Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horníci, kteří zemřeli v dole Handlová, měli v krvi alkohol

Téměř všech dvacet obětí loňského důlního neštěstí v dole Handlová na středním Slovensku bylo v době podzemní exploze pod vlivem alkoholu. S odvoláním na informace z utajeného vyšetřovacího spisu to napsal týdeník Plus 7 dní. Pozůstalí ale tvrdí, že muži před osudným výbuchem v dole alkohol nepili. Horníci zemřeli při explozi, když se pokoušeli uhasit požár pod zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m+a+t+y

Na slovensku,na vychode...tam se chlasce i v praci

0/0
4.2.2010 19:30

vykupni cena medi

strizlivy hornik

= oxymoron

0/0
4.2.2010 13:14

pavelol

kdo by tam lez

Střízlivý by tam nelezl.

0/0
4.2.2010 10:41

eo.ipso

Re: kdo by tam lez

no jasně R^

já chlastám taky a to nelezu pod zem.

0/0
4.2.2010 11:02

babacek

Alkohol

Pokud tam byl alkohol tak pojišťovna nebude chtít platit.

0/0
4.2.2010 7:46

rbursik

Re: Alkohol

těm asi u kterých nyl zjištěn, taky tam bylo určitě většina co jsou do práce pracovat, Nechme to pojistým smlouvám a tudíž právníkům vím me o tom ha5no. Nehrejme si na VK všechno vím včechno znám, já tedy všechno nevím všechno neznám..

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:07

Raffan

Re: Alkohol

burcaku ty bl*e uz jsi nekdy slysel o samovzniceni? a to je prave problem v uhelnych dolech, samozrejme krome jinych moznosti. Kdyz uz je jednou ohen, a hasi se tak nejvetsi riziko je vybuch metanu pri vhodne koncentraci (obycejne nejaka dira ve strope akoncentrace mezi 4-6 % je idealni a pak uz to jede jako atomova retezova reakce, zviri se uhelny  prach, ktery boucha retezove. Kazdy vybuch zviri prach a tak to jde az se koncentrace prachu zmeni tedy snizi, at uz vlivem vodnich uzaveru, ci prachovych, nebo zmenou okoli tim mam na mysli hlavni chodbu kde koncentrace prachu neni az tak velika. K tve velke nelibosti na tom strizlivy ani ozraly hornik nic nezmeni.

0/0
4.2.2010 8:18

rbursik

Re: Alkohol

klidně vám to popíši fyzikálně tu reakci v tom nemám problém, nejsem specialista na těžbu, tuším jediné ta místa se odvětrávají a jsou pro ty situace určitě připravené postupy jak snižovat pravděpodobnost problému, zrovna tak tuším jak může mít vliv nalitý člověk i se zbytkovým chlastem v krvi na jejich plění. Nechal bych to vyšetřování a pokud vím není ještě uzavřeno, zrovan tak jak vím ztratilo se nenávratně dost lidí..

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:27

Raffan

Re: Alkohol

burcaku a odkud tak dobre vis, ze to zavinil intoxikovany hornik? Tve zkusenosti vcetne tech co by jsi chtel fyzikalne vysvetlit jsou jen s tuskou v ruce a ohnem v srdci, ale v dole je vsechno trochu jinak. Tvuj fanaticky hnev na lidi s nejakym pivem pod cepici vychazi z nejakeho diabetickeho mindraku? Ja mam v dolech odpracovano 23 let, znal jsem ochmelky a byli to vzorovi haviri, a pak jsem znal b*by jako ty co prisli na brigadu a zmrsili na co sahli. ;-)

0/0
4.2.2010 8:34

Raffan

Re: Alkohol

...tuzkou ..

0/0
4.2.2010 8:36

rbursik

Re: Alkohol

myslíte člověka co nepoužil potřebné vybavení na pracovišti? Nejsem lékař a neznám reakce těla při dýchání různých směsí vzduchu, omlouvám se.

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:37

Raffan

Re: Alkohol

ktere vybaveni ma pan na mysli? :-)

0/0
4.2.2010 8:38

rbursik

Re: Alkohol

nebudu nic předstíral mi to celkem je jedno, mne se to až tak netýká mohl bych diskusi rozvinout o osiřelých dětech atd, byl by to kec. Chlast  za volanterm atd.

Vás neštve jak kdejaký pitoma se vydává za dělníky horníky a někteří si to vyřvou až do parlamentu atd.

Měl bych být víc souscitný, to jsou jen keci a sláva co časem vyšumí a pozůstalý zůstanou sami a musí se rvát se životem jak všichni ostatní, když jste dělal na dole, řekněte sám je nalitý v práci k něčemu? Může ohrozitostátní na směně?

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:43

Raffan

Re: Alkohol

 burcaku nejsi ozraly? protoze mas dost velke problemy s mekym a tvrdy i/y to za prve. Za druhe z clanku vubec nevyplyva, ze pozar zalozil nejaky ozraly hornik, aby si opekl burty na svacinku. To, ze se nasel hornik, ktery mel nejakou promili v krvi nicim nenasvedcuje, ze pozar a nasledovny vybuch zavinil. Jak jsem rekl na kazdem pracovisti, kde je elektricky pohaneny dobyvaci stroj, je riziko ohne, nemluve o samovzniceni.

0/0
4.2.2010 8:50

Jaroslav Záruba

Pozůstalí tvrdí...

Na co dělat testy krve na přítomnost alkoholu, když se stačí zeptat? 8-o

0/0
4.2.2010 7:02

rbursik

že by dělnická třída se samovybíjela

kvůli ožralů, či  jinak zavislému člověku na chlastu umřelo tolik chlapů, ožrala na pracovišti vyhodit z práce.

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 6:38

jannes

Re: že by dělnická třída se samovybíjela

No, pane Buršíku, dle úrovně Vašeho příspěvku jste vy buď  taktéž pod vlivem, což by pro Vás byla ta příznivější zpráva, protože jinak z toho vyplývá jenom to, že jste úplně blbej. Takovou větu stvořit, to chce dar od Boha....

0/0
4.2.2010 7:14

babacek

Re: že by dělnická třída se samovybíjela

Pod vlivem je, ale alkohol v tom nebude.

0/0
4.2.2010 7:52

rbursik

Re: že by dělnická třída se samovybíjela

nevím jak by byla vaše reakce, kdyby tam zůstat váš táta v dole? Chlast je metlou lidstva i s tím zalým českým hořkým a to mi nevyrátí ani dealer z pivovaru za kalenář. Na pracovišti, tam o tom se bavit nebudu jeho výkony stojí za ha5no a na co takového člověka po většinou práce není zachytka kdo chce si najmout liudi co mají problém s chlastem je jen jejich věc.

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 7:58

Šmatlavej sedlák se špacírštokem

Jasně,

je levnější udělat z permoníků násosky, než vyplácet pozůstalým odškodné.

Na druhou stranu, znám jen velmi málo Slováků, kteří nelijou.

0/0
4.2.2010 6:34

babacek

Re: Jasně,

Ono je to dost pravděpodobné. Spíše by mě překvapila negativní zkouška.

0/0
4.2.2010 7:51

Raffan

nality hornik, neni vyjimka

po celonocnim flamu primo na sichtu, nebylo nic vyjimecneho. Na druhe strane jsem neznal jedineho hornika, ktery by svou praci neodvedl i s nejakou tu promili. Obycejne je k poruseni bezpecnosti nutily nelidske normy.  

0/0
4.2.2010 6:17

rbursik

Re: nality hornik, neni vyjimka

tak kdyby ráno nadýchak a nepustili ho do směny, tak to by bylo po sociálním smíru a začala by zase nějaká revoluce "jsu horník sice nalitý kdo je víc?", nenalitý a spolehlivý.

Radim Buršík 

0/0
4.2.2010 8:03

Raffan

Re: nality hornik, neni vyjimka

kousek nahore jsem ti uz napsal, co si o tobe myslim. Ty jsi hornika jeste nevidel a mekas tu jak nadmuta koza.

0/0
4.2.2010 8:05

rbursik

Re: nality hornik, neni vyjimka

nemáte pěnu kolem úst lecos by mi to vysvětlilo. Trvám na tom chlast do práce nepatří i s podivnou solidaritou s podnapilým. Vy chcete být vůdce? Mohu vás ujistit, že mám spolužáky co pracují v dole.  Jinak nic moc, mysle vaše myšlenky.

Chlastáš, neděláš a choď na náměstí a vykládej jak ti někdo ublížil ale říkej to celé proč tě vyrazili. Co to budeme pořád dokola omílat.

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:14

Raffan

Re: nality hornik, neni vyjimka

burcis jak stare pivo v r*ti ;-D;-D;-D az se bude mluvit ovrtani se v nose za stolem ci pultem budu tve nazory repektovat ;-D

0/0
4.2.2010 8:25

rbursik

Re: nality hornik, neni vyjimka

nemohu sloužit, na to opravdu speciaista nejsem, ale děkuji.

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:31

Lemuz ze Sudet

Faral jsem.....

koncem padesatych a zacatkem sedesatych roku na SHD a dovolim si tvrdit ze jsem nikdy nevidel nekoho chlastat po jamou-at pivo ci cokoliv jineho. Jeden byl rad ze sichtu prezil strizlivy na cerne kave ci caji.

0/0
4.2.2010 4:03

Rataslaw

Re: Faral jsem.....

R^

0/0
4.2.2010 11:25

sirkeci

Není se čemu divit

Když si představim tu těžkou práci v dost neuvěřitelnym prostředí (horko, špatný vzduch, prach, špína, nepřítomnost denního světla...), tak bych musel chlastat o stošest, abych to vůbec psychicky vydržel. Vůbec se těm chlapům nedivim a spíš je obdivuju...R^

0/0
4.2.2010 0:45

A banned warrior999

Alkohol v krvi..

Tak chlapi si dali do nosu a rekl bych, ze k tomu pridali par cigaret..:-P

0/0
4.2.2010 0:22

Raffan

Re: Alkohol v krvi..

premysli pred tim nez pises?

0/0
4.2.2010 6:19

apple7

No nevim

Manzel delal tuhle praci 12let,ale nikdy nerekl,ze by nekdo prisel nality nebo chlastal primo v dole.nachlampali se vetsinou az po praci.Spis to zavani,ze sachta nechce platit.Rv

0/0
4.2.2010 0:04

ms.lbc

pilo se v podzemí a zřejmě se pije i nadále

pracoval jsem před časem (cca 20 let) na šachtě a musím říct, že skoro všichni horníci v podzemí pili alkohol, mnozí ho nosili v brašnách místo sebezáchranných kyslíkových přístrojů, 

jen se divím záchranářům, že by pili v pohotovosti - ale Slováci snad pijí všichni!

sám jsem chvíli dělal  dobrovolníka   na HBZS a jednoho cvičení v dýmnici v kyslíkovém přístroji jsem se zúčastnil po velké oslavě -- byl jsem rád, že jsem to přežil,

takže kdo to neokusil na cvičišti ......;-€Rv

mikulky

0/0
3.2.2010 23:24

21378

Re: pilo se v podzemí a zřejmě se pije i nadále

Napadlo Tě 8-o proč konzumujeme tolik alkoholu ?

0/0
3.2.2010 23:42

rbursik

Re: pilo se v podzemí a zřejmě se pije i nadále

že by jste přišel na to, že jste chtěl být básník? Nikdy není pozdě.

Radim Buršík

0/0
4.2.2010 8:29

antek2

Re: pilo se v podzemí a zřejmě se pije i nadále

To by mě zajímalo na které šachtě si to robil.Našlo se občas pár jedinců ,ale to nemůžeš říct o ostatních havířích.

0/0
4.2.2010 7:45

GU.HU

"Téměř všech dvacet obětí byli"

ach ten češtin

0/0
3.2.2010 23:21

perpartes

Slovačiska.

0/0
3.2.2010 23:20

eo.ipso

Re: Slovačiska.

drž hubu nebo sem přijde magor jano_s

0/0
4.2.2010 11:04

_-1-_

Neměl někdo z nich narozeniny?

0/0
3.2.2010 23:13

tyrael

Pitva se nikdy nemyli.

Vzorky se ze zakona archivuji, takze nebude problem to pripadne nezavisle overit.  Pokud meli v krvi alkohol, znamena to ze pozustali nic nedostanou a naopak jeste sachta je muze zalovat o nahradu skody. Zajimave tedy ale je ze by meli alkohol v krvi vsichni. 1,7 promile je stredne tezka opilost, to uz by na nich muselo byt poznat. jsem zvedav na vysledky.

0/0
3.2.2010 22:58

Energeticcc

Re: Pitva se nikdy nemyli.

Jako šachta může žalovat ty mrtvé? Nebo máš na mysli pozůstalé? A to jsi vyčetl kde, smím- li se zeptat?

0/0
3.2.2010 23:00

21378

Re: Pitva se nikdy nemyli.

Pitva se - sice nikdy nemyli, jen ti lekari lzou Rv

0/0
3.2.2010 23:04

tyrael

Re: Pitva se nikdy nemyli.

Tak ti mrtvy urcite meli nejaky majetek a pokud by sachta chtela uhradu skody, na kterou by mela logicky narok pokud skodu zavinili opily zamestnanci, tak urcite existuje prostredek jak se domoci nahrady skody z majetku zesnulych.

0/0
3.2.2010 23:20

bloodyvalentine

Re: Pitva se nikdy nemyli.

zesnuly uz nema majetek

0/0
4.2.2010 4:17

PEPE86CZ

divny

Jak pak napisou ,ze meli v krvi alkohol a vlastne to svedou na ne.Pritom takovy chlapi co jsou zvykli pit jsou nebezpecnejsi kdyz nemaj alkohol(svoji hladinku) v krvi.;-€

0/0
3.2.2010 22:54

Fikus 1

Všichni?

Souhlasím, smrdí to. Chtějí se vyhnout placení...jednoznačně.  Kromě toho pokud vím v dole nevybuchl alkohol, ale metan.

0/0
3.2.2010 22:36

21378

Re: Všichni?

R^

0/0
3.2.2010 23:05

dropa

Odpovědnost

Zase z druhé strany je tam neměli napité pustit, tak se z toho placení jen tak vevykroutí.:-/

0/0
3.2.2010 22:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.