Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední rána legendě Concorde? Soud má určit, co všechno bylo špatně

Po deseti letech začne v úterý soudní dohra katastrofy nadzvukového letounu Concorde z roku 2000 u Paříže. Z podílu na havárii, při níž zahynulo 113 lidí, se budou zodpovídat americká letecká společnost Continental Airlines a pět konkrétních lidí. Podle odborníků může soudní jednání řádně rozmělnit i samotnou legendu zvanou Concorde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vasekpasek

...

Ale stejně to bylo nádherný letadlo... Jako malej jsem vždycky snil, že bych s ním chtěl letět, a i když bych na to pravděpodobně nikdy neměl, stejně mě jeho konec mrzí :(

0/0
1.2.2010 21:31

pes Muki

Re: ...

Ano, me se take libilo. Boening projektoval take jedno, ale jednak pro protesty verejnosti, zeleni tvrdili, ze to bude znamenak konec pro nasi planetu a pak take, ze se to zdalo neprakticke kvuli cene projekt zrusil. Takze nakonec zbyl Concord u ktereho, protoze to byl statni podnik, na cene nazalezelo.

0/0
1.2.2010 21:43

erdoes2

Socialisticky slendrian se v Evrope

usidlil jiz pred desitkami let. Havarie Concordu je jen jeden z jeho logickych nasledku, podobne jako vseobecna ztrata konkurenceschopnosti, zanik celych prumyslovych odvetvi atd. Levicove demonstrace jeste zadnemu vyrobci nepomhly, ba prave presne naopak.. ;-D;-D;-D

0/0
1.2.2010 20:48

Santa1

Re: Socialisticky slendrian se v Evrope

A kde je ten vybájený kapitalistický ráj, bez šlendriánu, kde se celá odvětví nestěhují za levnější prací? Snad ne v USA?:-) Nebo v Japonsku?:-) Nebo snad dokonce v Číně?;-D

0/0
2.2.2010 1:10

barbu do

Re: Socialisticky slendrian se v Evrope

... to jako že z emeryckých šmejdů opadávají kramle?

0/0
2.2.2010 7:36

captain cook

Re: Socialisticky slendrian se v Evrope

jestli opadaji nebo neopadaji, to nezalezi ani tak na vyrobku samem, ale predevsim na jeho udrzbe. Je znamo, ze kde se udrzba odflakne, kramle casto zanou padat.U aut i u letadel.

0/0
2.2.2010 7:57

barbu do

Re: Socialisticky slendrian se v Evrope

... a to letadlo byl český šmejd? Continental Airlines  je severomoravský spolek?

0/0
2.2.2010 8:04

captain cook

Re: Socialisticky slendrian se v Evrope

letadla socijaaaalisticke vyroby zaznamenaly celou radu katastrof. Tucka, Iljusiny, MIGy a dalsi.

0/0
2.2.2010 18:52

Vedoucí kolotočář

To je u Frantiku normalni.

Co je francouzske, nemuze mit chybu, je to nejlepsi na svete a viniky je treba hledat v zahranici, zejmena v Americe. Vymluva francouzskeho mechanika u dealera Reanultu, ze s cerpadlem muze byt opakovany problem, protoze je cerpadlo vyrabeno v Nemecku u Siemensu mne neskutecne pobavilo. Podobne s letadly Mirage F1 dodanymi do Egypta, kde odchazela u nekolika stroju hydraulika, kde se Frantici vehementne vymlouvali na to, ze ve Francii je ta hydraulika pouze montovana, ale ve skutecnosti ji vyrabi ve Svedsku u SAAB. ;-D

0/0
1.2.2010 20:11

lvesely

zajímevé :D od toku

První let: 2. března 1969,

pravidelné lety od toku 1976

0/0
1.2.2010 19:14

barbu do

yHojte nezklame ...

... yHojte pobaví ...

0/0
1.2.2010 18:00

czmario

Vazena redakce,

titan je prvek, chemicka znacka Ti, nikoliv sloucenina, tak nepiste bludy... A tomu, ze by kus gumy prorazil palivovou nadrz, bych se dost divil. Concordy litaly hodne dlouho, nespadnul ani jeden...

0/0
1.2.2010 17:42

erdoes2

Re: Vazena redakce,

K poskozeni nadrzi kusy gumy z pneumatik pred osudnou havarii nekolikrat doslo, ale nikdy nevzniknul pozar.

0/0
1.2.2010 21:19

pes Muki

Re: Vazena redakce,

V leteckem prumyslu se pouzivaji slitiny titanu. Stejne jako u aluminia jsou to take slitiny s mnohymi prvky.

0/0
1.2.2010 21:37

barbu do

Re: Vazena redakce,

... můj pes rozlišuje pojmy slitina a sloučenina ...

... a výsadu nazývat hliník aluminiem ponechává Cimrmanovi ...

0/0
2.2.2010 7:35

LosCatmanos

To nějak nechápu

"Při vyšetřování se zjistilo, že pneumatika, jejíž roztržení bylo u začátku havárie, narazila do titanové "záplaty", která odpadla z letounu DC10 společnosti Continental Airlines startujícího o čtyři minuty dříve. (...) Continental Airways je nyní v podezření, že na takové opravy používala titan běžně, ačkoli bylo nebezpečí, které tím vzniká, dobře známo."

Tak to nechápu...způsobila to jedna společnost a oni se soudí s jinou, že za to může?

0/0
1.2.2010 17:26

cbx

Re: To nějak nechápu

o tom to právě je. Jedni tvrdí, že za havárii jejich letadla může někdo jiný, ti druzí tvrdí, že si za ni mohou sami. Klasický případ zbavování se viny, který vidíš denně všude..

0/0
1.2.2010 17:29

barbu do

Re: To nějak nechápu

... soudí se o to, že z letadla před ním odpadla kramle a to způsobilo nehodu ...

... a protože není úplně vyloučeno, že by z ledadla mohlo něco odpadnout, jsou stanovena pravidla, z čeho to smí být a z čeho ne ...

... prosté ...

0/0
2.2.2010 7:54

JBetak

Asi detěžkátor z Neználka

"...v podvozku concordu chyběla důležitá součástka, díky níž spočívalo na pneumatikách příliš mnoho váhy...";-D

0/0
1.2.2010 16:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.