Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na 160 km/h na dálnici zapomeňte, poslanci změnu nestihnou projednat

Možnost jezdit na některých úsecích českých dálnic až stošedesátikilometrovou rychlostí prozatím padá. Poslanci ve středu večer vrátili příslušnou novelu k projednání do výborů, do květnových voleb tak s největší pravděpodobností parlamentem už nestihne projít. Stejně tak se nezmění výmluvy na osobu blízkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lks0079

oběti

Raději obětovat 160 než si nechat zrušit poslední záchranu osoby blízké. Dneska už jsou takhle ty předpisy na palici přísný, všude se váleji zapomenutý nebo nesmyslně osazený značky a nachytat uměji uplně každýho na blbosti kterou by se předtim silácky v diskuzi dušoval že nikdy porušit nemůže.

0/0
9.2.2010 11:04

lks0079

Re: oběti

A nebo zrušit OB, ale ke všem platnejm limitům přičíst 20km/hod R^

0/0
9.2.2010 11:06

smycka

Co dobrzdíte?

VILÉM HYNEK JARMILA Vás si koupím jako řidičskou raritu.Nechtěl bych Vás potkat v krizové situaci

0/0
6.2.2010 13:35

WIFI

dundáčková

jsi fakt mimo. Zákon nenutil udat, klidně to moh vzít majitel na sebe, když osoba blízká nezná předpisy a on nechce, aby za to pykala

0/0
4.2.2010 15:04

Atomike

Re: dundáčková

No to je teda komunistickej názor. Čili něco jako přenášení viny? Zaplať pánbůh za takový Dundáčkový.

0/0
4.2.2010 20:04

krultheking

nechapu, co resite

po dalnicich se stejne 160 davno jezdi, mnohdy i vic

akorat je za to cas od casu "extrasilnicni dan" od pcr

0/0
4.2.2010 14:42

pinguone

..nejvetsi natlak na udrzeni

"neomezene rychlosti v Risi "  delaji vyrobci automobilu a ropne spolecnosti...:-P

0/0
4.2.2010 14:18

schivaa

Re: ..nejvetsi natlak na udrzeni

Jo Skodovka urcite s temi super 1.2motory se do rise neomezene rychlosti zarazuje.

0/0
4.2.2010 14:23

pinguone

Re: ..nejvetsi natlak na udrzeni

.. Skodofka soupe nohama , jak VW piska...;-D

0/0
4.2.2010 16:30

pam2006

Re: ..nejvetsi natlak na udrzeni

No myslím že výrobcům automobilů to může být zcela jedno. Já jse mrozhodně pro zvýšení rychlosti, pokud nechcete nemusíte přece jezdit 160.

0/0
4.2.2010 14:57

smycka

Re: ..nejvetsi natlak na udrzeni

pam2006 Vás bych chtěl vidět na silnici,kdyby Vám tam při 100km rychlosti někdo vlítl.Takoví liboví frajeři,kteří mají odježděno 5 tisíc km ročně,ti jsou nejchytřejší.Profi řidič Vás ale považuje za vrahy.Poslanci kteří tento návrh navrhnou a schválí,tak to jsou stejní dementi.

0/0
6.2.2010 13:30

vdave05

"moderni auto"

nevim co si kdo predstavuje pod pojmem moderni auto, ale zkuste si tim vasim modernim autem z tech 160 zabrzdit na 0 a uvidite kde jaky je rozdil mezi 130 a 160. nez se neco stane je bezpecnych i 200...

0/0
4.2.2010 14:03

Bubrak

Re: "moderni auto"

jo,  chtelo by to na dalnici 50kmh, to je panecku bezpeci, pak casem 30km/h, to bude jeste lepsi

0/0
4.2.2010 14:12

vdave05

Re: "moderni auto"

trochu jste asi nepochopil co jsem chtel rict, ale to jsem asi nemohl ocekavat. nikdo tady nenuti nikoho jezdit 50 na dalnici. Jezdim po dalnici denne a nejake ty bouracky jsem uz videl v realu vcetne toho jak se udaly, sam jsem mel 2x na krajicku, ale nic se mi nestalo jen proto  ze jsem mel kam se vyhnout, ne proto ze bych ubrzdil. Ve 130 dupnout na brzdu je docela adrenalin, vyzkousejte, treba pochopite co jsem chtel rict

0/0
4.2.2010 14:24

Bubrak

Re: "moderni auto"

Ja myslim, ze myslenku jsem celkem trefil. Dupnout na brzdu v aute je nic o cem ma cenu vic diskutovat (zvlast s posilovacem, asistentem, abs atd.), zkuste to nekdy na motorce (tam samozrejme zmacknout packu). Pokud neco nedobrzdite, neznamena to, ze je automaticky chyba ve vasi rychlosti. Tak jsem nedobrzdil ve 40kmh (2x) a moje vina to nebyla.

0/0
4.2.2010 14:34

vdave05

Re: "moderni auto"

pokud jste nedobrzdil do auta před vámi tak nevim čí by to byla vina :-)

jinymi slovy jsem se snazil rict že 70%  vozového parku se po dupnutí na brzdy z podobných rychlostí  spakuje a o nějaké další ovladatelnosti není třeba mluvit .Nevím jak to funguje u pomocných systému typů ESP, ještě jsem nemě tu čest ho vyzoušet v akci, ale ABS je na tohle kratké.

0/0
4.2.2010 15:48

martin_simek

Re: "moderni auto"

Zkuste se zamyslet nad tim, kolik lidi se koukat do zrcatek a jak nepredvidatelne jezdi a pak diskutujte, jestli je to lepsi dobrzdovat ve 130 nebo 100 nebo 160 > neni v tom rozdil :)

0/0
4.2.2010 17:41

smycka

Re: "moderni auto"

BUBRAKU tomu,že to nebyla Vaše chyba ani blbec nevěří

0/0
6.2.2010 13:32

demon3

Re: "moderni auto"

Jste tedy blbec ?

0/0
7.2.2010 22:58

Koholik

Re: "moderni auto"

proč je blbec? když někdo nedobrzdí je to jednoznačně jeho vina, co je na tom nepochopitelného...

0/0
9.2.2010 15:38

Vilém Hynek Jarmila

Re: "moderni auto"

Tohle je nefér argument. 1. Člověk má jet tak rychle, jak daleko vidí, takže při rychlosti 160kmh by měl mít alespoň 100-150 m rozestup (za stejně rychlým autem), aby mohl reagovat. 2. na dálnici se velmi málokdy brzdí ze 160ti na nulu. 3. lidi nejsou srny a většinu karambolů lze předvídat, tzn. zbrzdit preventivně.

Takže situace, kdy najednou musím šlápnout na brzdu a stát "na fleku" v praxi na dálnici nenastává - a pokud dojíždím kolonu, jedu vždycky tak rychle, kam až vidím, abych vždycky bezpěčně zastavil.

0/0
4.2.2010 14:18

schivaa

Re: "moderni auto"

Rekni to lidem co za volantem pisou SMS, volaji nebo si davaji objed. Ti vetsinou zastavuji nejen na posledni chvili ale i v necim kufru.

0/0
4.2.2010 14:22

martin_simek

Re: "moderni auto"

a prot je lepsi per nima uhanet 160 ! ;-D

0/0
4.2.2010 17:43

martin_simek

Re: "moderni auto"

a nechapu, proc spokujete psani SMS s rychlosti 130/160. Takove jednani je prece nebezpecne v jakekoliv rychlosti. Priznavam se, taky si SMS napisu, ale to nema s rychlosti nic spolecneho .....

0/0
4.2.2010 17:45

pinguone

Re: "moderni auto"

..je videt, zes toho najezdil ,co ja nacouval...:-P

0/0
4.2.2010 16:32

schivaa

Re: "moderni auto"

Zkus si tenhle test v technologicky zastaralem aute jako treba starsi Oktavka(Bez ABS, ESP,  a dalsich aktivnich prvku) a potom to zkus v aute ktere misto pouheho brzdeni prednich kol brzdi vsechna 4kola a zaroven je koreguje aby se auto neroztocilo a ridic mel stalou kontrolu.

0/0
4.2.2010 14:19

kunta_kinte - vice multikulti

Radsi obetujem 160 na dalnici

nez aby se schvalilo neco ze socakovskych nesmyslu.

0/0
4.2.2010 13:53

schivaa

A kdo tech 130km/h vubec dodrzuje?

Beznou cestovni rychlost mam tak okolo 170-180km/h moderni "velke silne" auto se v takove rychlosti chova uplne stejne jako kdyz se plazi 130km/h. Policejni hlidky jsou stejny fenomen jako kulovy blesk, existujou ale pravdepodobnost ze na nejakou nekdo natrefi je stejna.

0/0
4.2.2010 13:44

byvalyvoliccssd2

Tady jde o víc, než o nějakou krkolomnou jízdu.

Fašistická čSSd se snaží o další extrémní zadlužení našeho státu a ODS tomu chce zabránit. Tahže nějaká vyhláška o rychlosti na dálnici prostě teď musí jít stranou.

0/0
4.2.2010 13:27

mario55

Re: Tady jde o víc, než o nějakou krkolomnou jízdu.

Že někteří géniové se vždycky chytnou......

0/0
4.2.2010 13:41

forhend

Re: Tady jde o víc, než o nějakou krkolomnou jízdu.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
4.2.2010 14:02

forhend

160 po těchhle tankodromech???

8-o8-o8-o

0/0
4.2.2010 13:03

Vilém Hynek Jarmila

Re: 160 po těchhle tankodromech???

Jak píšu níže, v Německu se jezdí neomezeně na dálnicích zcela srovnatelných s naší D1. Je na každém, kolik si troufne v daném úseku jet, přičemž u rychlostí nad 130kmh se při nehodě začne dost cukat pojišťovna a i řidič musí svou nevinu před policií myslím prokazovat. Ale pokud se nic nestane, nemá smysl lidi buzerovat s omezením. 120kmh omzeneí jsou jen tam, kde jsou frekventované připojovací pruhy a křížení dálnic. Jsem pro paušální vyšší limit s lokálním omzeneím rychlosti.

0/0
4.2.2010 13:24

wIadin

Re: 160 po těchhle tankodromech???

cože? Kde je v Německu dálnice svou nekvalitou podobná naší D1? Sem s tím !!

0/0
4.2.2010 13:29

Vilém Hynek Jarmila

Re: 160 po těchhle tankodromech???

Projeď si trasu Rozvadov - Mnichov - Švýcarsko nebo Drážďany - Berlín - Rostock a uvidíš, že to snese srovnání. Jen u nich není omezení. Podobné jsou jak povrch, tak zatáčky a místy i klesání.

0/0
4.2.2010 13:32

Vilém Hynek Jarmila

Re: 160 po těchhle tankodromech???

Pardon, Stuttgart.

0/0
4.2.2010 13:32

wIadin

Re: 160 po těchhle tankodromech???

na Mnichov jsem jel už x krát, do Berlína jen asi jednou před 10ti lety, ale to co říkáš nemohu potvrdit. mj. z Drážďan na Berlín v devadesátých kompletně vyměnili povrch.

0/0
4.2.2010 13:42

kladivar2

Re: 160 po těchhle tankodromech???

najdou se taky useky ale je jich malo

0/0
4.2.2010 13:35

Fido

Re: 160 po těchhle tankodromech???

Ja vim jen o nekolika kilometrech na A9 z Ingolstadtu na Nurnberg.

0/0
4.2.2010 15:52

Ikoptak

Re: 160 po těchhle tankodromech???

Čtyřpruhový úsek A3 na Frankfur AM nebo A6 starší úseky. A dalo by se pokračovat. Naše D1 je hrozná díky nám českým řidičům, nemusí být 3+3 pruhy aby jela plynule a povrch je opravdu srovnatelný.  

0/0
5.2.2010 10:34

forhend

Re: 160 po těchhle tankodromech???

no jo svatá trojice, ale vy srovnáváte Německo s ČR = srovnání nesrovnatelné...Zdejší řidiči , někteří samozřejmě, nejsou řidiči, ale vrazi, kdežto v Německu jsou tím svým ordnungem k tomu vycepováni...Asi tak.

0/0
4.2.2010 14:00

wIadin

tak se podle toho řiď, ale

osmi pruhové dálnice nikde na světě nejsou. Krom možná některých příměstkých úseku velkých amerických měst, ale sám jsem viděl jen 6 pruhů. A tam mají obvykle max 65 mil/h tj. 105km/h.

0/0
4.2.2010 12:55

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: tak se podle toho řiď, ale

Většina amerických států má limit 70-80 mph. ;-D

0/0
4.2.2010 13:00

Larrax

Re: tak se podle toho řiď, ale

takže max 128 Km/h .... a to mají dálnice dlouhé, široké s minimem zatáček ne jako u nás, kde máme úplně jiný terén a vzdálenosti mezi městy

0/0
4.2.2010 13:10

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: tak se podle toho řiď, ale

Tys asi nikdy v USA nebyl, že? Vzdálenost mezi městy na východním pobřeží je stejná, jako vzdálenost mezi našimi městy a v horských průsmycích dálnice prochází i výškama kolem 1500m n. m. ;-D

0/0
4.2.2010 13:17

schivaa

Re: tak se podle toho řiď, ale

Minimum zatacek, protoze ty typicky velke a tezkopadne Americke auta nejak zatacky nezvladaji, zvlaste ne ve "vysokych" rychlostech.

0/0
4.2.2010 13:52

Vilém Hynek Jarmila

Re: tak se podle toho řiď, ale

Amerika není argument. Zde mají řidičák od 16ti a na dálnici se běžně vydávají lidi, který by normálně za volant nepatřili (důchodci, nevyježděné ženy, duševně vyšinutí atd.). Auto je v USA základní potřebou, limity jsou nastavené podle těch nejméně schopných. Evropa je jinde.

0/0
4.2.2010 13:19

tondaqakin

Re: tak se podle toho řiď, ale

Nejhorsi je prehnana sebejistota evropskych a vychodoevropskych ridicu obvzlast.

Kdejaky 'TATAR' jezdici dovcerejska s ucouranou 'fabkou' sedne do BMW a uthne se mu noha na pedalu a je 'MACHO'. Od 16 let sice muzou jezdit v USA, ale jen pres den od pondeli do patku. Ve vetsine statu zakazali 3 a vice teenageru v 1 aute, statistiky nehod byly neuprosne. Jinak o sobote a nedeli smi mladi ridit jen s doprovodem osoby starsi 21 let.R^

0/0
4.2.2010 14:02

wIadin

Re: tak se podle toho řiď, ale

pozor abys nepřestřelil chlapče, těch tvých 80 tam skoro nikde není. Naopak limit 65 má celý  severovýchod.

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

0/0
4.2.2010 13:38

tondaqakin

Re: tak se podle toho řiď, ale

Vetsina statu ma limit 55MPH, na dalnicich /turnpike/ 65 - 70 MPH ale je to stat od statu. Do prekroceni 5 MPH to ukecate, pokud to neni zona, kde se pracuje na silnici, tam dostanete flastr klidne i za prekroceni o 2 MPH. 80MPH maji mozna v Kalifornii.R^

0/0
4.2.2010 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.