- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Občany podle způsobu zaměstnání lze rozdělit:A-pracovníky ve výrobě,B-pracovníky ve službách,C-ve státní správě,D-důchodce.Stát s jen pracovníky B+C+D nemůže déle existovat.Stát jen s pracovníky A sice ano,ale blbě.Optimální poměr všech kategorií zaručí dobré fungování státu.Katgorii D podstatně neovlivníme.Záleží tedy na poměru A:(B+C).Začíná li B+C převažovat nad A,stát si zadělává na malér.Domnívám se,že něčemu takovému dochází v USA .Američani kdejakou lukrativní výrobu odstěhovali tam kde byla levná pracovní síla.Nezaměstnanost chtěli odstranit rozšiřováním služeb.Do nekonečna to nejde.Na př.někde na ostrově budou jen doktoři a právníci-neuživí se svými profesemi.Až když některý z nich začne lovit ryby a jiný pěstovat erteple tak to půjde.Proto vysoce cením rozhodnutí papalášů libereckého kraje.
Protože se šmahem po převratu rušily učiliště různých řemesel Novodobý trend : MANAŽÉŘI Jenomže, někdo musí také dělat rukama Je to ostatně stejná práce jako každá jiná, jen se člověk víc umaže a nechodí furt v bílé košilce s kravatou, ale v monterkách
Jenom doplním .Ve městě,kde nefunguje dobrý pekař,cukrář a řezník,se nežije dobře ani radostně.
Já nevím, kde se bere vaše utkvělá představa, že chci cokoliv nařizovat, nebo regulovat . . . . . . o ničem takovém přece nepíšu. Píšu jen o tom, že vzdělanost nezlepšíme tím, že všechny děti nahrneme do gymnazií a snížíme nároky tak, aby všechny prolezly. Potom je nahrneme do vysokých škol, a zase snížíme nároky aby všechny prolezly. . . . . . a potom vzkážeme světu, že jsme nejvzdělanější národ, protože máme nejvíc vysokoškolsky vzdělaných obyvatel na světě. . . . . . . . . . a ti lidé že se fantasticky uplatňují na trhu práce, protože jsou přece vysokoškolsky vzdělaní . . . a to splolečnost potřebuje. . . . . Ale potřebuje společnost opravdu TAKHLE " vysokoškolsky vzdělané" lidi. . . . . nebo jinak - má potom takovýhle způsob vzdělávání vůbec hodnotu toho označení ?? . . . . . . . No je nakonec pravda, že se potom můžou rekvalifikovat, že jo ? ( o tom, co takovýhle školský systém stojí nikdo nepřemýšlí. Proč taky, že jo ? Tak jen tak dál.)
Už jen vaše vyjadřování svědčí o vašem normalizačním uvažování. Nahrnuli jsme...nahrneme...společnost potřebuje. Studenti se na školy nahrnuli sami ,protože měli o studium zájem. Bohužel tím obešli přemoudřelého normalizačního arbitra jamského, který ví přece ze všech nejlépe, co společnost potřebuje. Jste snad ekonom, nebo sociolog? Jak vy můžete vědět, co společnost potřebuje či nepotřebuje? Tak si krucinál hleďte svého technického nákresu a nemějte péči o druhé. Jak už jsem mnohokrát řekl, k vašemu nekonečnému žalu si žáci při rozhodování poradí i bez vás a bez vámi navrhovaných omezujících opatření. Řada z nich se uplatní lépe, než vy.
Je to důsledek podfinancování školství a špatné koncepce vzdělávání. A pokud budou i nadále školy dostávat peníze "na hlavu", půjde to ještě k horšímu. Průšvih vzniknul takto - málo žáků, moc škol. Škola dostane peníze dle počtu žáků, ne dle výsledků, tudíž se snaží nabrat žáků co nejvíc - logicky musí jít úroveň dolů. Tudíž maturitu dnes udělají lidé, kteří by před patnácti lety neudělali při své studijní morálce ani výuční list. Jenom bůvol by nešel na maturitní obor a spokojil se s výučním listem, když ví, že ho dodělá, i když na to nemá. Proto je třeba změnit systém financování na hlavu např. hodnocením na základě výsledků - i když není tak exaktní a měřitelné.
Klid. Oni neseženou práci, protože je jich moc a půjdou dělat řemeslo. U oborů jako strojní, elektro klidně můžou dělat soustružníka nebo elektrikáře. Tohle trh vyřeší. Horší je to třeba se řezníkem, klempířem atd. Ono i dost vysokoškoláků už maká rukama.
Dneska máme tolik politologů, programátorů, analytiků, prognostiků a dalších zbytečných profesí, že by se snimi daly dláždit silnice a opravovat dálnice, ale řemeslníků ubývá ve všech oborech. To není dneska in, být jenom vyučený a živit se vl.rukama. Ten, kdo na to má, tak vystuduje nějaký moderní obor, aby měl několikanásobně větší plat, než ten řemeslník a kdo na to nemá, tak si diplom nebo maturitu koupí, tatínek ho u známého posadí do kanclu za pěkný peníz a je vystaráno. A pak se ten dotyčný ohání tím, jak je schopný a úspěšný.
Tak to pozor, odkdy je programator zbytecna profese?
za vlád ČSSD. O práci přicházejí hlavně dělníci. A k řezníkům - v okolí našeho města fungovaly ještě před deseti lety čtyři masny, dnes s odřenýma ušima fungují dvě.
Tak musí přijít státní plánovač jamski, který podobným paktikám učiní přítrž a do města dosadí řezníka pátého a šestého. Každý podle svých schopností, každého podle jeho potřeb.
...fungovaly tzv "prioritní" obory. Šlo především o profese, které nikdo nechtěl dělat, takže stát musel uplácet. Studenti těchto oborů - respektive učňové - měli hrazenou stravu a ubytování v internátech. Také dostávali určité kapesné, vyšší než jinde. Mistři odborného výcviku v těchto profesích byli na úrovni polobohů. Není divu, že se jamskému po těchto rajských časech stýská. Mimochodem, jamský, ani na moment se nepokoušejte lhát, že jste nebyl ve straně.
To, co píšete je pravda zase jen z části, jak je zřejmě vaším zvykem. Učiliště totiž v té době byla provozována ve většině výrobními podniky. Je pravdou, že měla závod od závodu rozdílnou úroveň. V některých možná platilo, to, o čem píšete, do jiných se ale nedostal ani zdaleka každý. Nebylo vyjímkou, že se na některé obory nedostali ani lidé s průměrem 2,0 . . . . Zkuste to porovnat s přijímacími zkouškami na dnešní střední školy. Zkrátka nároky byly tehdy daleko vyšší a to jak na žáky, tak na pedagogy. Pravdou ale je, že ten, kdo vystudoval také něco uměl. To dnes při vší úctě ke školství říct nejde. A že si nedělám legraci se dočtete níž. Smutná zkušenost, ale to je jenom špička ledovce. Mně se nestýská po tehdejších časech ani zdaleka, protože tehdy jsem nesměl ani do NDR, ale vadí mi jak se dnes děti vedou k lajdáctví a podprůměrnosti, přestože podmínky a možnosti jsou nesrovnatelně lepší než tehdy. . . .
A že by je teda zaplatili? Samozřejmě, že nikdo nechce řemeslo když jej firmy nedokáží zaplatit. Platy jsou mizerné a podmínky špatné. Až na několik málo vyjímečných oborů. Ale je to tak. A nějaké trapné stipendium to nezlepší. Začněte platit za práci adekvátně a bude učňů dostatek
co to je za blábol POKUD JSI NEMĚL RODIČE SE SPRÁVNOU STRANICKOU PŘÍSLUŠNOSTÍ DOSTAL SE MAXIMÁLNĚ TAK DO PRD.LE
To tak docela pravda není . . . . . . sám jsem názorným příkladem. Vždycky a všechno je o konkrétních lidech a nic se nadá generalizovat.
z hlediska tvojí logiky bere úplatky každej soudce. je přeplácenej, aby byl "nezávislej"je jedno kdo ho uplácí, jestli mizera jednotlivec, nebo mizera stát.....