Diskuze

Začal soud, který má po deseti letech rozdat tresty za pád concordu

I přes stížnosti obhájců odstartoval ve Francii soud, který má uzavřít deset let starou havárii nadzvukového letounu Concorde v Paříži. Tragédie si vyžádala 113 obětí. Právníci některých obžalovaných žádají zastavení procesu. Tvrdí, že dokument nařizující proces je vůči jejich klientům neobjektivní a neuvádí protiargumenty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Doktor_QQ

3. 2. 2010 8:04
První Concorde

vzletěl v roce 1969 a je třeba si uvědomit, že je to v podstatě "stíhačka" pro několik desítek lidí... To, že vzletěl v roce 1969 znamená, že použité technologie byly tak na úrovni roku 1964... Netvrdím, že to byly špatné technologie, protože byly s úspěchem

vyzkoušeny v mnoha vojenských programech.  Ovšem z hlediska času byl Concorde v době havárie už pěkný veterán a každý, kdo se někdy vydal na cestu nějákým veteránem musí počítat s tím, že pravděpodobnost poruchy je větší než u zánovního dopravního prostředku. ..Zajímalo by mě, kolik desítek tisíc automobilů ročně havaruje z technických důvodů a kolik mají tyto nehody obětí - a žene snad někdo k soudu představitele automobilového průmyslu ? Každá věc se dá vyrobit lépe a tak, aby byla bezpečnější... Concorde svoji kariéru havárií skončil, konkurenční projekt Tu 144 začal. V jednom anglickém TV seriálu nám zůstala alespoň "výmluva  typu Concorde" - byl to krok špatným směrem, ale přinesl nám mnoho cenných poznatků !

0 0
možnosti
MK

Logic

2. 2. 2010 18:41
To je demence skoro uz...

...obvinovat nekoho z konstrukcnich chyb u letadla...to by teda Boeing a Airbus museli uz davno zkrachovat, nebot letadel ktery jim spadli byli mraky a kazdej novej model samozrejme vylepsuje technologicky chyby toho staryho, a pritom ty stary modely ale stejne dal litaj (a obcas i padaj).....co se tyka titanove lamely, pokud to nebylo dovolene takova vymena, tak za to opravdu muzou....ale vzhledem k mimosoudnimu vyrovnani s pozustalyma neni v podstate co resit uz, ti si na sve prisli, zivoty blizkych zadny soud vratit stejne neumi, tak proc se v tom dal rypat...

Concorde byl naprosty letecky unikat v osobni preprave a je ho velka skoda. Nicmene myslim si, ze diky krizi v cenach letectvi a ochote za tyto typy sluzeb platit vysoke castky by stejne postupem casu provoz letounu Concorde zmizel diky vysokym cenam za letenky, tak jak se stalo po havarii, ale stalo by se to i bez ni.

0 0
možnosti

pletiplot

2. 2. 2010 19:11
Re: To je demence skoro uz...

Nejsou obviněni z toho, že tam byly konstrukční vady. Jsou obviněni z toho, že o těch vadách věděli a neřešili to.

0 0
možnosti
AQAL

Al Quwat al Lubnaniyya

2. 2. 2010 18:19
Jedna nehoda fatalni za 27 let

provozu a vsichni kvuli se zblaznit muzou a zaluji konstruktery ?Se zblaznili snad.

Krasne letadlo,skoda ze uz nepoleti nikdy :-( .

0 0
možnosti
JR

joda

2. 2. 2010 21:17
Re: Jedna nehoda fatalni za 27 let

samozřejmě, že to doopravdy zakázali kvůli vysokým nákladům. Ale aspoň jeden by mohl létat...

0 0
možnosti
W

wolf4

2. 2. 2010 16:07
Tak to si snad delaji srandu

Zalovat konstruktery / techiky dopravniho letadla ze nema pancerovane nadrze je docela vtip...  chapu ze zaluji nekoho kdo provadi neautorizovane oprava a upravy letadla ale ten zbytek je proti zdravemu rozumu 

0 0
možnosti
PK

Hekynen

2. 2. 2010 15:43
Po válce je holt každý generál...

0 0
možnosti