Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloty v okolí Ruzyně ohrožoval ze země útočník s laserem

Civilní piloti loni zaznamenali sedm případů, kdy je někdo během startu nebo přistání v Ruzyni oslňoval laserem. Pokud by trefil oko, pilot by nemohl ovládat letoun. Pachatel použil laser, který dokáže na vzdálenost dvou kilometrů zapálit papír. Policie tvrdí, že nejde o trestný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbu do

No, byli tu i tací ...

... co chtěli na přistávající létadla pouštět mikrovlnný paprsek o výkonu 10 MW v průměru 100 m ...

0/0
4.2.2010 15:09

H8USuckers

Re: No, byli tu i tací ...

??? jestli mluvíš o plánovaném  USA radaru v brdech, tak jsi totálně mimo mísu;-D

0/0
4.2.2010 15:49

barbu do

Re: No, byli tu i tací ...

... fčom?

0/0
4.2.2010 20:30

babacek

Re: No, byli tu i tací ...

Třeba v tom, že stejné radary jsou nedaleko Moskvy a nikoho neohrožují.

0/0
5.2.2010 9:14

babacek

Re: No, byli tu i tací ...

Dlouho jsi zde nebyl a pořád stejně ti hrabe. Léčba asi nezabrala.

0/0
5.2.2010 7:05

barbu do

Re: No, byli tu i tací ...

... v něčem se pletu?

0/0
5.2.2010 7:43

babacek

Re: No, byli tu i tací ...

Napsal jsi, že neznáš definici: pracující a příživník.

0/0
5.2.2010 9:13

Cocotus___Interruptus

Ano, zapali papir na 2km... laserovym ukazovatkem

;-D;-D;-D RvRvRv

0/0
4.2.2010 11:15

FiS95

Re: Ano, zapali papir na 2km... laserovym ukazovatkem

laserovým ulazovátkem ne, ale na internetu neni problém takový lasery sehnat. ukazovátkem ne ale laserem 3. třídy v pohodě. viděl jsem lasery který protavily krabičku od cdčka. a to měly velikost laserovýho ukazovátka. pokud vezmeš pořádný laser... chudáci piloti. to ochranný pásmo je dobrej nápad. nesouhlasim ale s regulací prodeje laserů. trestný by mělo bejt (zkusit) sundat laserem letadlo ne mít prostředky to udělat. to je jako by mě zavřeli za rvačkou protože mám pěsti takže bych se mohl nějaký dopustit. rozhodně bejt pilotem bych ale nosil ochranný brejle proti laserům (ty opravdu existují) nebo alespoň sluneční brejle.

0/0
4.2.2010 20:11

babacek

Re: Ano, zapali papir na 2km... laserovym ukazovatkem

No již letecká historie takové případy zná kdy letadlo havarovalo v důsledku osnění posádky laserem. Případy jsou zatím známé z ciziny většinou šlo o malá soukromá letadla. To však neznamená, že tomu bude i nadále.

Jsem si jist, že by se to nelíbilo ani řidičům na neosvětlené vozovce pokud by je někdo takto oslnil.

0/0
5.2.2010 9:24

WIFI

souhlas

přece nebude taková kravina trestná..................

0/0
4.2.2010 7:14

Dr.Ozd

Re: souhlas

Až třeba Tvému dítěti nějaký vykutálený spolužák poškodí o přestávce ve škole laserem za pár kaček oko,tak si doufám řekneš:No co,ˇvždyť je to jen kravina.

0/0
4.2.2010 9:34

WIFI

Re: souhlas

můj původní příspěvek je myšlen ironicky................

0/0
4.2.2010 10:28

;-)

Re: souhlas

Je to trestné, a né, že né.....;-)

0/0
4.2.2010 10:48

WIFI

Re: souhlas

podle mě je to trestný až kdyby kvůli tomu pilot způsobil havárii. Něco přesně dle vzoru dokud někdo nezařve, tak se nic neděje. Do konce loňského roku přesně takto policie řešila pronásledování, od ledna např. výrobu falešného alkoholu a cigaret (taky trestný až při prodeji, ne při výrobě)

0/0
4.2.2010 11:55

;-)

Re: souhlas

Nevěřte tolik výkladům práva od novinářů. Obecně čím závažnější trestný čin, tím víc je trestná už příprava. A pokus je stejně trestný jako dokonaný čin - to že je někdo nešika a nezadaří se mu ho přece neomlouvá. Věřte víc našim zákonům. Nejsou dokonalé, ale rozhodně jsou lepší, než si lidé myslí ............i když musím přiznat, že starý TZ byl lepší, než nový....

0/0
4.2.2010 16:12

Z-S

Re: souhlas

Hmmm  a co kdyz mu ho vystreli prakem? Zakazeme praky?

0/0
4.2.2010 19:43

babacek

Útočník s laserem.

No jistě, že to není TR. čin vždyť jde jen o oslepení a o životy lidí. Jdu zvracet!;-€

0/0
4.2.2010 6:07

moravák z asie

hm, paráda, proč to aspoň nezkonzultujete

s nikým z  ukradenýho "Technetu", kterejžto název ukradli Siemensmánii. no nic, čo bolo, bolo. ale co mně nejvíc dostalo-výpadovka na Kladno-tam padesárka s tabulkou omezení hluku-to celý v polích a nad tím přistává letadlo. chápu, že se na cykloztezky někde musí nakrást, ale co zkusit někoho jinýho než řidiče?

0/0
3.2.2010 22:17

;-)

O důvod víc, proč létat z Vídně

0/0
3.2.2010 20:55

Qesospi Cobigan

Re: O důvod víc, proč létat z Vídně

jo? A ty zbylý důvody...? ;-D

0/0
3.2.2010 22:11

;-)

Re: O důvod víc, proč létat z Vídně

Více letů - zejména dálkových, často lepší ceny, nižší ceny na letišti, míň podvodníků a zlodějů, z půlky republiky je to blíž..........zejména dálkové lety z Prahy stejně musíte přestupovat - třeba ve Vídni.

0/0
3.2.2010 22:22

moravák z asie

Re: O důvod víc, proč létat z Vídně

eště furt tam dávaj víza do kanady?;-)

0/0
3.2.2010 22:21

babacek

Re: O důvod víc, proč létat z Vídně

Takové paka jsou všude na světě jen ne všude jim zato nehrozí trest.Být to jinde tak již je z toho stávka.

Být to jinde tak již je z toho stávka.

0/0
4.2.2010 6:09

;-)

Re: O důvod víc, proč létat z Vídně

U nás to samozřejmě trestné je. Nechápu, kde piloti a média přišli na to, že není.

0/0
4.2.2010 10:48

babacek

Re: O důvod víc, proč létat z Vídně

Trestné by to bylo až v okamžiku kdyby se něco stalo. Vlastnit laser a používat ho trestné není.

Rád bych tedy věděl ( pokud se pletu ) zda bylo podáno nějaké TO od pilotů nebo leteckých společností.

0/0
5.2.2010 7:04

kytt

StarWA

0/0
3.2.2010 20:28

kytt

StarWars?

huhuhu, to jsme se zas jednou zasmáli... přiletěl k Ruzyni Temelínek a trefil se pilotovi přímo do oka... Podle mě by takto silnej výkon laseru především vyřadil naváděcí techniku samotnýho letadla, bez ohledu na počet očí a uší pilotů, takže by letadlo skončilo rozmazáno a zabořeno kdesi v řídící věži... což se nestalo, takže tu někdo pěkně kecá. Jinak by mě fakt zajímalo, jak piloti po jednom vizuálním zachycení laserového světla automaticky určí jeho dosah a výkon... neměli se v tý době spíš soustředit na přistání?

0/0
3.2.2010 20:34

Tomach

Re: StarWars?

At premyslim sebevic tak opravdu nemuzu prijit na to jak muze popsany laser "vyradit navadeci techniku" 8-o Bud zijete na jine planete, nebo v jinem stoleti a nebo proste jenom letadlum vubec ale vubec nerozumite. V soucasne dobe (rok 2010) na zdejsi planete (Zeme) jediny system v dopravnim letadle ktery pouziva optickou navigaci je - svete div se - pilot sam, svoje oci.

A mam pro tebe jeste jednu zajimavost, i kdyby vsechny navigacni systemy selhaly, tak by se letadlo nezaborilo do kontrolni veze, ale nouzove pristalo - prave s vyuzitim onoho jedineho optickeho navigacniho systemu a umu pilotu.

0/0
4.2.2010 4:46

;-)

Že to není trestný čin? :-D

A co kdyby si piloti a bezpečnostní technici nehráli na právní kutili, kteří zjistí, že není "trestný čin oslnění pilota" a proto se hned musí měnít špatný zákon.............jen tak z hlavy mě napadá hned několik trestných činů, které tím někdo spáchal.Rv

0/0
3.2.2010 20:27

moravák z asie

Re: Že to není trestný čin? :-D

nazdááár, plzeňando;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.2.2010 22:19

;-)

Re: Že to není trestný čin? :-D

1/nevím proč mě spojujete s Plzní

2/pokud máte nějaké důvody se mnou nesouhlasit, tak je prosím uveďte

0/0
3.2.2010 22:43

oId fashioned Vince III..

některým pisálkům z úDěsu bych zakázal cokoli psát...

0/0
3.2.2010 19:46

anesteziolog1

Lasery

typu C.O.I.L. jsou schopny výkonů v řádech desítek až stovek kW po dobu několika vteřin ale ty již jen neoslňují, spíše jaksi prosvětlují daný předmět ;-)

0/0
3.2.2010 19:27

akvilopd

Co

to je za pitomost ? Kudy prosvítili ze země do přistávajícho letadla ? To byli v jeho výšce ? Letadlo nemělo čumák ? Nemělo ho zvedlý jako při každém přstání ? Atd atd ... urověn idnes je žalostná .Rv

0/0
3.2.2010 19:17

bechernik

Re: Co

oni pristavaji naslepo?

0/0
3.2.2010 19:25

Majkyho_pupik

Re: Co

proc by meli byt v jeho vysce? jak vadi cumak v tom aby nekdo prosvitil predni sklo? spise uroven vaseho prispevku je zalostna

0/0
3.2.2010 19:28

obcanek

Re: Co

Zkus si to hodit na papír,pak tě to třeba trkne ...

0/0
3.2.2010 19:47

killy

Vy jste nikdy ve filmu neviděl výhled z letadla na ranvej !

A když je po startu položené na ucho....nejsou vidět boční okna kabiny ?

0/0
3.2.2010 20:26

Majkyho_pupik

Re: Co

i kdybych si to na papir hodil treba 1000x nic to nezmeni na tom ze prispevek toho nestastnika je totalni pitomost

0/0
3.2.2010 20:31

jakub7

Re: Co

Pri pristani vzdy vidim na drahu (jedinym omezenim muze byt snizena viditelnost). Pokud je tedy nekdo alespon na urovni poloviny RWY... Cumak letadla se zveda az pri podrovnani.

0/0
3.2.2010 21:13

Tomach

Re: Co

Cozpak to, o kvalite iDnesu se muzeme dohadovat, nicmene kvalita nekterych prispevovatelu je jednoznacne bez diskuze. 8-o Doporucuji se podivat na nejaky fil ci dokument o letadlech kde bude zaber do pilotni kabiny. Zjistite pro Vas zrejme neuveritelnou vec - piloti z kabiny VIDI zem pred sebou. Ac je to temer k nevire tak doknce vidi tak dobre ze dokazi v pripad enouze pristat i bez pristroju prave pouze vizualne. No a uplne nejzajimavejsi je jeste takovy prirodfni fenomen, diky kteremu pokud neco svyma ocima vidim, tak to "neco" muze videt me oci.... Ja vim, to uz je moc pokrocila fyzika, ale verte mi ze to tak funguje.

0/0
4.2.2010 3:10

babacek

Re: Co

Tyto případy byly známi zatím pouze ze zahraničí, nevěřící Tomáši.

0/0
4.2.2010 6:11

annien

odloženo

České zákony totiž takový fenomén vůbec neznají, tudíž nebyl spáchán trestný čin.

----------- Co je to za blbost, vzdyt je to obecné ohrožení

0/0
3.2.2010 19:07

;-)

Re: odloženo

Samozřejmě, že by to nebyl problém postihnout. Teď jsem ten nesmysl slyšel i v TV. 8-oRv

0/0
3.2.2010 20:28

Antivirus

Potrestat klukoviny.

Nikdy nebyl problem potrestat klukoviny, je jasne, ze jde o obecne ohrozeni a dalsi prestupky proti zakonum. Neuveritelne jak se policie k tomu stavi, jaka je volnost, neukaznenost, korupce a s odpustenim bord..!!!;-(

0/0
3.2.2010 19:04

babacek

Re: Potrestat klukoviny.

Tohle již se nedá nazvat klukovinou a pak vždyť může jít o dospělé útočníky.

0/0
4.2.2010 6:13

[eT]

Uplne vidim ty davy lidi okolo Ruzyně s laserama/ukazovátkam

jak si to ted jdou vyzkouset ;-)

0/0
3.2.2010 18:59

killy

Re: Uplne vidim ty davy lidi okolo Ruzyně s laserama/ukazovátkam

R^!!

0/0
3.2.2010 20:27

Hmmhator

na 2Km zapali papir...

sice je mi jasny co tim chteli rict, ale kdyz si to jen tak prectu, tak mam pocit ze jde minimalne o klingonsky tezky protilodni laser...

0/0
3.2.2010 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.