusel o tom vědět.

0/0
6.2.2010 12:05

longas

uf, uf!!!

se slabym sem pracoval na aro, skvelej chlap. supr, ze se jim nic nestalo!

0/0
5.2.2010 22:16

tenisovejloket

už bych asi měl přestat bumbat

já čet se štěnětem a dost mě to vyděsilo:-P

0/0
5.2.2010 20:37

BobTheSinc

Re: už bych asi měl přestat bumbat

;-D;-DR^R^

0/0
5.2.2010 21:31

babacek

Re: už bych asi měl přestat bumbat

To nic to je jen delirium kredenc. ;-D

0/0
6.2.2010 7:57

fryzy

Vrtulníky

dneska lítají nějak nízko, asi bude pršet ...

0/0
5.2.2010 20:34

babacek

Re: Vrtulníky

R^;-D

0/0
6.2.2010 7:58

Pyroman Bob

Oni můžou létát IFR??

Kšet je kšet. Ta EU se akorád loby soukr. vrtulníkářů jako argument hodila. Stačila pouze změna zákona, aby mohli vojáci létat za úplatu (platba kraje+pojišťovny).Plnohodnotné  vrtulníky pro lety bez stálé viditelnosti země (IFR) má pouze armáda a policie ČR. Jenže soukromník musí platit vrtulník tak létá i za podmínek daleko za hranou i zvláštního letu VFR. Tak že mnohdy riskuje život celé posádky, a nebo min.pilotní licenci! GPS zřejmě vždy nestačí! Už jednou Stráský min.zdravotnictví za ODS (nyní jihočeský turista) prosadil zrušení záchranek provozovaných armádou ! V některý státech EU létají záchranku stále ozbroj.složky.;-O

0/0
5.2.2010 19:59

toptoy

Vrtulník

Tak ve vyspělých zemích hlavně létají skutečně záchranářskými vrtulníky, které mají nejenom přístroje pro let při nízké viditelnosti, ale také třeba jeřáb pro spouštění a vyzvedávání záchranáře, nosítek, atd. V Česku, jak vidím, je vrtulník jenom trochu rychlejší sanitka a jeho skutečné možnosti se nevyužívají.

0/0
5.2.2010 20:44

Pyroman Bob

Re: Vrtulník

No armáda i policajti s těma navijákama nemají problém. Běžně je používá URNA , a SAR snimi trénuje záchrany posádek letadel. Jenže jeto další člen posádky - operátor, ciž si civilové nemohou dovolit!

0/0
5.2.2010 21:29

XXXL.cz

Re: Oni můžou létát IFR??

Protože je zde celá řada nepřesností, dovolil bych si je upředsnit.

1. Zvláštní let VFR (VFR pravidla pro let za viditelnosti) se může provádět jen v koncové řízení oblasti (CTR) letišť s řízeným provozem. Mezi Budějicemi a Jihlavou takové letiště není, takže nelze v žádním případě mluvit o zvláštním letu VFR. V tomto případě připadá v úvahu pouze let v třídě G (tj. do výšky 300m nad zemí), kde lze s vrtulníkem letět do min. dohlednosti 800m. Podmínkou je, že max. rychlost nesmí překročit hodnotu dohlednosti v metrech dělenou 10, tj. při 800m 80km/h.

2. V celku by mne zajímalo, jak mezi Budějicemi a Jihlavou (a zpět) provést let IFR (let podle přístrojů) za podmínek IMC (tedy, kdy není na zem vidět). K tomu tam totiž chybí letiště s potřebnými radionavigačními prostředky a schválenými sestupy.

3. Otázkou je, kdo má provozovat leteckou záchrannou službu - armáda, policie nebo firmy k tomuto účelu najaté státem. Ve světě jsou různé modely a ten český z mého pohledu z ničeho nevybočuje.

0/0
5.2.2010 22:14

Pyroman Bob

Re: Oni můžou létát IFR??

No musím s Vámi souhlasit, nechtěl jsem zde citovat příručku pro rádionavigaci. Psal jsem "za hranou zvláštního letu VFR"(myslel jsem tím meteopodmínky). Ostatně VORy mají být v dohledné době rušeny(Polná?) Rozsušit ten Bell 426 musela být zvlášť smůla, neboť má solidní přístrojové vybavení. Jestli sedl tvrději a zozkmital, čert ví.

0/0
5.2.2010 22:41

Pyroman Bob

Re: Oni můžou létát IFR??

Ještě jsem chtěl podotknout, že vojáci z Líní také létají IFR ( v noci), a bývalé vojenské letiště nemá ILS, příp.další rádionav.zařízení. I když samo., místo vzletu a přistání splňuje minima dohlednosti.

0/0
5.2.2010 22:47

TekileR23

Trosku nadpis mimo ne??

Oni zavadí v mlze o zem, ale napíšou že se zřítil!!

Takhle se to asi stalo

http://www.youtube.com/watch?v=oB6DaJvLzUQ

;-)

0/0
5.2.2010 17:40

barbu do

Re: Trosku nadpis mimo ne??

... kdyby se to stalo takhle, byli všichni mrtví ...

0/0
5.2.2010 18:47

notebook.r51

Re: Trosku nadpis mimo ne??

no pokud zavadil rotorem, mohla to být asi taková sranda jako když zavadí o zem v zatáčce motorka :-/ řidítkama :-/ to je taky trochu držkopád a není to ani z moc velké výšky

0/0
5.2.2010 19:13

pavelthelong

Re: Trosku nadpis mimo ne??

tohle video vypada na poruchu zadni vrtule

0/0
5.2.2010 19:15

chenile

foto

ale koukam ze kazdou hodinu jinej vrtulnik ;-D

0/0
5.2.2010 16:55

astrix

Re: foto

Za další hodinu tam bude helikoptéra.

0/0
5.2.2010 17:36

cesilkoA

Re: foto

z peru :-P

0/0
5.2.2010 17:36

Jarka1942

Škoda

...škoda

0/0
5.2.2010 16:33

cesilkoA

Re: Škoda

8-o

0/0
5.2.2010 16:35

astrix

Re: Škoda

SIMPLY CLEVER

0/0
5.2.2010 16:41

astrix

Není divu,

když je na palubě slabý pilot a záchranářka.

0/0
5.2.2010 16:29

Chytracisko

Re: Není divu,

už jsem se lekl že to bude "slabý pilot a ženská":-)

0/0
5.2.2010 16:42

Chytrakz hospody

profipilot

Von ten profi vrutulník nemá IFR a radiovýškoměr. ..... a pilot doložku IFR  8-o

0/0
5.2.2010 16:25

Awathorn

Re: profipilot

Takovéhle komentáře prostě miluju;-D.

0/0
5.2.2010 16:31

barbu do

Re: profipilot

... a nemá pravdu?

0/0
5.2.2010 16:32

Aldrin

Re: profipilot

No tipnul bych,ze krome armadnich SAR asi ne. Ale to je ta vyhoda narizeni z EU, ze to maji letat civilni sluzby....

0/0
5.2.2010 16:34

r-man

Re: profipilot

Ja bych si tipnul, ze jo, prece jen je to zachranarskej stroj, musi bejt do takovyho pocasi ready.

0/0
5.2.2010 16:40

barbu do

Re: profipilot

... když v záchrance končila armáda, byl základní protiargument právě tenhle ...

... a obávám se, že se od té doby nic nezměnilo ...

0/0
5.2.2010 16:44

pavelthelong

Re: profipilot

no lital jsem s tim jako lekar pred 10 lety.....a predpoved pocasi na let do prahy vypadala asi tak, ze jsme byli strediskem letoveho provozu nekde u benesova dotazani, jake jsme meli pocasi po ceste, jina predpoved nez to, co nekdo pred tim rekl do radia proste nebyla....a od doby, kdy vzniklo podezreni, ze soukroma firma provozujici vrtulnik pouziva nahradni dily na vrtulnik z vrakoviste.jsem s tim prastil.....

0/0
5.2.2010 19:12

barbu do

Re: profipilot

... kdo ví, kdy skončit ... přežije ...

0/0
5.2.2010 19:14

Chytracisko

Re: profipilot

Podle mne má, ale uznej, že drcneš o zem pozná pilot i bez IFR, nemám pravdu?;-D

0/0
5.2.2010 17:18

barbu do

Re: profipilot

... ovšem s IFR není důvod při změne kursu drncat do země ...

0/0
5.2.2010 20:49

killy

Jestli se nikdo nezranil, tak....

..to nebylo zřícení, ale nanejvýš nouzák......

0/0
5.2.2010 16:11

danny44

Re: Jestli se nikdo nezranil, tak....

Chtěli vzlétnout, ale byla mlha, tak se trochu zvedli, otočli a zase si "kecli" ....

0/0
5.2.2010 16:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.