- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale stejně to bylo nádherný letadlo... Jako malej jsem vždycky snil, že bych s ním chtěl letět, a i když bych na to pravděpodobně nikdy neměl, stejně mě jeho konec mrzí :(
Ano, me se take libilo. Boening projektoval take jedno, ale jednak pro protesty verejnosti, zeleni tvrdili, ze to bude znamenak konec pro nasi planetu a pak take, ze se to zdalo neprakticke kvuli cene projekt zrusil. Takze nakonec zbyl Concord u ktereho, protoze to byl statni podnik, na cene nazalezelo.
usidlil jiz pred desitkami let. Havarie Concordu je jen jeden z jeho logickych nasledku, podobne jako vseobecna ztrata konkurenceschopnosti, zanik celych prumyslovych odvetvi atd. Levicove demonstrace jeste zadnemu vyrobci nepomhly, ba prave presne naopak..
A kde je ten vybájený kapitalistický ráj, bez šlendriánu, kde se celá odvětví nestěhují za levnější prací? Snad ne v USA? Nebo v Japonsku? Nebo snad dokonce v Číně?
Co je francouzske, nemuze mit chybu, je to nejlepsi na svete a viniky je treba hledat v zahranici, zejmena v Americe. Vymluva francouzskeho mechanika u dealera Reanultu, ze s cerpadlem muze byt opakovany problem, protoze je cerpadlo vyrabeno v Nemecku u Siemensu mne neskutecne pobavilo. Podobne s letadly Mirage F1 dodanymi do Egypta, kde odchazela u nekolika stroju hydraulika, kde se Frantici vehementne vymlouvali na to, ze ve Francii je ta hydraulika pouze montovana, ale ve skutecnosti ji vyrabi ve Svedsku u SAAB.
První let: 2. března 1969,
pravidelné lety od toku 1976
titan je prvek, chemicka znacka Ti, nikoliv sloucenina, tak nepiste bludy... A tomu, ze by kus gumy prorazil palivovou nadrz, bych se dost divil. Concordy litaly hodne dlouho, nespadnul ani jeden...
K poskozeni nadrzi kusy gumy z pneumatik pred osudnou havarii nekolikrat doslo, ale nikdy nevzniknul pozar.
"Při vyšetřování se zjistilo, že pneumatika, jejíž roztržení bylo u začátku havárie, narazila do titanové "záplaty", která odpadla z letounu DC10 společnosti Continental Airlines startujícího o čtyři minuty dříve. (...) Continental Airways je nyní v podezření, že na takové opravy používala titan běžně, ačkoli bylo nebezpečí, které tím vzniká, dobře známo."
Tak to nechápu...způsobila to jedna společnost a oni se soudí s jinou, že za to může?
"...v podvozku concordu chyběla důležitá součástka, díky níž spočívalo na pneumatikách příliš mnoho váhy..."