Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič na přechodu srazil kočárek s batoletem. Dítě má poraněnou hlavu

Kočárek s roční holčičkou smetl na přechodu pro chodce v pražské ulici Na Strži jeden z projíždějících automobilů. Dítě utrpělo zranění hlavy, které může být vážné. Lékaři ho převezli na oddělení dětské chirurgie Thomayerovy nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hellios

...jsem matka i ridic...

...ale nikdy bych nevstoupila do vozovky za autobusem a nestrcila kocarek do silnice nez by jsem se presvedcila co se za autobusem deje, a zda je to opravdu bezpecne, zvlaste v tomto pocasi... Mimo jine, zastavky zde v Praze jsou i pred prechody....

Jinak to ze v tomto pocasi jsou chodci ochotni riskovat sve zivoty tim, ze normalne skoci na prechod, aniz dojde alespon k ocnimu kontaktu s ridicem. Podle me jsou ridici daleko ukaznenejsi chodci, protoze vedi co se na zledovatele vozovce muze stat...

Kdyz stojim ja na prechodu, pockam az me ridic opravdu vidi, pusti, podekuji a prejdu. Samozrejme mel ridic zastavit, ale matce ktera strci na prechod kocarek kam nevidi, bych dala par facek...;-O

0/0
31.1.2010 18:55

barbu do

Re: ...jsem matka i ridic...

... a což teprv matka, která posadí dítě na sedadlo vedle sebe a chytá na něj auta z vedlejší silnice, kam nevidí ...

0/0
31.1.2010 20:39

Aldrin

Podle prispevku

Jak jsem si to tak precet, tak 90% ridicu jsou zavodnici suchejch rovnejch silnic, co maj problem projet zatacku do zlichovskyho tunelu 70, ale na prechodu to smazej hlava nehlava a to, ze vedle nich nekdo stavi jim absolutne nic nerika. Bohuzel dneska davaj ridicak vsem, i kdyz 50% z nich by ho v zivote nemela dostat.

0/0
31.1.2010 18:39

Smil

hmm

ten autobusák je pěknej blbec!

jinak zastávky jsou před přechodem běžně, zákon si myslí že řidič je bůh, ale je to jen člověk.

0/0
31.1.2010 12:46

barbu do

Re: hmm

... proč je autobusák blbec? Protože dodržuje zákon? A co máte s jakou zastávkou?

0/0
31.1.2010 14:25

Revi

Re: hmm

Z toho si nic nedělej ... Smil je buď pubertální výrostek, co 361/2000 Sb. nikdy nečet .. a pokud už je i řidičem, tak je příslušníkem té velké masy   h o v a d   která na silnici jezdí a myslí si že jsou pány světa.

0/0
1.2.2010 7:07

Lvy

Kdy už blbi pochopí, že fyzika nejsou sliby ČSSD?

Chyba je hned na základní škole v hodinách fyziky, někteří holt jaksi nepochopí, že auto vážící většinou víc jak tunu jedoucí určitou rychlostí jaksi nelze zastavit na místě, naopak chodec jdoucí přes cestu má možnost volby, skočím pod auto a nebo raději počkám jednu dvě sekundy a pak v pohodě přejdu? Nebo když už jsem na přechodě, budu se dívat ve směru kudy může přijet auto a nebo se na to vyfláknu a když náhodou pojede stejný blbec jako jsem já sám, tak mě prostě sejme. Já se mám rád, takže se raději dívám a každému je jasné, že i kdyby mělo auto 2m na šířku, tak jako chodec stačí udělat jeden rychlý krok a jsem pryč, ale auto prostě zabrzdit nelze. Takže jednak fyzika, jednak hloupost, pak taky to, že spousta lidí u nás nemá řidičák a díky absenci rozumu je to pak katastrofa.

Tím nechci nijak hájit blby co nezastaví před přechodem, když někdo stojí v druhém pruhu, naopak hned bych jim bral papíry!

0/0
31.1.2010 9:50

barbu do

Re: Kdy už blbi pochopí, že fyzika nejsou sliby ČSSD?

... ano, Vás fyzika taky minula, že?

0/0
31.1.2010 10:24

xmann

Re: Kdy už blbi pochopí, že fyzika nejsou sliby ČSSD?

Máte sice v podstatě pracdu,ale vinen je řidič,zákon mluví jasně.Nicméně  já sám právě protože jsem řidič tak když jsem někdy pěší,dávám si hodně velký pozor.Jednou na přechodu jsem také měl zelenou a kdybych se na to spoléhal tak mě jeden frajer smetl.Lidi by neměli ve vlastním zájmu spoléhat jen na to,že dle předpisů mají přednost.Rozhodně bych mamince nenadával.Její vinna to nebyla,ale doporučuji všem buďte opatrní.Na druhou stranu jet s kočárkem není zrovna věc pohodlná.Možná by bylo dobře kdyby si to více řidičů otců vyzkoušelo jaké to je.Třeba by pak byli ohleduplnější...

0/0
31.1.2010 10:53

sorvon

Re: Kdy už blbi pochopí, že fyzika nejsou sliby ČSSD?

 znění vyhlášky je z mého pohledu  dost jasné -pravdou ale j dnes může řídit auto i naprosty ichtyl ,ktery o ni nikdy neslysel ,když je k tomu ožralej nebo sjetej-to pak je těžký. To pak holt zákony stranou a musí nastoupit soudce lynch.R^  

0/0
31.1.2010 13:24

holkazdaleka

mne uz kolikrat zamrazilo... maminka na prechodu

strci kocar do vozovky a ceka, az auto zastavi... proc neceka na chodniku?

0/0
31.1.2010 8:10

joyFX

Re: mne uz kolikrat zamrazilo... maminka na prechodu

protože už byla v půlce vozovky

0/0
31.1.2010 12:25

babacek

Kočárek

Pokud autobus zatavuje před přechodem není to přece z žádného plezíru. To by snad panu řidiči mělo dojít. Ještě více mě však šokovalo, že to má být posuzováno jako přestupek.

0/0
31.1.2010 6:38

semafor

Re: Kočárek

R^

0/0
31.1.2010 7:51

Graetar

Hmm...

Podle toho, co čtu, je na vině jednozanačně matka. Šla sice přes přechod, kde má přednost a kde musí řidič auta zastavit, pokud zastaví auto ve vedlejším pruhu. Řidič, co jí sejmul dítě, nejspíš spal / spěchal / telefonoval, protože by si toho jinak musel všimnout. Ale na vině je matka, protože neměla stopku, příruční semafor a nafukovacího policajta.

0/0
31.1.2010 3:04

semafor

Re: Hmm...

O přednosti vím, ale v zákoně jsem ji nenašel. §54 pravidel o ni neříká nic, jen v jednom odstavci říká, že chodec musí dát přednost tramvají. Znamená to, že před ostatními uživateli má přednost? Nebo ve kterém jiném § se o přednosti chodců před vozidly píše?

0/0
31.1.2010 8:41

ken

A o tom to je

Řidiči, kteří si udělali ŘP z nějaké vyhlášky neznají Zákon o silničním provozu. Kromě řidičů s Profesním osvědčením, kteří jsou neustále přezkušováni z pravidel, ostatní ani neví co Zákon obsahuje a nesmyslně o něm diskutují.

http://www.novapravidla.cz/files/=1471/UZ+361+pro+novapravidla+od+1_+ledna+2009.pdf

HLAVA II, PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH, § 5 Povinnosti řidiče, 1/h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě HODLÁ POUŽÍT, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla PŘIBLIŽOVAT K PŘECHODU pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné,JE POVINEN před přechodem pro chodce ZASTAVIT vozidlo,

 

 

0/0
31.1.2010 9:33

semafor

Re: A o tom to je

Tu nemůžeš mít řidičský průkaz! Já nepíšu o nějaké vyhlášce, ale o pravidlech, které jsou součásti zákona 361/2000sb! (Díl 3,§11-§60)

0/0
31.1.2010 12:14

semafor

Re: A o tom to je

Promiň o povinosti jsem věděl, jen jsem nevěděl ve kterém § je. Ovšem musím podotknout, že o žádné přednosti jsem se nedočetl:-P (Ty jsi o ni nepsal)

0/0
31.1.2010 13:59

ken

Re: A o tom to je

Absolutní přednost pro chodce udělali, z nepochopení zákona, novináři a ostatní media tím, že necitují zákon doslovně. Volným výkladem jej zkreslují a výsledek je : "Jedna paní povídala "

Jinak, zákonodárci mají také máslo na hlavě, větu ...umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo JEJ ZŘEJMĚ HODLÁ POUŽÍT,... jsem pochopil tak, že jako řidič musím vidět do hlavy chodci na chodníku, u přechodu, jestli jej použije nebo nepoužije.

Podobný případ jsem měl před vánoci. Vyjel jsem od zastávky (Bohunice, nemocnice) a zastavil před přechodem, protože k němu přicházel kluk s telefonem v levé ruce. Ani se nerozhlídl a vlezl na přechod. Když jsem viděl  v levém zrcátku dodávku, krátce jsem zatroubil. Clapec se  zastavil a vyčítavě na mě podíval. Dodávka vedle mě zastavila ale BMW za ní ne. Postrčil dodávku až za přechod.

0/0
31.1.2010 15:20

ken

Re: A o tom to je

Jindy, přijíždím k zastávce s přechodem před(Kr.pole-nádraží). Protože  nevím jestli někdo z rojícího se hloučku u zastávky HODLÁ PŘECHOD POUŽÍT, mám ve zvyku zastavit před přechodem a pak popojet k zastávce. Samozřejmě, z hloučku vyběhla slečna na přechod těsně před můj kloubák bez rozhlédnutí a málem ji srazil osobák, který mě předjížděl (§ 17,(5) Řidič nesmí předjíždět, d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním,). Vyšlo to, stačil zastavit na přechodě a ona se opřela o jeho pravé dveře.

0/0
31.1.2010 15:50

barbu do

Re: A o tom to je

... absolutní přednost chodce je popsána v zákoně po lopatce ...

... je tam přesný popis toho, co má řidič dělat ...

... protože slovo přednost nezná ...

0/0
1.2.2010 7:40

liason

Nebudu posuzovat tento konkrétní případ,

na rozdíl od mnoha jiných přispěvatelů jsem nesežral všechnu moudrost světa a u nehody jsem nebyl, ale mám jednu moc pěknou zkušenost ze "čtyřicítky" na přechodu u školy, kam chodí moje dítě. Je to klasická čtyřproudovka rozdělená zeleným pásem, kde pravý pruh po obou stranách slouží místy pro parkování, a tak auta jezdí převážně jen vlevo. Jdu pro dítě do družiny, čekám na přechodu auta frčí kolem, až se jeden řidič ustrne a zpomalí, pokyne mi rukou, ať mažu. Poděkuju, ROZHLÉDNU SE, všechny auta vlevo za sebou, vpravo nic. Jen co udělám dva kroky do vozovky, nějakej neandrtálec, který pospíchá, a dojíždí kolonu aut (asi pět), to najednou hodí doprava......no....musel to strhnout na chodník za mnou. Pěkně jsme si pokecali z oka do oka.....jeho argument, že netušil, že ty auta před ním brzdí kvůli přechodu, byl ještě z těch méně stupidních, co vypustil z huby........

0/0
31.1.2010 0:18

cerrt

To je proste debilni situace

tyhle prechody na ctyrproudovkach jsou extremne nebezpecny, kor kdyz se tam objevi autobus, pres kterej neni nic videt a stavi kazdych par metru na zastavce. Musi si davat vetsi pozor ridici i chodci. Nezavidim ani ridici, ani matce (necpu preci proboha kocarek pred sebou do silnice na kterou nevidim).

Hlavne at je ta holcicka v poradku.

0/0
31.1.2010 0:06

loupek

Řízení ve městě

Dle logiky velké části účastníků diskuze měla matka kočár táhnout a sama se nechat přejet tím b... . Potom by její nevina byla nepochybná.

Hodně řidičů má prostě problém pochopit, že města nejsou pro auta ale pro lidi, tedy především pro chodce. V tom jim je oporou postoj dopravního inspektorátu a potažmo i magistrátu, jenž vyústil v rušení , dle mého názoru zcela účelové, neznačených přechodů pro chodce, kde je nutno přecházet i tramvajový pás.

Bude to trvat ještě dlouho, snad se toho nějaký chodec dožije.

0/0
30.1.2010 23:57

cerrt

Re: Řízení ve městě

promin, ale meles nesmysly, sam mam podobne starou dceru a do takovyhle situace bych ji opravdu nenacpal. Kdyby sla ta matka jako prvni tak ji s velkou pravdepodobnosti nic nesmete z jednoducheho duvodu, ze by ji stacilo vystrcit hlavu pred autobus a videla by jestli v dalsim pruhu neco jede nebo ne. Kdyz ma ale pred sebou kocarek, tzn. nejake 2 metry, tak samozrejme nemuze videt vubec nic.

Obecne, neopatrni byli oba, jak ridic, tak matka, jak to bylo konkretne se asi nedozvime.

0/0
31.1.2010 0:12

Rejpal1456

České stado tupých blbů vždy vidí jen vinu řidiče

Až si chodci pořádně přečtou zákony a dojde jim že jejich představa že maj přednost je mylná a vytvořená medii špatným výkladem zákona tka těchto případů ubyde.Rovněž až začnou dostavat pokuty pro nesprávné přechazení a matinky přesdržku když pujdou přes přechod s kočárem před sebou(no to muže udelat jen pí**)

0/0
30.1.2010 23:23

osa

Re: České stado tupých blbů vždy vidí jen vinu řidiče

rejpale, je vidět, že vaše zkušenosti s řízením kočárku jsou minimální. Představa, že matka přechodem couvá, navíc v současném počasí je dost absurní. Jakmile mi jako chodci dává přednost vozilo v jednom pruhu, předpokládám, že za ním jedoucí udělají totéž. Pokud by měla před autobusem zastavit a jít se podívat, zda se v druhém pruhu neblíží nějaký rejpal, akorát by potrestala = zdržela slušného řidiče autobusu. Tak si to přiznejte, lidi jezdí jako prasata a jednou za čas se to nejakému pirátovi vymstí. Trest by měl být exemplární. Kromě pořádné sumy, ztráty ŘP by zasluhoval tu vaši přezdžku.

0/0
30.1.2010 23:45

denny2006

Re: České stado tupých blbů vždy vidí jen vinu řidiče

omyl příteli.Strčila kočárek do jízdního pruhu,kam neviděla a to byla velká neopatrnost,až hazard,spoléhat na dodržování doprav. předpisů o povinném zastavení i ve druhém pruhu. To,že v tu chvíli měla přednost, si může strčit za klobouk. Bejt to moje žena,tak ji nakopu.

0/0
31.1.2010 0:10

opportunity

Re: České stado tupých blbů vždy vidí jen vinu řidiče

Jakmile mi jako chodci dává přednost vozilo v jednom pruhu, NEpředpokládám, že za ním jedoucí udělají totéž.Když mě srazí, tak mi je houby platné, že jsem měla přednost.

0/0
31.1.2010 0:11

cerrt

Re: České stado tupých blbů vždy vidí jen vinu řidiče

tak to teda radsi zdrzim slusneho ridice nez abych riskoval zivot vlastniho ditete, nejsem magor. Co ma ted z toho, ze mozna mela prednost?

0/0
31.1.2010 0:17

babacek

Re: České stado tupých blbů vždy vidí jen vinu řidiče

Pokud jí dá přednost řidič v prvním pruhu ( pohledu od chodníku ) a to navíc autobus MHD tak je snad jasné, že někoho pouští a měl by tak učinit i řidič ve druhém pruhu. Ono pokud by to býval nebyl autobus, ale osobní vůz tak by matka viděla, že se tam řítí pomatený nervózní spěchálek. Tak nemohla vidět nic. Proto by zřejmě nebylo od věci aby rodiče v takovém případě spíše měli kočárek za sebou než-li před sebou.:-/

Proto by zřejmě nebylo od věci aby rodiče v takovém případě spíše měli kočárek za sebou než-li před sebou.:-/

0/0
31.1.2010 6:45

Ex-treme

bohužel se to stává pořád, zastavíš před přechodem

ale řidič v druhém pruhu co jede ještě za tebou to projede a lidi na přechodu málem smete. Docela tohle nechápu. A to jsou i borci, co tě objížděj.

0/0
30.1.2010 22:48

Lukaash_2008

Re: bohužel se to stává pořád, zastavíš před přechodem

před dvěma lety se mi stalo něco obdobného, netlačil jsem ale naštěstí před sebou kočárek, ale berle, o kterých jsem tehdá chodil... tranzit mi zastal, ale ten v octávce ho jednoduše objel... pod padesát nejel určitě, ještě mě protroubil... no, nemít ty berle,tak mě smete :)

0/0
31.1.2010 8:31

L68

názor

Nechci se k tomu nějak zvlášť vyjadřovat, ale dle mého názoru za to může ta maminka . Přece do vozovky vejdu ve chvíli kdy vidím že došlo ke komunikaci s řidičem a tan mě vidí a reaguje!!!!!!! To znamená že brzdí a zastavuje. Já jsem chodec i řidič a mám respekt a hlavně nejsem opancéřovaná a je mi jasné že při střetu s autem to budu asi já kdo z toho vyjde hůř...

0/0
30.1.2010 22:43

anidnes

Re: názor

Těžko může navazovat kontakt s řidičem, kterej je schovanej za autobusem.

0/0
30.1.2010 22:49

Ex-treme

Re: názor

nějak zapomínáš, že řidič je povinen zastavit vozidlo před přechodem pokud řidič v druhém pruhu před ním zastavil.

0/0
30.1.2010 22:49

6459

Re: názor

Jo, je povinen, ale kolik lidí to udělá... Kdo tam takhle vleze je magor.

0/0
30.1.2010 22:55

Ex-treme

Re: názor

kdo vleze na přechod je magor? a od čeho ty přechody jsou? pro tupce jako jsi ty - aby se lidé dostali na druhou stranu.

0/0
30.1.2010 22:57

denny2006

Re: názor

u vás na venkově asi přechody nejsou,protože tvoje logika pojetí přednosti chodce na přechodu je hloupá a nebezpečná,tedy hlavně pro tebe ve chvíli,kdy se s nějakým přechodem náhodou potkáš.

0/0
31.1.2010 0:18

6459

Re: názor

Ne, magor je ten, kdo vleze na přechod jen proto, že auta "musí" zastavit bez toho aniž by si byl jistý, že auta zastaví nebo zastavila.

0/0
31.1.2010 0:49

neonick_007

Re: názor

R^

0/0
31.1.2010 7:25

termin

Re: názor

Jo, maminka s kočárkem byla v právu. Neopatrná, ale v právu. K čemu jí to teď je? :-(

0/0
31.1.2010 11:14

DannyR99

Re: názor

Myslim, ze placas blbosti. To, ze vesla do silnice si maminka bude vycitat mozna cely zivot, ale rict, ze za to muze? To nemuzes myslet vazne. Povinnost toho ridice byla zastavit. Chybou je, ze se maminka spolehala na to, ze bude stat i auto v druhem pruhu. BTW myslis, ze videla skrz ten autobus ze tam jede nejaky blb? 

0/0
30.1.2010 22:50

CART09

Re: názor

No tak tím spíš tam nestrkám kočár, ne??

Jasně, že řidič porušil předpisy, když nezastavil. Ale kdo proboha strčí kočár se svištěm před sebou do prostoru, kde nevím, co na něj může vyletět??

0/0
30.1.2010 23:00

DannyR99

Re: názor

V tom se shodneme, jen mi vadila ta poznamka, ze vina je na mamince.

0/0
30.1.2010 23:04

AntiMultiKulti

Re: názor

můžou za to oba, ale těžko říct kdo jakou mírou, ten řidič ale každopádně, taky určitě nedodržel rychlost

a chtěl bych vidět, kdo z vás by ten kočár táhnul za sebou a vystrkoval by nejdřív hlavu zpozaautobusu

0/0
1.2.2010 23:15

annien

navrhuji

na každém přechodu udělat světelná označení a závory, které se prostě zavřou, jak u vlakových přejezdů a bude po ptákách. A zaplatí to Bém a jeho kámoši z toho co vydělali na Opencardu.

0/0
30.1.2010 22:41

anidnes

Podobný případ

Už jsem viděl i pako, které na dvouproudé silnici, tedy protisměrem, předjíždělo auto zastavující před přechodem z dálky viditelně označeným. Dívate se vy chytráci, kdo tvrdíte, že za to může matka, taky při přecházení před stojícím autem v půlce silnice vždy i doleva?

0/0
30.1.2010 22:18

net.Xtreme

Re: Podobný případ

pochopitelně, nenechám se přece zajet.

0/0
30.1.2010 22:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.