Diskuze

Poslední rána legendě Concorde? Soud má určit, co všechno bylo špatně

Po deseti letech začne v úterý soudní dohra katastrofy nadzvukového letounu Concorde z roku 2000 u Paříže. Z podílu na havárii, při níž zahynulo 113 lidí, se budou zodpovídat americká letecká společnost Continental Airlines a pět konkrétních lidí. Podle odborníků může soudní jednání řádně rozmělnit i samotnou legendu zvanou Concorde.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

vasekpasek

1. 2. 2010 21:31
...

Ale stejně to bylo nádherný letadlo... Jako malej jsem vždycky snil, že bych s ním chtěl letět, a i když bych na to pravděpodobně nikdy neměl, stejně mě jeho konec mrzí :(

0 0
možnosti
PM

pes Muki

1. 2. 2010 21:43
Re: ...

Ano, me se take libilo. Boening projektoval take jedno, ale jednak pro protesty verejnosti, zeleni tvrdili, ze to bude znamenak konec pro nasi planetu a pak take, ze se to zdalo neprakticke kvuli cene projekt zrusil. Takze nakonec zbyl Concord u ktereho, protoze to byl statni podnik, na cene nazalezelo.

0 0
možnosti
JH

erdoes2

1. 2. 2010 20:48
Socialisticky slendrian se v Evrope

usidlil jiz pred desitkami let. Havarie Concordu je jen jeden z jeho logickych nasledku, podobne jako vseobecna ztrata konkurenceschopnosti, zanik celych prumyslovych odvetvi atd. Levicove demonstrace jeste zadnemu vyrobci nepomhly, ba prave presne naopak.. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
KK

Santa1

2. 2. 2010 1:10
Re: Socialisticky slendrian se v Evrope

A kde je ten vybájený kapitalistický ráj, bez šlendriánu, kde se celá odvětví nestěhují za levnější prací? Snad ne v USA?:-) Nebo v Japonsku?:-) Nebo snad dokonce v Číně?;-D

0 0
možnosti
VK

Vedoucí kolotočář

1. 2. 2010 20:11
To je u Frantiku normalni.

Co je francouzske, nemuze mit chybu, je to nejlepsi na svete a viniky je treba hledat v zahranici, zejmena v Americe. Vymluva francouzskeho mechanika u dealera Reanultu, ze s cerpadlem muze byt opakovany problem, protoze je cerpadlo vyrabeno v Nemecku u Siemensu mne neskutecne pobavilo. Podobne s letadly Mirage F1 dodanymi do Egypta, kde odchazela u nekolika stroju hydraulika, kde se Frantici vehementne vymlouvali na to, ze ve Francii je ta hydraulika pouze montovana, ale ve skutecnosti ji vyrabi ve Svedsku u SAAB. ;-D

0 0
možnosti
L

lvesely

1. 2. 2010 19:14
zajímevé :D od toku

První let: 2. března 1969,

pravidelné lety od toku 1976

0 0
možnosti
BD

barbu do

1. 2. 2010 18:00
yHojte nezklame ...

... yHojte pobaví ...

0 0
možnosti
MP

czmario

1. 2. 2010 17:42
Vazena redakce,

titan je prvek, chemicka znacka Ti, nikoliv sloucenina, tak nepiste bludy... A tomu, ze by kus gumy prorazil palivovou nadrz, bych se dost divil. Concordy litaly hodne dlouho, nespadnul ani jeden...

0 0
možnosti
JH

erdoes2

1. 2. 2010 21:19
Re: Vazena redakce,

K poskozeni nadrzi kusy gumy z pneumatik pred osudnou havarii nekolikrat doslo, ale nikdy nevzniknul pozar.

0 0
možnosti
L

LosCatmanos

1. 2. 2010 17:26
To nějak nechápu

"Při vyšetřování se zjistilo, že pneumatika, jejíž roztržení bylo u začátku havárie, narazila do titanové "záplaty", která odpadla z letounu DC10 společnosti Continental Airlines startujícího o čtyři minuty dříve. (...) Continental Airways je nyní v podezření, že na takové opravy používala titan běžně, ačkoli bylo nebezpečí, které tím vzniká, dobře známo."

Tak to nechápu...způsobila to jedna společnost a oni se soudí s jinou, že za to může?

0 0
možnosti
JB

JBetak

1. 2. 2010 16:58
Asi detěžkátor z Neználka

"...v podvozku concordu chyběla důležitá součástka, díky níž spočívalo na pneumatikách příliš mnoho váhy...";-D

0 0
možnosti