Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda nepodpoří kontroly domácích kotlů, argumentuje ochranou soukromí

Vláda nepodpoří návrh Moravskoslezského kraje, který chce prosadit chybějící kontrolu domácích topenišť a umožnit vstup kontrolorů do domů i bez souhlasu majitele. Podle premiéra Jana Fischera by prosazení novely znamenalo průlom do soukromí. Vláda se domnívá, že je možné kontrolovat, čím lidé topí - podle kouře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

To je bomba

tak přesně na tohle byl vynalezen LIDAR

na měření toho, co kdo spaluje, aniž by bylo třeba "lézt mu do kuchyně", jen z kouře z komína.

Proč se ti naši šašci političtí nezeptají u odborníků ?

0/0
2.2.2010 14:17

Jan.Tleskac

Taky staré pneumatiky lze spálit relativně čistě.

Zplodin z komína při dobrém spalování nebude víc než když jiný topí uhlím. Chce to jenom mít pořádně rozhajcované topeniště a nedusit kotel, který musí být kvalitní a v komíně správný tah.

Pneumatiky jsou kaučuk a saze a ty zhoří téměř beze zbytku. Vyzkoušeno, dýmu z komínu méně než když soused topil dřevem. Asi tak jak když jiný topí uhlím a topit uhlím zakázáno není, to by nebylo proč těžit a plánovat rozšiřování těžby.

Pneumatikama ekologicky nelze topit celou zimu protože to by u rozhajcovaného kotle musel někdo pořád sedět a přikládat ale lze tak zafajrovat když potřebuji rychle kotel roztopit. Řekněme je to taková forsáž. Vždycky mám nějakou tu pneumatiku propřípad že pořádně mrzne a nikomu to nevadilo protože nikdo nic nepoznal. Chce to jenom umět topit, což opravdu neumí každý. Navalí do kotle a zavře dvířka, to pak dýmí i když topí čímkoli a sebeekologičtějším palivem, třeba i tou biomasou z mrkve jak zelená Káča jauvej.

0/0
2.2.2010 8:53

IntruderBob

Ztráta soukromí

... ve jménu boje proti terorismu, ve jménu ochrany životního prostředí ... ve jménu spravedlivého třídního boje !!

Inspektoři ČIŽP by měli mít právo vstoupit kdykoliv do jakékoliv domácnosti. Co když někdo vaří maso, které nebylo spravně tepelně zpracováno nebo skladováno a nebohý strávník nám zatíží rozpočet zdravotnictví, tedy nás všech. Měli by taky kontrolovat a pokutovat ty, kteří kouří na záchodě a poškozují zdraví svých spoluobčanů v panelovém domě. Ale měli by mít v tomto případě i právo neklepat, aby hříšník nestihl utopit vajgla v záchodě. Při té příležitosti by měli mít právo prolézt kuchyň, komoru i sklepy aby zjistili zda je správně a řádně tříděn odpad. Možná by měli mít i sociální pracovníci právo postávat v noci v rohu ložnice, aby zjistili, zda nedochází k domácímu násilí.

0/0
2.2.2010 8:40

IntruderBob

Re: Ztráta soukromí

Bože lidi, mě z vás trefí šlak ... nejlépe by bylo aby jsme si každý nosili na zádech v batohu nějakého toho inšpektóra. Zamezilo by se nejen porušování předpisů v kterékoliv noční i denní době ale zvýšila by se dokonce zaměstnanost ;-D;-D;-D

Staříček Orwell se v hrobě obrací a směje, jak mu ta jeho předpověď vyšla :-/

0/0
2.2.2010 8:42

Jan.Tleskac

Ale co vlastně chtějí kontrolovat?

Budete se možná divit ale právě s kotlem, který má topeniště v pořádku lze znečišťovat ovzduší mnohem víc než s kotlem, který v pořádku není. Mohli by zkontrolovat tah komína ale tady problém nebude. Komín se špatným tahem by způsobil víc problémů doma v baráku než venku.

Nový kotel s topeništěm v pořádku lze dobře uzavřít a tím udělat z kotle milíř, který dýmí dokud v kotli vlivem nedostatku vzduchu neuhasne. Zatímco kotel který není v pořádku je samá skulina a palivo tam prohučí, takže komín nedýmí.

Potom mohou kontrolovat čím topíme. Jaký problém. Ukážu kontrole sklad dřeva anebo čeho to vlastně považují za kvalitní palivo avšak někde za dveřmi mám naporcované ty petky anebo dřevotřísku. I kdyby je našli ale to by museli prohledávat celý barák a oni mají právo jen prohledat kotel, tak jim řeknu no tak co? Petky sbírám abych měl do čeho v létě vařit sirup a dřevotřísky mám na to abych si udělal příští rok poličky v baráku. Na shledanou a těšilo mne, přijďte někdy zas.

0/0
2.2.2010 8:33

Ledrp

Zabijeme bobra

a zachráníme strom. Necháme otrávit lidi splodinami z plastů, dřevotřísky a zachráníme jejich svobodu?? Potom zrušte zákon o palivech. Zákon u kterého nelze kontrolovat jeho dodržování ani v případě jasného porušení nemá smysl. Ono není nutné někomu lézt do domácnosti. Stačí aby prokázal stvrzenkou nákup paliva. Ono to už došlo tak daleko, že někteří jedinci topí laminovanou dřevotřískou celou zimu. A firma která jim to dodává šetří velké peníze na ekologické likvidaci. Kupodivu také nemusí nic prokazovat. Stačí pokud šoupne městu nějaký ten sponzorský dar a hned je z obliga. Zato lidé kteří investovali nemalý peníz do ekologického vytápění například tepelného čerpadla platí z elektřiny stejnou ekologickou daň jako  čmoudové. A navíc dýchají jedovaté smrady od sousedů.

0/0
2.2.2010 7:34

Jan.Emil

Re: Zabijeme bobra

Ten metrák kvalitního paliva si klidně koupím a stvrzenku Ti ukážu, pak zas hodím do kotle PET anebo dřevotřísku. Baví mne jak si někteří lidi hrají na zákonodárce a chtějí radit legislativcům. Připomínají mi dětský parlament učebně provozovaný v některých školách :-).

0/0
2.2.2010 8:16

harcer

Další debilní rozhodnutí vlády!

Když někde vaří pervitin to tam vtrhnout můžou? A to nemluvím o podezření z propagace DS. Vidět jak jim záleží na lidech.;-€

0/0
2.2.2010 0:17

WIFI

Re: Další debilní rozhodnutí vlády!

souhlasím s vládou. Vládnout není o tom dávát pokutu, za vše co se mi nelíbí, ale nabídnout reálné alternativy a teprve pak dávát pokuty.......

0/0
2.2.2010 6:44

kuba78

berete to spatne..

asi ste to spatne pochopili. jde o pravo ouredniku vstoupit do kotle pro jeho vnitrni kontrolu. a budete mit povinnost jim to umoznit. tak je to spravne, tak to ma byt, je to zakon pro lidi.

ovsem, nikde se uz nehovori o pravu uredniku o vystupu z kotle.. takze az bude tuha zima, budete si v domku topit a u dveri vam zazvoni dva vypaseni tucni urednici v kozisku, pozvete je dal.. a jak to bylo dal vi kazdy kdo zna pohadku o jenickovi a marence..

0/0
1.2.2010 23:11

Irish Stout

čím kdo topí se opravdu dá zjistit

"zvenku", není potřeba nikomu lézt do baráku. Prolomení této bariéry je nebezpečné. Jakmile úředníci získají právo brousit mi po interiéru, jsme zpátky v komunismu, ne-li v mnohem větším svrabu a nevolnictví. Není myslitelné, aby se mi někdo vrtal v topeništi, s tím, že zítra se bude hrabat v septiku a pozítří v almaře. Je nutno jasně říci, že tohle tedy OPRAVDU NE. ;-€Rv

0/0
1.2.2010 23:05

I am wraith

Re: čím kdo topí se opravdu dá zjistit

Socany vždy bude přitahovat vaše peněženka, váš dům a vaši známí, které by možná šlo zverbovat, aby občas řekli, co si myslíte... Není na tom nic špatného, i jejich předseda byl udavač.

0/0
1.2.2010 23:26

nesmrtelná medvědice

No možná by takovýto zákon nebyl nejsš´tastnějším řešením.

navrhněte tedy lepší. já mám z téhle diskuze spíš pocit, že některým diskutujícím nejde o nesmyslnost zákona, ale o právo chudých zasmraďovat okolí.

0/0
1.2.2010 22:38

Karel66vevyhnanství

Kotle jako zástupný problém

 Sockomouši prostě chtějí lidem lézt až do kuchyně . Žijeje kde žijeme a v zimě holt musíme topit . Když tak základní věc jako zatopit si doma nebude otázkou zrujnování rodiného rozpočtu , kdo bude dobrovolně prázdnit uhlí , tahat popel a pořád po domě uklízet bordel z topení . Pamatujete na kecy že když se dostaví Temalín bude pro občany ČR dostupná levná elektřina na vytápění ?

0/0
1.2.2010 21:33

zoufalec1

Re: Kotle jako zástupný problém

při vší úctě k vám přece jen neodolám. Vy jste človíčku ukrutný osel. A přeji vám žít v Ostravě-Radvanicích

0/0
1.2.2010 21:42

Karel66vevyhnanství

Re: Kotle jako zástupný problém

Fajn , tak aspoň jeden důvod pro topení uhlím a jiným bordelem když by za naprosto STEJNÉ PENÍZE stačilo si na panelu v kuchyni nastavit teploty v jednotlivých místnostech a zapnout elektrický nebo plynový kotel .

0/0
1.2.2010 21:52

harcer

Re: Kotle jako zástupný problém

Já tě chápu Karle! Víš jak krásně hoří pneumatika nebo petka?Čím starší kotel tím líp.A zadara!!Jen z požehnáním vlády?8-o

0/0
2.2.2010 0:29

WIFI

Re: Kotle jako zástupný problém

za prachy za uhlí topit elektřinou ? No možná by to šlo, ale tak na max. poloviční teplotu v místnosti :-)

0/0
2.2.2010 6:45

Jenda.Pracka

Re: Kotle jako zástupný problém

V Ostravě Radvanicích je smrad od jiných kotlů než takových, které se naši kontroloři chystají zkontrolovat. Udělejte si tam pořádek s tou čínskou firmou a pak budete mát vzduch o poznání čistější a neotravujte s tím všechny lidi v ČR, kteří s tím nic nemají. Buzerací domkářů tu čínskou firmu z Radvanic nevyženou, jenže si to málokdo uvědomí. Žít v Ostravě Radvanicích bych nechtěl ale je spíš na vašich volených zástupcích aby dokopali manažery té firmy k investicím, které by tam snížily ty emise. Chápu Vaše rozhořčení. V

0/0
1.2.2010 21:53

traveler

Re: Kotle jako zástupný problém

Ale no tak. Někteří spálí cokoli - nejde jen o nekvalitní uhlí. Mám sousedy, co nikdy nic nerecyklují, pálí PETky a v podstatě veškerý odpad, co hoří. No a takových je v okolí více. Na ně nic neplatí a přitom zamořují okolí více, než nějaký drobný živnostník.

0/0
1.2.2010 22:13

I am wraith

Re: Kotle jako zástupný problém

Podle popisu je to klasický socanský elektorát. Těch se to týkat nebude, dostanou "výpalné".

0/0
1.2.2010 23:20

zoufalec1

podle kouře zjistí a co dál?

Vláda se domnívá, že je možné kontrolovat, čím lidé topí - podle kouře.  A to jsem si myslel, že tato vláda je poměrně rozumná. 

0/0
1.2.2010 21:08

Jenda.Pracka

Re: podle kouře zjistí a co dál?

A vidíš, já jsem si to nemyslel, že je vláda rozumná. 8-o;-)

0/0
1.2.2010 21:13

zoufalec1

Re: podle kouře zjistí a co dál?

už si to rovněž nemyslím

0/0
1.2.2010 21:43

e-mann

Re: podle kouře zjistí a co dál?

mysleli to tak, ze pujde obcanska komise a rekne : tenhle topi odpadem, toho budem pokutovat....vratili jsme se nejmin o 20 let zpet....

0/0
1.2.2010 21:40

Jenda.Pracka

Re: podle kouře zjistí a co dál?

Tenhle není v ČSSD ani sympatizant Zelených, tak ho půjdem zkontrolovat :-P;-D

0/0
1.2.2010 21:55

Franta 1

Topení je problém řešitelný

Řada lidí,po práci jde sportovat,někteří jdou do restaurace a další třeba jen tak polehávat a místo toho se nechá palivo zajistit i poměrně levně,někdy stačí domluvit se s majitelem,nebo správcem lesa a za pár sobot je topení na celou zimu.Ještě v dnešní době se při těžbě pálí větve,špičky stromů a třeba zasažené spodky stromů.Na to se musí zajistit lidé,kterým se musí platit a přitom se to nechá ekologicky spálit doma.Jsou i stromy,ke kterým není ekonomické brát techniku a tak zůstávají v lese ležet bez užitku a přitom se nechají levně odkoupit.Je jasné,že není možné,aby to provozovali všichni,ale takové topení,když nepočítám svoji práci vychází zhruba na 10 - 20% ceny oproti nákupu uhlí.Když vidím,jak ze staveb odvážejí dřevo na skládky,kde za to musí poměrně dost zaplatit,tak se divím těm co si stěžují na to,že uhlí,plyn,elektrika jsou drahé a neudělají nic pro to,aby ušetřili.

0/0
1.2.2010 20:51

Jenda.Pracka

Re: Topení je problém řešitelný

Taky topím dřevem ale kdyby dřevem všichni topili, tak by se dost nazmrzali. Tudy cesta nevede alespoň ne pro všechny.

0/0
1.2.2010 21:00

harcer

Re: Topení je problém řešitelný

Pokud bys topil v kotlu tak ne!Rv Kup si kvalitní krb,R^!! a ohřeješ ne jen celý dům ale taky vodu na koupání.:-P

0/0
2.2.2010 0:36

WIFI

Re: Topení je problém řešitelný

tím že odpad po těžbě zůstane v lese (ať už celý nebo popel z něj) dostává les zpátky část živin, aby mohl růst znova. Takže nechávání zbytků v lese bych jako negativum zrovna neviděl

0/0
2.2.2010 6:47

Jan.Tleskac

Re: Topení je problém řešitelný

Ano, dokonce to lesáci doporučují aby se klesť nechával v lese.

Jinak klesť vypadá jako velká hromada ale dřeva v něm moc není protože je načechraný.  Zatímco kubík dřeva (metr krychlový) váží tak 500 kg, dle druhu dřeva, tak kubík klesťi s bídou 60 kg. Ani ekologové by nebyli nadšeni masovým odvozem klestě z lesa. Přežívá v něm překvapivě mnoho živočichů a to zejména přes zimu ale taky v něm vyrůstají mláďata.

Odvozem klestě z lesa opravdu cesta k zajištění lidem tepla nevede.

0/0
2.2.2010 9:00

WIFI

Re: Topení je problém řešitelný

zapomněl jsem na to, že klest se musí naštěpkovat a odvézt, tj. další energie v háji. Často ještědosušit.......

0/0
2.2.2010 9:11

e-mann

myslim, ze tyto navrhy posuzuji soudruzi z pohledu

jejich 150.ticicovych vyplat...lide, kteri topi vsim moznym, ani tento zakon nezastavi...

0/0
1.2.2010 20:21

lejlab......á

Komunisté z ČSSD

potřebují vědět, co má kdo doma, aby to mohli ukrást.

0/0
1.2.2010 19:38

nestačimsedivit

Re: Komunisté z ČSSD

nejen oni . . . 8-o

0/0
1.2.2010 21:05

caradoc

Re: Komunisté z ČSSD

já bych je zavedl jen do kotelny, tam uvidí kotel a hromadu prachu a řadu plechovek s barvou ;-D

0/0
1.2.2010 23:05

žvejkaPedro

přeci

nebudu doma mrznout, jen proto, že nemám na drahý uhlí.až mi stát zaplatí ročně 40 metráků uhlí tak s ním klidně budu topit.zatím topím čím se dá a je mi jedno jestli zamořuju ovzduší.

0/0
1.2.2010 19:13

nesmrtelná medvědice

Re: přeci

Tím ale přinášíš újmu ostatním lidem, tak bys jim to měl nějak kompensovat. doufám, že tě někdo zažaluje.

0/0
1.2.2010 19:15

Jenda.Pracka

Re: přeci

Pamatuji jak metrák uhlí stál 18 korun. Dnes uhelné doly zavřeli a jestli myslí že lidi budou mrznout, to se potom nesmí divit když na nějakou kontrolu jakoby náhodou spadnul lustr. Ostatně nezván přišel, tak má vlastně to co chtěl. Návrh zákona nařizuje kontrole vstup umožnit a nikoli kontrolu hlídat aby na ni nespad lustr,

0/0
1.2.2010 19:29

nesmrtelná medvědice

Re: přeci

ne , pustit ho nemusíte, na to právo nemá. Ovšem pak se musíte smířit s tím, že zaplatíte ekologickou daň. a v kterém roce stál metrák uhlí 18 kč a jaký jste měl plat?

0/0
1.2.2010 19:37

Jenda.Pracka

Re: přeci

Ty tady meleš pořád to samé. Asi čicháš marjánku nebo topíš biomasou z mrkve?

Prostě existuje domovní svoboda a přes to v demokratickém státě nejede vlak. Občan nesmí být trestán za to že uplatňuje povinnost státu o dodržování zákona vůči sobě. Oni mohou přijat zákon který navrhují, jenže s praktickým uplatněním takového zákona budou mít vážné problémy. Ekologickou daň na základě nesouhlasu s narušením mé domovní svobody bych označil jako pokutu, tedy trest za uplatnění svého práva a ukázal bych úřadům akorát tak vztyčený prostředník. Mohli by to soudně vymáhat avšak nakonec by to prohráli pokud ne u našich soudů, tak u mezinárodního zcela jistě.

0/0
1.2.2010 19:51

nesmrtelná medvědice

Re: přeci

Hm aha. tady je taková domovní svoboda že vykopávají lidem označeným za  extrémisty dveře v pět ráno a vám by vadilo, aby si někdo přišel prohlédnout Váš kotel, což je kontrola naprosto opodstatněná?

A co to vzít z druhé strany např. tak, že ekologickou daň jsou povinni platit všichni a stanovit podmínky, za kterých může být majitel nemovitosti od této daně osvobozen?

0/0
1.2.2010 20:12

Jenda.Pracka

Re: přeci

Lákavá konstrukce, avšak ani daně nelze navyšovat donekonečna. Voliči by nebyly spokojeni kdyby daně u nás byly nejvyšší na světě. Taky sotvakterá strana si to lajzne. Pevnými palivy nejčastěji topí občané s nižšími příjmy a to jsou voliči ČSSD. Voliči ODS jsou hákliví na redukci občanských svobod. Možná u komunistů s tím najdeš pochopení a ještě snad u Zelených avšak není jisté zdali se po volbách Biomasy dostanou do parlamentu.

Tudy cesta nevede. Není možné sedět někomu za komínem a celou zimu kontrolovat. Došlápnout si však na majoritní znečišťovatele, to už možné je. Ostatně jak vysokou měrou se v oblasti ostravských Radvanic majitelé drobných topných kotlů podílí na tamnější smogové sizuaci? Troufám si odpovědět že určitě nepatrnou a bylo by to jen záminkou k buzeraci obyčejných občanů, které by stejně žádnou  smogovou situaci nevyřešilo.

0/0
1.2.2010 21:12

nesmrtelná medvědice

Re: přeci

No budete se divit ale domácnosti se podílí větší měrou než si myslíte. také je to díky nízkým komínům.

"Malé spalovací zdroje v domácnostech způsobují značné znečištění ovzduší v přízemních vrstvách atmosféry toxickými sloučeninami jako je oxid uhelnatý, oxidy dusíku, oxidy síry, prachové částice, sloučeniny chlóru, uhlovodíky, těžkými kovy apod. K rozptylu škodlivin dochází v nejbližším okolí, a to především z důvodů nízkých komínů. Podíl těchto zdrojů na celkovém znečištění ovzduší prachem v podmínkách průmyslové části kraje je zhruba 30%, dalšími významnými zdroji znečištění jsou průmyslové podniky a doprava se zhruba stejným podílem."

http://iszp.kr-moravskoslezsky.cz/cz/zakonodarna-iniciativa-moravskoslezskeho-kraje-v-oblasti-ochrany-ovzdusi-3250/

0/0
1.2.2010 21:20

Jenda.Pracka

Re: přeci

Dík za poučný komentář ale topilo se dosud vždycky a nikoli elektrikou. Topení patří k zimě alespoň v našich zeměpisných šířkách. Otázkou je čím topit. Bohatí topí plynem anebo elektrikou. Chudí holt topí uhlím anebo dřevem pokud mají levný zdroj. Musíš se s tím chtě nechtě smířit anebo jít na psycho pro prášky.

Zkontrolováním kotle nezajistíš aby někdo netopil petkama, To se zkrátka zajistit nedá, ledažeby u každého komína v skrytu čekal kontrolor. Bylo by to nejen nákladné ale taky neproveditelné.

Vím co Tě štve, psala jsi to kdesi v minulém komentáři. Ty máš moderní kotel a topíš ekologickým palivem, jenže soused má starý kotel a topí kaly, v tom je celý problém, jenže je to Tvůj problém,  který nevyřešíš tím že mu nějaký odborník ten kotel zkontroluje a on bude dál topit kalama. Ostatně stejně mám podezření že on Ti to dělá naschvál, protože taky kaly lze topit tak aby nezasmradil kol dokola všem sousedům ale to žádný buzerační zákon nevyřeší, to mi věř.

0/0
1.2.2010 21:47

sova_x

Re: přeci

A co kdyby si přišel někdo v pět ráno prohlédnout tvou škatuli, to je taky opodstatnělé, a nic proti tomu nemůžeš namítat.

0/0
1.2.2010 22:48

WIFI

Re: přeci

pokud byl plat 20 x nižší, tak nemá cenu srovnávat cenu uhlí tehdy a nyní........

0/0
2.2.2010 6:50

Jan.Tleskac

Re: přeci

Ale kdeže. 10000/20=500 Kč. Tak málo snad nikdo z vás nevydělával?

0/0
2.2.2010 9:05

WIFI

Re: přeci

ne, nevydělával. Já počítal 20000/20 = 1000, tak málo taky ne. To byla jen poznámka k argumentu, že uhlí sice stálo míň, ale méně se i vydělalo, což je pravda, ale u hlí to nějak nesedí. . Jak správě uvádíte, uhlí bylo levnější než je nyní

0/0
2.2.2010 9:48

bkr

Re: přeci

Jsi sobecké ekologické hovádko.

0/0
1.2.2010 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.